Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 15457 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 619  Další
Autor Zpráva
Offline
PříspěvekNapsal: 19 srp 2019 20:21 

Příspěvky: 1094
Od: 23 říj 2012 11:06
Bydliště: na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Super. Jen doufám, že nebudou jezdit stylem, jak jeden borec minulý čtvrtek večer s 13T ze Zemědělské do sídliště, nejprv z křižovatky s Provazníkovou to rozjel na max. a v zatáčce nestíhal sypat, jak brzdil.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 19 srp 2019 12:05 

Příspěvky: 14
Od: 21 říj 2016 16:29
Přes prázdniny probíhá kurz řidičů šalin, což znamená, že lidé, co mají teď cvičky by se měli od září přidat do běžného provozu.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 18 srp 2019 15:50 

Příspěvky: 1094
Od: 23 říj 2012 11:06
Bydliště: na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Ještě jsem se chtěl zeptat. Za poslední měsíc jsem potkal třikrát v různých časech (spíše odpoledních) různé cvičky, z toho dvakrát Vario v soupravách, běží nějaký větší zácvikový kurz, nebo jen doplnění, že všichni šaliňáci nejezdí se vším?
Jestli to tu náhodou čte, tak chválím posádku cvičné jízdy z tohohle čtvrtka s Variem, že po zastavení v zastávce Bieblova mi borec řekl, ať nenastupuju přímo osobně, místo toho, aby jen stál se zavřenýma dveřma pár vteřin na místě. Jako nevidomý se psem takové info ocením.
Stejnětak je fajn, když jsem potkal cvičnou jízdu Vario na Maliňáku někdy v půlce července, že mě po odjezdu z nástupní zastávky na Benešové, jak staví dvojka, nechali přejít a pak ještě jednou hned za rohem, abych od magiče mohl jít podél Mahenova divadla na jedničku, to taky chválím, že na mě nikdo nezvonil a nejel mi přímo za zadkem, že už fakt musí, jak to dělají někteří mistři.
A přitom ta souprava jela nejspíš otočku na Maliňáku, protože nejprv doleva od zastávky šalin na jednokolejce v Benešově a pak od nástupní před vchodem do Mahenky doleva přes zastávku jedničky směrem do Řečkovic.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 17 srp 2019 14:57 

Příspěvky: 1094
Od: 23 říj 2012 11:06
Bydliště: na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Přesně, Vltavská je přímé matení nepřítele názvy ulic x stanic krtka. :mrgreen:

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 16 srp 2019 19:36 

Příspěvky: 4505
Od: 27 úno 2010 07:40
Bydliště: Křepice
Zato Vltavská skvěle odkazuje na stejnojmennou ulici ležící právě u Anděla. ](*,)


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 16 srp 2019 09:14 
Prznitel češšššššštiny
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1516
Od: 07 dub 2006 09:03
Přejmenování některých stanic mělo kromě politického rozměru taky místopisný význam. Věžný cestující nebo turista nedokázal spojit například stanici Moskevská s křižovatkou Anděl, Totéž o konci trasy C Budovatelů, Družby, Kosmonautů, o Gottwaldově ani nemluvím.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 16 srp 2019 08:35 
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5513
Od: 11 dub 2010 15:05
Bydliště: Juliánov
Pokud má být loď renovována a představovat historický exponát, je logické, že také dostane historicky odpovídající jméno.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 16 srp 2019 08:30 
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1554
Od: 28 lis 2007 23:00
Bydliště: Brno
Karosa B732 píše:
V tom článku se píše, že z Dallasu bude zase Moskva. To má být předznamenání politických poměrů brzké budoucnosti, nebo kdo to proboha vymyslel?


To, že se vrátí původní název je naprosto v pořádku.
Nejsem žádný zapřísáhlý milovník Ruska, ale pokud například u nás v rámci změny poměrů přejmenovali stanici metra Moskevská na Anděl, ale v Moskvě zůstala pořád stanice Pražskaja, tak je to jakési zadostiučinění.

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.
doktor Reiniš


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 16 srp 2019 07:55 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 535
Od: 15 dub 2013 15:57
V tom článku se píše, že z Dallasu bude zase Moskva. To má být předznamenání politických poměrů brzké budoucnosti, nebo kdo to proboha vymyslel?

_________________________________
Je hodně autobusů, jeden je však nejlepší
Karosa


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 16 srp 2019 07:28 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6102
Od: 21 pro 2005 17:01
Před 150 lety vyjela do ulic Brna první tramvaj, takzvaná koňka. Dopravní podnik chystá oslavy


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 03 srp 2019 15:11 

Příspěvky: 1094
Od: 23 říj 2012 11:06
Bydliště: na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Můj takový soukromý pocit je, že někteří kapsáři a fetky se přesunuly do Letma a ke vchodu do Nádražní/Benešovy, podchod a budova nádraží mi přijdou prázdnější, určitě je to i tím, že hlavní provoz se teď odehrává na Dolním. Z Dolního jsem jel asi čtyřikrát během obou výluk a nepřipadá mi tak strašné, co tam dodělali podchod, tak je i pro nevidomé docela přijatelné. Neříkám, že je to vyhovující stav, ale dokážu si představit, že by tenhle rozpůlený stav pár let vydržel třeba v podobě regionálek na současné Hlavní a dálkovky na Dolní. Nejásal bych nad tím, ale provozně bych to dokázal pochopit.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 03 srp 2019 10:14 

Příspěvky: 2103
Od: 01 úno 2006 10:39
Bydliště: Brno
To že na vizualizaci nejsou lavičky vůbec neznamená, že v hale nádraží potom nebudou.
To dolní nádraží neni nic extra, já se za něj v podstatě stydím. Nelíbí se mi ani provedení, ani doprava na něj a ani poloha. Ale to je můj názor.
Opravdu si tady myslíte, že až bude odsunuté nádraží hotové, kompletní že tam nebude žádnej bezďák a žádná špína a hnus? To jste hodně naivni, na dolním to teď moc neni, protože neni kde. Ale pokud to nádraží někdy bude hotový a bude tam stejná údržba jako na současným hlavním a nechá se tam nalézt zas každá fetka a všechny bezďáci světa tak to bude uplně to samé co hlavní a věřte že bude.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 03 srp 2019 09:54 
Prznitel češšššššštiny
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1516
Od: 07 dub 2006 09:03
S propojením městského podchodu s tím odjezdovým bez výhrad souhlasím, akorát by se nějak šikovně musela vyřešit jejich rozdílná niveleta, nebo udělat prodloužení odjezdového podchodu k šalinovým nástupištím. Na druhé straně u Tesca e snad konečně otevře odjezdový podchod (kéž by z tohoto směru přibyly i kasy).

Těch zpožděných vlaků není většina. A hýkat nadšením nad vybavením Dolního (půl roku po zahájení výluky, resp. půl roku před jejím ukončením) je dost naivní.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 03 srp 2019 08:08 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 154
Od: 31 kvě 2016 10:01
Bydliště: Brno
Co se týče vybavenosti, tak si myslím, že dolní (na to, že je to možná jen dočasná provizorka) je vybaveností dál než hlavní. Co jsem měl možnost postřehnout, tak tam tolik neprudí bezdéčka a fetky, na WC nemusí tělesně postižení po schodech a čekárna vypadá líp než ta na hlaváku. Stávající hlavní, by potřebovalo přímý bezbariérový vstup z městského podchodu k pokladnám a nástupištním (vlakovým) podchodům jako sůl, obdobně jako v Práglu na hlaváku, Holešovicích nebo na Smíchově, protože stávající řešení vymyslel diletant! Vyřešil by se tím problém davu lidí na přechodech, protože každý na vlak z šaliny by šel do podchodu. Samozřejmostí by musely být eskalátory. Současný systém, který si pochvalují zastánci uzavírky zkratky z šalinové 4. koleje, kdy bych měl podle nich s kufrem jít po schodech do městského podchodu, následně po schodech opět nahoru koupit si v nádražním vestibulu jízdenku, opět po schodech dolů do nástupištního podchodu a potom znovu po schodech na perón, se nelze divit, že každý leze šalině přes glajze. Dále by hlavnímu prospěly podchody z perónů na jejich jižní části (směr Heršpice) s vyústěním na Nových sadech. Lidem z vlaku (nebo na vlak) se nechce trmácet zpět 25-75m do příjezdového podchodu, když přes koleje vidí zastávku MHD Nové sady! Proto si to někteří lajznou přes glajze. Toto řešení by jistě značně odlehčilo stávající situaci na zastávkách MHD Hlavní nádraží.
Proto, to co se nyní děje v rámci rekonstrukce výpravní budovy Hlavního nádraží, je pro cestujícího pouhá komedie. Nájemce má s budovou totiž jiné zájmy. Zde (vizualizace v článku) se musí lepit pouze stávající havarijní stav, neboť už je jasné že nové nádraží (s kterým při podpisu smlouvy s ČD nájemce v brzké době bláhově počítal) během příštích 10 let určitě NEBUDE a tudíž nebude ani jiné využití. O pohodlí cestujícího v této rekonstrukci budovy skutečně nejde.
Ano stávající situace je těžce nevyhovující a silně pochybuji, že se nového nádraží v nejbližších 15 letech dočkáme.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 03 srp 2019 01:02 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1221
Od: 11 lis 2008 15:56
Bydliště: Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Říkej si co chceš, Golde, ale pro mě je momentálně Dolní nádraží, pokud jde o pohodlí pro cestující, tím nejlepším nádražím v Brně. Což, když se nad tím tak zamyslím, je vlastně velmi smutné konstatování.
Hlavák má, co do pohodlí cestujících, tolik chyb, že by na jejich nápravu bylo potřeba celou budovu strhnout a postavit novou. Což samozřejmě nejde, protože ta budova je památkově chráněná. To samo o sobě je dobře, ta budova jako taková si to zaslouží. Ale nic si nenalhávejme, budova byla stavěna s ohledem na potřeby dráhy a cestujících 19. a počátku 20. století. Současným potřebám už prostě není schopna vyhovět. Stačí ostatně zmínit jenom tu čekárnu. Nejen že prostředí v ní není tak kulturní, jak by být mělo, ale ona je tak dobře schovaná, že najít ji vyžaduje po náhodných cestujících detektivní schopnosti. Ať se na mě nikdo nezlobí, ale takto rozhodně nemá vypadat nádraží ve 21. století.

Tin: K tomu bych ještě dodal, že pokud někdo chodí na vlak dennodenně tak akorát, tak se mu nevyhnutelně jednoho krásného dne prostě stane, že dojde pozdě a vlak zrovna jak na potvoru odjede včas. A pak mu nezbude, než čekat na další vlak. A pokud mu další vlak jede třeba už za čtvrt hodiny (což je například na Tišnov ve špičce reálné), tak holt nebude chtít zalézat někam do čekárny, ale bude si chtít sednout v hale. Což mu ale jaksi nebude umožněno, páč podle architekta a Golda přece všichni chodí na vlak buď vždy včas a nebo s takovým předstihem, že si budou chtít sednout do čekárny :roll:

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 02 srp 2019 22:57 

Příspěvky: 4505
Od: 27 úno 2010 07:40
Bydliště: Křepice
Golde, byl jsi někdy na role jinak než jako probíhající cestující dle tvého popisu? Těch lidí čekajících na spoj bývá hromada, akorát jsou kvůli neexistenci místa, kde by si sedli a čekali, rozprostřeni po celém nádraží.
Taky bych rád čekal třeba v nádražní restauraci typu Zábřeh na Moravě, Vyškov apod. Ale to v Brně jaksi nejde.
I když zrovna čekací prostory na Dolním jsou v pohodě. Že hlupáci okupují vchod a dojem kazí, je bohužel pravda.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 02 srp 2019 22:13 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Od: 31 led 2011 13:46
goldfinger píše:
... denní dojíždějící, ti přijdou na čas ...
a čekají na zpožděný vlak. A čekat musí v místě, kde 1) jsou informační tabule, a odkud se 2) rychle dostanou na nástupiště. Jen těžko by se hledalo místo, které tyto vlastnosti splňuje hůře než čekárna na hlavním.

Kdyby tak byly nějaké pokladny a tabule v podchodu... to by spousta lidí do haly vůbec nemusela.

_________________________________
*** I am a signature virus. Please help me spread by copying me into your signature.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 02 srp 2019 21:37 
Prznitel češšššššštiny
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1516
Od: 07 dub 2006 09:03
peno píše:
Když se dívám na tu vizualizaci hlaváku, jdou na mě mdloby. Nejen že nejsou původně slibované eskalátory z haly do podchodu, ale nakonec nebudou ani lavičky v hale. No, myslím že mnozí budou v lednu příštího roku ještě s láskou vzpomínat na Dolní, kde je místa k sezení víc než dost biggrin

K čemu lavičky v hlavní hale, kdo by si tam sedal jak slepice na hřad? Většina cestujících jsou denní dojíždějící, ti přijdou na čas, sednou na vlak a jedou. Spousta dalších kasu nepotřebuje, bo si lupen koupí v e-shopu. Od sezení je čekárna, případně nádražní restaurace.
Netvrdím, že by se eskalátory nehodily, ale místa na ně moc není a možná se to nelíbilo památkářům.
Na Dolní se budu snažit co nejrychleji zapomenout, je to noční můra, jak může dopadnout druhé nejětší město v ČR.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 02 srp 2019 19:22 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 671
Od: 27 bře 2010 10:37
Bydliště: Brno Bohunice - 6, 8, 10, 50, E50, 60, 61, 69, 82, N90, N91 a N96
A vyrábí ještě někdo v Evropě patnáctimetry?

_________________________________
Suzuki Swift Sedan 1.6i 16V (1994)

RT6N26 --> colt274


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 02 srp 2019 18:47 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6098
Od: 15 dub 2008 16:23
Bydliště: Žlutý kopec
Škoda, že má jít o sóla. Patnáctimetry či klouby by se uživily více.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 02 srp 2019 18:07 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1486
Od: 19 led 2014 12:31
Bydliště: Brno - Maloměřice a OBŘANY
Brno hodlá pořídit až 40 parciálních trolejbusů
http://www.cs-dopravak.cz/zpravy/2019/8/2/brno-hodl-podit-a-40-parcilnch-trolejbus


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 01 srp 2019 15:05 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1221
Od: 11 lis 2008 15:56
Bydliště: Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Když se dívám na tu vizualizaci hlaváku, jdou na mě mdloby. Nejen že nejsou původně slibované eskalátory z haly do podchodu, ale nakonec nebudou ani lavičky v hale. No, myslím že mnozí budou v lednu příštího roku ještě s láskou vzpomínat na Dolní, kde je místa k sezení víc než dost biggrin

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 01 srp 2019 14:39 

Příspěvky: 825
Od: 28 čer 2014 21:40
To je dobrá informační slepenina ten článek. Hodilo by se spíš napsat, že 6Tr tam naopak jezdí velmi vyjímečně.

_________________________________
20 LET úspěšného provozu 21Tr v Brně


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 01 srp 2019 07:55 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6102
Od: 21 pro 2005 17:01
Město trolejbusů. Do Brna se vrátil nejstarší vůz, vozí cestující na letní lince


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 30 črc 2019 10:07 
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1554
Od: 28 lis 2007 23:00
Bydliště: Brno
Tak hlavně už je to skoro deset let: https://www.idnes.cz/brno/zpravy/po-60- ... 8_brno_dmk
A když jsem naposledy psal email na BNSD, tak mi napsali, že s druhou věží nepočítají.

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.
doktor Reiniš


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 15457 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 619  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 23 srp 2019 04:30
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]