Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 122 z 124    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 119, 120, 121, 122, 123, 124  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

244
23 zář 2007 17:53
Kde mne zrovna nevyhodili...
Citace:
je úplně jedno, kolik váží samotné vozido
???????? A samotné vozidlo pohání co?
Citace:
...důležitá je tíha na jednoho cestujícího
Při jízdě po rovině tíha působí kolmo na směr jízdy, tudíž její vliv na spotřebu je takřka nulový. Pokuď jsi myslel hmotnost na jednoho cestujícího, tak dle údajů o hmotnosti a kapacitě na stánkách DPMB pro tramvaj T3 mi vychází 145kg hmotnosti vozu na cestujícího a pro trolejbus 14Tr 125 kg.
Citace:
porovnejte si spotřebu auta ve městě a mimo. Co asi dělá ten rozdíl.

Porovnej si spotřebu auta ve městě obsazeného jen řidičem a naloženém na maximální přípustnou hmotnost. Co asi dělá ten rozdíl.
Citace:
A taky je úplně mimo porovávat sólo trajf se sólo šalinou, když má šalina 16 m a trajf 12.
Co je na tom mimo, délka vozidla na spotřebu nemá nejmenší vliv, o řádek víš sám tvrdíš, že jediné kritérium je poměr hmotnosti vozidla a počtu cestujících.


Offline
Uživatelský avatar

2009
28 čer 2007 16:54
Ad rozjezdy: porovnejte si spotřebu auta ve městě a mimo. Co asi dělá ten rozdíl. ](*,)

Ad hmotnost: je úplně jedno, kolik váží samotné vozido - důležitá je tíha na jednoho cestujícího. K tomu je potřeba znát kromě absolutních hodnot hmotnosti ještě frekvenci na dotyčné trase. A taky je úplně mimo porovávat sólo trajf se sólo šalinou, když má šalina 16 m a trajf 12. K2 (ne té hoře :twisted:) zhruba odpovídá kapacitou tříčlánkový gumokol nebo Capacity.


Offline
10
15 lis 2007 19:07
Goga píše:
Pěkně zdokumentováno :wink: . Já si ještě pamatuju perličku, že mezi 1544 a 1052 se tam snažil projet nějakej šťastlivec s Fiat Bravo s ostravskou RZ XTX 0777, a taktak to řidič šaliny ubrzdil a na celou šalinu zařval "Ty seš asi p****s, ne? Maž vocaď!" a všichni cestující mu dali za pravdu, a jeden dědula: "Měl jsi ho přejet!". Ale to jen tak na okraj, sry za O/T.


Děkuju za pochvalu ještě aby né když to mám pod balkónem :-D To mohl byt ostravak rád že to řidič ubrzdil...mohl nastat další problému v problému...


Offline
Uživatelský avatar

205
18 úno 2008 19:00
Kénig
davest píše:
19:58 křižovatka Lidická,Kotlářská x Pionýrská,Štefánikova - Nějaký problém na trolej. vedením a následné 20 minutové zdržení dopravy video: http://www.youtube.com/watch?v=oN8WFumQNuo 8-)

Pěkně zdokumentováno :wink: . Já si ještě pamatuju perličku, že mezi 1544 a 1052 se tam snažil projet nějakej šťastlivec s Fiat Bravo s ostravskou RZ XTX 0777, a taktak to řidič šaliny ubrzdil a na celou šalinu zařval "Ty seš asi p****s, ne? Maž vocaď!" a všichni cestující mu dali za pravdu, a jeden dědula: "Měl jsi ho přejet!". Ale to jen tak na okraj, sry za O/T.


Offline
10
15 lis 2007 19:07
19:58 křižovatka Lidická,Kotlářská x Pionýrská,Štefánikova - Nějaký problém na trolej. vedením a následné 20 minutové zdržení dopravy video: http://www.youtube.com/watch?v=oN8WFumQNuo 8-)


Offline
Uživatelský avatar

205
18 úno 2008 19:00
Kénig
Dnes cca. mezi 20:00 a 20:10 na křižovatce Štefánikova × Pionýrská byli dráteníci, něco opravovali, na d-6 a d-1 jezdila NAD, ale stejěn se tam utvořila lajna až k Antonínské, protože jelo plno šalin do VM (jako např. 1544 z d-4 apod.).


Offline
Uživatelský avatar

3395
12 čer 2007 02:11
Doma
astroh píše:
mimochodem (je to už trochu starší info) včera kolem půl osmé večerní se potkala na křižovatce Dornych x Plotní 1806 s igk, viz foto

Mechoš: Proč jsi se nepochlubil, kdo to spáchal?

_________________________________
Medlánky jsou elita a Pisárky jelita


Offline
Uživatelský avatar

9268
10 čer 2004 11:19
Jenze ten soucinitel treni ma za nasledek to ze u K2 se pri proslapnuti, pokusi viz zahrabat do kolejnice, kdezto rekneme 15tr si zahraje na raketovy odpich. Trochu to zlepsuje valivy odpor, kde kolo/kolejnice dojede o kousek dal (je zhruba 1/3 proti guma/asfalt), ale ve vysledku se instalovany vykon podstatne hur prenasi. Proto muze mit wana papirove stejny vykon jako KT8,ale v tahu uz bude rozdil.

Spocitejte si u tech vozu kolik kW je na tunu vahy a vynasobte to soucinitelem treni a bude jasno.


Offline
418
18 kvě 2008 19:54
omlouvánm se za double post, ale ještě si dovolím nesouhlasit s poněkud jednostranným argumentem (tr promine), že trolejbus má složitější a tudíž dražší vedení. To je sice pravda, ale tramvaj zas jezdí po kolejích ...... :-)


Offline
418
18 kvě 2008 19:54
2 tr: právě proto jsem porovnával porovnatelné! T3 vs.sólo bus a K2 vs. kloub, tramvaje mají sice mírně vyšší kapacitu, ale jsou skutečně výrazně těžší i na 1 cestujícícho - statistiku si každý může uděšlat sám z http://www.dpmb.cz/vozidla.asp

já sice neznám součinitele tření a do jaké míry snižují nevýhodu spočívající ve velké váze tramvaje, ale pro jednoduchost se to dá ilustrovat na instalovaném výkonu motorů. Tak např.
T3 - 160 kW, 14 Tr 100 kW
u novějších
LF1 -360 kW, 21 Tr 140 kW

snad jen K2 k 15 Tr vychází s nižším výkonem, ale víme, co to spolu s nedostatečnou adhezí způsobuje za problémy, že? :-), kdyby měla motory všude, jak by to bylo logické, tak by to bylo 240 kW vs. 200 kW.


Offline
Uživatelský avatar

9268
10 čer 2004 11:19
No tak naledi vyradi tram stejne jako abus. A co se tyce sklonu , tak max povoleny stoupanipro kolejovy vozidla ej podstatne mensi , jak pro silnicni :
ocelové kolo-kolejnice 0,0005 m
gumové kolo-asfalt 0,0016 m

Samotny vykon na obvodu kola neni vse. Taky je ho potreba nejak prenest bez prokluzu. A tam guma/asfalt vedou. Na kolejnici staci lehce zaprset a vsudypritomny prach udela na temeni velice kluzkou vrstvu, po ktery to jede lip jak namazany. Az se to poradne oprsi je klid. Nebo spadany listi alias cerny kolejnice... Kolik uz kvuli tomu bylo uvaznuti a nehod.


Offline
487
07 úno 2006 10:26
M3 píše:
Ale podle mého názoru je tramvaj na provoz, co se týká spotřeby energie náročnější než trolejbus. A v dnešní
době, kdy se šetří všude a na všem by to bylo rozhodující.


To si tedy nemyslim. Jizdni odpor na kolejnici je oproti pneumatice+silnici mnohem mensi. Navic kdyz tu resite rozdil hmotnosti tramvaje a trolejbusu, tak to musire rozpocitat na obsaditelnost daneho vozidla. Tramvaje maji take pro velke sklony vyhodu vsech hnanych naprav (neplati samozrejme pro K2...), u novych typu pomerne dobre elektronicke protiskluzove ochrany, lepe vyresenou rekuperaci, vice systemu brzd, mnohem mensi nachylnost na pocasi (naledi, prudke deste, blato) atd. Kdyz k tomu pripocitame i vetsi slozitost a nakladovost trolejbusoveho vedeni, tramvaj do velkych sklonu urcite vede...


Offline
418
18 kvě 2008 19:54
2 Emperror: oba konce 4ky nejsou nijak zacpané a taky existují bus pruhy.

2 David Jaša - jestli jsouobecně kopce u Tr/T je celkem jedno, když se bavíme o konkrétních tratích;
nevím, co si představit pod plynulejším provozem, jestli méně rozjezdů, pak asi, jo, ale nebude to zas takový rozdíl.

Největší problém, ale je, že tramvaj je výrazně těžší, tj. je zapotřebíuvést do pohybu víéce energie:

srov. sami (zaokrouhleno)

T3 - 16t vs. 21Tr - 11t
K2 - 22t vs. 22Tr - 18t

srovnámám ale nesrovnatelné, protože s T3 je spíš potřeba srovnávat 14Tr (16:10) a s K2 15Tr (22:16), na druhou stranu pak srovnávat Vario LF(1) s 21 Tr (21:11) a LF2 (údaj neznám) s 22Tr či 25Tr.

Výhodou tamvají a to je koneckonců celá koncepce PCC je to, že se dají stavět kapacitní soupravy - autobusy a trolejbusy se vyčerpávají po 1 kloubu (2kloub je už strašlivě neohrabaný) při kapacitě cca 160 lidí uvnitř, 2xT3 má kapacitu 220 lidí - role tramvají je tedy jako kapacitní vozidlo tam, kde nestačí kloubový autobus/trolejbus.

No a právě to je problém linek 4 a 10, kde by byly autobusy/trolejbusy daleko účelnější. Abych nevypadal jako nepřítel tramvají - např. z Komárova by tramvaj zasloužila prodloužit.

Na druhou stranu je pravda, že tramvaj má o něco menší odpor povrchu, než cokoli s gumovými koly :-)


Offline
Uživatelský avatar

2009
28 čer 2007 16:54
M3 píše:
Ale podle mého názoru je tramvaj na provoz, co se týká spotřeby energie náročnější než trolejbus.
Obecně mi to připadá jako moc odvážné tvrzení. Protože:
* tramvaje jezdí plynuleji
* tramvajové tratě se staví s menšími převýšeními a sklony oproti trolejbusovým
* u každé trakce se dají najít žrouti i úsporné typy


Offline
Uživatelský avatar

6348
11 říj 2005 14:03
Brno - Kohoutovice
Hafan píše:
Včera odpoledne zdechla na hlavním nádraží souprava T3T 1630+1627. Za pomocí dispečerů a "B" vozu 1627 byla souprava dotažena za výhybku před AN Grand. Tam se chvilu se soupravou něco dělalo a souprava po chvilce vycouvala a odjela režijně směr VP.

Asi jsem puntičkář, ale... Souprava byla dotlačena B vozem, a když pak odjížděla, tak spíš služebně, režijní jízda je, pokud vím, jízda bez cestujících podle JŘ...

_________________________________
Představte si to ticho, kdyby lidé říkali jen to, co vědí!
Karel Čapek


Offline
Uživatelský avatar

1111
05 čer 2005 13:18
Ale podle mého názoru je tramvaj na provoz, co se týká spotřeby energie náročnější než trolejbus. A v dnešní době, kdy se šetří všude a na všem by to bylo rozhodující.


Offline
Uživatelský avatar

573
04 bře 2006 12:01
Starý Lískovec
Já si ještě dovolím poslední poznámku. Proč nahrazovat tramvaj trolejbusem? Nemělo by to být spíš naopak? Tramvaj nemusí čekat v zácpách a všichni z praxe víme jak je město "ochotné" tvořit BUS pruhy. Navíc, když napadá sníh, tak tramvaje jsou to jediný, co spolehlivě jezdí.

_________________________________
Vědění je moc, moc je svoboda.


Offline
Uživatelský avatar

2109
20 zář 2006 19:51
Včera odpoledne zdechla na hlavním nádraží souprava T3T 1630+1627. Za pomocí dispečerů a "B" vozu 1627 byla souprava dotažena za výhybku před AN Grand. Tam se chvilu se soupravou něco dělalo a souprava po chvilce vycouvala a odjela režijně směr VP.


Offline
418
18 kvě 2008 19:54
Já psal spíš o zmešení/rušení :-) :-) :-)


Offline
Uživatelský avatar

2009
28 čer 2007 16:54
Co takhle se s těmi šotonápady přesunout do Rozšiřování tramvajových tratí?


Offline
Uživatelský avatar

205
18 úno 2008 19:00
Kénig
Thor píše:
Březinova se mi zdá přeci jen pro tramvaje nepraktická - nejen šířkou, ale i sklonem. A myslím, že by stejně tento směr moc cestujících nevyužilo.

Taky mě napadlo, že je moc kopcovitá - ona je i ta Údolní dost prudká, ale narozdíl od ní je Březinova samý malý kopeček, který se neustále opakuje - alespoň co já si teda pamatuju, že to am vypadá, a to pro šaliny moc vhodný není.


Offline
418
18 kvě 2008 19:54
Březinova se mi zdá přeci jen pro tramvaje nepraktická - nejen šířkou, ale i sklonem. A myslím, že by stejně tento směr moc cestujících nevyužilo.


Offline
Uživatelský avatar

637
08 kvě 2008 15:15
Brno - Žabokvaky
Falkon píše:
pokud ke Klusáčkově, pak oblouk jedině na druhou stranu. Bylo by to sice dokonce ještě těžší než udělat oblouk směr Klusáčkova, ale rozhodně by to mělo větší smysl. Kam bys tu linku pak vedl? Představoval by sis "obří" smyčku kolem celého města typu: Obřany-MalMost-Hlavas-Svoboďák-NámMíru-Tábor-Klusáčkova-Česká-Svoboďák-Hlavas-MalMost-Obřany nebo jak?

No na tu Klusáčkovu by to bylo do Kr. pole pěkný, ale nájezd na tu trať od města by se určitě taky hodil... při kompletní rekonstrukci té prostory by se tam ale dal udělat plnohodnotný trojúhelník - je tam myslím relativně dost místa... kdyby se potom udělalo pár výhybek i v Táboře, tak by se dalo přejíždět z vozovny z Medlánek do Bystrce, ale to už je spíš "šotonápad"... pokud jde o vedení linek tak by se mi líbilo z Masarykovy čtvrti tu linku vést do Komínské smyčky, ale to je technicky docela obtížné...

_________________________________
Ostatně soudím, že Kartágo musí být zničeno... (Cato)


Offline
418
18 kvě 2008 19:54
king666 píše:
Což o to... kapacitně by to určitě stačilo... ale nahrazovat tramvaje trolejáky nemá žádný praktický význam a je to nákladné... Navíc nikde není napsané, že musí jezdit tramvaje z Obřan do Masarykovy čtvrti...


V situaci, kdy bude trať opotřebená a bude potřebovat kompletní rekonstrukci to vůbec není pravda - ba naopak - stará trať by se vytrhala, ponechaly by se jen úchyty pro troleje.


Offline
Uživatelský avatar

354
03 črc 2007 20:00
IDS JMK, zóna 535
king666 píše:
Když už by se ta trať dotáhla tam tak by se dala něják propasírovat na Klusáčkovu...???

pokud ke Klusáčkově, pak oblouk jedině na druhou stranu. Bylo by to sice dokonce ještě těžší než udělat oblouk směr Klusáčkova, ale rozhodně by to mělo větší smysl. Kam bys tu linku pak vedl? Představoval by sis "obří" smyčku kolem celého města typu: Obřany-MalMost-Hlavas-Svoboďák-NámMíru-Tábor-Klusáčkova-Česká-Svoboďák-Hlavas-MalMost-Obřany nebo jak?
king666 píše:
ale s těma trajfama to vůbec není špatný nápad - Úvoz - Údolní - Nám. Míru - Březinova - Tábor - Spojovací a dál do Komína... tenhle nápad si dokonce dovedu představit jako životaschopný... akorát na té Březince by to možná komplikovalo dopravní propustnost...

A když trajfy tak takhle:
a) Komenského nám. - Úvoz - Vaňkovo nám. - Lerchova - NámMíru - Kounicovy koleje - Tábor - Chodská - Slovanské nám. - KrPole, nádr. (případně - Semilasso - Hudcova - Filkukova - Řečkovice - Palackého nám. (jak jezdí noční) - Řečkovice, nádr. (pouze za předpokladu, že by se tam samozřejmě natahaly troleje, čemuž bych se nebránil - otázkou zůstává: proč vlastně? a za jakou cenu; ale musím za sebe říct, že zatrolejovat to až do Ořešína by - dle mého subjektivního názoru - smysl určitě mělo, byl-li by dostatek trajfů))
b) počátek na Mendlově nám. jinak stejná trasa


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3079 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 119, 120, 121, 122, 123, 124  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Právě je 20 dub 2024 02:29
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]