Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 20 z 722    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 722  Další
Autor Zpráva
Offline
1589
18 led 2009 10:06
Ojin píše:
Ve studii je pak ještě jedna nepravda
...
Často se dostáváme na interval 20 minut, mezi 18:32 a 19:02 dokonce 30 minut mezi nízkopodlažními vozidly


No a je taková i realita?

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
312
21 dub 2009 20:30
2389 píše:
Jó, tak to víš že jo. Děkuji za prezentaci služby IDOS a skrytou pobídku ke studiu místopisu Brna. Obojí znám, velice dobře.
A teď si předatav, že jsem špatně pohyblivý občan, který se nedávno přestěhoval z vesnice u Karlových Varů. A nebo študák z Ugandy, který ani neumí česky.
Tak pojedu jednou 50 a přestupovat u Zoo, příští spojení 37 a budu z Voříškové přecházet na Hájenku, potřetí pojedu 50 a z Adamcové na Ondrouškovu šup na N98. Zkrátka Brno - město pro lidi sarcastic Já jsem tě tady nežádal, abys mi prezentoval všechna možná i nemožná spojení. Píšu o prozákaznickém přístupu. Tohle jsem uváděl jako jeden z příkladů, kdy vídám osobně při intervalu půl hodiny 52 ujíždět těsně před 50. Takových je po Brně mnohem víc. Děkuji za pochopení.


No, nedá mi to. Psal jsi cosi o délce jízdy hodina, ve skutečnosti je to půl hodiny. Trochu rozdíl, nemyslíš? Ale to jen tak na okraj.
Hlavně ale, v síti velikosti Brna se vždy dá najít nějaká relace, kde přestupní návaznosti nejsou OK; to je matematika na úrovni prvního semestru vysoké školy. Je zajímavé, že takovéto případy se obvykle objevují tam, kde je v porovnání s jinými relacemi menší poptávka. Čím to asi bude?
Jo, a "špatně pohyblivý občan, který se nedávno přestěhoval z vesnice u Karlových Varů. A nebo študák z Ugandy, který ani neumí česky" automaticky neznamená, že je nesvéprávný a že se nedokáže dopravit z místa A do místa B. A že jich z Kamenného Vrchu do Žebětína jezdí v neděli ráno mraky:-)

Ale teď k tomu důležitému: ještě jednou Tě (bez jakékoliv ironie) poprosím o návrh, jak to udělat lépe, aniž bys rozboural významnější návaznosti jinde. A když už jsme u té matematiky, tak prosím vezmi v potaz počáteční podmínky. Tedy v tomto případě dostupné finance na provoz. A můžeš to zkusit i u těch dalších, kterých "je po Brně mnohem víc".


Offline
Uživatelský avatar

426
10 bře 2006 08:34
u Gagarina, Armstronga a Remka
Citace:
Jinak vyčísleno to bylo na téměř 17 mega, ale dle všeho v celé trase ze Zemědělské, což je výsměch.

Když vezmu uvedený údaj 845 km za nepracovní den 8:30 - 20:30 při intervalu 20 minut, tak se jedná o 37 párů spojů, tj. 74 tras bez řekněme 40 km na zátahy z a do vozoven, tak to vychází (845 - 40) / 74 = 10,9 km na jednu trasu, což zhruba odpovídá délce trasy až na Lesnou (10,5 km). Pokud vozokilometry obsahují ještě nějaký koeficient zohledňující kapacitu vozidla, tak mě opravte.

Ve studii je pak ještě jedna nepravda
Citace:
Na lince 6 jsou starší tramvaje vypravovány výhradně v pracovních dnech v obdobíkrátkých intervalů, tj. čekací doba na nízkopodlažní spoj činí nejvýše 10 až 13 minut.

6 Česká -> Starý Lískovec v pracovní den podvečer:
17 02 08$ 15$ 22 28$ 35 42$ 48 55$
18 02 08$ 15 22$ 32 42$ 52$
19 02 12$ 22 32 42 52$
Často se dostáváme na interval 20 minut, mezi 18:32 a 19:02 dokonce 30 minut mezi nízkopodlažními vozidly

_________________________________
Moravská národní obec - od roku 1985 Za Moravu!


Offline
Uživatelský avatar

1632
10 čer 2006 20:45
Brno
Pavel: zdražení pro část cestujících... Ano, pokid někdo odmítá používat jízdenku na 8 jízd tak ho hold čeká zdražení. Jinak původní osmičkou cena 19,50 a nyní s přestupem rovněž 19,50

_________________________________
Připravte si prosím jízdenky a průkazy na slevu!


Offline
1078
09 lis 2006 18:16
Jinak vyčísleno to bylo na téměř 17 mega, ale dle všeho v celé trase ze Zemědělské, což je výsměch.


Offline
1078
09 lis 2006 18:16
Zdeněk: jenže se na to lze dívat i jinak. A podotýkám, že
jsem z oblasti zastávky Dunajská a pokud dojde k rozumnému přestupu mezi linkou 6 a 8, tak budu víceméně spokojen.
Komu slouží linka 8 k nemocnici o víkendech a večer? Před otevřením tunelu tam s přehledem stačila linka 40 s intervalem 20 minut. Teď tu máme linku 40 s intervalem 20 minut a navíc linku 8. Pro Nový Liskovec se posílila linka 37 (aby lidé jezdili linkou 8 místo linky 1), linka 26 se vůbec neosekala. Ano, máme tu navíc ukončení regionálních linek. Ale to je z důvodu, že kraj zkrátil linky 405/406, ušetřil prachy, lidi narval do linky 8 místo linky 1 (která je daleko kapacitnější) a přesunul tam i linky 401/402, což je z pohledu přínosu cestujících minimálně sporné.
Takže SL o víkendech a večer ostrouhal, Nový Liskovec si užívá nové spojení, kraj si mlaská, protože ušetřil a jízdu za nákupy si užívá také nová skupina cestujících.
Prostě do dané oblasti se uměle přesunuli cestující, aby tím vůbec někdo jezdil. Protože prostě nákupák, nemocnice a univerzita generuje v této době minimální provoz.Je to ale pak férové pro Starý Lískovec? Pro něj to znamená daleko narvanější šaliny, Osová se moc nepovedla, zrušení dopravy na Kyjevskou a osekání spojů na smyčku a kvůli přestupu zdražení pro část cestujících. Ano, máme tu sice krásnou statistiku, jak to kapacitně stačí, ale je to statistika za poslední 3 zastávky v koncovém úseku, jak to asi mohlo vyjít.


Offline
Uživatelský avatar

1632
10 čer 2006 20:45
Brno
...ono SL jezdí tramvaj častěji než do Bohunic, už toto je postavený a hlavu a ještě řvou. Však si tu sedmičku můžou zaplatit i o víkendu a večer, DP to nacenil tuším na nějakých 13 mega za rok

_________________________________
Připravte si prosím jízdenky a průkazy na slevu!


Offline
1787
04 bře 2012 23:26
Falkon: Já bych ty „starolískovecký“ nahradil „brněnskými“.
Brno a Horní Dolní ale nelze srovnávat. jedno má skoro 400 000, další je mezi 400 a 4000.
Doprava má být pro lidi. Ne pro profit. Tohle je oblast, kde kapitalismus nemá co dělat. Má to tam jezdit, i kdyby v tom průměrně jeli 3 lidi. Nemá se to osekávat.
Současný trend je alá 'Merika. A to je špatně.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

354
03 črc 2007 20:00
IDS JMK, zóna 535
Tyjo, já fakt nechápu, na co si „všichni“ tile starolískovečtí* stěžují. Když jim návazný spoj ujede před nosem, mají přece skvělou možnost celý interval čekat a pozorovat oblohu, ne?

*výraz „starolískovečtí“ nahraďte jakoukoliv jinou „problémovou“ lokalitou podle potřeby

A upřímně: sedm minut čekání je nic ve srovnání s lokalitami (nebavím se jen o Brně), kde vám něco jede třikrát denně a v nepracovní dny vůbec. Protože i v „Horní Dolní“ potenciálně žijí lidé, kteří nechtějí všechny nepracovní dny trávit jen doma; a pokud nemají auto, musí holt kolikrát šlapat třeba 5 kilometrů do nějaké nejbližší „civilizované“ vesnice, kde aspoň něco jede. V jednom ze zdejších vláken jsem kdysi četl, že veřejná doprava je často „konfigurována“ podle vytížení (jinými slovy: počtu cestujících), kteří potenciálně mohou do té které linky nastoupit a dojet do dané destinace. Smůla, že pokud jste „cestovatel“ (chcete jet na výlet, potřebujete si zajet nakoupit do města, máte sraz s kamarádem,…), ale bydlíte právě v takové „Horní Dolní“, nikoho nezajímáte, protože nenaplníte kapacitu, takže se nevyplatí zajišťovat dopravní obslužnost do takové díry, v níž zrovna žijete. A to je nepřímý tlak na společnost, který říká: Kupte si auto (nebo jakýkoliv jiný dopravní prostředek). Takže tenhle kruh je vlastně jednoduchý (a funguje na modelech všeho, nejen dopravy):

základní dopravní obslužnost → snížení počtu spojů (= zhoršení) → hledání alternativního způsobu dopravy → zdražení jízdného (protože potřebujeme zaplatit řidiče, opravy autobusů,…) → další odliv cestujících → zhoršení intervalu → … → zrušení zajíždění do dané destinace/zrušení linky/…


Offline
Uživatelský avatar

639
08 kvě 2008 15:15
Brno - Žabokvaky
Renesskou jsem v poslední době nejel. Ale i s d-7 by ty pauzy v Lískovci šly... Buďto d-7 ukončit na Švermové, aspoň mimo špičku, pak je to úplně v pohodě... Nebo by se to muselo poskládat trochu chytřeji, ale řešitelné by to pořad bylo (interval 10 min na d-7 nezaskládá levou kolej v Lískovci tolika vozy aby tam aspoň některé d-5 nemohly jet, jde to nakombinovat i s předjížděním - předjíždející d-5 by spolu s d-7 měly v Lískovci na levé koleji řekněme 10 min, pauzujicí d-5 by měly každé druhé kolo na pravé koleji těch cca 20 min). Každopádně teď není v Lískovci krom d-5/d-6 žádná linka, která by tam musela mít pauzy, jako kdysi d-8, což poskládání těch linek v Lískovci přeci jen zjednodušuje...

_________________________________
Ostatně soudím, že Kartágo musí být zničeno... (Cato)


Offline
Uživatelský avatar

1632
10 čer 2006 20:45
Brno
King: jel si v poslední době ve špičce Rennenskou? Ta sedmička je tam nutná. Ne kvůli uřvanýmu Lískovci, ale kvůli Rennenské.
Zároveň doufám, že pokud něco (ať se to jmenuje jakkoliv) z Bystrce přes Českou do města pojede, tak že to pojede ve špičce alespoň části spoji na NL, ona osmička tu posilu potřebuje i tam

_________________________________
Připravte si prosím jízdenky a průkazy na slevu!


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6168
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Sedmička je potřeba i jako posila osmičky minimálně v úseku Hlavní nádraží - Vsetínská.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

639
08 kvě 2008 15:15
Brno - Žabokvaky
Když nad tím tak přemýšlím, prohození linek 5 a 6 by v dnešní době mohlo paradoxně být jednodušší. Tehdy končila v Lískovci i d-8 a pro d-5 (d-6) tak byla volná jen jedna kolej. Kvůli kapacitě měnírny tam měly pauzu jen d-8. Problém s měnírnou byl časem vyřešen a v Lískovci teď jsou volné obě koleje pro jednu linku. Pokud by tam jezdila jen rozumně navazující d-5, nebyla by potřeba posilová d-7 a d-5 by mohla velmi pohodlně mít pauzy v Lískovci. Ve Štefánikově čtvrti se 2 (možná i 3) 13T vozy vejdou (minimálně stylem 1 ks u nástupní, 1 ks ve výstupu, vše na pravou kolej), to na nějakou kratší vyrovnávačku stačí, víc není potřeba (bo pauzy v Lískovci).

_________________________________
Ostatně soudím, že Kartágo musí být zničeno... (Cato)


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1972
07 dub 2006 09:03
Tipuju, že do smyčky ŠČ se vejde 5 šalin. To se mi nezdá málo na rozdíl třeba od Zemědělské nebo majlontskýho mostu.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6168
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Kdysi linky 5 a 6 byly takto prohozené byly, ale při dnešním vypravení by byl problém s nedostatečnou kapacitou smyčky Štefánikova čtvrť.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

3709
08 čer 2005 23:12
Zdeněk píše:
...a mě by zajímalo jak udělat přestup mezi 6 a 8 v okrajových částech dnech, zachovat malé spojení na nádraží (tzn nehnout ani osmičkou ani jedničkou) a aby na Pekařské, Bohunicích a Palackého nevznikla situace kdy pojedou zároveň dvě tramvaje a pak čtvrt hodiny nic (tudíž není kam hnout s šestkou)
Prohodit západní větve linek 5 a 6.


Offline
1787
04 bře 2012 23:26
ZGHK: Působíš na mě jako člověk, co si myslí, že aby někdo něco mohl kritizovat, musí automaticky jít a udělat to líp. Stačí se nad tím jen trochu zamyslet a zjistíš, že tohle je totální blbost. Pokud chci kritizovat MHD, stačí mi to používat.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
176
21 kvě 2017 18:40
Jó, tak to víš že jo. Děkuji za prezentaci služby IDOS a skrytou pobídku ke studiu místopisu Brna. Obojí znám, velice dobře.
A teď si předatav, že jsem špatně pohyblivý občan, který se nedávno přestěhoval z vesnice u Karlových Varů. A nebo študák z Ugandy, který ani neumí česky.
Tak pojedu jednou 50 a přestupovat u Zoo, příští spojení 37 a budu z Voříškové přecházet na Hájenku, potřetí pojedu 50 a z Adamcové na Ondrouškovu šup na N98. Zkrátka Brno - město pro lidi sarcastic Já jsem tě tady nežádal, abys mi prezentoval všechna možná i nemožná spojení. Píšu o prozákaznickém přístupu. Tohle jsem uváděl jako jeden z příkladů, kdy vídám osobně při intervalu půl hodiny 52 ujíždět těsně před 50. Takových je po Brně mnohem víc. Děkuji za pochopení.


Offline
312
21 dub 2009 20:30
2389 píše:
Třeba krásná víkendová ranní cesta NL-Žebětín, což je v podstatě co by kamenem dohodil, trvání 1 hodina.


Kancelář pro uvádění šotonesmyslů na pravou míru ve spolupráci s IDOSem představuje skutečné jízdní doby (v minutách) mezi Oblou a Křivánkovým náměstím v sobotu 8. dubna mezi šestou a osmou hodinou ranní:
31, 30, 31, 30, 29, 30, 38, 24, 28.

Milý 2389, když už chceš lhát, tak to aspoň nedělej takto pitomě. A raději se pochlub s tou svojí představou, jak udělat návaznosti (v kontextu celého města) lépe. Jinak by to mohlo vypadat, že jen hloupě plácáš.


Offline
176
21 kvě 2017 18:40
Ještě bych si na toto téma, přátelé, dovolil trochu zavzpomínat. Nebyl to náhodou ten samý DPMB, který na žádosti lidí na přímá spojení (na soc. sítích nebo třeba v magazínu Šalina v rubrice PlusMínus nebo jak se to jmenovalo) odpovídal „Nepřipadá v úvahu, protože princip brněnské MHD je na přestupech založen“? sarcastic
Tuhle formulku jsem četl snad už tisíckrát.
MHD založená na přestupech v podání DP je: Vystup z busu, zamávej přípoji na 10 metrů a půl hodiny tam stůj. sarcastic
Třeba krásná víkendová ranní cesta NL-Žebětín, což je v podstatě co by kamenem dohodil, trvání 1 hodina.
Za tuhle dobu bych autem byl někde u pomezí Vysočiny a Středočeského kraje. Konkurenceschopnost IAD se pozná. sarcastic


Offline
1787
04 bře 2012 23:26
2389: Je ti tím pádem líto mně. Jsem na MHD závislý.
Myslel jsem, že „těžké provokace zákazníka, kdy mu pravidelně spoj ujíždí stylem, že mu může maximálně zamávat“ je motto DPMB.
Současné problémy jsou řešitelné jen tímto: daleko kratší intervaly → více řidičů → více peněz pro MHD. Větví se to, je k tomu ještě absolutní preference MHD a zdražení jízdného.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
176
21 kvě 2017 18:40
Jistě, samozřejmě, rozumím. Ale byl by takový problém návaznost garantovat alespoň v koncových úsecích? Je nezbytně nutné, aby šestka o víkendu celodenně ujížděla na Osové směrem z města těsně před osmičkou?

Jistě rozumíme, že nemůže nikdy vyjít, aby vše navazovalo na vše. Ale minimálně by se neměly stávat těžké provokace zákazníka, kdy mu pravidelně spoj ujíždí stylem, že si můžou max zamávat. Viz třeba ranní přestup z 50 na 52 u Hájenky. Při intervalu půl hodiny podptýkám. Dál si nemyslím, že je nutné, aby určitým spojům páteřních linek těsně ujížděly přípoje snad v celé jeho trase. Alespoň pár těch důležitých by navazovat mohlo. Dál si myslím, že není nezbytné provozovat nepoužitelné intervaly - někde 15, jinde 20, někde 30 minut a do toho skvělá sedmička, která ani jednotný takt nemá a jezdí tak nějak nahodile.
Současný stav je hrůza. Je mi líto těch, kteří jsou na MHD závislí.


Offline
Uživatelský avatar

1632
10 čer 2006 20:45
Brno
...a mě by zajímalo jak udělat přestup mezi 6 a 8 v okrajových částech dnech, zachovat malé spojení na nádraží (tzn nehnout ani osmičkou ani jedničkou) a aby na Pekařské, Bohunicích a Palackého nevznikla situace kdy pojedou zároveň dvě tramvaje a pak čtvrt hodiny nic (tudíž není kam hnout s šestkou)

_________________________________
Připravte si prosím jízdenky a průkazy na slevu!


Offline
312
21 dub 2009 20:30
2389 píše:
Mimochodem, jednou o dlouhé pauze jsem se nudil, a tak jsem hlouběji nahlédl do JŘ. Zajímalo mě, zda občané SL pláčou právem nebo jde jen o křiklouny. Zděsil jsem se, nikoliv však těmi občany. Kupříkladu ranní spoje d-6 o víkendech. Na nějaký spoj okolo sedmé ranní nemavazovalo vůbec nic v celé trase. Všechny potenciální přípoje ujížděly 1-3 minuty před příjezdem šestky. 25, 50, 2, 37, 52, 84, 3, 10, 5, 41/71. sarcastic sarcastic A to není rozhodně jediná. Podobně krásně je řešená třeba a-50 a mnoho dalších pecek. A to se bavíme o denní době, kdy všechno má interval 20-30 minut. Takže tak. K tomu ani neexistuje slušné pojmenování. Toto je DPMB. sarcastic


Hele, a co kdybys o jiné dlouhé pauze místo bádání nad tím, co je vše špatně, zkusil navrhnout řešení, kde by na sebe takhle po ránu navazovalo co nejvíc linek? Jinými slovy totiž říkáš, že JŘ chystají úplní diletanti, takže určitě víš, jak to udělat lépe. Tak se nestyď a pochlub se:-)


Offline
2717
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
2389: ehm, velkoměsto si představuju úplně jinak. Brno nemá ani s velkou dávkou fantazie nad půl milionu obyvatel (i nepřihlášených).

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18046 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 722  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 07 čer 2024 07:12
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]