Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 21 z 722    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 722  Další
Autor Zpráva
Offline
312
21 dub 2009 20:30
2389 píše:
Mimochodem, jednou o dlouhé pauze jsem se nudil, a tak jsem hlouběji nahlédl do JŘ. Zajímalo mě, zda občané SL pláčou právem nebo jde jen o křiklouny. Zděsil jsem se, nikoliv však těmi občany. Kupříkladu ranní spoje d-6 o víkendech. Na nějaký spoj okolo sedmé ranní nemavazovalo vůbec nic v celé trase. Všechny potenciální přípoje ujížděly 1-3 minuty před příjezdem šestky. 25, 50, 2, 37, 52, 84, 3, 10, 5, 41/71. sarcastic sarcastic A to není rozhodně jediná. Podobně krásně je řešená třeba a-50 a mnoho dalších pecek. A to se bavíme o denní době, kdy všechno má interval 20-30 minut. Takže tak. K tomu ani neexistuje slušné pojmenování. Toto je DPMB. sarcastic


Hele, a co kdybys o jiné dlouhé pauze místo bádání nad tím, co je vše špatně, zkusil navrhnout řešení, kde by na sebe takhle po ránu navazovalo co nejvíc linek? Jinými slovy totiž říkáš, že JŘ chystají úplní diletanti, takže určitě víš, jak to udělat lépe. Tak se nestyď a pochlub se:-)


Offline
2718
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
2389: ehm, velkoměsto si představuju úplně jinak. Brno nemá ani s velkou dávkou fantazie nad půl milionu obyvatel (i nepřihlášených).

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
2816
01 úno 2006 10:39
2389: neni uplně pravda, pravidelně co jezdím do Medlánek na noc, jedinej spoj je 6 a přestup na 41 nebo 71 a ještě nikdy mě to neujelo


Offline
176
21 kvě 2017 18:40
To se neboj, tohle já taktéž nijak zvlášť tragicky nevidím, i když si já osobně moderní veřejnou dopravu ve velkoměstě představuji trochu jinak. Bohužel, přišla energetická krize, tak chápeme ekonomičtější objem dopravy. Ani bych se tak moc nečertil za to, jak tehdá DP tamním občanům veřejně sliboval, že doprava do SL-smyčka zůstane v původní podobě. Dramaticky se změnila ekonomická situace, to DP nezavinil. Tragicky vidím, že DP si dal asi za cíl, že navazovat nebude nic na nic. Ale doslova.
Na té Osové je za současných podmínek garantovaná návaznost mezi d-6 a d-8 samozřejmost o víkendu celodenně a v PD před šestou ranní a po sedmé večerní. Toto, co se tam odehrává aktuálně, je hanebnost vůči platícímu zákazníkovi.

Mimochodem, jednou o dlouhé pauze jsem se nudil, a tak jsem hlouběji nahlédl do JŘ. Zajímalo mě, zda občané SL pláčou právem nebo jde jen o křiklouny. Zděsil jsem se, nikoliv však těmi občany. Kupříkladu ranní spoje d-6 o víkendech. Na nějaký spoj okolo sedmé ranní nemavazovalo vůbec nic v celé trase. Všechny potenciální přípoje ujížděly 1-3 minuty před příjezdem šestky. 25, 50, 2, 37, 52, 84, 3, 10, 5, 41/71. sarcastic sarcastic A to není rozhodně jediná. Podobně krásně je řešená třeba a-50 a mnoho dalších pecek. A to se bavíme o denní době, kdy všechno má interval 20-30 minut. Takže tak. K tomu ani neexistuje slušné pojmenování. Toto je DPMB. sarcastic


Offline
2718
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
2389: zase bych to neviděl tak tragicky. 20 minut večer na linku doplňkového typu, která není na rozdíl od šestky páteřní, je celkem slušný kompromis. Sedmička totiž hlavně posiluje osmičku a pomáhá lidem vyhnout se přestupům na hlavasu, pokud chtějí třeba na Cejl nebo Zemědělskou. Kdo bydlí třeba na Dunajské nebo Valašské, může chodit na Osovou rovnou, má tak mnohem větší nabídku, nebo se jednou za čas k té osmičce může dopravit regionálkou směr Ostopovice, na to je v koncovém úseku kapacity dost. No a kdo bydlí třeba na Jemelkové a v panelákách u Dunajské až k dálnici, jedině tomu by ten nepřípoj mohl vadit, ale taky má možnost jít na 69, která mimochodem večer a o víkendu taky jede po 20 minutách jako doplněk pro Bosonohy.
Komfortní to není, ale za rozumný kompromis se to určitě dá označit.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

6927
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
2389: doufám, že od toho 1. 5. tam nějaké garantované návaznosti vzniknou.
A co se týče nepravidelného intervalu - po Covidu se myslím hodně lidí naučilo hledat si spojení online (nechci ale tyto "úžasné" intervaly obhajovat; dřív bylo mnohem jednodušší zapamatovat si JŘ v hlavě a nemít potřebu si čas odjezdu vždy ověřovat online).

Jinak kapacitně to dostačuje, často si i sednu, těch lidí opravdu necestuje tolik, aby to potřebovalo posílit.


Offline
176
21 kvě 2017 18:40
,Nadstandardní sedmička' s intervalem 20 minut na okrajích přepravních špiček a výborně použitelnými intervaly jako 13 a 11 minut nahodile na střídačku mezi spoji ve špičce. sarcastic sarcastic sarcastic
Obtížný zákazníku, táhni, neoxiduj, nemáme tě rádi, nedovoluj si nám lézt ani na oči a už vůbec se neobtěžuj po nás něco chtít. Váš DPMB sarcastic
A náš DP v téhle části města valí ,hustý bangery', jak by to pojmenovala generace našich potomků, i o víkendech. Samozřejmě d-6 ujíždí pravidelně asi 2min před d-8. Opravdu by byl takový problém těm cestujícím vyrobit návaznost garantovanou na té Osové? Jedná se o koncové úseky tras. Žádná tragédie by se nekonala. Ale prostě DP. Chudáci lidi žijící v téhle lokalitě.


Offline
Uživatelský avatar

6606
21 pro 2005 17:01
Osekaná doprava kvůli brněnskému „metru“ zůstane beze změn, rozhodlo město


Offline
2718
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Jo aha. Tak se omlouvám za blbost. :oops: S trochou doladění by se to dalo protáhnout o víkendu až do osmé ráno. Spíš mi šlo o všední den, kdy bych na ten rozsah už moc nesahal, protože prostě ve městě o velikosti Brna nedává smysl mít takt delší jak hodina v noci a delší jak půlhodina ve dne.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Online
7185
27 úno 2010 07:40
Však nočky v nepracovní dny do sedmi jezdí. Myšleno tak, že poslední rozjezd na role je v 7.


Offline
2718
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Zase bych nezacházel do extrémů, celá léta se jezdilo mezi 01:00 a 5:00 po hodině v základním taktu a co bylo třeba v so/ne v půl nebo 4:20 a 4:40 je prostě navíc. Od půlnoci do páté ráno bych to prostě nechal v základním rozsahu. Naopak soboty a neděle by klidně mohly nočky jezdit do sedmi, jak to bývalo některé roky snad 2016-2017, nechce se mi teď hledat. Kdyby se takhle v sobotu zajistila základní obslužnost po dvaceti minutách a k ní pár tangent jako 25, 40, 50 plus výjezd šalin postupně. Jezdívala v té době kombinace 6 ohnutá z Mendláku do Modřic jako přejezd a celkem to mohlo nějakou korunu ušetřit.
Taky by mě zajímalo, jak probíhal výběr zastávek na znamení a jestli se nebude jejich počet rozšiřovat, jak jsme se tu už před časem bavili.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
1787
04 bře 2012 23:26
FD píše:
Nesmysl, třeba v NE/PO je spojení 0:30 a 1:30 zcela zbytečné. Kolikrát z pozdní nás jede v busu o půlnoci 5 cestujících, když hodně.

Jo, jenže to je právě těch 5 cestujících, co příště pojedou jinak. Je jedno jak, důležité je, že nevyužijou MHD. To je přesně ten odliv cestujících. Tohle je 1 z těch aspektů, jak se to děje.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1972
07 dub 2006 09:03
Minimem by mělo být zavedení rozjezdu v 0:30 po celý týden. Můžeme se pak bavit, jestli ekonomika dovolí víc, např. rozjezdy po půl hodině před nepracovním dnem.


Offline
Uživatelský avatar

1868
05 lis 2005 19:50
Naxashi píše:
Noční linky by měly jezdit po půl hodině po celou noc a všechny noci.
Aby ta noční MHD byla použitelná. DPMB si prostě má najít/vydupat prostředky na tohle. Město, všechny části apod., by se na tohle prostě měly složit. A ideálně by tam měla být přítomna policie, ať chudák řidič nemusí řešit ožralce, co se neumí chovat.

Nesmysl, třeba v NE/PO je spojení 0:30 a 1:30 zcela zbytečné. Kolikrát z pozdní nás jede v busu o půlnoci 5 cestujících, když hodně.


Offline
Uživatelský avatar

426
10 bře 2006 08:34
u Gagarina, Armstronga a Remka
Aha, moje chyba, měl jsem ten dojem a tak nic jsem to tam chtěl vidět, až jsem u těch starších jízdních řádů přehlédl ty značky na sobotu a neděli :)

_________________________________
Moravská národní obec - od roku 1985 Za Moravu!


Offline
1787
04 bře 2012 23:26
Noční linky by měly jezdit po půl hodině po celou noc a všechny noci.
Aby ta noční MHD byla použitelná. DPMB si prostě má najít/vydupat prostředky na tohle. Město, všechny části apod., by se na tohle prostě měly složit. A ideálně by tam měla být přítomna policie, ať chudák řidič nemusí řešit ožralce, co se neumí chovat.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

1632
10 čer 2006 20:45
Brno
Ojin: před pracovním dnem nikdy rozjezd 0.30 nebyl. Je to zřejmě i z těch jízdních řádů

_________________________________
Připravte si prosím jízdenky a průkazy na slevu!


Offline
Uživatelský avatar

426
10 bře 2006 08:34
u Gagarina, Armstronga a Remka
b1 píše:
Opravte mě, jestli se pletu, ale rozjezd v 0:30 v noci před pracovním dnem snad nikdy nebyl. (I když by se mi za mých studentských let taky býval hodil, tehdy zaručeně nebyl.)


Na webu idjsmk se dají najít starší jízdní řády, byť před rokem 2013 jenom úpravou URL.
Je to už hodně dlouho, ale cca. do roku 2008 se až do dvou se jezdilo po půl hodině. Od roku 2009 v pracovní dny jenom do půlnoci, ale 2009-2013 jezdila navíc víkendová půl trojka a půl čtverka.
https://content.idsjmk.cz/jrady04/091.pdf
https://content.idsjmk.cz/jrady07/091.pdf
https://content.idsjmk.cz/jrady081/091.pdf
https://content.idsjmk.cz/jrady082/091.pdf
https://content.idsjmk.cz/jrady09/091.pdf
https://content.idsjmk.cz/jrady13/091.pdf
https://content.idsjmk.cz/jrady14/N91.pdf

_________________________________
Moravská národní obec - od roku 1985 Za Moravu!


Offline
Uživatelský avatar

6606
21 pro 2005 17:01
Zmatení cestující na nádraží Zvonařka: Nevíme, kudy do centra Brna, stěžují si


Offline
176
21 kvě 2017 18:40
Plně se ztotožňuji s názorem, že MHD je tu pro lidi. Trasování, objem a podoba MHD má být plánována podle toho, kudy a kdy cestující chtějí jezdit, ne aby se vše naplánovalo dle představ politiků a zákazník se musel přizpůsobit proti své vůli.
Ta druhá stránka je ekonomická. Je třeba se pohybovat někde v mezích komfortu i rentability.
Obecně však zastávám názor, že nedílnou součástí moderního velkoměsta musí být kvalitní veřejná doprava, a to i ta noční.
Mimochodem, ceny PHM již několikátý měsíc v řadě klesají, tak bychom se snad v dohledné době mohli vrátit do stavu před covidem. Dokonce padá i cena CNG, tak doufám, že tento trend bude pokračovat a že DP následně bleskově zareaguje. Například zprovozněním důstojných vozů, abychom v červenci nemuseli koukat na přehlídku prehistorických vraků na víkendových linkách, jako překrásné loňské léto. pripitek


Offline
Uživatelský avatar

1632
10 čer 2006 20:45
Brno
b1: správně, pouze o víkendu

_________________________________
Připravte si prosím jízdenky a průkazy na slevu!


Offline
Uživatelský avatar

3709
08 čer 2005 23:12
Opravte mě, jestli se pletu, ale rozjezd v 0:30 v noci před pracovním dnem snad nikdy nebyl. (I když by se mi za mých studentských let taky býval hodil, tehdy zaručeně nebyl.)


Offline
2718
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Fantomas: děkuju za opravu, myslel jsem si, že zrušili i tenhle rozjezd. V sobotu ho vyzkouším, jak půjdu z dalšího přenosu Metropolitan opera. Omlouvám se, měl jsem za to, že padly všechny půlkové. :oops: Nicméně souhlasím, že rozjezd v 0:30 aspoň o víkendech by se hodil, pokud už nemohl zůstat celotýdenně, oproti dennímu provozu šalin a trolejbusů je ten jeden rozjezd celkem malá položka.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

1339
17 črc 2010 21:41
Krno
Cracatit: Teď tomu nějak nerozumím, rozjezdy ve 23:30 snad normálně jezdí... Myslíš asi půlkový v 0:30? Souhlasím ovšem s tím, že by se hodil, i o půlnoci třeba ještě běžně končí filmy v kině apod.

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
2718
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
No, ehm, mně připadá dotažení N90 do Žebcu v pohodě, za mnohem větší blbost považuju zrušení půlkových rozjezdů hlavně do půlnoci a mezi půlnocí a jednou, kdy se vrací hodně lidí. Zrovna 21. 3. jsem se vracel z Prahy posledním RJ527 a protože nepatřím mezi běžce, půlnoční rozjezd samozřejmě v háji, i když vlak přijel na čas v 23:01, člověk musí podchodem, což prostě za míň jak osm minut nedám. Kdyby jel půlkový ropzjezd, tak čekám na N93 a neberu si tágo. To samé rozjezdy z kina, když jdu jednou za čas na přenosy ve Scale z Metropolitan opera, které končí většinou okolo prvního rozjezdu. chodíval jsem vždycky na půlkový, protože orientačně je pro mě jednodušší jít kolem zdí z kina k Nejvyšším správnímu soudu a pak po Joštové ke knihkupectví a přejít k Ústavnímu soudu, než se motat ke stopařovi/kamnům (každej tomu borcovi na náměstí říká jinak).
Zrovna v soboty ten rozjezd okolo 23:30 nejel vůbec prázdnej, kolikrát jel Cross na N93 celkem plnej. Ostatní nočky tolik neznám, jen jsem slyšel, že hodně narvaná jezdívá N92 z centra na Černá pole/Lesnou.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18048 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 722  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 07 čer 2024 09:43
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]