ds píše:
Jinak k těm různým návaznostem a zkráceninám na vlak : na kapacitní tratě jako jsou S3 a severní část S2 určitě, ale s těmi jednokolejkami typu "přerovka" a "vlára" bych to zase nepřeháněl, přeci jen jejich kapacita (myšleno intervalově) je trochu omezená - např. ne každá 710 navazuje ve Šlapanicích na vlak. A navazovat a-701 a 702 ve Slatině, odkud se vlak už jen zdlouhavě napojuje na Hlavní nádraží, mi připadá jako totální blbost - když je na těch linkách ve špičkách interval pod 15 minut, tak to na ten vlak opravdu navázat nejde.
ZIP (co se týká a-201) : smysl IDS nelze redukovat na zkrácení všech autobusových linek k nejbližšímu vlaku. Při zkrácení do Bílovic by se dost prodloužila jízdní doba do Líšně i na Starou osadu, když z těchto míst předtím jezdilo dost lidí. Filosofií IDS je odstranění souběhů autobusů s vlaky a ušetřené kilometry použít na větší počet spojů a nová tangenciální spojení, která dosud chyběla. Z Ochozu do Brna žádný souběh s vlakem nevidím.
tak to nechápu rozšíření IDS na jih. Z celkové nynější doby cesty autobusem z dambořic do brna v délce 1 hodiny, se nyní bude přesedat na vlak na dobu 16 minut! či povině na a-40. Někde to jde , někde to takzvaně "nejde".
a-201 by převzala z Bílovického vlaku hlavní proud na Jedovnici. a-202 by obsloužila právě Líšeň a okolí a v Ochozu by se linky míjeli s možností vzájemného přestupu.
nevěřím že by Rajhradice a spol Otmarov ohrozili kapacitu při převedení na vlak vlak S2 z Chrlic do brna a zpět. Spíš je to opět o té pohodlnosti. ale stojím si za svým a-5409 je od léta naprosto zbytečná aby jela k šalinám na Komárov.