Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 91 z 93    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 88, 89, 90, 91, 92, 93  Další
Autor Zpráva
Co znamená sektor šest? Ofis. termín z Kordisu, či nějaké pracovní pojmenování?
Co se týká Telnice apod. Kordis chce vybudovat v Sokolnicích přestupní terminál, takže si nemyslím že by se budoval "jen pro Žatčany a Nesvačilku". Předpokládám, že všechny obce vč. Moutnice, telnice, i Šitbořic, Boleradic, Těšan apod. budou výhledově navázány na tento vlak.


Offline
279
29 říj 2004 11:26
Brno-Tuøany, Vítìzná 8
Myslel jsem i telnickou větev. Děkuji za informace, já bohužel k této věci žádné nemám, takže jsem uvedl jen svůj názor a zdá se, že se zřjemě přibližuje představám Kordisu (ostatně asi každý musí k podobnému závěru dospět, když zváží kapacitu trati).


Nevím jestli sektorem šest je uvažován pouze svazek linek jedoucích přes Újezd u Brna nebo i linky jednoucí přes Telnici a Moutnici. Pokud mám dobré informace tak právě u telnické větve se neuvažuje s ukončením u vlaku, ale s přímými autobusy do Brna. Do Sokolnic by měly být naváženy snad už jen Žatčany a Nesvačilka.


Offline
279
29 říj 2004 11:26
Brno-Tuøany, Vítìzná 8
Když už je řeč o linkovém vedení v "sektoru šest", dovoluji si zopakovat to, co tu několikrát již na různých místech padlo: že totiž jihovýchodní větev S2, jsouc jednokolejná, těžko do budoucna utáhne veškerou dopravu v tomto směru, ani ne kapacitně, ale hlavně intervalově. Podle mě by bylo řešení:

- v určitých časech (jednou za hodinu, ve vrchnolné špičce jednou za půlhodiny) odjezdy vlaku Vyškov - Sokolnice - Brno (- Blansko), na ně navázat veškeré navazující linky

- cca v polovinách těchto časů proložit vlak kapacitním kloubovým busem, k němu navést ovšem jen několik linek (tam, kde je největší poptávka). Kloubový bus (např. a-601) vést po trase prodloužené a-40, ale s vynecháním některých zastávek (a možná i se zakončením velkou smyčkou Komárov - Heršpice, ale to by asi vyžadovalo posílení tramvají do Komárova - nevím, jestli by na to byly vozy). V takovém případě nechat a-40 jako klasický městský autobus, intervalově na a-601 v podstatě nezávislý, snad s výjimkou večerních hodin a možná víkendu.

- samozřejmě by a-601 nemusela končit v Sokolnicích, ale pokračovat po některé z exponovaných navazujících tras (Klobouky?)

- co se týče oblasi Rebešovic, Rajhradic apod., tam bych také viděl ukončení a-509 v Chrlicích nebo u Olympie, a případné ponechání stávajícího doplnění prodlouženou a-63.


Nesleduji tak často diskusi, proto se vrátím ke staršímu tématu

Pokud mám dobré informace:
- linka 151 by měla být v některé z dalších etap prodloužena ze Sokolnic přes Měnín - Blučinu do Židlochovic
- do doby tohoto protažení by měly jezdit vybrané přímé busy po linkách 610 a 151 ( spoje z Lovčicčk)

Proto mě spíš napadá:
- linku 509 prodloužit z Otamorova do Měnína
- novou linku Blučina (resp. Židlochovice) - Rajhradice - Chrlice (přestup vlak) s ukončením buď na náměstí v Chrlicích nebo u Olympie. Je to časově nejkratší možnost dojezdu do centra Brna.
- vzniká však problém se spojením Rajhadice - Rajhrad.


ZIP píše:
Spíše než 151 je možno Sokolnice-telnice-Otmarov-(Rajhradice) vykrýt nově označeným tangenciálním číslem bus. linky a dopravu by obsluhovaly autobus č. 611 nebo 610, podle toho jak by se stihly s tím časově vypořádat (některé totiž v Sokolnicích budou delší dobu stát) mezi příjezdem a odjezdem z/do Lovčiček či Milešovic.


Offline
279
29 říj 2004 11:26
Brno-Tuøany, Vítìzná 8
ZIP píše:
S Kordisem mám také dobré zkušenosti jako Bacil, co se týče dotazů. Je potřeba být neústupný, kromě mejlu reagují i na klasickou poštu, na tu odpovědět musí!!! Jinak jde o porušení zákona, atd.

To je pravda, na druhé straně mávat zákony a vyhrožovat - to bych dělal až v krajním případě, když to jde, je lepší se domluvit - což si myslím, že by snad tento případ mohl být.


S Kordisem mám také dobré zkušenosti jako Bacil, co se týče dotazů. Je potřeba být neústupný, kromě mejlu reagují i na klasickou poštu, na tu odpovědět musí!!! Jinak jde o porušení zákona, atd.


Bacil píše:
Já mám zatím celkem dobré zkušenosti, obrátil jsem se párkrát e-mailem na Kordis a skoro vždycky mi pan Květoslav Havlík odpověděl. Ale v tomhle případě by to myslím chtělo nějakého Bystrčáka nebo Žebětíňáka, mně osobně tam to spojení nechybí, spíš se docela divím, že nechybí jiným (nebo chybí, a neozvou se).


Asi jsem mu dával nepříjemné otázky:) Mně to spojení taky nijak extra nechybí, využil bych ho párkrát za rok. Ale doporučoval bych ho ostatním, co nejezdí na kole jako já:)


Offline
279
29 říj 2004 11:26
Brno-Tuøany, Vítìzná 8
Já mám zatím celkem dobré zkušenosti, obrátil jsem se párkrát e-mailem na Kordis a skoro vždycky mi pan Květoslav Havlík odpověděl. Ale v tomhle případě by to myslím chtělo nějakého Bystrčáka nebo Žebětíňáka, mně osobně tam to spojení nechybí, spíš se docela divím, že nechybí jiným (nebo chybí, a neozvou se).


ds píše:
No, zkusit to můžu, i když si dokážu domyslet co mi asi odpoví... Třeba že...


Nechcete opravdu někdo napsat na Kordis, aby se vyjádřil k vedení linek z Žebětína? Určitě je to samotné již dávno napadlo a odůvodnění tak nějaké hned vysypou z rukávu.... Já tam kdysi psal s něčím jiným a neodpověděli mi, tak už se mi znovu nechce... Důvody možná budou takové, jak DS psal, ale rád bych znal oficiální vyjádření.


Ona je to vždy i otázka peněz, ochota ze začátku systém ještě více zasponzorovat a spoléhat třeba půl roku jestli se aspoň trochu osvědčil.
Jinak úřady zastávají pravidlo nikdo si písemně nestěžuje tak vše je asi v pořádku. Lidí brblají hodně také jen postraně, ale zformulovat myšlenky na papír je pro některé více než obtížné, natož dopis odeslat na místní úřad.


Offline
279
29 říj 2004 11:26
Brno-Tuøany, Vítìzná 8
ds píše:
No, zkusit to můžu, i když si dokážu domyslet co mi asi odpoví... Třeba že...

"linka 402 zajišťuje základní dopravní obslužnost v obcích Popůvky a Troubsko, náhrada těchto výkonů by vyžadovala dodatečné náklady. Vámi požadované spojení navíc není podloženo adekvátní poptávkou ze strany MČ Žebětín...."

S těmi argumenty, že neexistuje poptávka je to podle mě složitější, protože dost lidí si vůbec neuvědomí, že se jim takové spojení může hodit. Jako příklad bych určitě uvedl a-78 - dříve linka s velmi omezeným provozem, pouze ve špičkách, v podstatě napaječ k Zetoru, dnes je to plnohodnotná tangenciální spojnice, stejného významu jako třeba a-50. A úplně exemplání příklad je t-25/26.... :lol:


No právě! A při tom všem je potřeba počítat s nepružností lidí, takže když se takové spojení zavaede, první dva měsíce bude vozit vzduch, než se ho lidi naučí používat. Jenže se taky může stát, že mezi tím někdo poukáže na to, že vozí vzduch, a v okamžiku, kdy se nové spojení začne plnit (a ulehčovat jiným), bude už v běhu jeho plánované zrušení...

Mimochodem (trochu od tématu, omlouvám se): kdyby někdo přišel např. s návrhem na častější a pravidelněšjí provoz MHD v Blansku, blanenští radní by ho měli určitě za blázna: autobusy blanenské MHD jezdí často poloprázdné. Jenže já myslím, že takové jezdí právě proto, že mají dlouhé a chaotické intervaly (nehledě na to, že vůbec nenavazují na vlaky od Brna), takže lidi chodí radši pěšky. Kdyby blanenská MHD dostala nějaký systém, začali by ji lidi používat... a tak je to se vším.


Offline
Uživatelský avatar

3207
14 čer 2004 18:56
blekfild
No, zkusit to můžu, i když si dokážu domyslet co mi asi odpoví... Třeba že...

"linka 402 zajišťuje základní dopravní obslužnost v obcích Popůvky a Troubsko, náhrada těchto výkonů by vyžadovala dodatečné náklady. Vámi požadované spojení navíc není podloženo adekvátní poptávkou ze strany MČ Žebětín...."

S těmi argumenty, že neexistuje poptávka je to podle mě složitější, protože dost lidí si vůbec neuvědomí, že se jim takové spojení může hodit. Jako příklad bych určitě uvedl a-78 - dříve linka s velmi omezeným provozem, pouze ve špičkách, v podstatě napaječ k Zetoru, dnes je to plnohodnotná tangenciální spojnice, stejného významu jako třeba a-50. A úplně exemplání příklad je t-25/26.... :lol:


ds píše:
Tady ty chybějící spojení Žebětín - Ostrovačice a Žebětín - Veselka by byly řešitelný odkloněním některých spojů a-402 ...


hmm, tohle zni zajimave - nechcete napsat na Kordis, co na to odpovi? Treba jen pro to letni obdobi.


Offline
Uživatelský avatar

3207
14 čer 2004 18:56
blekfild
Tady ty chybějící spojení Žebětín - Ostrovačice a Žebětín - Veselka by byly řešitelný odkloněním některých spojů a-402 (ty co zajíždí na okruh + třeba nějaké další) mezi zastávkami Veselka a Tribuna B přes Žebětín s návazností na a-54. Časově by to mohlo vycházet srovnatelně, pokud by v tu dobu chyběl spoj v Popůvkách, může ho nahradit a-401.


Offline
279
29 říj 2004 11:26
Brno-Tuøany, Vítìzná 8
Možná, že by Žebětín - Ostrovačice mohly zahájit nějaké spoje, které by byly v provozu jen v létě (v IDS by to nebyla vyjímka) - ty by se "uživily" už jen kvůli výletníkům. Pak už by se vidělo, jaký je zájem a co s tím dál. Co se Veselky týče, zajímavé by to být mohlo, i když využitím bych si byl jistý možná méně než v případě těch Ostrovačic...


Žebětín -> Ostrovačice
Silnice na Masarykův okruh není udržována v zimě, takže by to přineslo obrovské náklady navíc. Navíc je to hodně kopcovitý terén, takže i větší náklady na pohonné hmoty. Asi by se to "neuživilo", i když jako Bystrčák bych přivítal veliké zkrácení jízdní doby pro cesty směr Jihlava (nedálniční spoje). Ale zas na kole bych se tam nerad srazil s autobusem:)

Žebětín -> Veselka
Stejně by se dalo uvažovat o prodloužení vybraných spojů linky 54 z Žebětína (nově budované konečné na jižním okraji) na Veselku (-Troubsko). I zde by se cestování zrychlilo a nijak by neuškodilo přírodě.
Ale určitě by nemělo význam přidávat ztrátové spoje. No, Bystrc samotná má však 25 tisíc obyvatel, takže by to možná až tak utopistické nebylo. (???)[/i]


Něco jsem četl o tom, že MHD V Adamově není integrováno proto že to nechtělo Město - městské zastupitelstvo, ne dopravce.


Offline
279
29 říj 2004 11:26
Brno-Tuøany, Vítìzná 8
a-43 do Šebrova, to si myslím už dávno - není mi upřímně řečeno moc jasné, proč tyhle dvě sousední obce nemají spojení. Navíc by se mohla vytvořit šikovná návaznost na a-152. Pro člověka, který cestuje např. ze Soběšic nebo z Útěchova (ale i z Lesné) do Blanska, by to bylo výhodné spojení. Silnice sice není široká, ale myslím, že není horší než do Útěchova a Vranova. Nebo aspoň ne o moc.

Co se týče Adamova, tam by sice nějaké spojení na západ bylo užitečné, ale po té silničce by to byla doopravdy sebevražda. Leda nějaký mikrobus. Výhodné by bylo propojit to s adamovskou MHD, ovšem tu provozuje jakýsi soukromý dopravce, který se ani nenechal zaintegrovat, jak jsem si všiml.

Když jsme u těch spojení, která neexistují, ačkoli by byla užitečná (a jejich chybění je nápadné už jen při pohledu na mapu): Není mi jasné, proč neexistuje spojení ze Žebětína směrem na Ostrovačice (třeba prodloužením některých a-52 buď k automotodromu, nebo až do Ostrovačic). Možná, že to propojení severovýchodu města se směry a-401 a a-402 nikdo nepotřebuje, ale spíš si myslím, že by si své využití našlo. Momentálně je potřeba jet až do Lískovce.


Offline
Uživatelský avatar

3207
14 čer 2004 18:56
blekfild
Silnice (Útěchov - Adamov) je moc úzká - problém je už když se tam mají potkat 2 auta - autobus by byl sebevražda. Navíc dlouhej souběh 43 a 310. Než toto, raději bych viděl 43 až do Šebrova, to je podle ještě víc chybějící spojení. Bohužel ta silnice není o moc širší :cry:


nevím sice jak moc je využívaná a-310, ale zdá se mi vhodné ji prodloužit z Vranova kolem Útěchova do Adamova. myslím že to není moc km a spojil by se významný Adamov s kuřimí, resp. při vhodném navázání 157 na vyškov se "vytvoří" "zkompaktěný" tangeciální spoj.


nevím sice jak moc je využívaná a-310, ale zdá se mi vhodné ji prodloužit z Vranova kolem Útěchova do Adamova. myslím že to není moc km a spojil by se významný Adamov s kuřimí, resp. při vhodném navázání 157 na vyškov se "vytvoří" "zkompaktěný" tangeciální spoj.


Spíše než 151 je možno Sokolnice-telnice-Otmarov-(Rajhradice) vykrýt nově označeným tangenciálním číslem bus. linky a dopravu by obsluhovaly autobus č. 611 nebo 610, podle toho jak by se stihly s tím časově vypořádat (některé totiž v Sokolnicích budou delší dobu stát) mezi příjezdem a odjezdem z/do Lovčiček či Milešovic.


Offline
Uživatelský avatar

3207
14 čer 2004 18:56
blekfild
pd píše:
No mě se to zbytečné zdá.. tady se přímo nabízí v další etapě prodloužit linku 151 ze Sokolnic přes Telnice, Otmarov, Rajhradice do Rajhradu. Linku 509 zrušit, obsluhu Rebešovic celodenně vybranými spoji linky 63, některé spoje možná prodloužit až do Rajhradic.


Se zrušením 509 souhlas, taky mi přijde zbytečná. Prodlužení 151 zní sice zajímavě, ale myslím že už by byl trochu problém s jízdním řádem, kvůli přípojům v Sokolnicích - aby to rozumně vycházelo, musely by se vlaky v této stanici potkávat. Myslím, že obsluhu Rajhradic stejně v budoucnu bude řešit nějaká náhrada současné 720160 (Brno - Rajhrad - Rajhradice - Opatovice - Blučina), pravděpodobně zkrácená do Rajhradu. Současně s tím je pak třeba možné prodloužit a-63 s Otmarova až do Sokolnic (a tím se vesnice Rajhradice stane přestupním uzlem :lol: )


No mě se to zbytečné zdá.. tady se přímo nabízí v další etapě prodloužit linku 151 ze Sokolnic přes Telnice, Otmarov, Rajhradice do Rajhradu. Linku 509 zrušit, obsluhu Rebešovic celodenně vybranými spoji linky 63, některé spoje možná prodloužit až do Rajhradic.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2308 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 88, 89, 90, 91, 92, 93  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 25 dub 2024 08:33
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]