Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 7 z 124    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 124  Další
Autor Zpráva
Offline
1779
04 bře 2012 23:26
Ah, nadzemní dráha. To je pěkný podvod. Černá díra na peníze, scam… A monorail. Jo, ještě to tak.
Ne. Buďme reální. Nevynalézejme znova to, co je vynalezené. Povrchová pouliční doprava je skvělé řešení. Jenže u nás chybí prostě metro. Nebo to, co nazývají SJKD. A měli bychom právě stavět tohle, protože zakopáním šalin v centru pod zem si pomůžeme jen krátkodobě.
Jasně, bude to drahý, ale vyřeší to problém jednou pro vždy. Prostě metro v jedné podzemní úrovni aby se daly měnit trasy linek.
A vzhledem k tomu, že žijeme ve dnešní době, musím dodat, že JŘ by neměly být na úrovni spojů Praha – Brno, ale tak, jak byly kdysi okolo roku 2013.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1971
07 dub 2006 09:03
Nějak si nedovedu představit dráhu v úrovni 2. patra po ulicích za současného šířkového uspořádání. Co by se tím získalo? Brno není ani Nový York, ani Vídeň (Gürtel), ani Wuppertal. Přeložení do úrovně -1 v centrální části by bylo určitě lepší. Minimalistická varianta křečkovická radiála od muzejky po Hybešku, trať po Milady Horákové od Legionářské na Mendlák (pod Špénou) plus vjezd do podzemí od viaduktu. Oříšek by byl napojení tratě po Husově (na obou koncích) a do/z Masarykovy.


Offline
Uživatelský avatar

185
19 zář 2007 19:46
Kdysi před dvaceti lety, když jsem byl na střední, jsem na odbor dopravy posílal takovou svoji studentskou vizi nadzemky pro Brno, tehdy mi to přišlo jako super nápad - lehký monorail... ale už tu prezentaci asi nedohledám:) Jen si pamatuji, že mě fascinoval systém od Intaminu...

_________________________________
Brno, město vědy a techniky


Offline
2667
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
A kudyby ta nadzemka vedla? Nápad nezní špatně, jen si neumím představit úplně trasování.
Krátký zakopání jen Benešova - Husova nedává smysl kvůli víc věcem. Jestli by byly ztracený spády u takovýho přestupu, je už celkem jedno.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

1891
01 srp 2006 14:13
Bezkov
Napadá mě, zda by nebylo schůdnější udělat v Brně místo podzemního diametru nadzemní visutou dráhu vzor Wuppertal. Ono je ve finále jedno, jestli jedu výtahem/eskalátorem nahoru nebo dolů a Schwebebahn na Brnem by byla možná i levnější, než Krtek.


Offline
Uživatelský avatar

9266
10 čer 2004 11:19
GF : a on je nějaký posun ve financováni SJKD ? POkud vím, tak poslední bylo, že Brno couvlo od podmínky financování SJKD společně s ODSunutým nádražím. A tím ten projekt celej padl . Jediný další info bylo, že se nemůžou dohodnout, jestli to měl bejt vlak, nebo metro. Ale financování není a studie proveditelnosti taky ne. A SJTD je mrtvej asi úplně.

Ono, ať měřím, jak měřím, tak mi to ukazuje, že od středu nástupišť po vjezd pod viadukt je to jen 6-7 výškových metrů. Což na žádný zakopání nestačí. A nebyla by ta zakopaná tram náhodou ještě větší překážka než teď ? Teď se dá od Tesca přejít pod nádražím v pohodě. Po zakopání by všichni procházející museli vrchem, a to i při přestupech, vyjít nahoru, přejít a sejít dolu.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1971
07 dub 2006 09:03
Metro je v Brně nesmysl, nejzatíženější SJ směr obstará diametr. Ve Štasburku před nádražím šaliny zakopali a vypadá to tam moc pěkně. Od viaduktu by se dalo vyklesat bez problémů, od Benešovy taky. Muselo by ale zůstat místo na koleje do Masarykovy. Nejsložitější by bylo vyjet z úrovně -1 na Nových sadech (kvůli Husově).Jak hluboko je stávající podchod - 4 nebo 5 metrů? Oddělení pěších a šalinujících by se mohlo dost pozitivně odrazit na snížení současného chaosu.


Offline
Uživatelský avatar

9266
10 čer 2004 11:19
A jakej to má potom smysl ? Zrovna na d-8, kde po (případným) napřímení tratě už bude skoro celá trať na svým tělese ? Snížení pokrytí MHD ? Navíc s tou cenou silně přidej, ten tvůj ůsek měří zhruba 3 km (Vojtova-ABB), a třebas Bohunickej tunel má jen 620m za 1,4 miliardy. A to bez dvojího podchodu řeky, hloubenej zhora. To u tý tvý trasy nepůjde.


Offline
2667
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
PVVS: Kdo tvrdí, že by zůstal na osmičce stávající počet zastávek po zakopání? Proč napojovat Hybešku, když jí stejně koleje k hlavnímu nádraží zůstanou, jenom klasicky beze spojek? Pár stovek miliard by to určitě nestálo, tak tři miliardy možná, ale jak říkám, pořád je to jenom návrh.
Metro má nevýhodu, pokud jde o těžkou verzi jako v Praze, tak musí být hluboko, nebo v zakrytým tunelu, povrchová rychlodráha v podstatě není možná.
Takže pak lidi fárají a dává smysl mít zastávky dál jak kilometr od sebe, protože na pár stovek metrů se hodí víc pouliční dráha.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

9266
10 čer 2004 11:19
Takže ze zakopání nádraží je rázem tunel až kdoví kam ? A kolikpak by si pán přál aby ten tunel měl výšku ? Minimální pracovní výška sběrače je okolo 4m. K tomu pevná jízdní dráha je nějakých 50cm. Trolej musí mít taky nějakou izolaci od konstrukce a samotnej tunel má taky jistou šířku stěn . Navíc musí být zasypanej a nad ním je taky potřeba nějakej pracovní prostor. Navíc je v tunelu potřeba nechat místo pro evakuaci. A jistě je známo, jaká podloží je tam v okolí. Možná tahle mapa napoví : https://mapy.geology.cz/geocr50/#

Tohle by ve výsledku mělo víc omezení, než výhod. Jak by se napojovala Hybeška, Rooseveltova. A stejně by to omezovaly bezpečnostní vzdálenosti v tunelu a navazující úseky. A řešilo by to stěží jedinou linku, přičemž stávající zastávky by dost omezily rychlost. Takže ve výsledku by se rychlostně asi nezískalo nic a vyhodilo by se pár stovek miliard.

Když už podzemí, tak pořádný metro jako nosnou trakci. A s menším počtem zastávek, hlavně na přestupních uzlech.


Offline
2667
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Propojený by to prostě nebylo. Odstavná kolej u pošty navíc a jinak nic, stačí, že se dá najet přes Vídeňskou na Krematorium. Zakopalo by se někde pod Vojtovou a vykopalo na Olomoucké někde u Životského. Ale to jsem tu už několikrát psal jako představu.
Hloubka by byla nejvíc pod řekou a k nádraží může trasa zas vystoupat tak, aby mezi městským podchodem k Tescu a tou metrošalinou byl minimální rozdíl. Však průřez tunelu nemusí být osm metrů na výšku ve všech partiích.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
1779
04 bře 2012 23:26
Jinými slovy, zakopávat to dneska už nemá žádný smysl. To se mělo zakopat všechno v centru a širším okolí, ale protože se to neudělalo, už to udělat není možné.
Řešením toho je opět prostě metro. To, co se tu asi všichni bojí říct. „Ale ono je to strašně drahý.“ Hmm, a to je přesně ten špatný způsob myšlení. MHD má být na úrovni a má lákat lidi, ať tu jsme jako v 'Murice, kde člověk všude potřebuje tu debilní krabici na kolech.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

9266
10 čer 2004 11:19
Tady by zakopání nic moc nevyřešilo. Kousek pod povrchem už jsou kolektory a tram. trať má stavební výšku okolo 6m, tak nevím, kam by se to tam mělo nacpat. Navíc je potřeba ještě započítat sílu desky nad kolejištěm, což taky dá minimálně metr. Takže by se proti stávajícímu muselo jít dolů o nějakých 7-8 metrů minimálně. Tedy dost pod úroveň stávajícího podchodu. Navíc by se tím zrušila Masarykova a minimálně Nový sady. Navíc kde by se musely stávající tratě začít zahlubovat, tak aby se dodrželo bezpečný klesání a rozhled ? Kde by bylo vyústění, třebas pod viaduktama ? Nebo jak to zapustit od maliňáku , tak aby byla zachována možnost odbočení pod viadukt a zároveň minimálně jeden silniční pruh v každým směru ?

A to stromořadí by asi bylo maximálně v kontejnerech, nebo jen travní koberec.


Offline
2667
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
No, pochopil jsem to tak, že by zanikl čtyřkolejný úsek se spojkama, jenom by zůstala trasa po Benešové od Maliňáku, z ní by šlo jet na Masaryčku i na Nové Sady a dál na Mendlák. Osmička by byla zakopaná a asi kvůli ní by se musela někam vymístit smyčka trajflu a kus podchodu. S takovouhle představou celkem souhlasím. Vůbec by nevadilo, kdyby trajfl dělal blokovou smyčku od Křenky na Maliňák a zpátky po Kolišti. Co jsem se díval na staré linkové vedení z osmdesátých let, tak to tak bylo snad během stavby podchodu, někdy v druhé půlce osmdesátek.
Jestli by byla na povrchu pěší zóna se stromořadím jako na Joštové, je otázka, celkem by se mi něco takového líbilo.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
1071
09 lis 2006 18:16
A mohu se zeptat jaká je vlastně výhoda to zakopat? Ono dost záleží, kde se to zanoří a kde vynoří. Ale obecně, pokud mám šalinu pod zemí, tak se k ní musím dostat, což znamená třeba +2 minuty, tedy aby se mi to vyplatilo, to chce už tak 3 semafory. Samozřejmě, pokud tam jen přestupuji, tak je to jedno. Také to pravděpodobně bude znamenat, že některé zastávky padnou (např. Nové sady). Nějak si nedovedu představit výhodu v tom, že by celý uzel šel pod zem (vzhledem k počtu tratí vstupující do daného uzlu - od Maliňáku, Křenky, Úzké, Hybešovy, Husovy a Masarykovy), bylo by to drahé, nějaké výhody, ale i nevýhody.
Diametr ano, páteřní linka pro rychlé spojení pod zem (krom sever-jih si dovedu představit i východ-západ - tedy udělat linku 8 bez jediného semaforu), ale zakopat celý uzel by bylo podle mne kontraproduktivní.

Za mne tedy nemám problém s povrchovým uspořádáním, ale současný stav je otřesný. Za mne překopat od základu, včetně podchodů. Když vezmete přednádražní prostor a celý trojúhelník, tak je tam místa spousty, tam něco vymyslet.


Offline
2667
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
No, ani ztráta smyčky, ani ztráta vjezdu na Masaryčku by nebylo nic fatálního v poměru k přínosům zakopání šalin.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

9266
10 čer 2004 11:19
No stavět to v podzemí by znamenalo buď obětovat smyčku trolejbusů, nebo trať přes třídu Vítězství.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6158
11 dub 2010 15:05
Juliánov
jara255 píše:
Chyba je, že když se v 80. letech dělala přestavba zastávek a budování podchodu, že nevybudova také možnost odbočení z kolejí 3 a 4 směr Maliňák. Dnes by to pomohlo d-7 a i při mimořádnostech by to posloužilo jako objížďka. Dnes už se s tím nic nenadělá, protože tam kde by mohlo být křížení je podchod k trolejbusům a asi by to muselo být bez aut. provozu.

Chyba spíš byla, že se vybudoval podchod, ale tramvaje byly ponechány na povrchu.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

340
31 kvě 2016 10:01
Brno
b1 píše:
Chyba? Nebyl to náhodou záměr, aby se linky co nejméně křížily? Stejně jako když byla při reorganizaci tramvajových linek v roce 1995 navrženy trasy, tak aby se co nejméně křížily, např. linky 1 a 2 se vůbec nekříží s linkou 8.

A toto si bohužel v poslední době rozesíráme (závlek linky 9 přes Svoboďák, linka 7 apod.) a většinou pod nátlakem skupin, které chtějí mít přímé spojení z A do B, jiné zase z C do D a další pak z A do D... (jen zřídka z provozních důvodů jako třeba nemožnost otočení v centru s vyrovnávačkou)

Tehdy to záměr asi byl, ale jak se ukázalo, krátkozraký. Od té doby uplynulo skoro 30 let, město se změnilo, mnohonásobně zhoustla automobilová doprava a z tehdejšího hustého taktu linek nezbylo nic. Mám pocit, že se organizace MHD a zejména jízdní řády vrací před rok 95. Díky nenápadnému, ale neustále se prodlužujícím intervalům a zpožděním MHD vlivem automobilové dopravy, začíná přestupný tarif ztrácet pro cestujícího smysl. Proto by se na severu ty vexle dnes hodily.


Offline
Uživatelský avatar

3687
08 čer 2005 23:12
jara255 píše:
Chyba je, že když se v 80. letech dělala přestavba zastávek a budování podchodu, že nevybudova také možnost odbočení z kolejí 3 a 4 směr Maliňák.
Chyba? Nebyl to náhodou záměr, aby se linky co nejméně křížily? Stejně jako když byla při reorganizaci tramvajových linek v roce 1995 navrženy trasy, tak aby se co nejméně křížily, např. linky 1 a 2 se vůbec nekříží s linkou 8.

A toto si bohužel v poslední době rozesíráme (závlek linky 9 přes Svoboďák, linka 7 apod.) a většinou pod nátlakem skupin, které chtějí mít přímé spojení z A do B, jiné zase z C do D a další pak z A do D... (jen zřídka z provozních důvodů jako třeba nemožnost otočení v centru s vyrovnávačkou)


Offline
Uživatelský avatar

1621
10 čer 2006 20:45
Brno
goldfinger: na nástupiště u viaduktu se sotva vleze dvojice, dlouhý soupravy bych tama pravidelně opeavdu netahal. Akorát se tu hledá způsob, jak vytlouci klín jiným klínem.

_________________________________
Připravte si prosím jízdenky a průkazy na slevu!


Offline
Uživatelský avatar

340
31 kvě 2016 10:01
Brno
Chyba je, že když se v 80. letech dělala přestavba zastávek a budování podchodu, že nevybudova také možnost odbočení z kolejí 3 a 4 směr Maliňák. Dnes by to pomohlo d-7 a i při mimořádnostech by to posloužilo jako objížďka. Dnes už se s tím nic nenadělá, protože tam kde by mohlo být křížení je podchod k trolejbusům a asi by to muselo být bez aut. provozu.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1971
07 dub 2006 09:03
Potom bych měl ještě jedno řešení, které by eliminovalo rozházené nástupní hrany směr Křenka- d10 před Husovu - ostatně tak dlouho jezdila - a d12 před Rooseveltovu a spojku u grandu. To by byla jediná úprava po otevření Žabovřeské.Zůstalo by přímé spojení Čára - Maliňák i staré Žabiny - rola.


Offline
2667
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Není potřeba, ale na křížení Nové sady x Husova taky není zrovna kolejí na rozdávání (1. a 2. kolej).

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

3207
14 čer 2004 18:56
blekfild
Zdeněk: z Husovy na Křenovou 1. a 2.kolej není potřeba

_________________________________
přeprava šotoušů je povolena pouze ve schránkách s nepropustným dnem


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3079 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 124  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 28 bře 2024 14:29
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]