Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 9 z 796    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 796  Další
Autor Zpráva
Offline
2667
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Navrhuju úklid vlákna z poslední stránky do vlákna Návrhy linkového vedení.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Online
7090
27 úno 2010 07:40
Ještě máš křížení u Branky.


Offline
1458
28 čer 2014 21:40
Fanklub 21/22Tr
Špatné vlákno, ale nedovedu si představit, co by se na "bystrcké trati" a tímpadem je myšlen úsek co vede do Bystrce, dalo ještě zrychlovat?? Od Mendláku má šalina vlastní těleso. Má jediné úrovňové křížení s absolutní preferencí, kde trolejbus stojí jak broušená váza, zatímco šalina, pán vší dopravy, nemusí ani přibrzdit. Na několika místech má trať charakter rychlodráhy. Na trati jsou čtyři dramatická místa - napojení pisárecké vozovny, komínský trojúhelník s odbočkou do smyčky, výjezd ze smyčky Komín, a pak kolejiště do smyčky Rakovecká.
Neumím si představit, co se tam dá zrychlit, kromě toho že se nakoupí jednotka Hikari a koleje nebudou ohoblovaný do bezvědomí.
Ve směru do Řeckovic defakto rovněž. Šalina jede počínaje hlavákem po svém tělese středem ulice a víceméně bezkolizně s vozidly. Má preference a cestu skoro volnou. Jak to chcete zrychlit za předpokladu, že tramvaj obluhuje město, jezdí s tím lidi, a tak jsou po cestě nečekaně i zastávky.

_________________________________
Jediný normální auto na elektriku je trolejbus!


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
Bystrckou trať zrychlí jen svedení do nějaké formy diametru (tunel od Rosického náměstí?). Aby byla rychlejší než mnou popisovaná bus linka z Mendláku, musí být rychlejší min o 5 minut, což jen vypuštění/sloučení některých zastávek a mírné zvýšení rychlosti (už teď je v podstatě všude kde to jde 60) nevyřeší. Ano, je to potřeba, ale kdy to bude? Alespoň do 2050, abychom měli aspoň někteří šanci se toho dožít? Ono úprav se dá vymyslet spousta, ale s realizací je to horší.


Offline
Uživatelský avatar

9266
10 čer 2004 11:19
Tak kamenolom už se řeší ne ? https://brnoinmotion.cz/projekt/mimouro ... kamenolom/
Ono zastávek tam až tak moc není, po otevření Pisoárek se to zase zkrátí. problém je furt úsek Mendlák a dál do Řečkovic.


Offline
Uživatelský avatar

6894
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Bystrcká trať by si zasloužila zrychlit, i když některé úpravy jsou asi hudba vzdálené budoucnosti nebo utopie - zrušení povrchového křížení Kamenolom, optimalizace zastávek (v úvahu připadá asi jen sloučení Branky/Podlesí/Kamenolomu do jedné), geometrie trati vhodná pro rychlou jízdu (klopení oblouků), vhodné vozy, a asi by se daly vymyslet ještě další úpravy.
Pro atraktivitu MHD je ta rychlost přepravy klíčová.


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
Robert: Však píšu, že je to šotořešení. V reálu s tím bude víc práce, než užitku. Už jen jako žebětíňák si hlídat, jestli zrovna tenhle spoj jede tam kam potřebuju, je prostě z uživatelského hlediska opruz, stejně jak to zpoždění (opět šotořešení: dát tam vatu :-), sice už neušetříme čas, ale vozokilometry ano a jako bonus naštvem cestující.
MartinV: Obecně samozřejmě ano. Nejrychlejší trasa Kamechy - hlavák by teoreticky byla Kamechy - Ečerova - Kohoutovice - Mendlák (přestup na tram) - Hlavák, tam je součet jízdních dob 29-31 minut dle směru. A co to uzdělá dál? Co s šalinou na Ečerovu, která by byla od Rakovecké v podstatě zbytečná? A zvládneme to nějak odvozit? Nebudou autobusy z Mendláku praskat ve švech (tím pádem potřeba posily) a šalina vozit vzduch? Za mě na současné infrastruktuře je lepší mít jednu silnou linku (d-1 do Bystrce), než dvě slabší (horší interval). I za cenu, že teoretická cestovní doba není 35 minut, ale zhruba 40. Pokud nechceme celou infrastrukturu zahodit avybudovat znovu, je to prostě lepší řešení.


Offline
Uživatelský avatar

6894
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Michalk: zmiňuješ jednu zajímavou věc. Co je žádoucí. Není žádoucí více to, aby se cestující přepravil z A do B co nejrychleji, než kudy se přepravuje? To druhé by myslím mělo být podružné. Zkrátka pokud nějaký směr nabízí kratší čas přepravy, proč by měl cestující volit jiný směr? To dává smysl možná jen dopravním plánovačům. Případně pokud taková trasa nabízí komfortnější cestu (méně přestupů či lepší pohodlí přepravy), pak by to možná dávalo smysl i cestujícímu.


Online
7090
27 úno 2010 07:40
Tohle řešení mě napadlo taky. Ale co uděláš při zpoždění? To tam pak ty lidi zdržíš ještě víc, než kdybys to projel jako dnes.


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
Ačkoli souhlasím, že Žebětín nijak líp pořešit za současného stavu asi nejde, tak zdržení pro projíždějící není zanedbatelné - motá se tam dle JŘ 6 minut. Ale chápu, že kdyby se to tam nemotalo, bylo by rychlejší z Kamech na hlavák s přestupem až na Mendláku, ne na Ečerově. A to nevím, jestli je úplně žádoucí.
Napadá mě jedině šotořešení:
V čase T se na Křivánkově náměstí sjedou autobusy od Menláku i ZOO, vymění si cestující, jeden pojede na Ríšovu, druhý na Bartolomějskou, pak se zase sjedou na Křivánkově náměstí (vím, chybí zastávka od Ríšovy), znovu si vymění cestující, a pojedou dál. A v čase T+interval si prohodí Ríšovu a Bartolomějskou, aby bylo z každého směru přímé spojení. Ušetří se 1 závlek, tedy 3 minuty pro projíždějící, a hromada vozokilometrů (na to teď je slyšet). Ale být žebětíňákem, jezdit bych tak nechtěl :-). A taky by to mj. vedlo ke zrušení prokladu s a-54 na Kamechách.


Offline
Uživatelský avatar

3971
25 led 2006 16:11
všudezdejší
Taky si myslím, že řešení jak je teď nastavený je asi to nejlepší. Závleky sice jsou pro projíždějící trochu pruda, ale to zdržení skrze to vymetání Bartolomějské a Ríšovy je pouze pár minut.

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Online
7090
27 úno 2010 07:40
Nijak, nechal bych to, jak je to teď. Žebětín je v místě, kde potřebuje spojení oběma směry, a preferovat jen některou jeho část by asi prošlo těžko.


Offline
2667
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Roberte, jak bys to teda řešil? Rozpůlení úseků mezi 52 a 54 taky není nejšťastnější, protože by jedna linka kroužila furt a druhá měla konec někde kus před cílem. Možná překopat to tak, že by 52 jezdila přímější trasou a 54 po ní sbírala uličky? Přiznám se, že znám Žebětín spíš z auta nebo pěšky a vyskytuju se spíš v okolí, nebo projíždím skrz Veselku, kdy právě ta 51 přijde vhod.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Online
7090
27 úno 2010 07:40
To bude tím, že 51 jede na Veselku, ne do Kohoutovic, a její funkcí není primárně obsluha Žebětína.

Jestli chceme dostat lidi do MHD, tak zrušení dvou půlkilometrových závleků, a tím i obsluhy těch míst, není podle mého názoru šťastný nápad.


Offline
2667
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Proč by to nemělo řešení? Je třeba nutný jet třikrát na Křivánkovo náměstí (počítám za něj i Bartolomějskou hned vedle). Nestačilo by jednou a vynechat závleky na Ríšovu, Helenčinu, eventuelně hřbitov a jiný blízký uličky? Nevím přesně, ale třeba 51 projíždí mnohem efektivněji, i když chápu, že je spíš regionálkový doplněk s městským číslem.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
586
25 říj 2019 10:12
Cracatit píše:
Jo no, to mě vždycky fascinovalo, jak klikatě jezdí 52 po Žebcu. Asi by to chtělo trošku optimalizovat síť zastávek v téhle "dědině".
A jak by sis to představoval? Podle mě to nemá řešení.


Offline
2667
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Jo no, to mě vždycky fascinovalo, jak klikatě jezdí 52 po Žebcu. Asi by to chtělo trošku optimalizovat síť zastávek v téhle "dědině".

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

373
29 led 2015 21:34
Brno - Žebětín
V rámci 3. etapy rekonstrukce Kohoutovické, která skončila nedávno, ho udělali před novou hasičárnou

_________________________________
http://seznam-autobusu.cz/uzivatel/odd


Offline
Uživatelský avatar

2515
13 črc 2009 13:42
Tam je nějaký ostrůvek?


Offline
Uživatelský avatar

3691
28 úno 2006 19:00
Mně třeba vadí ten debilní ostrůvek v Žebětíně u hasičky hodně, když se tam taktak vejdu s autobusem při jízdě od Bartolomějské na Ríšovu, aniž bych si chtěl z autobusu něco urazit! ](*,) Protože to není ostrůvek, ale OSTROV, a je tam navíc ještě tak "šikovně" umístěn sloup s osvětlením toho přechodu, takže není kam "strčit (pravé) zrcátko"... Jakoby už nestačilo to ježdění jak popeláři od SAKO - pojezdit všechny ulice a vysypat popelnice...


Offline
2667
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Nevím, čemu vadí ostrůvky, jestli autobusu, tak si to má hlídat dopravní podnik a ne nějací místní brblalové. U nás za městem v Knínicích taky proběhla oprava silnice s doplněním chodníků a ostrůvku pro přecházení přímo u těch zastávek a místní brblalové to taky hrozně řeší, přitom je jim po tom technickém řešení totálně kulové. Profil ulice byl nějak okolo osmi metrů, teď je mírně užší, ale ničemu to nevadí, spíš naopak.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

3084
29 srp 2009 19:30
MtM píše:
Od října prý začne rozsáhlá rekonstrukce kanalizace a ulice Útěchovská v Soběšicích. Trvat by měla 8 měsíců. To jsem zvědav na tamější linkové vedení, čekám, ze 43 zkrátí na Myslivecký stadion a posílí 57.

A jaký je zdroj té informace? Byla už nějakým způsobem určena/odsouhlasena poloha a podoba zastávky Na Kovárně DC? Podle mých informací totiž Maleček (starosta Brna-severu) nebyl schopen najít kompromis mezi požadavky místních a plánem projektanta, který tam údajně vymýšlí ostrůvky atp. Že by se tedy mělo začít s opravami už na podzim mi tedy nehraje.

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
2667
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Jinak jsem včera našel nějaké historické info z roku 2021 ohledně šaliny na kampus a celkem jsem se zasmál :lol: Prý Mikuláškovo náměstí bude průchozí do konce roku a okolo terminálu před špitálem osázeno a průchodno, o asfaltování Netroufalek letos v září tam nepadla ani zmínka. Kratochvíl od primátorky i ředitelé stavebních firem asi kecají, nebo že by někdo něco zazdil?

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
2667
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Jen mě tak napadlo, nebyl by tu někdo znalý a ochotný? Vím, že se má překopávat terminál u špitálu Bohunice, vím, že šalina ho podchází, ale netuším, jak se má změnit povrchové uspořádání podél ulice Netroufalky. Mohl by mi tu změnu někdo pořádně popsat? Jelikož tam přesměrují 401 i 402, tak se mě ta změna celkem týká. Osovou jsem už celkem pochopil a jen čekám, kdy přibudou další bezbar chodníky a slíbený výtah.
Pokud by ten popis byl moc dlouhý, uvítám klidně do zpráv.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

3691
28 úno 2006 19:00
MtM píše:
Od října prý začne rozsáhlá rekonstrukce kanalizace a ulice Útěchovská v Soběšicích. Trvat by měla 8 měsíců. To jsem zvědav na tamější linkové vedení, čekám, ze 43 zkrátí na Myslivecký stadion a posílí 57.

A já se dožil oprav toho tankodromu v Soběšicích? Nemožné! biggrin
Kdyby vyztužili tu polňačku na Dohnalově, mohlo by se jezdit tudy.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 19900 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 796  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 28 bře 2024 14:16
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]