Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 1 z 406    Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 406  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

247
31 kvě 2016 10:01
Brno
Vario1523 píše:
Nevím, jestli jsem třeba neobjevil Ameriku – všiml jsem si, že se na některých starých Kachnách i Váriích začala objevovat kola známá z nových Kachen, Aniter, 13T a asi i Draků. Jako klasická kola beru ta s šestiúhelníkovým středem. Jde o nějaký upgrade nebo se stará kola již nedělají? Jízda na nových kolech je o poznání tišší.

Nejen kola! Taky elektromagnetická brzda má tétrojkový obdélníkový tvar a ne lichoběžník. To vypadá, že je vyměněna celá kostra podvozku.


Offline
Uživatelský avatar

3598
28 úno 2006 19:00
1607+1611 nedávno po SO, a podle mě mají na můj vkus dosti sjeté "ráfky".


Offline
Uživatelský avatar

9065
10 čer 2004 11:19
A nejsou to varia ?


Offline
Uživatelský avatar

341
05 lis 2007 18:35
Bystrc
Nevím, jestli jsem třeba neobjevil Ameriku – všiml jsem si, že se na některých starých Kachnách i Váriích začala objevovat kola známá z nových Kachen, Aniter, 13T a asi i Draků. Jako klasická kola beru ta s šestiúhelníkovým středem. Jde o nějaký upgrade nebo se stará kola již nedělají? Jízda na nových kolech je o poznání tišší.


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Offline
2209
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
B1: Tos zabil! :mrgreen: Už jsem ten článek taky četl. Asi se fakt máme na co těšit. Na druhou stranu si tam Schadeberg dal inflační doložku, takže mi podobný chování připadá jako dobrej podraz. Věděli, že odběr bude, tak si prosadili extra prachy formou napadení smlouvy. Přitom ten složenej úrok/index ceny určitě nebude malá částka.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

3514
08 čer 2005 23:12
Citace:
výrobce odpověděl, že z důvodu vyšší moci není chopen dostát svým závazkům vyplývajícím z kupní smlouvy

To je dobrý, od teď budu revizorům říkat, že z důvodu vyšší moci nejsem schopen sehnat peníze na lístek sarcastic


Offline
Uživatelský avatar

9065
10 čer 2004 11:19
Hm, stačí se podívat na Plzeň..
https://www.cs-dopravak.cz/plzen-objedn ... -ctvrtinu/


Offline
2209
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
PVVS: Asi nelze, pokud v rámcově nemáš inflační nebo valorizační doložku, prostě se soutěžila cena rámcovky a tu jen vyplní objednávky.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

9065
10 čer 2004 11:19
Docela by mě zajímalo, o kolik Schadewerk zdraží případnou opci na obousměrky.


Offline
Uživatelský avatar

247
31 kvě 2016 10:01
Brno
Citace:
Kapacita ÚD by se dala poměrně snadno navýšit zavedením dvousměnného provozu. Stálo by to nějaké peníze navíc kvůli nutnému navýšení počtu zaměstnanců, případně.. .

V současné době, kdy DPMB shání profese do stávajících pozic, nevím, kde bys hledal lidi do obsazených + aktuálně chybějící profese k obsazení II. směny! Nevím, jaký režim pracovní doby je v dílnách, ale už vidím jásot stávajících zaměstnanců a nově příchozích nad vícesměnným provozem! O to hůř by se noví zaměstnanci hledali.


Offline
674
25 led 2006 09:46
Jenže ti noví dostatečně kvalifikovaní zaměstnanci prostě nejsou. A mám dojem, že počátkem roku další z ÚD odešli.
A co jsem viděl, tak KT8 jsou na tom se stavem vozové skříně o poznání hůře, než T6.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
5955
11 dub 2010 15:05
Juliánov
TMB píše:
Ono to hlavně naráží na jedné straně na omezené investiční prostředky DPMB a na druhé straně kapacitu ÚD. A není to otázka nynější stavby Draků, ale možností karosárny. Tak se mi zdá, že její výkonnost oproti minulosti dost poklesla. Vždyť jak dlouho se dělá 1701 a 1231 + 1232.
Navíc budou muset dělat i opravy skříní Aniter a T6 (u pražských i brněnských vozů předpokládám další VP, nahradit je nebude jak).
Takže bude úspěch, pokud se pořídí těch 40 nových tramvají, které nahradí všechny KT8D5R.N2 a většinu zbylých T3. GO většiny KT8 by se rozhodně nestíhaly a dělat je externě už nedává ekonomický smysl.

Kapacita ÚD by se dala poměrně snadno navýšit zavedením dvousměnného provozu. Stálo by to nějaké peníze navíc kvůli nutnému navýšení počtu zaměstnanců, případně kvůli nějakým úpravám sociálního zázemí. Na druhé straně by se ušetřilo zkrácením délky pobytu vozů v prohlídce a případně by se volná kapacita dala využít pro externí zakázky.

Mě připadá nesmyslná vidina stavu kdy se budou šrotovat opotřebované KT8 a vedle toho se budou generálkovat úplně stejně opotřebované T6. Kdyby se sešrotovalo dvojče T6 a místo toho se udělala GO na KT8 vyjde to nastejno, a ta KT8 udělá v provozu nesrovnatelně lepší službu, protože je alespoň trochu nízkopodlažní a obousměrná. T6 bude pořád vysoký sólo ať se s ní udělá cokoliv.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

247
31 kvě 2016 10:01
Brno
Dle článku iDnes to s těmi 40 šalinami už to dnes zase tak jisté není...

citace z článku:
Na moderní tramvaje Brno nechce dát peníze

Na začátku minulého roku podepisovali zástupci brněnského dopravního podniku smlouvu na nákup až 40 nových obousměrných tramvají typu 45T, z nich každá pojme 233 cestujících. Cena? Astronomických 2,4 miliardy korun.

Jistých je v tuto chvíli ovšem jen prvních pět, na které má městský dopravce i peníze. Další potřebné dvě miliardy chybí. Šéf podniku Miloš Havránek proto před časem vyjádřil přání, aby město přispělo ze svého rozpočtu. Brněnští radní ale v týdnu tuto cestu neschválili. Chtějí, aby si dopravce, který jinak z městské kasy dostává více než dvoumiliardovou provozní dotaci, v tomto případě poradil sám.

„Dopravní podnik nás před každou dílčí objednávkou přijde informovat a my tak budeme znát i způsob profinancování nákupu. Jestli si vypomůže úvěrem z komerční banky, evropské investiční banky, nebo třeba pomocí dluhopisů,“ nastínil brněnský radní pro dopravu Petr Kratochvíl (ODS).

Podle něj by bylo škoda opci, tedy prodloužení kontraktu, nevyužít, když počítá s původní cenou, tedy 60 miliony za tramvaj. Radní nicméně naznačil, že je také možné, že do Brna nakonec nepoputuje všech 40 souprav.


Offline
674
25 led 2006 09:46
Ono to hlavně naráží na jedné straně na omezené investiční prostředky DPMB a na druhé straně kapacitu ÚD. A není to otázka nynější stavby Draků, ale možností karosárny. Tak se mi zdá, že její výkonnost oproti minulosti dost poklesla. Vždyť jak dlouho se dělá 1701 a 1231 + 1232.
Navíc budou muset dělat i opravy skříní Aniter a T6 (u pražských i brněnských vozů předpokládám další VP, nahradit je nebude jak).
Takže bude úspěch, pokud se pořídí těch 40 nových tramvají, které nahradí všechny KT8D5R.N2 a většinu zbylých T3. GO většiny KT8 by se rozhodně nestíhaly a dělat je externě už nedává ekonomický smysl.


Offline
Uživatelský avatar

9065
10 čer 2004 11:19
A podvozky se vezmou kde ? A opět to naráží na stávající stav. Proč to asi Praha nevzala. když už to NP článek má.


Offline
Uživatelský avatar

6595
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
PvvS píše:
Na kachny bych nesázel. Ty jsou olítaný domrtva. A pak je otázka, jestli do nich investovat pražskou GO s výměnou výzbroje a "novostavbou" větší části čelních článků kvůli korozi a vyztužení. Už teď jsou tuším 4 kusy na likvidaci a další nebudou daleko.

Pražská GO + 1 NP článek navíc a hned by se lehce zvýšila kapacita (a naše dílny by snad též takové delší vozidlo mohly zvládnout).


Offline
Uživatelský avatar

9065
10 čer 2004 11:19
Anitry s dvoučlenem byly přímo homologovaný . Teď už je pozdě, dala se využít šance při koupi těch plzeňských. A osobně nevidím problém při jejich spřáhnutí. Na rozdíl od K2, jsou plně hnaný. A i ty K2 ( v podobě K5AR) jezdily v dvoučlenu. Ale obojího je málo na to, aby se z toho dal udělat rozumnej počet souprav. Navíc jakákoliv souprava bude trpět minimálně jednou kabinou navíc a kuplema, což ubere minimálně 2-3 metry z užitný délky.

Když DP zamrznul rozměrově u T3/K2, tak to je a bude velkej problém. Další prodlužování souprav už nic dobrýho nepřinese, a kapacita tratí se nenafoukne. Zrychlení oběhu se taky moc nedaří.


Offline
126
30 říj 2019 16:42
U K2 je blbost ale u Aniter bych se i hádal když v Plzni to uměly ale samozřejmě do budoucna je to další ohrožený druh
Ano zkrácená 1 proč ne ale může se otočit hned za bránou vozovny proč by měla jezdít až nahoru na Technologický park?
EVO1 se mi taky vůbec nelíbí jako varianta ale přijde mi že by bylo v podstatě nemožné toto vozidlo vysoutěžit aby s tím jiní výrobci neměli problém


Offline
2209
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Sorry, ale spojovat málo hnaná káčka je nesmysl, u Aniter je to podobné, prostě záměr. "Se stim smiř." [Opráski...]
Nezájem, nějaký Řečkovice, kdyby se chtělo, dá se projíždět Medlánkama nahoru na smyčku dvanáctky a točit zpátky, ale někdo mi tu vysvětloval, prý jaký je to opruz, nechat schválně kolej v areálu...
Všechno je jen o vůli a penězích.
Co se týká Evo1, tak jsem tu už říkal, raději nekupovat, s Drakama nekompatibilní, jiná skříň, jiný čelní sklo, možná i světla, prostě zas další sada spešl dílů. Úplně zbytečné komplikace.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
126
30 říj 2019 16:42
mh: to je ta zásadní otázka dál to pytlíkovat soupravámi nebo směřovat k dlouhým "vlakům".

ds: zásadní problém s EVO1 vidím v tom jak pojmout VŘ aby vůbec prošlo. V Olomouci to prošlo ale nečekal bych že to projde u 20 a více kusů

Cracatit: dokud se bude jezdit do Řečkovic a budou tam potkávat tři vozy je 50m vůz za hranou kapacity smyčky (vnitřní kolej ma cca 85m).

Robert: K2 nemá mnohočlenné řízení takže by se to muselo naučit/upravit kabeláž. Třeba absenci mnohočlenu vnímám do budoucna jako velký nedostatek Aniter


Offline
6271
27 úno 2010 07:40
Tak ono už naštěstí není skoro co spojovat.


Offline
1608
04 bře 2012 23:26
Robert: Protože mi zdejšími bylo vysvětleno, že to se dřív postaví nová vozovna a nakoupí dlouhé vozy, než bude technicky možné spojit 2 K2.


Offline
1264
10 bře 2010 18:00
BRNO-Řečkovice
Taková 6 v úseku Mendlák - Česká teče už kolikrát odpoledne i teď. I v takové 2xT3 tam občas stojíte na posledním schůdku u dveří a přinejmenším máte v klíně dalšího cestujícího. :D

_________________________________
Ve fotogalerii pod jménem Igor Pukl. :)


Offline
6271
27 úno 2010 07:40
Naxashi píše:
Na 1 bychom měli spojovat 2×LF2 nebo 2×EVO2.
…nebo 2×K2 (vtip).

Proč vtip? Když tam máme 3xT6...


Offline
2209
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Ideál na jedničku by byla nějaká padesátimetrová housenka, nic od Schadebergu. Třeba něco jako Avenio ve větší verzi. Nevzpomenu si, kam to dodávají zrovna v té XXL délce. O Evo1 bych radši pomlčel, dílensky prý podle zpráv z Olomouce je to dost nekompatibilní s Evo2, spřahovatelné ano, ale díly se liší.
A na 12 už pomůže jedině metro, protože na 2xLF2 je na té lince příliš moc křižovatek, tam se prostě ta kapacita posiluje těžko.
Klidně ať na ní jezdí trojčata v kombinaci s dvojitým Drakem nebo dvojitou Wanou (2x LF2), ale ať se tomu přizpůsobí intervaly, semafory, jízdní doby.
Jinak na 6 bych dal zbytek 45T, které vybydou z osmičky, ať se ta homogenita parku nějak využije.
Ze současných Kachen bych nechal jenom ty enkové.
Myslím si, že na reko erkových na RN2P (pražská rekonstrukce), je už pozdě a podnik do ní nepůjde.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10130 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 406  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 16 srp 2022 09:52
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]