Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 21 z 255    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 255  Další

Co bude dřív ?
kloubové šráky 45%  45%  [ 81 ]
tramvajová trať ke kampusu 34%  34%  [ 62 ]
metro 17%  17%  [ 30 ]
odsunuté nádraží 4%  4%  [ 7 ]
Celkem hlasů : 180
Autor Zpráva
Offline
1078
09 lis 2006 18:16
Cracatit: Do Troubska jezdí linky 402, 403, 404 a 51. 402 jezdí z Dunajské, 403/404 jezdí z Osové a 51 od nemocnice. Takže to není tak, že přijedu šalinou na zastávku a počkám na autobus. Musím znát jízdní řád. Jezdí sice relativně zaráz (což je opět paradox, když by mohli večer jezdit v prokladu), ale musím stále přemýšlet, kde má zrovna teď vystoupit. Jestli na Osové nebo Dunajské. A když se na jedné větvi stane komplikace, tak to si člověk může hodit korunou, jestli přejít na druhý uzel. A k tomu si přidej fakt, že když potřebuji na tangenciální linku (25,50) a přijedu jen na Dunajskou. Takže přestup kvůli jedné zastávce. A proč? Protože něco lepšího smrdí korunou.
Na Osovou a hodně dlouhou okliku jsem narážel, takovou bezbariérovost neberu. Přitom se vedle šaliny mohli udělat hezký terminál. To stejné hlavní nádraží, než přejdu od šaliny na smyčku trolejbusu.
A ohledně terminálu u vlaku ve Starém Lískovci. Tam už se psalo, že ho budou zmenšovat, protože tam nebudou vést tolik regionálních linek. Takže kdoví, co tam bude stavět.


Offline
2715
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
@Pavel: Lískovec/Bohunice není čistě jeden směr a la linky z Bystrce na všechny strany. Ze špitálu se jede na jinou stranu, než z Osové/Dunajské a místní linky se navíc částečně prolínají v Troubsku u školky/obecního úřadu (A-402 a 404 s A-51), takže tohle vůbec nevadí. Navíc Osová i Dunajská jsou plně bezbariérové, i když teda obejít celou Osovou kvůli přesunu z trajflu na šalinu trvá asi tak osum minut, protože místo ocelových schodů na zastávku šaliny od města by mohla být rampa, ale nikoho to kdysi při stavbě nenapadlo.
Výmluva, která mně osobně připadá jako naprosto zástupná, je čekání na zastávku trati 240/244 Brno-starý lískovec, ke které se má protáhnout trajfl a regionálka 401/402/403/404, jenže ani pak nedává smysl sloučit regionálky místního významu s rychlýma regionálkama směr Rosicea Zastávka. Navíc je to čekání na godota, aniž by magič ve spolupráci s městskou částí hnul prstem, protože nikdo nekřičí, není žádný tlak na řešení a stávající stav nestojí o moc peněz navíc, než budoucí stav se železniční zastávkou.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
1078
09 lis 2006 18:16
Ondra K. píše:
Nemyslím si, že by se nějak systémově protěžovala IAD na úkor MHD. Většinou je to o konkrétních požadavcích investorů.

Takhle jsem to nemyslel. Jde o plánování staveb bez požadavků na MHD, respektive bez potřebného detailu požadavků na MHD:
Konkrétní příklady -
1) nezastavování linky 67 na zastávkách MHD Moravské náměstí a Náměstí 28.dubna protože s tím nikdo nepočítal. Jednu zatrhl drážní úřad či kdo a druhá měla problém se signálním plánem . super.
2) s určitou pravděpodobností (protože nikdo nenaplánoval MHD) bude muset jezdit MHD po Dornychu, ale nikdo nepočítal se zastávkami. A předpokládám, že po Dornychu se bude jezdit, protože bude problém, ale autobus jedoucí po Plotní se dostal na Úzkou. Opět fail.
3) Víceméně je jasné, jak bude vypadat VMO v oblasti Tomkova náměstí, ale není vyřešená MHD. Trochu pochybuji, že nechají jezdit trolejbusy po VMO. A máme tu možný příslib developera, že se bude moci jezdit přes novou Zbrojovku. Ale trochu pochybuji, že tam Brno má pozemku, takže když developer řekne ne, tak bude asi smolíček.
4) Nové nádraží, volná plocha před ním a zastávky opět nejsou na jednom místě. Prostě se udělal primárně bulvár, ale je jedno, že poloha bulváru není úplně vhodná pro MHD.

Prostě se něco postaví a na základě toho jak se to postaví, se řeší trasování MHD.
No a hlavní nádraží zmiňuji jako krásný příklad, jak se Brno staví k přestupním uzlům. Zavedl se přestupní systém, ale přestupní uzly stojí za tři věci.Přestupování na rušných silnicích, zastávky daleko od sebe, bezbariérovat často nula. Nebo místo jednoho pořádného přestupního místa jsou 3 (Starý Lískovec/Bohunice), z kterých se odjíždí do jednoho směru.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6168
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Nemyslím si, že by se nějak systémově protěžovala IAD na úkor MHD. Většinou je to o konkrétních požadavcích investorů. Hlavní nádraží vzniklo v době kdy stupeň automobilizace byl úplně jinde než dnes.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
1078
09 lis 2006 18:16
Úzká je absolutně špatný a nelogický dopravní uzel. Než člověk přejde na šalinu, která ho doveze na nádraží, tak je rychlejší tam dojít pěšky. A když si to vezmete, jaká je logika, že linky končí 200 metrů od největšího uzlu. A kvůli objezdu přes Uhelnou se zbytečně prodlužuje čas a platí zbytečné kilometry. Nemluvě o kultuře, kdy člověk čeká na frekventované čtyřproudovce.

Trochu jsem doufal, že ideální přestupní uzel může být u Zvonařky (Plotní). Nebudou tam jezdit auta, přestup hrana-hrana a přestup na okružky. Ale chtělo by to zkulturnit autobusák, protože zastávky budou za tou strašnou budovou. Ale jestli to zase zprasili tím, že na MHD se myslelo až na posledním místě, tak je to zase smutné. Protože jestli polovina linek pojede přes Dornych a polovina přes Plotní, tak to bude úplně super. Na každou linku se bude přestupovat jinde. V Komárově je to na přestup tragický, tam by musely všechny linky jezdit přes Kšírovu (což zdržuje čas) a stejně tam není rozumné místo na vyrovnávací časy. To parkoviště s toi toi teda nepovažuji.

Za mě buď všechny linky ukončit na Zvonařce nebo je klidně protáhnout na nádraží. Ale spíš jsem zastánce Zvonařky, protože u nádru je prostě málo místa a o z ostatních směrů se přestupuje dál. Dá se uvažovat i o Komárově, ale za předpokladu vybudování plnohodnotného přestupního uzlu, což levné nebude. Tam je třeba vybudovat miniautobusák a ne to řešit tím, že každou linku nechat odjet z jiné zastávky, kdy dojití z jedné na druhou je na 5 minut a přes dva podchody (přestup 509 - 64)

Mně přijde smutný, že když se dělá velká rekonstrukce, tak se udělá tak, aby to bylo ideální pro auta a teprve pak se přemýšlí, jak do té situace vměstnáme MHD. Stačí se podívat v jakém stavu je hlavní nádraží.


Offline
2715
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
@Zdeněk: To jsem čekal, že ty linky dopadnou, jak píšeš. Bohužel se opět vrátí problém u Vaňkovky se souběhem končících regionálek a čtyř linek mhd. Což je přesně ten důvod, že by se něco dalo vyhnat na Zvonařku, ideálně regionálka. A ne, že se nelíbí, co si pamatuju, tak původně se to k Vaňkovce nevešlo, protože bylo moc busů na málo stání. Takže by to měl podnik fakt reálně řešit a nejen něco vracet do původního stavu. Zvlášť je to příležitost pro změnu, když se stejně budou řešit licence.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

1632
10 čer 2006 20:45
Brno
Ještě k tomu spojení 63 a 64. Přemýšlel jsem o tom, a pokud potřebuje Nová Agrozet opravdu posílení, tak se to nabízí. Tuřany by měly zpátky špičkový interval 10 minut, nově a Argozet (místo 20). 74 tím pádem jen z Osady, čímž by už nebyla vázaná na 64 a daly by se lépe přizpůsobit odjezdy na návoz a odvoz na Charbulku, v největší špičce by mohl být nárazové i kratší interval než 20 minut a klidně zkrátit jen na Faměrovo náměstí. Tuřany by zase přistupovaly v Komárově (pokud jel někdo jinam než do Vaňkovky, na autobusák nebo na nádraží tak stejně přestupoval) na posílenou 12 (spoje co byly jen na Zvonařku).
Pak v podstatě zbude vyřešit jen linku 50 (dle mě klidně může zůstat v Komárově), 40, 67 po Dornychu, 47, 48, 49 na Úzkou. V tom bych moc vědu neviděl, nikdo nebude jen tak vymýšlet změny jen proto, že se to tady někomu nelíbí, ÚAN je blbost.

_________________________________
Připravte si prosím jízdenky a průkazy na slevu!


Offline
1344
10 bře 2010 18:00
BRNO-Řečkovice
Zdeněk píše:
Kdyby byly tyto změny nedej bože realizovány, získáme linku 52 na kterou budeme moci dát klouby, které tam jednak nejsou zapotřebí a jednak je ani nemáme.

Četl si, proč vůbec tahle diskuze vznikla? Tak si přečti ji ještě jednou a nebudeš muset psát zbytečný dodatek "jednak je vůbec nemáme".
Navíc, pokud vím, tak linka 51 se bude v budoucnu posilovat a kdyby na 52 jezdil školní spoj z Ríšové na Mendlák, tak by to problém s děckama vyřešil.

Ale možná by nebyl špatný i druhý návrh, a to zrušit 52 v úseku ZOO - Žebětín a nechat ji v úseku Ríšova - Mendlák a místo toho přetrasovat 54 na trasu ZOO - Wollmanova - Kamechy - Bartolomějská a zřídit ji v kloubových vozech.


Offline
2816
01 úno 2006 10:39
Opravdu vás baví vymýšlet tyto nesmysly?


Offline
Uživatelský avatar

1632
10 čer 2006 20:45
Brno
Kdyby byly tyto změny nedej bože realizovány, získáme linku 52 na kterou budeme moci dát klouby, které tam jednak nejsou zapotřebí a jednak je ani nemáme. Lidi na Ríšové budou mít linku 51, která bude začne být v krátkém úseku přetěžována a navíc bude muset být zásadně posílena. Nechat na Ríšivu ze špičkového desetiminutového intervalu hodinu snad nikoho ani nenapadlo. Děti se nedoatanou bez přestupu do školy a v rámci čtyřminutivé cesty budou přistupovat. Výborný plán...

_________________________________
Připravte si prosím jízdenky a průkazy na slevu!


Offline
1344
10 bře 2010 18:00
BRNO-Řečkovice
peno: ale představ si, že i mezi Kamechy a Žebětínem jezdí cestující a není jich zrovna málo a zrušením závleku přes Kamechy bys zase ztížil cestování jim.

peno píše:
Proč by měli lidé ze Žebětína neustále trpět zbytečnými závleky, kvůli pár důchodcům z Kamech, kterým je zatěžko po cestě přestoupit na jinou linku?

Kdyby se z linky 51 udělala E51 a třeba mezi nám. 28. dubnem a Ečerkou se její jízdní doba zkrátila, tak ten závlek by vyšel šula nula nic.

peno píše:
A nakonec, a-51 má být rychlou linkou pro spojení mimobrněnských oblastí s Bystrcem na jedné straně a Bohunicemi na straně druhé a závlekem by se opět jen zbytečně zdržovala.

Rozhodně jedním dvouminutovým závlekem by se nijak nezdržovala a navíc jsem zmínil její zrychlení v Bástru, viz výše.
peno píše:
A jak tu někdo poznamenal, klouby na a-52 by po většinu dne stejně vozily jenom vzduch a to i v současné trase přes Kamechy, ne to ještě bez ní.

Tak to není rozhodně pravda, tou linkou jsem minulý měsíc ji 2-3x denně a rozhodně si netroufám tvrdit, že by po většinu dne vozila vzduch, zvláště v době, kdy se Kamechy nadále rychle rozvíjí. Nebo ti přijde 10 stojících cestujících v sedlech a kolikrát po strop plný bus ve špičce jako vození vzduchu? A o méně používanějším úseku v Žebětíně škoda mluvit, protože většinou každá linka má určité úseky, kde třeba "vozí vzduch" na dané vozidlo. :wink:


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Dovolím si sem přesunout debatu o a-52 a 54 z Výběrových řízení.
MtM píše:
Já bych viděl naopak zrušení závleků na 52 přes Ríšovu, jejich nahrazení linkou 51 a zavedení kloubů na 52 (přece jen jezdí 52 mnohem plnější než 54, protože mnoho lidí jede i z nám. 28. dubna a vyřešila by se to i kapacita linky směrem na Mendlák. :-)
Co se týče šaliny na Kamechy, tak toho se dočkám snad v důchodě. sarcastic

Promiň, ale oboje je blbost. Proč by měli lidé ze Žebětína neustále trpět zbytečnými závleky, kvůli pár důchodcům z Kamech, kterým je zatěžko po cestě přestoupit na jinou linku? Stejně tak je blbost závlek na Ríšovu přesouvat na a-51, protože co mám vypozorváno z Ríšovi se mnohem více cestuje směr Mendlák, než směr Zoo (což je nakonec i logické, protože Mendlák je prakticky v centru města, zatímco Zoo je tak akorát rekreační oblast). A nakonec, a-51 má být rychlou linkou pro spojení mimobrněnských oblastí s Bystrcem na jedné straně a Bohunicemi na straně druhé a závlekem by se opět jen zbytečně zdržovala. A jak tu někdo poznamenal, klouby na a-52 by po většinu dne stejně vozily jenom vzduch a to i v současné trase přes Kamechy, ne to ještě bez ní. A pouze a-54 pro Kamechy (ve špičkách spolu s E50, samozřejmě) by nakonec byla pozitivní i pro ně, protože by nemuseli čekat na a-52, která od Mendláku může nabrat i sekyru a proklad mezi a-52 a 54 je tak stejně jenom teoretický. Pouze a-54 by tedy zajistila pravidelnější obsluhu Kamech.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Uživatelský avatar

2582
13 črc 2009 13:42
Nebo jako náhrada linky 75 pokračovat do Obřan nebo do Bílovic.


Offline
2813
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Proč by nemohly 701 a 702 končit na Podstránské s přestupem na rozumně účelově posílenou d-10?


Offline
2715
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
@Slamatomas: Hurá akce je trefný, takže v zásadě souhlasím. Zatím to linkové vedení vypadá dost divně. A-60 se nevrátí, takže jinými slovy spojení licencí A-40+60 do jedné. Asi někdo Pražáčkům záviděl pravidelně se opožďující metrolinky, jinak si to neumím vysvětlit, takový nesmysl.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

6926
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Když už tu padlo ÚAN, nevíte někdo, jak to vypadá s jeho plánovanou rekonstrukcí? Cca před rokem jsem četl, že by měla být letos.
Kdyby měly linkové autobusy možnost zastavit u výpravní budovy, byla by to celkem pohodlná možnost přestupu na šmirgl.


Offline
Uživatelský avatar

1632
10 čer 2006 20:45
Brno
Pokud dojde ke sloučení 64 a 63, tak nastává problém, neb má 63 ve špičce kratší inzerval, takže co s tím? Každý druhý spoj ve špičce jen do Komárova? Nebo na Osadu?

_________________________________
Připravte si prosím jízdenky a průkazy na slevu!


Offline
Uživatelský avatar

426
10 bře 2006 08:34
u Gagarina, Armstronga a Remka
K Chrlicím připomenu, že v letech 2013 a 2014 tam dva roky jezdila linka 59, což asi nevzbuzovalo úplně nadšení, ale vzpouru vyvolalo až sloučení této linky s regionální linkou 509 v první polovině roku 2015, což vyústilo v obnovení linky 63 k 1. 7. 2015.
Oproti ukončení v Komárově by ale spojení s linkou 64 nabídlo mnohem víc možností spojení bez přestupu nebo s jedním přestupem (okružky na Hladíkově, 8,9,10 na Masné), navíc bez zbytečného závleku přes Heršpice.

K ukončování linek na ÚAN - pokud by to bylo pro nějakou linku vhodné (např. 61) a zároveň to byl z nějakého důvodu problém, pořád by zůstala možnost využít nově zrekonstruovanou smyčku u dolního nádraží.

_________________________________
Moravská národní obec - od roku 1985 Za Moravu!


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
eriksson1505 píše:
Jinak s 48 se tu kdysi objevil nápad, vést ji z Tuřan přes Slatinou na Podstránskou a pak přestup na 10. Podle mě zajímavý nápad, navíc Tuřany by měly směr centrum dvojí spojení, 12 z Komárova a 10 z Podstránské

Nápad, který měl smysl v době, kdy a-48 kopírovala trasu a-40. Dnes, kdy jezdí přes Holásky mi to už smysl nedává, protože by se Holásky musely tak jako tak nějakým způsobem řešit a žádný politik si v dnešní době netroufne zrušit kompletně dopravní obsluhu nějakého území, i když tam byla zavedena teprve nedávno. Bohužel právě díky Holáskám je tedy a-48 v podstatě nedotknutelná v tomto území. A vést ji z Holásek do Slatiny už smysl moc nedává, protože tím se neušetří absolutně nic. Spíš naopak.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
3
23 říj 2016 12:28
Zdroj bohužel uvádět nemůžu, ale řekněme tomu, že mám kolem stavby Plotní dost podrobný informace o jejím průběhu a změnách v dopravě s tím související. Od září má začít fungovat Dornych, ale ještě se nějak nevyřešila zásadní věc a to výlukové zastávky na Dornychu než bude hotová Plotní :D Celkově průběh té stavby tady je dost hurá nápad a vše se řeší až v průběhu stavby, takže i proto jsem napsal, že se to plánování linek může ještě desetkrát změnit, ale teď to je aktuální řešení.

Stavba bude stejně dokončená nejdřív v 6/2021...


Offline
2715
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
@Slamatomas: Dobrá chujovina, zdroj by nebyl?

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

573
04 bře 2006 12:01
Starý Lískovec
slamatomas píše:
Předběžně by měl bus 40 jezdit dále do Bohunic přes Plotní, 48 pojede po Dornychu, aby se mohla otočit na Úzké.
Bus 50 pojede z Komárova do Židenic a 63 s 64 se sloučí.

Vše se ještě za ty víceméně dva roky může změnit, ale zatím to je takhle...


Při téhle variantě, bych rád viděl zkrácení trasy linky 40 tak, že by jela po Plotní a pak přes zastávku Autobusové nádraží rovnou na Strážní. Vynechalo by se tím ucpané centrum, studenti už budou mít ke kampusu tramvaj a z Tuřan by se zbytečně nezajíždělo do centra.

_________________________________
Vědění je moc, moc je svoboda.


Offline
75
29 lis 2017 11:29
No, moc si tedy nedovedu představit, nač pojede 50 do Židenic. Trasa dlouhá jako pohádka, navíc si nejsem jist, zda zrovna v této relaci je nějaké posílení potřeba. To se už fakt mohla sloučit s 40, trasa by byla dlouhá zrovna tak, ale výhoda by byla, že by se vrátila osvědčená dvojice 60+61 do Bohunic. A Chrličtí by jistě lépe snesli, kdyby se omezení směr centrum netýkalo jen jich, ale i tuřanských. Přece jen, přísloví s kozou a sousedem asi známe. Jinak odtržení od Brna by Chrlicím určitě nepomohlo, by to skončilo tak, že by tam nechali posílenou 509 do Komárova, víc nic. Jinak s 48 se tu kdysi objevil nápad, vést ji z Tuřan přes Slatinou na Podstránskou a pak přestup na 10. Podle mě zajímavý nápad, navíc Tuřany by měly směr centrum dvojí spojení, 12 z Komárova a 10 z Podstránské


Offline
114
27 čer 2017 19:11
Bílovice
A zdroj prosím? To bych si taky mohl napsat návrh a říct že to tak předběžně vypadá. Nic ve zlém


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
To nejsou zrovna příjemné vyhlídky. Sloučení a-63 a 64? Očekávejte referendum o odtržení Chrlic od Brna. Jinak to dopadnout nemůže, to mi věřte. Protažení a-50 do Židenic a zachování a-40 ke Kampusu? Očekávejte úbytek cestujících, protože takto nespolehlivými a dlouhými linkami nikdo pravidelně jezdit nebude. Při výluce to ještě lidé nějak tolerují, ale v pravidelném provozu se vám na to lidé vykašlou. To opravdu nemá nikdo kdo o tom rozhoduje ani kapku zdravého rozumu, že musí vymýšlet takovéto kraviny?

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6361 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 255  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: RainbowJoker463 a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 06 čer 2024 14:22
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]