Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 115 z 722    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118 ... 722  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

1082
22 pro 2008 22:51
PoŠuKov, 2. část
Souhlasím s Penem. Leckdo tu argumentuje nedostatkem řidičů, ten problém bude narůstat a nelze předpokládat, že se noví řidiči někde ve velkém objeví. Jediné řešení je šetření řidičů prodlužováním vozidel. Zrovna trolejbusy jsou ukázkový příklad. Špičkový 4minutový interval v sólech na 33 je extrém, všude jinde v západní Evropě by na lince dávno jezdily klouby. To stejné na dalších linkách (30, 31, 36, 37). Pokud někdo namítne, že by v nějaké části dne vozily klouby vzduch, prodlužme interval. I s vybudováním nové měnírny se nákup kloubů musí v horizontu životnosti vozů ekonomicky vyplatit (v porovnání s nákupem sólo trolejbusů).

Btw ten Ořešín v minibusech je nějaký vtip? A Morkou Horu a Jehnice bude obluhovat co? ta stejná minibusová linka s intervalem metra?


Offline
Uživatelský avatar

2773
07 kvě 2008 20:25
Čebín
xxx píše:
Počítá se třeba s provozem EVO2+Vario LF nebo EVO2+T3R.EV?


Nepočítá každý má jinou výzbroj....


Offline
Uživatelský avatar

2582
13 črc 2009 13:42
Počítá se třeba s provozem EVO2+Vario LF nebo EVO2+T3R.EV?


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6168
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Já bych nákup EVO2 zas tak negativně neviděl, jejich velkým pozitivem je mnohočlenné řízení jehož čas podle mě ještě přijde. Bude jen otázka času, než si někdo spočítá, že 2xEVO2 bude na d-12 výhodnější, než 30 m vozy v intervalu cca 3 minuty a nasazení 30 m vozů v delším intervalu se na d-4, 5 a 11 taky snese.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
2813
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Ano, a protože nejsou řidiči, tak se na 65/70 narvou minibusy, kde je potřeba mnohem víc řidičů, než kdyby tam lítaly normální busy. Ale to by zase místním nevyhovoval interval, že? ](*,)


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Jenže kde na to vzít řidiče? A to je další problém, se kterým je potřeba počítat. A nedá se očekávat, že by se to v průběhu let zlepšovalo, právě naopak. Proto cesta delších vozů je (nejen pro Brno) v dlouhodobém horizontu asi ta nejlepší a nejlogičtšjší.

A naprostý nesouhlas s Jakubem S. ohledně 18 m tramvají. Na které lince stačí? Mě napadá snad jenom d-11 a d-4 mimo špičku (v bezvýlukovém stavu, samozřejmě) a i to s přimhouřením obou očí. Jinak ale d-2 měla být už dávno komplet v 30 m, d-5 minimálně ve špičce také a d-10, navzdory, pro mě nepochopitelným, proklamacím některých, že tam 18 m bude stačit, bude určitě také rychle zralá na 30 m, zejména pokud v úseku Starý Lískovec – Hlavní nádraží nahradí d-8. A právě proto je nákup EVO2 nekoncepčním látáním problému, který vznikl díky absenci koncepce vozového parku a kvůli kterému se nám začně brzy tramvajový provoz rozpadat.

A ještě k t-25, je také vhodné si uvědomit, že je to jediná přímá linka mezi Bohunickou nemocnicí a Svatou Annou a tou zůstane i po prodloužení tramvají. A to je také velmi důležitá funkce této linky. Neumím si představit, že by pacianti, kteří se potřebují přepravit mezi oběma nemocinicemi, přestupovali mezi d-8 a d-6.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
2813
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Tak zrovna u d-8 by prostor na krácení intervalu byl. Pamatuji doby, kdy jezdila po 4 minutách, ostatně před velkým třeskem jezdily z Líšně tři linky, každá po 12 minutách, takže celkově to ty 4 minuty dalo taky. A k tomu případné posily z Novolíšeňské (ani nemusí být obousměrné tramvaje) a problém by se vyřešil. Jen chtít.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6168
11 dub 2010 15:05
Juliánov
K tříčlánkovým trolejbusům Hess je potřeba dodat, že jejich celková délka skoro o 3 metry přesahuje maximální délku uvedenou ve vyhlášce 209/2018Sb. Pro jejich provoz by tedy byla nutná změna legislativy.

Jinak, mezi linky zralé na nasazení 40m tramvají rozhodně patří i osmička, která v ranní špičce jezdí hodně plná a krátit interval už moc není kam.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

1632
10 čer 2006 20:45
Brno
Brno by hlavně potřebovalo více preference MHD.

_________________________________
Připravte si prosím jízdenky a průkazy na slevu!


Offline
Uživatelský avatar

3088
29 srp 2009 19:30
goldfinger píše:
I po zprovoznění TT do Kampusu a VMO přes Tomkovo nám. zůstanou linky t25/26 páteřními, nota bene když se z Novolíšeňské prodlouží na Jírovu. Nadále pojedou přes významný přestupní uzel SO a nadále budou obsluhovat významné body zájmu (MZLU, Mendlovo nám.). Nedá se předpokládat, že by nějak významně poklesl význam této dvojlilnky protože tvoří důležitou součást tangenciálního propojení mezi šalinovým okruhem a linkami a44/84. Takže minimálně mezi Mendlákem a SO jejich vytížení výrazně nezmění.

Uvidíme. Pokud by byl dokončen záměr nákupu kloubových parciálů, svazek 25+26 (tak jak ho známe dnes) měl být výrazně upraven. V případě KT8 si troufám tvrdit, že jde o převažující názor odpovědných, byť nebyl nikde veřejně prezentován. Na to vsadím boty. "Politicky" nelze záměr na nákup nových vozidel odsoudit v samotném začátku, byť vím, že na to velmi pravděpodobně nebudu mít prachy.
Tak jako tak nevnímám potřebu trojčlánkových vozidel jako opodstatněnou, kapacitně budou i nadále dostačující vozidla délky cca 18 m. Lze se bavit o nějakém mírném navýšení počtu kloubáků, nicméně spíš z důvodu snížení počtu vypravovaných vozidel a potřebného počtu řidičů.
Nicméně souhlasím, že je čas se podívat na některé extrémy (celodenní vytížení vozidel) typu d12 a a67 a odpovídajícím způsobem do vozidel a zázemí investovat.

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
Uživatelský avatar

3977
25 led 2006 16:11
všudezdejší
dimik píše:
Peno: Co jsem slyšel z DP, tak na t-30,36 klouby nemůžou kvůli nedostatečný kapacitě napájení.


A že tu o adventních víkendech klouby jezdily jak urvaný?

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
Uživatelský avatar

3977
25 led 2006 16:11
všudezdejší
Jakub S. píše:
...Bylo v plánu nahradit KT8, ale půjde se nakonec cestou další GO. ...


Tohle víš jistě, nebo jen prázdná střelba do vzduchu? Nám na školení před několika týdny bylo řečeno, že se uvažuje buď o koupi nových obousměrných šalin potřebného počtu, nebo o další GO KT8 včetně výměny výzbroje, takže GO velmi podobná pražským kačenám. Pravda, byl zdůrazněn ekonomický aspekt "výhodnosti" generálek těchto vozejků v porovnání s náklady na koupi jedné nové obousměrné šaliny.

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1972
07 dub 2006 09:03
[quote="Jakub S."]Nevnímám, že by tříčlánkové trolejbusy nalezly v blízké budoucnosti uplatnění. Po zprovoznění tramvaje do Kampusu bude snaha trolejbusy upozadit a také změna organizace na dnešních linkách 25 a 26 po dokončení investic v oblasti Židenic a Husovic bude znamenat nemalou změnu v potřebě vozidel.

I po zprovoznění TT do Kampusu a VMO přes Tomkovo nám. zůstanou linky t25/26 páteřními, nota bene když se z Novolíšeňské prodlouží na Jírovu. Nadále pojedou přes významný přestupní uzel SO a nadále budou obsluhovat významné body zájmu (MZLU, Mendlovo nám.). Nedá se předpokládat, že by nějak významně poklesl význam této dvojlilnky protože tvoří důležitou součást tangenciálního propojení mezi šalinovým okruhem a linkami a44/84. Takže minimálně mezi Mendlákem a SO jejich vytížení výrazně nezmění.


Offline
Uživatelský avatar

3211
14 čer 2004 18:56
blekfild
goldfinger píše:
Zaměřil bych se na páteřní lniky, tedy d1 (d12), t25/26 a a44/84. Pro d1 by připadaly v úvahu buď t15 nebo Flexity. Kdyby se na t25/26 pořídily tříčlánkové vozy (Hess?), mohly by se dvoučlánkové vozy přesunout na t36, 37, 33.


pokud by na to bylo zázemí, tak by se hodilo mít na d-1 nějaké housenky typu jako linka 4/6 v Budapešti. LF2+LF1 by se pak hodila na d-12 a o víkendu s výhodou rozpojit...

_________________________________
přeprava šotoušů je povolena pouze ve schránkách s nepropustným dnem


Offline
Uživatelský avatar

3088
29 srp 2009 19:30
Nevnímám, že by tříčlánkové trolejbusy nalezly v blízké budoucnosti uplatnění. Po zprovoznění tramvaje do Kampusu bude snaha trolejbusy upozadit a také změna organizace na dnešních linkách 25 a 26 po dokončení investic v oblasti Židenic a Husovic bude znamenat nemalou změnu v potřebě vozidel.
Krátce ještě ke koncepci obnovy vozového parku. Existuje, nicméně je často měněna a přizpůsobována aktuální situaci. Bylo v plánu nahradit KT8, ale půjde se nakonec cestou další GO. Měly být elektrobusy (mmch. pravidelně se ta myšlenka vrací) a nebudou. Co se aktuálně podařilo dotáhnout je náhrada K2. Byl plán na kloubové parciály, ale zase se to stoplo. Možná budou sóla... Kdo ví.
A ještě jedna poznámka. Není to tak dávno, co byla jedna rámcová 10letá smlouva až na 100 vozů velmi kritizována. Nyní jsou kritizovány smlouvy prakticky jednorázové.

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1972
07 dub 2006 09:03
Zaměřil bych se na páteřní lniky, tedy d1 (d12), t25/26 a a44/84. Pro d1 by připadaly v úvahu buď t15 nebo Flexity. Kdyby se na t25/26 pořídily tříčlánkové vozy (Hess?), mohly by se dvoučlánkové vozy přesunout na t36, 37, 33.


Offline
Uživatelský avatar

800
15 srp 2012 14:28
dimik píše:
Peno: Co jsem slyšel z DP, tak na t-30,36 klouby nemůžou kvůli nedostatečný kapacitě napájení.


peno píše:
... Chybí tu jakákoliv koncepce obnovy vozového parku a ne jen toho, protože zároveň s tím by měla jít i obnova další infrastruktury a hlavně vozoven, aby se do nich ty nové vozy vešly a aby je ty vozovny dokázaly i udržovat (např. chybějící zázemí pro vozy delší 30 m, které přitom Brno potřebuje jako sůl). ...

_________________________________
"Všichni se jednoznačně shodli, že Solaris je novou, velmi moderní firmou s kvalitními produkty. A proto budeme mít trolejbusy SOR."


Offline
285
03 zář 2012 18:05
Peno: Co jsem slyšel z DP, tak na t-30,36 klouby nemůžou kvůli nedostatečný kapacitě napájení.


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
No a to je právě ten problém o kterém mluvím. Chybí tu jakákoliv koncepce obnovy vozového parku a ne jen toho, protože zároveň s tím by měla jít i obnova další infrastruktury a hlavně vozoven, aby se do nich ty nové vozy vešly a aby je ty vozovny dokázaly i udržovat (např. chybějící zázemí pro vozy delší 30 m, které přitom Brno potřebuje jako sůl). Takže je nejvyšší čas, aby se o tom přestalo mluvit a konečně se udělal nějaký dlouhodobý plán na obnovu vozového parku, s kterým musí jít logicky ruku v ruce i plán na obnovu a výstavbu nových vozoven. Jinak se opravdu nepohneme z místa a budeme akorát látat ty akutně zrovna nejpalčivější problémy. A tak to prostě nemůže dlouhodobě fungovat.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Uživatelský avatar

3977
25 led 2006 16:11
všudezdejší
Co se nových trolejbusů týče, zůstal bych klidný do chvíle, než se skutečně rozhodne, co se koupí. To, že se aktuálně o něčem v podniku mluví, totiž vůbec nic neznamená. Když byl na spadnutí kup těch pětadvaceti kloubů, zaručeně to měly bejt Solárka, potom stoprocentně Urbani 35Tr, no a nakonec Sorky. Realita? Nic.

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Janatak píše:
Nákup kloubů se sice zrušil, ale je dál záměr koupit nové trolejbusy. Aktuálně se povídá o několika desítkách sólo vozů.

Ale kloubové trolejbusy Brno potřebuje mnohem víc, než sóla. Linky 30, 31, 33 a 36 už teď mají kapacitní problémy a t-37 měla být už dávno komplet v kloubech. Taková je prostě realita trolejbusového provozu v Brně a pokud ji budeme ignorovat a budeme znovu nakupovat jenom sóla, jako tomu bylo dlouhá léta předtím, tak nejenom že se nepohneme dopředu, ale ještě nám hrozí, že se nám celý trolejbusový provoz v Brně rozpadne, jako se to nepochybně brzy stane u tramvají, díky naprosto nesmyslnému a nepochopitelnému nákupu tramvají ještě méně kapacitních, než K2, ve chvíli, kdy potřebujeme na většinu linek tramvaje mnohem kapacitnější. Ale to je prostě Brno. Krátkozraká rozhodnutí, aby se politici ještě rychle před volbami zalíbili voličům, místo dlouhodobých koncepcí. Pak se ale nedivme, že to jde s MHD v Brně od desíti k pěti :-x

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
7184
27 úno 2010 07:40
Takže prodloužení linky 37 na Lesnou padá?


Offline
Uživatelský avatar

3977
25 led 2006 16:11
všudezdejší
Nákup kloubů se sice zrušil, ale je dál záměr koupit nové trolejbusy. Aktuálně se povídá o několika desítkách sólo vozů.

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Zrušení elektrobusů vítám. To byl od samého začátku nesmyslný a nepromyšlený projekt, který by jen zabetonoval současnou nevyhovující situaci na a-67. Upřímně, doufal jsem, že nové vedení magistrátu to zruší a nebudu se nijak tajit tím, že jsem rád, že k tomu zrušení nakonec došlo.
Trolejbusy mě ale nijak nepotěšili. Nové trolejbusy Brno potřebuje a to tak, že včera bylo pozdě. 14Tr a 15Tr už dávno měly být všechny ve šrotu nebo v muzeu a 21Tr a 22Tr už jsou mnohdy také zralé na odpočinek a to říkám přesto, že jsou to mé nejoblíbenější vozy v Brně. Ale už mají svůj věk a je na čase je začít měnit. A upřímně jsem doufal, že nehoda na Křenové to urychlé, ale zdá se, že opak bude pravdou. A to je hodně smutné.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Uživatelský avatar

6606
21 pro 2005 17:01
Obnova vozového parku? Brno trolejbusy ani elektrobusy za 670 milionů nenakoupí

Nevyhrála by správná firma, tak to zrušili?


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18040 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118 ... 722  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 06 čer 2024 03:18
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]