Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 39 z 229    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42 ... 229  Další
Autor Zpráva
Offline
7156
27 úno 2010 07:40
A k tomu se hned udělá metro, VRT, šalina do Ikey atd. Jen tak, mávnutím proutku a otřesením oslíka.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1971
07 dub 2006 09:03
Když bude někdo přemýšlet, tak začne připravovat prešpurskou radiálu a příjezd od D2 bude vyřešen.


Offline
Uživatelský avatar

3973
25 led 2006 16:11
všudezdejší
goldfinger píše:
...Úsek mezi spalovnou a áčkama má navíc tu výhodu, že vede estakádou přes průmyslové areály, výstavbu nebudou provázet žádná dopravní omezení a po jeho zprovoznění bude VMO docela smysluplnou podkovou od Mariánského náměstí po Vídeňskou. A s tím už se jakž takž dá žít.


To je sice pravda, ale totálně to zabije právě oblast Mariánského náměstí v Komárově. Tedy bez úprav křižovatky.

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1971
07 dub 2006 09:03
eriksson1505 píše:
To je pravda, ale na druhou stranu, když už tam bude postavená i měnírna, která předpokládám zůstane...Taky otázka, kdy se vůbec bude VMO v dané části realizovat, do té doby by byla škoda využívat trať jen manipulačně. V historii se původně manipulační spojky docela ujaly, ať již na Úvoze, Kotlářské atd. nebo výluková z Kohoutovic na Kamenný Vrch. No uvidíme. Třeba v té době bude tolik parciálů, že tam ty troleje ani nebudou potřeba


Úsek mezi Novolíšeńskou a Černovickou by se měl začít dělat co nejdřív, včera bylo pozdě. Je třeba si uvědomit, že po dokončení Tomkáče a estakády přes majlontský ranžír se VMO přestěhuj na Vinohrady. Úsek mezi spalovnou a áčkama má navíc tu výhodu, že vede estakádou přes průmyslové areály, výstavbu nebudou provázet žádná dopravní omezení a po jeho zprovoznění bude VMO docela smysluplnou podkovou od Mariánského náměstí po Vídeňskou. A s tím už se jakž takž dá žít.


Offline
Uživatelský avatar

760
21 lis 2010 09:08
Dále je potřeba si uvědomit, že po dobu výluky stoupne počet kurzů vypravovaných ze Slatiny. Další navýšení výpravy (na linku spojující Líšeň a Slatinu) by vozovna kapacitně nezvládla. Dokumentaci jsem zatím nezkoumal úplně podrobně, ale předpokládám, že manipulační trať sama o sobě by onu měnírnu úplně nevyžadovala (už jen kvůli charakteru trati jako manipulační a s tím související intenzitou provozu), ale má odlehčit i jiným měnírnám napájením dalších úseků. Vyřeší se tím další problém, a to přetíženost, v příp. některých měníren i zastaralost, napájecí soustavy.

_________________________________
Obrázek


Offline
11
10 bře 2018 18:16
Pokud výrobce v návrhu toho parciálu něco vyloženě nezprasí, tak ty baterie nebude potřeba měnit vůbec nebo maximálně jednou. Akorát třeba po 10 letech už to na plné nabití neujede 10 km, ale jenom 5 km. A pak se DPMB může rozhodnout, jestli baterii vymění, nebo ten stroj dojezdí na klasické lince, kde to pořád bude při výluce jako parciál fungovat.


Offline
Uživatelský avatar

3973
25 led 2006 16:11
všudezdejší
Já bych byl s těmi parciály opatrnej. Ano, je výhoda mít možnost projet místem v případě potřeby bez trolejí, ale podle mě by to mělo být v případě dejme tomu výluk, kdy není ekonomicky efektivní postavit troleje v odklonové trase. Nebo operativně na trase, je-li překážka, objedu ji. Ale postavit dopravu na trolejbusové lince, která je zčásti pod trolejemi a zčásti ne, je o huntování baterek, které se v čase dřív nebo později musí vyměnit = nemalé náklady. Které rostou úměrně s počtem takových vozů. A kolikrát za životnost vozu ty baterky musí vyměnit...to už je možná lepši postavit 100% trolejbusové trati a pořizovat čistokrevné trolejbusy.

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
74
29 lis 2017 11:29
To je pravda, ale na druhou stranu, když už tam bude postavená i měnírna, která předpokládám zůstane...Taky otázka, kdy se vůbec bude VMO v dané části realizovat, do té doby by byla škoda využívat trať jen manipulačně. V historii se původně manipulační spojky docela ujaly, ať již na Úvoze, Kotlářské atd. nebo výluková z Kohoutovic na Kamenný Vrch. No uvidíme. Třeba v té době bude tolik parciálů, že tam ty troleje ani nebudou potřeba


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6163
11 dub 2010 15:05
Juliánov
eriksson1505 píše:
K té trolejbusové trati na Jedovnické, vůbec by mi nevadilo, kdyby i zde byla použita jednotka dočasnosti 1 furt. Byť s nutnými zásahy v době výstavby VMO...

Nutný zásah bude fakticky kompletní snesení. Podle dokumentace, která je volně k vidění na internetu vzniknou mimoúrovňové křižovatky Novolíšeňská - Jedovnická, Jedovnická - Bělohorská a Jedovnická v úseku kolem spalovny bude zahloubena o úroveň níž, aby mohla Bělohorskou podjet.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
1465
28 čer 2014 21:40
Fanklub 21/22Tr
Xxx: blokování mají. Ony to vlastně už počínaje 14Tr mají všechny, trolejbusy. Ale vždy to jde (musí jít) nějak odblokovat.

_________________________________
Jediný normální auto na elektriku je trolejbus!


Offline
Uživatelský avatar

616
13 srp 2010 13:44
Ke smyčce Voříškova: jedno starší foto.

_________________________________
Parková dráha Olympia Brno: http://www.smpd.cz
Simulace olomoucké tramvajové dopravy: http://mstsolomouc.webnode.cz/
Stavba modelu historické šaliny měřítka 1:8: http://modeltramvaje.webnode.cz/


Offline
74
29 lis 2017 11:29
K té trolejbusové trati na Jedovnické, vůbec by mi nevadilo, kdyby i zde byla použita jednotka dočasnosti 1 furt. Byť s nutnými zásahy v době výstavby VMO. Viděl bych hned několik pozitiv:
1) zlepšilo by se dnes žalostné dopravní spojení Vinohrad a Slatiny
2) možnost přestupu na d-8 na Bělohorské (na Novolíšeňskou je to dnes s malou zajížďkou)
3) Kdyby se to pojalo tak, že by se prodloužily vybrané spoje t-27 v nasazených parciálech, vzniklo by i spojení Vinohrad s Černovickou terasou, které by mohly být doplňkem či náhradou k E75. Nebo alternativní řešení - parciál by v budoucnu mohl jet už klidně z Mendláku a od Tomkova nám po Rokytovu využít VMO bez trolejí
4) Možnost provozního propojení s nějakou posilou Hlavní nádraží - Černovičky. Studenti z Olomoucké by měli více spojů, Pracující z Vinohrad ve Slatině o přestup míň, důchodci z Vinohrad přímý spoj do centra - těm oklika nevadí


Offline
Uživatelský avatar

2562
13 črc 2009 13:42
Fantomas: Asi tak. :D

Připomíná mi to jednoho řidiče, kterému za Lesnickou vypadly tykadla a bez proudu to dobrzdil až k Zimnímu stadionu. Tam je nasadil, a aby stihl semafor, tak se rozjel ihned po stisku tlačítka na zavření dveří. Šlo o vůz 3505, který měl tehdy velmi dlouhou prodlevu před zavřením dveří. Bylo to asi před 10 lety.

Mimochodem 21Tr nemají blokování rozjezdu s otevřenými dveřmi?


Offline
Uživatelský avatar

1338
17 črc 2010 21:41
Krno
Proč se vůbec kupovaly parciální trolejbusy, když si evidentně vystačíte bez nich? :mrgreen:

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
Uživatelský avatar

3073
16 črc 2006 13:52
Na trase linky 201.
xxx píše:
To ne! :shock: Ten trolejbus to ubrzdil bez elektriky?

Kdyby brzda u trolejbusu, příp. u tramvaje závisela na napětí v troleji, tak by to bylo hodně nebezpečný vozidlo... .


Offline
Uživatelský avatar

3973
25 led 2006 16:11
všudezdejší
Jj. 21Tr má nezávislou elektrodynamickou brzdu, takže sjet se to dalo bez potíží. Jenom jsme doufali, že dole na Hlinkách nebude velkej provoz, abychom neuvázli daleko od drátů :D

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
Uživatelský avatar

2562
13 črc 2009 13:42
To ne! :shock: Ten trolejbus to ubrzdil bez elektriky?


Offline
Uživatelský avatar

3973
25 led 2006 16:11
všudezdejší
LukinT - tak to je snad jediná novodobá fotka, kde se trolejbus otáčí na Voříškové! :shock: Škoda, že jsme to při cvikách nerealizovali... Ale zase jsme dělali jiný věci...

Příloha:
DSC_0741.JPG

Příloha:
DSC_0753.JPG


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
Uživatelský avatar

760
21 lis 2010 09:08
Alanis píše:
A takový legislativní "dotaz", před tou trolejovou odbočkou a křižovatkou s Voříškovou je dopravní značka řadící pruhy s dodatkem MIMO BUS IDS. Do teď jsem to chápal tak, že trajfy jedoucí z města mohou jet z odbočovacího pruhu rovně na zastávku Voříškova, ale asi to tedy dovoluje i to otáčení že?

Otáčení přes ten středový pás není považováno za křižovatku, tudíž se na něj dopravní značka Řadící pruhy nevztahuje.

Zde je obrazový materiál.


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

_________________________________
Obrázek


Offline
1465
28 čer 2014 21:40
Fanklub 21/22Tr
No ta smyčka tam hlavně zůstala proto, aby se tam mohly při grand prix otáčet vozy. Vzato opačně je navíc zajímavé, že grand prix se jezdila pod trolejbusovým vedením, což bylo světové unikum.

_________________________________
Jediný normální auto na elektriku je trolejbus!


Offline
102
23 bře 2014 19:59
Alanis: Původně tam byla ukončena linka 137 (31. 12. 1975 - 1979), viz soubor s historií linek MHD v ostatních dokumentech


Offline
Uživatelský avatar

2039
03 zář 2009 13:18
Smyčka na Voříškové je tam už dlouho. Jen vím, že nápis Voříškova je uložena v palubním počítači. Jinak při otáčení by tam řidič musel 2x vylést ven, kvůli překládání fají, protože tam není výhybka. Něco podobného máme na zastávce Bzenecká směrem od Novolíšeňské.

_________________________________
Ať žije doprava, všeho druhu. :d-: :t-: :a-: :idsjmk1:
MHD Brno: :d-:1-12, :t-:25-39, :a-:40-84, š85-š88, N89-N99,
IDS JMK: :idsjmk1: :arrow: :a-:104-940, :idsjmk1: R8-R56, S2-S91


Offline
Uživatelský avatar

800
15 srp 2012 14:28
Ahoj lidi :D

po 3 letech co bydlím v Kohoutkách jsem si teprve včera všiml, že ve směru z města se za zastávkou Stamicova nachází trolejová "vracečka" zpět do města, dokonce je tam snížený středový pás (jak jsem to mohl sakra 3 roky přehlížet? :D )...

Mám tedy dotaz k tomu, za jakým účelem tam vlastně je? Používá se? Kamarád mi sdělil, že se tam v kurzu otáčeli s kloubem.

A takový legislativní "dotaz", před tou trolejovou odbočkou a křižovatkou s Voříškovou je dopravní značka řadící pruhy s dodatkem MIMO BUS IDS. Do teď jsem to chápal tak, že trajfy jedoucí z města mohou jet z odbočovacího pruhu rovně na zastávku Voříškova, ale asi to tedy dovoluje i to otáčení že?

_________________________________
"Všichni se jednoznačně shodli, že Solaris je novou, velmi moderní firmou s kvalitními produkty. A proto budeme mít trolejbusy SOR."


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6163
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Řekl bych, že dočasnost trati je dána tím, že po realizaci VMO bude celý úsek Jedovnická - Bělohorská vypadat úplně jinak a stavba VMO bude vyžadovat kompletní snesení trati.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

425
10 bře 2006 08:34
u Gagarina, Armstronga a Remka
Škoda, že jenom dočasná - teoreticky brání něco mít troleje nad budoucím velkým městským okruhem?

_________________________________
Moravská národní obec - od roku 1985 Za Moravu!


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5713 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42 ... 229  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 19 kvě 2024 01:04
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]