Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 111 z 722    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114 ... 722  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6168
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Vzhledem k tomu, kolik ještě máme vysokopodlažních tramvají, je modernizace částečně nízkopodlažních KT8 logický krok.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
443
24 lis 2017 11:40
Aspoň to oživí stereotypní jízdu! Když jeden vypadne, ostatní se pobaví a taky..zajímavost pro šotouše.

Co se týše kapacity, bylo by nejlepší koupit nové obousměrky a delší než kačeny, třeba 7-mi článkový Porche nám Škodovka ráda a levně dodá:) Nebo něco rozumnějšího, ale určitě bych na celou 8 šel cestou zvyšování kapacity než zkrácením inervalů. Zprávy o další modernizaci kačen mě děsí...leda, že by dostali další mezičlánek, což by bylo taky zajímavost sama...

A zatím uspořádání linek úvrati spíš nahrává, takle maj obousměrky na 8 dvakrát větší smysl, ale o lince 8 už tu bylo mluvený víckrát.


Offline
7185
27 úno 2010 07:40
Myslím, že jich mám hromady, dohromady zhruba rok jsem tam bydlel a metro denně používal. Že tam zůstane jeden člověk, co po otevření dveří překvapeně uhne, nepovažuji za problém.


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Robert píše:
Tak si lidi holt zvyknou. V pražském metru jsou taky zastávky "naopak," a nevšiml jsem si, že by na nádraží, Vyšehradě nebo Rajské zahradě docházelo k nějakým problémům.

Tak to asi nemáš moc zkušeností s pražským metrem. Právě Hlavní nádraží a Vyšehrad jsou kvůli nestandardnímu výstupu dost problematické. Jen málokdy se stane, že by někdo ty dveře na pravé straně nezablokoval a pak se nedivil, že chce někdo jiný na té „špatné“ straně vystupovat. A to to jsou jedny z nejstaršách stanic metra v Praze. Většina ostatních stanic s výstupem vpravo je na koncích trasy a tam to až takový problém není. Ale ta Nová Jihlavská, tak u té tedy nevím. Ano, bude to předposlední zastávka, ale většina pojede stejně asi až na konečnou a tak bych tam asi tyto problémy čekal taky. Hlavně ale souhlasím s tím, že je to krátkozraké z důvodu možného budoucího prodloužení.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6168
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Vzhledem k tomu, že v současné době už není na smyčku místo, tak jiné řešení než uvrať fakticky neexistuje. Co se týče úvah o možném dalším prodloužení trati, tak asi jediná varianta je Kamenný vrch. Otázka je jestli by se ta trať uživila, nakolik by byla technicky realizovatelná a za jakých nákladů.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

426
10 bře 2006 08:34
u Gagarina, Armstronga a Remka
Vzhledem k tomu, že to je předposlední zastávka, tak bych vystupování na druhou stranu taky neviděl jako problém - třeba na takové Vsetínské by to byl větší opruz. Ale stejně mi to přijde krátkozraké, protože ve vzdálenějším výhledu možná jedna linka do kampusu nebude stačit (mj. kvůli změnám v souvislosti s novým nádražím) a takto to bude vázané na obousměrné šaliny. A taky mi to trochu rozbíjí šotosen o propojce Kampus - Lipová :-D

_________________________________
Moravská národní obec - od roku 1985 Za Moravu!


Offline
7185
27 úno 2010 07:40
A co to má společného se stáním v prostoru dveří? Jestli někdo potřebuje bezbariérový vstup, tak nebude stát a už vůbec ne na schodech. A uhnout o metr snad zvládne každý.


Offline
Uživatelský avatar

344
31 kvě 2016 10:01
Brno
"Nemocnice Bohunice, konečná zastávka. Vystupujte vlevo ve směru jízdy."


Offline
Uživatelský avatar

6926
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
S metrem to není zcela srovnatelné, jelikož to nabízí bezbariérový nástup do vozidla/výstup z něj. Ale pár zastávek před konečnou snad nebude lidí tolik, aby to byl zásadní problém.
A doufám, že k tomu bude i příslušné hlášení o výstupu na druhé straně.


Offline
7185
27 úno 2010 07:40
Samozřejmě. Nejlépe po odjezdu z předchozí zastávky.


Offline
1589
18 led 2009 10:06
Stačilo by to udělat jako v metru - přidat hlášku o tom, na kterou stranu mají lidi vystupovat. Ve Vídni to tak je a tuším že i v Praze.

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2491
28 lis 2007 23:00
Brno
Jenže v Líšni ta možnost není a nebude.
Vím, že je to konečná, ale lidi co vystupují tak už si dávají pozor a operativně se přesunují buď k levým či pravým dveřím podle toho kam se zajede.
Dřív to tak nebylo a jak byly zmatení když stáli vpravo a otevřeli se dveře vlevo.
A jak píšeš, že se v osmičce nedá kde stát a jediné rozumné místo je u těch levých dveří, tak ono je to dost o tom jak si lidé stoupnou.
Když víš, že jedeš z nádraží až do Líšně a místo toho aby jsi šel dál do vozu, tak někteří jedinci stojí zatvrzele u dveří.
To je potom paráda. :applause:

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Offline
7185
27 úno 2010 07:40
Tak si lidi holt zvyknou. V pražském metru jsou taky zastávky "naopak," a nevšiml jsem si, že by na nádraží, Vyšehradě nebo Rajské zahradě docházelo k nějakým problémům.


Offline
Uživatelský avatar

800
15 srp 2012 14:28
Eh, Mifkova je konečná, tam musí vystoupit i ti, kteří stojí u levých dveří, tj. nikoho neblokují a po vystoupení znovu nenastupují zpět... To se přeci nedá srovnat s nácestnou zastávkou ne?

Nehledě na to, že kdyby byla možnost prodloužit trať v Líšni někam dál, tak se Mifkova může velice jednoduše předělat do klasického uspořádání.

_________________________________
"Všichni se jednoznačně shodli, že Solaris je novou, velmi moderní firmou s kvalitními produkty. A proto budeme mít trolejbusy SOR."


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2491
28 lis 2007 23:00
Brno
Všechno je to jenom o zvyku.
Když si lidé zvykli na zastávce Mifkova, že jednou vystupují vlevo a podruhé vpravo, tak u nové Jihlavské to taky nebude problém.
Mimochodem, právě Mifkova už je od roku 2004 zabitá, tam smyčku neuděláš.
Na prodloužení trati opravdu nemá vliv ostrovní nástupiště.

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Offline
Uživatelský avatar

800
15 srp 2012 14:28
M píše:
Alanis: existuje mnoho měst, kde jezdí vozy oboustranné nebo obousměrné a vystupuje se cikcak v pravo či vlevo a problém s tím není, nejblíž je Budapešť. Žádné problémy s tím jsem tam nezaznamenal.


Budapešť znám velmi dobře, ale to nejde s Brnem srovnat. Kapacita vozů je tam úplně jinde, navíc tím jak jsou zastávky cikcak, tak lidi nestojí u dveří, ale posouvají se do vozu.

V Brně se stačí projet ve špičce 8 a tam není pomale kde stát, jediné rozumné místo je právě u levých dveří, které se teď budou otevírat zastávku před konečnou, kam bude směřovat většina cestujících.

Ostrovní nástupiště je levnější řešení, ale do brněnského provozu naprosto nevhodné. Navíc se tím zabije i možnost prodloužení TT někam dál, kde by mohla být už smyčka.

_________________________________
"Všichni se jednoznačně shodli, že Solaris je novou, velmi moderní firmou s kvalitními produkty. A proto budeme mít trolejbusy SOR."


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6168
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Alanis píše:
Takové kolejové přejezdy zcela jistě zvýší cestovní komfort a zvýší časovou konkurenceschopnost MHD, aneb 10km/h do zastávky a 15km/h ze zastávky...

Nicméně Nová Jihlavská s ostrovním nástupištěm bude hrozná i pro obousměrné vozy, protože u levých neaktivních dveří se dobře stojí/sedí/opírá a teď zastávku před konečnou (kam bude směřovat většina cestujících) se jim budou za zády otevírat dveře a budou z vozu pouštět těch pár lidí, co tam bude vystupovat.

Jestli to zas nevymyslel někdo, kdo MHD viděl jen na papíře ](*,)


U podpovrchové zastávky jako bude Nová jihlavská je uspořádání s jedním ostrovním nástupištěm stavebně jednodušší a levnější řešení. Pokud se při zadání projektu počítalo výhradně s provozem obousměrných tramvají, neviděl bych důvod proč se zaobírat bočními nástupišti.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
2816
01 úno 2006 10:39
Přesně tak, Mifkova je úvraťová a asi na vždy zůstane, smyčku tam neni kam dát, nějaké prodloužení není kam a zatím ani důvod proč to tahat někam dál, takže minimálně jedna linka - 8 vždy bude muset mít obousměrné vozy. A jak píše xcav8 tak se ke kampusu nasměruje právě linka 8 a problém odpadá. Jen se prostě někdo potřebuje zviditelnit.
To co píše MartinV je totálni blbost, nevidím důvod proč by se něco takového dělalo.
Alanis: existuje mnoho měst, kde jezdí vozy oboustranné nebo obousměrné a vystupuje se cikcak v pravo či vlevo a problém s tím není, nejblíž je Budapešť. Žádné problémy s tím jsem tam nezaznamenal.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2491
28 lis 2007 23:00
Brno
Stejně to bude linka 8, která bude vždy končit úvratí. Takže co je za problém? Navíc Brno bude i do budoucna potřebovat obousměrné vozy. Dělá se jen z komára velblouda.

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Offline
Uživatelský avatar

2582
13 črc 2009 13:42
To je ovšem zásadní problém.


Offline
Uživatelský avatar

800
15 srp 2012 14:28
MartinV píše:
I zastávka s ostrovními nástupišti lze obsloužit jednosměrnými vozy, za předpokladu úpravy kolejiště (přejezdy na druhou stranu).

Takové kolejové přejezdy zcela jistě zvýší cestovní komfort a zvýší časovou konkurenceschopnost MHD, aneb 10km/h do zastávky a 15km/h ze zastávky...

Nicméně Nová Jihlavská s ostrovním nástupištěm bude hrozná i pro obousměrné vozy, protože u levých neaktivních dveří se dobře stojí/sedí/opírá a teď zastávku před konečnou (kam bude směřovat většina cestujících) se jim budou za zády otevírat dveře a budou z vozu pouštět těch pár lidí, co tam bude vystupovat.

Jestli to zas nevymyslel někdo, kdo MHD viděl jen na papíře ](*,)

_________________________________
"Všichni se jednoznačně shodli, že Solaris je novou, velmi moderní firmou s kvalitními produkty. A proto budeme mít trolejbusy SOR."


Offline
Uživatelský avatar

6926
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
I zastávka s ostrovními nástupišti lze obsloužit jednosměrnými vozy, za předpokladu úpravy kolejiště (přejezdy na druhou stranu).


Offline
Uživatelský avatar

392
05 lis 2007 18:35
Bystrc
O úvrati u Kampusu se tu můžeme hádat do nekonečna, ale je tu jeden podstatnější háček - zastávka Nová Jihlavská bude mít ostrovní nástupiště.


Offline
Uživatelský avatar

947
14 říj 2004 16:45
Úsuší
Plně s ním souhlasím. Dělat další úvrat je naprostá mluvím sprostě. Stačí, že jeden ten nesmysl je na Mifkové ](*,)

_________________________________
Dekstra LF38 7524 -> Karkulka


Naposledy upravil xcav8 dne 20 kvě 2019 10:30, celkově upraveno 1
vulgarismus


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1972
07 dub 2006 09:03
Mluvím sprostě ten svůj vlhký sen o odsunu nacpe všude.
Obousměrné vozy tady jsou a budou, ta konstrukce údajných vícenákladů je směšná.


Naposledy upravil xcav8 dne 20 kvě 2019 11:05, celkově upraveno 2
vulgarismus


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18044 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114 ... 722  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 06 čer 2024 15:14
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]