Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 2 z 406    Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 406  Další
Autor Zpráva
Offline
1608
04 bře 2012 23:26
Na 1 bychom měli spojovat 2×LF2 nebo 2×EVO2.
…nebo 2×K2 (vtip).


Offline
Uživatelský avatar

3156
14 čer 2004 18:56
blekfild
Nejlevnější, jakkoliv zastaralé řešení obnovy voz.parku by bylo objednat x kusů EVO1 ke spřahování s EVO2. Dala by se spolu s Varii pohodlně vykrýt 1 a 12 po otevření Žabovřeské a následně případně 6, která bude po otevření tratě ke Kampusu taky téct.
Protože je otázka kam s tramvajemi kapacity K2. O víkendu všude, ale v pracovní dny se to hodí (v běžném provozu) v podstatě jen na 4 a 7. Všude jinde se hodí tramvaje větší kapacity a je to i logický trend.

_________________________________
přeprava šotoušů je povolena pouze ve schránkách s nepropustným dnem


Offline
Uživatelský avatar

3309
13 lis 2004 11:58
Nezapominejte vsak i na nutnou upravu zazemi pro beznou udrzbu. Na KP, ani na mycak se uz nic delsiho nevleze.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
5955
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Pokud se nepletu, tak za běžných okolností se všechny článkové vozy rozvazují na články až při VP a všechny nižší stupně údržby se dělají vcelku i v podmínkách zastaralých ÚD.

Tramvaj o délce cca nad 32 m by se už musela dělit i na SP, což by u každého vycházelo cca jednou za 3 roky podle ročního nájezdu. Pokud by se mělo jít touto cestou delších vozů bez kompletní přestavby dílen, přišlo by mi ideální zvolit třeba čtyřčlánkové Avenio, nebo jinou obdobnou tramvaj, která se dá rozdělit na dvě samostatné poloviny bez potřeby jalových podvozků.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

9065
10 čer 2004 11:19
Pokud by se měl vozovej park obměnit, tak by to bylo asi hodně často. Ale to nastane s jakýmkoliv typem. Už dneska se musí rozpojit cokoliv kromě sóla. Ta přesuvna to omezuje hrozným způsobem. Dokud se to nezmění, tak se bude DP na to vymlouvat a omezovat výběr typů na to, co se bude dát rozpojit na zhruba 13m kusy.


Offline
1608
04 bře 2012 23:26
luda_612: No, jako asi jo, no, ale pokud by se to mělo dělat pro každý vůz každý den, tak by to asi nebylo moc OK. Nevím, co se s vozem děje v průběhu průměrných 30 dní, a od toho by se asi spoustu odvíjelo. Jo, pokud by se to muselo takhle rozebírat jednou za půl roku, proč ne… Jen nějak pochybuju, že to je ten případ.


Offline
126
30 říj 2019 16:42
Ano se Škodovkou to bude těžké handrkování ale sama má tolik práce že nechápu proč by nemohla toto Krnovu dovolit a ve finále přeci jen stejně prachy půjdou i jí.

Naxashi: s EVO3 by žádný problém nebyl a EVO4 by šla provizorně složit na půlky a ty následně propojit "na dvoře" nebo na zkušebně


Offline
1608
04 bře 2012 23:26
A neprojde to taky, protože na to nemáme zázemí.
A protože o něm ani neuvažujeme.
Protože si ještě neuvědomujeme, že to je problém.


Offline
2666
01 úno 2006 10:39
Brno
To by bylo ideální, ale to neprojde, protože Škoda...


Offline
49
21 říj 2016 18:34
Myslím, že ideální a zároveň finančně docela dostupné řešení obnovy voz. parku je, jak se postaví všichni Draci, tak na ně navázat budováním tramvají typu EVO3 případně EVO4 v dílnách DP. Rozhodně je lepší využít kapacity dílen DP k budování nových klimatizovaných tramvají komfortem odpovídajících 21. století, než dělat GO polorozpadlým vozidlům z 80. let. Další výhodou tohoto řešení je unifikace vozového parku.


Offline
Uživatelský avatar

9065
10 čer 2004 11:19
A v jakýmpak stavu budou podvozky a rámy ? Ty šrotlý se asi nelikvidovaly jen tak ze srandy. Drobná nápověda. Kterejpak DP skupuje všechny kachny široko daleko a o volný vyřazený s NP článkem ztratil zájem ? A pročpak asi.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
5955
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Jako ideální to není, ale na nový vozy nebude a cpát peníze do T3 a T6 je ještě o hodně horší. KT8 po nějaké pořádné GO bude pořád solidní tramvaj, která zastane spoustu práce. Jediný v čem bude reálně horší než nový vůz je nižší podíl nízkopodlažnosti.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
1608
04 bře 2012 23:26
Investovat 25 M do Rkových KT8 mi přijde jako vyhozené peníze. Do Nkových možná, jen jich je jen 7…
Mohli by tam dodat další střední článek.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
5955
11 dub 2010 15:05
Juliánov
I kdyby jedna GO KT8 stála 25 mega pořád to nebude ani půlka nového vozu, takže i když nebude na nové, mohlo by být alespoň na tu generálku. Navíc pokud by se KT8 sešrotovaly, tak i nějaká vynucená GO T3, či T6 taky nebude zadarmo.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

9065
10 čer 2004 11:19
A bude na to ? Pokud by DP musel nákup nových vozů vykrýt nějakým úvěrem, tak silně pochybuju, že bude na jakýkoliv nový vozy, včetně trbusů a navíc cpát X mega do každý kachny.. Když se dělaly pražský KT8N2, tak se v té době uvádělo nějakých 20 milionů za kus, dneska to bude o pěkných pár milionů dražší.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
5955
11 dub 2010 15:05
Juliánov
I nějaká GO v "plné palbě" s výměnou výzbroje, komplet novým interiérem v uspořádání ala KT8D5N, novými stanovišti řidiče a celovozovou klimatizací bude pořád výrazně levnější jak komplet nová tramvaj stejné velikosti.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

614
08 kvě 2008 15:15
Brno - Žabokvaky
KT8D5N by ještě chvíly vydržet mohly ne? To by jako náhrada aspoň pár starších souprav fungovat mohlo...?

_________________________________
Ostatně soudím, že Kartágo musí být zničeno... (Cato)


Offline
Uživatelský avatar

9065
10 čer 2004 11:19
Na kachny bych nesázel. Ty jsou olítaný domrtva. A pak je otázka, jestli do nich investovat pražskou GO s výměnou výzbroje a "novostavbou" větší části čelních článků kvůli korozi a vyztužení. Už teď jsou tuším 4 kusy na likvidaci a další nebudou daleko.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
5955
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Těch 5 let bych považoval za hodně optimistický odhad a reálně ta potřeba dalších vozů bude o dost rychlejší. Nepletu-li se tak taková 1595 měla přidanou 3. SP už někdy v roce 2020. Pražské T6 z první várky už jezdí třetí rok, takže těch kilometrů už taky moc mít nebudou.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
2209
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Spíš postupně dojezdí kachny do třetí GO a nazdar. T3/T6 poputujou do šrotu ještě před kachnama. Takže je tak pět let čas to nějak řešit, ale už dneska bylo pozdě se začátkem hledání možností financování dalších strojů vedle pořizování draků a 45T. Takže v tramvajové sekci nastane ještě pořádný problém.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
5955
11 dub 2010 15:05
Juliánov
PvvS píše:
Takže kachny se šrotují a odstavují a nový vozy asi nebudou?

Vyřazování KT8 je nesmysl bez ohledu na to jestli na 45T budou prachy, či ne. I kdyby se nákup 45T nějak povedlo zaplatit, brzy bude potřeba dalších cca 50 vozů jako náhrada T3 a T6, které začnou dojíždět do dalších GO. A na takový další nákup prachy už tuplem nebudou.

V takové situaci by byl logický krok zařazení 45T, vyřazení T3/T6 a GO KT8.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
2209
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Někde jsem četl, teď to nemůžu najít, že DPMB musí informovat před každým nákupem z té opce na 45T, jestli má peníze, ale Valná hromada (čili rada města) vzala na vědomí návrh využít celou opci. Takže nějaké financování evidentně je ve hře, jen se ještě úplně nedojednalo. Osobně si tipnu, že bude nějaký větší úvěr přímo pro podnik.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

9065
10 čer 2004 11:19
Takže kachny se šrotují a odstavují a nový vozy asi nebudou ?

Citace:
Na moderní tramvaje Brno nechce dát peníze
Na začátku minulého roku podepisovali zástupci brněnského dopravního podniku smlouvu na nákup až 40 nových obousměrných tramvají typu 45T, z nich každá pojme 233 cestujících. Cena? Astronomických 2,4 miliardy korun.

Jistých je v tuto chvíli ovšem jen prvních pět, na které má městský dopravce i peníze. Další potřebné dvě miliardy chybí. Šéf podniku Miloš Havránek proto před časem vyjádřil přání, aby město přispělo ze svého rozpočtu. Brněnští radní ale včera tuto cestu neschválili. Chtějí, aby si dopravce, který jinak z městské kasy dostává více než dvoumiliardovou provozní dotaci, v tomto případě poradil sám.

„Dopravní podnik nás před každou dílčí objednávkou přijde informovat a my tak budeme znát i způsob profinancování nákupu. Jestli si vypomůže úvěrem z komerční banky, evropské investiční banky, nebo třeba pomocí dluhopisů,“ nastínil brněnský radní pro dopravu Petr Kratochvíl (ODS).

Podle něj by bylo škoda opci, tedy prodloužení kontraktu, nevyužít, když počítá s původní cenou, tedy 60 miliony za tramvaj. Radní nicméně naznačil, že je také možné, že do Brna nakonec nepoputuje všech 40 souprav.

Zdroj: https://www.idnes.cz/brno/zpravy/vlak-k ... pravy_zubr


Offline
Uživatelský avatar

2334
13 črc 2009 13:42
Brno-Veveří
Naxashi píše:
…a ještě ke všemu opět dementní uspořádání interiéru. To jako fakt nikoho nenapadlo dát na jedné straně všechny sedačky jedním směrem a na druhé opačným? Místo toho zase budeme lidi nutit do trapných sociálních situací, kdy do sebe budou drkat kolenama a čumět si do xichtů. Úžasný, fakt…

No a ta šalina by měla levitovat?


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
5955
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Naxashi píše:
Ne. Správný výpočet. Protože to, co stačilo dřív, nestačí dnes. Jezdí to přecpaný. A bude to nadále jezdit takový.
…a ještě ke všemu opět dementní uspořádání interiéru. To jako fakt nikoho nenapadlo dát na jedné straně všechny sedačky jedním směrem a na druhé opačným? Místo toho zase budeme lidi nutit do trapných sociálních situací, kdy do sebe budou drkat kolenama a čumět si do xichtů. Úžasný, fakt…

Řešilo se to tady už mockrát a očekávám, že se to ještě mockrát řešit bude. Umístění sedadel čelem proti sobě je dané tvarem podest nad podvozkem a ten je zase daný konstrukcí a uspořádáním podvozku.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10130 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 406  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 16 srp 2022 09:30
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]