Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 89 z 93    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93  Další
Autor Zpráva
OP píše:
1. cast 2. casti 2. etapy od 1. cervence ma byt pry zastavka Popovice a MHD(:-D) v Adamove. Muze to nekdo potvrdit?

Posledni dobou je tu opravdu nejak mrtvo, debata o Sokolnicku ustala... Podarilo se obcim na Sokolnicku (a vice na JV) vyhadat na KORDISu aspon vice busu na linkach?


S Kordisem se nehadame - s Kordisem jedname ...
Obcim na Sokolnicku se podarilo "vyhadat" dalsi spoje oproti puvodnimu navrhu. Nutno vsak rict ze jde spis o dorovnani soucasneho stavu, protoze Kordis pridava spis spoje mimo spicku. Obce na Sokolnicku jsou dost vlazne (ospale) - predevsim jejich radnice, protoze - zastupci(starostove) Sokolnic a Otnic sedi v komisich Krajskeho uradu a tise projektu IDS fandi. Naopak tzv. opozicni obce jsou Damborice, Hosteradky a Bosovice, ktere stale nejsou spokojeny. temto trva cesta do Brna hodinu a nyni budou muset prestupovat na vlak.


Offline
279
29 říj 2004 11:26
Brno-Tuøany, Vítìzná 8
ZIP píše:
Bacil píše:
Je tu nějak mrtvo. Chtěl jsem se zeptat, netuší někdo, na kdy je plánovaná třetí etapa IDS a co by měla zahrnovat? Nebo ještě plánovaná není a čeká se na do-spuštění druhé?


Druhá část druhé etapy bude dospuštěna od září (Sokolnicko), 1. červenec nestíhají.
A na rok se prý počítá s integrací sousedů Sokolnicka, tj. směr Telnice, Těšany a Kloboucko apod. (oblast Brno na jih).


O tom, že to místo 1. červnence bude až 1. září, jsem četl v novinách. Zajímavé ale je, že na http://www.idsjmk.cz o tom posunutí není ani zmínka. Je ovšem pravda, že tam ani není najisto ten červenec, tam je jen že "od poloviny roku 2005 by se mělo...". - Jinak Kloboucko zní logicky (a tajně doufám, že ukončí stávající stav, kdy v Tuřanech půl autobusu z té strany přestupuje na přecpanou čtyřicítku), jen bych čekal, že už se konečně "doinegruje" Vyškov, který je "rozintegrovaný" už od první etapy.

Jinak - v sobotu jsem navštívil nejsevernější cíp stávajícího území IDS, jel jsem linkou a-333 do Lomnice a zpátky dokonce až z Osik. Jezdí tam samé C954. Zato ty silničky jsou rázovité - v životě bych nevěřil, že tam projede autobus. Myslím, že při tvorbě JŘ musejí dávat pozor, aby v některých úsecích rozhodně nejely dva proti sobě :-)


Nevíte náhodou někdo jestli se ve třetí etapě počítá také s integrací okolí Rajhradu a Židlochovic? :?:


Nevíte náhodou někdo jestli se ve třetí etapě počítá také s integrací okolí Rajhradu a Židlochovic? :?:


Offline
Uživatelský avatar

620
14 úno 2005 15:12
Bystrc
1. cast 2. casti 2. etapy od 1. cervence ma byt pry zastavka Popovice a MHD(:-D) v Adamove. Muze to nekdo potvrdit?

Posledni dobou je tu opravdu nejak mrtvo, debata o Sokolnicku ustala... Podarilo se obcim na Sokolnicku (a vice na JV) vyhadat na KORDISu aspon vice busu na linkach?


Bacil píše:
Je tu nějak mrtvo. Chtěl jsem se zeptat, netuší někdo, na kdy je plánovaná třetí etapa IDS a co by měla zahrnovat? Nebo ještě plánovaná není a čeká se na do-spuštění druhé?


Druhá část druhé etapy bude dospuštěna od září (Sokolnicko), 1. červenec nestíhají.
A na rok se prý počítá s integrací sousedů Sokolnicka, tj. směr Telnice, Těšany a Kloboucko apod. (oblast Brno na jih).


Offline
Uživatelský avatar

9268
10 čer 2004 11:19
Neco se dozvime v cervnu/cervenci.


Offline
279
29 říj 2004 11:26
Brno-Tuøany, Vítìzná 8
Je tu nějak mrtvo. Chtěl jsem se zeptat, netuší někdo, na kdy je plánovaná třetí etapa IDS a co by měla zahrnovat? Nebo ještě plánovaná není a čeká se na do-spuštění druhé?


Offline
Uživatelský avatar

925
14 čer 2004 18:43
Brno - Bystrc
VS píše:
Jak to funguje v IDS v zahraničí? V okolí Vídně jezdí jejich IDS busy s nástupem všemi dveřmi a tedy se eliminují prostoje.jenže při jejich platební morálce se to asi vyplatí.


ILE-DE-FRANCE - oblast do cca 50 km okolo Parize. Je zde IDS s 8 kruhovymi zonami.

Tarif:
1 jizda autobudem/tramvaji bez prestupu = 1 jizdenka "t"
1 jizda metrem/RER v zone 1 s prestupem mezi linkami (vcetne prestupu metro - RER) = 1 jizdenka "t"
1 jizda RER/vlakem (mimo zony 1)= jizdenka vydana na konkretni destinaci, s tim, ze existuje destinace "PARIZ", coz je libovolna stanice metra, vlaku, RER v zone 1.

Pri koupi 10 stejnych jizdenek zaplatite cenu za cca 8.

K tomu existuje nekolik typu predplatnych jizdenek (na ruzne kombinace zon), na kterych je docela dobre vyznacena zonova a casova platnost.

Nastup do busu (vcetne mestskych linek) je vyhradne prednimi dvermi. Ridic kontroluje jizdenky. Vzhledem k vyrazne jednodussimu tarifnimu systemu to neni problem. Vyjimkou jsou vytizene linky provozovane kloubovymi busy. Zde je nastup vsemi dvermi. Daleko vic, nez odbaveni zdrzuje cekani na semaforech, zacpy apod.

Co se tyce revizi jizdenek, tak ve vlacich a RER provozovanych SNCF chodi docela casto revizor (v uniforme pruvodciho). Chodi ve 4 (po 2 v kazdem patre vagonu). Sance utect je vpodstate minimalni. Pravidelne nekoho chytnou.

Pro predstavu pri dennim dojizdeni potkam kontrolu v prumeru 2x tydne.
RATP (dopravni podnik) kontroluje jizdenky vetsinou ve stanicich metra. Revizori si vybiraji lidi podle vzhledu. Na vstupech jsou turnikety, a ty vyradi z cestovani na cerno docela velkou skupinu lidi. (Preci jen dama v kostymu a lodickach bude tezko skakat pres turnikety :wink: )

Pravidelne nekoho vidim, jak skace/preleza/podleza turnikety. Proto jsou za turnikety takove dvere, ktere se odjisti pouze, pokud jde clovek s jizdenkou. Takze pokud jizdenku nemas, tak musis pockat, az jde nekdo s jizdenkou a preskocit hned za nim, dokud jsou ty dvere otevrene. Docela casto stoji revozori za turnikety a presne vidi, kdo prosel na jizdenku, a koho si maji naopak vybrat.


Offline
279
29 říj 2004 11:26
Brno-Tuøany, Vítìzná 8
ds píše:
Bacil píše:
VS píše:
Jak to funguje v IDS v zahraničí? V okolí Vídně jezdí jejich IDS busy s nástupem všemi dveřmi a tedy se eliminují prostoje.jenže při jejich platební morálce se to asi vyplatí.
Já nevím, ale třeba k té morálce byli vycepováni dostatečně účinnými pokutami, ne? Protože se mi nezdá pravděpodobné, že by přirozené chování Vídeňáků bylo o tolik odlišné než chování Brňáků (zvlášť když mnoho století byla tahle města v těsném kontaktu a spoustu věcí máme společného - třeba typická jídla, architekturu.....) Je to asi i o vymahatelnosti práva v našich podmínkách.


Tak tady bych si dovolil tvrdě nesouhlasit! Podle mě to není o pokutách, ale o tom, že bolševik naučil žít čecháčka podle hesla "kdo nekrade, okrádá svou rodinu". Slušně vychovaný člověk toto nemá zapotřebí, v civilizovaném světě jezdí na černo jen živly a socky, které na to nemají. U nás je potřeba vštěpovat dětem od mala, že jet na černo není dobrodružství ani sport, nýbrž stejný přestupek, jako krást v obchodě nebo vykrádat auta, což také slušní lidé nedělají. Naše čtyřicetiletá bolestná zkušenost, která odnaučila lidi slušnému chování, se Vídni vyhnula.


To je určitě veliká pravda, já jsem to myslel spíš tak, že to není "zakódované v genech" a že by se to snad postupnou výchovou mohlo dát (za pár desetiletí) změnit. Možná i pokutami, ale souhlasím - hlavně změnou společenského vnímání celé věci.


Offline
Uživatelský avatar

3207
14 čer 2004 18:56
blekfild
Bacil píše:
VS píše:
Jak to funguje v IDS v zahraničí? V okolí Vídně jezdí jejich IDS busy s nástupem všemi dveřmi a tedy se eliminují prostoje.jenže při jejich platební morálce se to asi vyplatí.
Já nevím, ale třeba k té morálce byli vycepováni dostatečně účinnými pokutami, ne? Protože se mi nezdá pravděpodobné, že by přirozené chování Vídeňáků bylo o tolik odlišné než chování Brňáků (zvlášť když mnoho století byla tahle města v těsném kontaktu a spoustu věcí máme společného - třeba typická jídla, architekturu.....) Je to asi i o vymahatelnosti práva v našich podmínkách.


Tak tady bych si dovolil tvrdě nesouhlasit! Podle mě to není o pokutách, ale o tom, že bolševik naučil žít čecháčka podle hesla "kdo nekrade, okrádá svou rodinu". Slušně vychovaný člověk toto nemá zapotřebí, v civilizovaném světě jezdí na černo jen živly a socky, které na to nemají. U nás je potřeba vštěpovat dětem od mala, že jet na černo není dobrodružství ani sport, nýbrž stejný přestupek, jako krást v obchodě nebo vykrádat auta, což také slušní lidé nedělají. Naše čtyřicetiletá bolestná zkušenost, která odnaučila lidi slušnému chování, se Vídni vyhnula.


Offline
279
29 říj 2004 11:26
Brno-Tuøany, Vítìzná 8
jinak by se těch pár posledních příspěvků mělo asi přesunout do tématu "Revizoři", kam logicky patří.


Offline
279
29 říj 2004 11:26
Brno-Tuøany, Vítìzná 8
VS píše:
Jak to funguje v IDS v zahraničí? V okolí Vídně jezdí jejich IDS busy s nástupem všemi dveřmi a tedy se eliminují prostoje.jenže při jejich platební morálce se to asi vyplatí.
Já nevím, ale třeba k té morálce byli vycepováni dostatečně účinnými pokutami, ne? Protože se mi nezdá pravděpodobné, že by přirozené chování Vídeňáků bylo o tolik odlišné než chování Brňáků (zvlášť když mnoho století byla tahle města v těsném kontaktu a spoustu věcí máme společného - třeba typická jídla, architekturu.....) Je to asi i o vymahatelnosti práva v našich podmínkách.


Offline
868
10 pro 2004 20:53
Brno
Jak to funguje v IDS v zahraničí? V okolí Vídně jezdí jejich IDS busy s nástupem všemi dveřmi a tedy se eliminují prostoje.jenže při jejich platební morálce se to asi vyplatí.


ds píše:
S těmi revizory mimo Brno je ale skutečně problém v efektivitě - v Brně ujede 2 zastávky a přestoupí, v IDS je toto problém - dá se dělat kolečko navazujícími spoji, ale i tak si revizor v autobuse spíš posedí než něco zkontroluje. Může to fungovat ve špičkách na zatížených linkách (tedy s intervalem max. 30 min.), ale třeba o víkendu těžko. Pak se nabízí ještě náhodný prvek kontroly - na konečné může řidič nechat vystoupit cestující předními dveřmi a zkontrolovat jízdenky, tam už to zdržovat nebude.

Na té konečné toho moc nezkontroluje, kdyz zde vystupuje v IDS treba jen 1 clovek nebo taky nikdo(!).
Obecne i v IDS by mohli revizoři dost zkontrolovat vezmemli-si že v průběhu dne je rada a-busů v IDS zdvojená a navíc lze vychytat i přestup opačného busu v opačném směru téže linky apod.


Offline
Uživatelský avatar

3207
14 čer 2004 18:56
blekfild
S těmi revizory mimo Brno je ale skutečně problém v efektivitě - v Brně ujede 2 zastávky a přestoupí, v IDS je toto problém - dá se dělat kolečko navazujícími spoji, ale i tak si revizor v autobuse spíš posedí než něco zkontroluje. Může to fungovat ve špičkách na zatížených linkách (tedy s intervalem max. 30 min.), ale třeba o víkendu těžko. Pak se nabízí ještě náhodný prvek kontroly - na konečné může řidič nechat vystoupit cestující předními dveřmi a zkontrolovat jízdenky, tam už to zdržovat nebude.


Offline
279
29 říj 2004 11:26
Brno-Tuøany, Vítìzná 8
robbie píše:
Nastup prednimi dvermi je asi lepe udrzet nadale. Prece jen revizor v autobuse mimo brno nemuze jen tak rychle prestupovat mezi vice spoji a tim vychazi urcite draz nez v brne, kde je frekvence spoju obrovska.

Ale investici do automatu (napr. 2 do kazdeho prestupniho uzlu + nejake do dalsich vyznamnejsich mist nebo prodej jizdenek v trafikach ci na poste) vidim jako nutnost a s tim zdrazeni prodeje jizdenek u ridice treba o 3 koruny. Nahodnemu cestujicimu, ktery se v systemu nevyzna, toto zdrazeni nijak vadit nebude. A kdo cestuje pravidelne, nebude pro nej problem se predzasobit. Urychleni odbaveni cestujicich bude urcite vyrazne a tim muze prilakat i dalsi cestujici.


Já myslím, že bez zrušení nástupu jen předními dveřmi to celé nedává smysl. Podstatné by bylo urychlit odbavování. V současnosti kontrola každého cestujícího řidičem zdržuje poctivé cestující, kdežto otrlí zneužívači si poradí - většina řidičů nemá ani čas pořádně prohlédnout všechny jízdenky, hlavně v případě kombinací, nehledě na to, že těžko chtít, aby všichni znali zóny, kterými jejich vozidlo neprojíždí (ale odkud může třeba přijet cestující). Na druhou stranu někdy nesmyslně chtějí po cestujících více než chtějí. Myslím, že revizoři, kteří sice nebudou v každém voze, ale zato budou schopni zkontrolovat nejen existenci jízdenky, ale i její správnost, by znamenali zkvalitnění. Tvrdím, že lze-li jakž takž ukontrolovat dopravu v Brně, musí to jít i v rámci IDS. A jestli přece nepatrně stoupne procento neplatičů (tedy ubude příjmů), pořád ještě se to vyplatí vzhledem k eliminaci prostojů při urychlení odbavení.


Nastup prednimi dvermi je asi lepe udrzet nadale. Prece jen revizor v autobuse mimo brno nemuze jen tak rychle prestupovat mezi vice spoji a tim vychazi urcite draz nez v brne, kde je frekvence spoju obrovska.

Ale investici do automatu (napr. 2 do kazdeho prestupniho uzlu + nejake do dalsich vyznamnejsich mist nebo prodej jizdenek v trafikach ci na poste) vidim jako nutnost a s tim zdrazeni prodeje jizdenek u ridice treba o 3 koruny. Nahodnemu cestujicimu, ktery se v systemu nevyzna, toto zdrazeni nijak vadit nebude. A kdo cestuje pravidelne, nebude pro nej problem se predzasobit. Urychleni odbaveni cestujicich bude urcite vyrazne a tim muze prilakat i dalsi cestujici.


Jo, prý to čtou...


Offline
279
29 říj 2004 11:26
Brno-Tuøany, Vítìzná 8
Stejně by mě zajímalo, jestli to tu někdo z Kordisu čte. O těchto stránkách přece vědí, vždyť na stránkách Kordisu je přímo odkaz na BMHD. Ovšem jestli čtou, toť jiná. :lol:


Bacil píše:
ZIP píše:
Pro Bacila: S těma nevýhodama plně souhlasím, ale nemyslím si narozdíl od tebe, že poměr najetých vozo km v ostatní IDS oproti jen brněnským MHD je menší. Řekl bych že již teď je to obráceně a určitě se propastný rozdíl zvětšovat integrací dalších linek mimo Brno. Navíc právě to nastupování předními dveřmi zůstává (a v minulosti se osvědčil) nejefektivnějším řešením výběru jízdného - před zavedením IDS to však bylo lepší - řidič autobusu vydával přesně stanovené jízdenky. nyní již to má horší, buď jízdenku vydá on, nebo si ji cestující označí či použije předplatní (v posledních 2 případech nemá žádný přehled ani možno primární kontroly při odbavení ... ale to už tu bylo také rozebíráno). ¨V IDS by přece mělo odbavování cestujících zrychlit ukazování Předplatních jízdenek, kdy už není nutné každému vydávat sólo jízdenku.

Nikdy nebudou mít všichni předplatní jízdenky - trend je spíš opačný, lidi už dnes nejezdí jen do fabriky - z fabriky, ale cestují rozmanitěji a tedy spíš individuálněji.

Jinak co se vzkm týče - pokusím se o jakýsi odhad: tak třeba velmi frekventovaná a-201 má o víkendu sedmnáct párů spojů, délka trasy odhadem 30 km. Brněnská a-63 má o víkendu 51 párů spojů, délka trasy odhadem 10 km, čili na vozokilometry to vyjde stejně (spíš v neprospěch a-201, protože některé spoje jedou jen do Křtin). Jenže: takových páteřních linek, jako je a-201, je v IDS jen pár, ty ostatní mají spojů mnohem méně. Zato v Brně jsou desítky autobusových linek, z jich většina má tolik spojů jako a-63, a k tomu ještě trolejbusy a tramvaje, které jich mají mnohem víc. Mně to vychází střeleno od boku tak 3 : 1 ve prospěch MHD Brno (nepočítám vlaky - tahle diskuse vznikla kvůli revizorům a vlaky se svým systémem průvodčích jsou na tom jinak). Bylo by ovšem lepší, kdyby se dalo někde sehnat přesné číslo.


Přesná čísla by nám mohl sdělit kordis.


Offline
279
29 říj 2004 11:26
Brno-Tuøany, Vítìzná 8
ZIP píše:
Pro Bacila: S těma nevýhodama plně souhlasím, ale nemyslím si narozdíl od tebe, že poměr najetých vozo km v ostatní IDS oproti jen brněnským MHD je menší. Řekl bych že již teď je to obráceně a určitě se propastný rozdíl zvětšovat integrací dalších linek mimo Brno. Navíc právě to nastupování předními dveřmi zůstává (a v minulosti se osvědčil) nejefektivnějším řešením výběru jízdného - před zavedením IDS to však bylo lepší - řidič autobusu vydával přesně stanovené jízdenky. nyní již to má horší, buď jízdenku vydá on, nebo si ji cestující označí či použije předplatní (v posledních 2 případech nemá žádný přehled ani možno primární kontroly při odbavení ... ale to už tu bylo také rozebíráno). ¨V IDS by přece mělo odbavování cestujících zrychlit ukazování Předplatních jízdenek, kdy už není nutné každému vydávat sólo jízdenku.

Nikdy nebudou mít všichni předplatní jízdenky - trend je spíš opačný, lidi už dnes nejezdí jen do fabriky - z fabriky, ale cestují rozmanitěji a tedy spíš individuálněji.

Jinak co se vzkm týče - pokusím se o jakýsi odhad: tak třeba velmi frekventovaná a-201 má o víkendu sedmnáct párů spojů, délka trasy odhadem 30 km. Brněnská a-63 má o víkendu 51 párů spojů, délka trasy odhadem 10 km, čili na vozokilometry to vyjde stejně (spíš v neprospěch a-201, protože některé spoje jedou jen do Křtin). Jenže: takových páteřních linek, jako je a-201, je v IDS jen pár, ty ostatní mají spojů mnohem méně. Zato v Brně jsou desítky autobusových linek, z jich většina má tolik spojů jako a-63, a k tomu ještě trolejbusy a tramvaje, které jich mají mnohem víc. Mně to vychází střeleno od boku tak 3 : 1 ve prospěch MHD Brno (nepočítám vlaky - tahle diskuse vznikla kvůli revizorům a vlaky se svým systémem průvodčích jsou na tom jinak). Bylo by ovšem lepší, kdyby se dalo někde sehnat přesné číslo.


Pro Bacila: S těma nevýhodama plně souhlasím, ale nemyslím si narozdíl od tebe, že poměr najetých vozo km v ostatní IDS oproti jen brněnským MHD je menší. Řekl bych že již teď je to obráceně a určitě se propastný rozdíl zvětšovat integrací dalších linek mimo Brno. Navíc právě to nastupování předními dveřmi zůstává (a v minulosti se osvědčil) nejefektivnějším řešením výběru jízdného - před zavedením IDS to však bylo lepší - řidič autobusu vydával přesně stanovené jízdenky. nyní již to má horší, buď jízdenku vydá on, nebo si ji cestující označí či použije předplatní (v posledních 2 případech nemá žádný přehled ani možno primární kontroly při odbavení ... ale to už tu bylo také rozebíráno). ¨V IDS by přece mělo odbavování cestujících zrychlit ukazování Předplatních jízdenek, kdy už není nutné každému vydávat sólo jízdenku.


Offline
279
29 říj 2004 11:26
Brno-Tuøany, Vítìzná 8
(omlouvám se za překlepy - o jejich, kvůli přestupům)


Offline
279
29 říj 2004 11:26
Brno-Tuøany, Vítìzná 8
ZIP píše:
pro Bacila: Nevím zda jde i o Jedovnice, ale přistavit by měl řidič autobus za včasu (Tzn. jak na Zvonařce, u vlaků atd. třeba 10 min před odjezdem). (samo že jde jen o výchozí zastávku), jinak to má řešit jízdní řád (dostatečnou rezervou cca 5-8 min na 1 trasu). Ve špičce jede řidič svižněji, v sedle se "projíždí pomaleji na "trojku".

V Jedovnicích je to tak, že většina autobusů vyjíždí v xx:00 z konečné - Jedovnice, garáže ČSAD. Odjezd ze zastávky Jedovnice, náměstí (kde nastupuje většina lidí a kde je přestupní návaznost na linku a-231, případně a-167) je xx:05, to znamená, že na nastupování je v nejlepším případě 3 - 4 minuty, a to velmi často naprosto nestačí. Já bych opravdu šel radši tou cestou - podstatně zvýšit počet revizorů a poslat je do celého kraje (ono by to nebylo tak hrozné - nevím, jaký je poměr najetých vozokilometrů IDS oproti MHD Brno, ale případá mi, že ty mimobrněnské spoje budou určitě menší část celku), a pak umožnit nástup všemi dveřmi. Jistě, byla by to investice do automatů (z větší části jednorázová, i když údržbu a opravy po vandalech nepodceňuji) a nutnost zaplatit revizory. Na druhé straně by se ušetřilo na prostojích autobusů v zastávkách (1 - 2 minuty místo 5 - 8 na nástup ve velkých uzlech), což myslím taky něco stojí (čas vozu, čas řidiče, nehledě na to, že většinou běží i motor). A to už nemluvím o komfortu cestujících a ojejich touze dostat se do cíle co nejrychleji - ono totiž zdaleka nejde jen o nástup na první konečné, ale i o přistupování ve všech velkých uzlech. Jestliže jsou návaznosti a jednotný tarif velkým PLUS systému IDS, pak jeho velkým MÍNUS je snížení rychlosti kvůli přestupů, a odbavování cestujících tuto rychlost ještě o hodný kus snižuje, nemůžu si pomoci.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2308 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 25 dub 2024 18:48
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]