Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 23 z 323    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 323  Další
Autor Zpráva
Offline
1779
04 bře 2012 23:26
PvvS: No, to moje omezení by bylo jen do určité míry. Protože kolikrát na silnici projede vůz MHD? Jednou za…od minuty po několik minut. Kdežto auta tam jsou snad každou sekundu. V reálu by to vlastně moc lidí neomezilo.
Ale jinak se zbytkem naprosto souhlasím. Kdyby vedení jak DPMB, tak města, snad i státá, bylo co k čemu, tak zvednou zadky a dají se do plánování metra v Brně. A ať mi nikdo neříká, že to není potřeba.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

9266
10 čer 2004 11:19
Omezit jeden způsob dopravy osob lze jen do určité míry. A pokud si lidé cení svého osobního času víz jak peněz, tak prostě zvolí auto. Sebelepší MHD to změní jen do určité části. Pokud jezdím na druhej konec Brna, tak autem to není problém 20-25 minut, za stejnou dobu nejsem MHD kolikrát ani na nádraží. Auto je jednoznačně dražší, je s ním víc starostí, ale prostě vyhraje. A to že MHD v nosných směrech prostě nestíha a člověk stojí na vlastní noze a to ještě ne na vlastní tomu moc nepřidá.

Už dávno tu měla být další vrstva MHD. A to buď metro nebo podzemka.


Offline
1779
04 bře 2012 23:26
Ta moje diskriminace si klade za cíl vyhnat lidi z aut do MHD. Ale znova musím zdůraznit, že do kvalitní MHD, ne to, co máme teď. Dlouhé spoje, krátké intervaly, přestupy, co jsou v pohodě apod.
Přijde někomu v pořádku, že bus musí čekat, než se autíčka projedou někde? Bus, co jede podle JŘ, ve kterém je třeba 50 lidí, co čeká na…5 lidí v 5 autech? Mně to teda v pořádku nepřijde.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2482
28 lis 2007 23:00
Brno
Diskriminace vždy na úkor někoho je špatná, jsem opravdu rád, že Naxashi nemá žádnou rozhodovací funkci na vliv Brněnské dopravy.

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Offline
1779
04 bře 2012 23:26
PvvS, Cracatit: Faktem zůstává, že tu je podstatná část KP, co to má do NCKP fyzicky blízko, ale jede tam dýl, než lidi z Jundrova, protože se na 67 nedá dostat.
Nechci přestupy, kdy buďto čekám celý interval, protože dle JŘ mi to prostě musí ujet před nosem, nebo nějaký neurčitý čas záležící v podstatě na náhodě, protože 6+2/3 a 15 jsou nesoudělná čísla.
měli by to přejmenovat. Na NCL67.
2×LF2 nebo 2×EVO2 není cirkus ale racionální řešení v rámci možností. A má to jezdit po 5 minutách. Jestli teda chceme mít kvalitní dopravu, co má přitáhnout lidi. Což nechceme, já vím.

Nevím, proč by moje diskriminace neměla být reálná. Možná nekonvenční, vzhledem k dnešnímu auto-centrickému myšlení. Ale přijde mi zcela samozřejmé, že pokud na křižovatku přijede auto a bus, tak autíčko si pěkně zastaví, protože bus, narozídl od něj, musí jet podle JŘ a veze 100× tolik lidí. A tohle se musí stát bez ohledu na hlavní/vedlejší.
Ale jak říkám. Je evidentní, že my tu MHD asi vlastně ani nechceme, jinak by tohle už bylo.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
2667
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Boucník je nejspíš tady, pamatuju text pod jinou internetovou doménou, proto si nejsem jistý:
https://www.onemanbrnoblog.cz/vyvoj-dop ... kutecnost/

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
2667
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Nestihl jsem úpravu, tak pokračujeme dál:
... Navíc by to byl od Slovaňáku dál na Semál závlek oproti současné trase, která je kratší.
Bavím se jen o úseku Slovaňák - Charvatská - Štefánikova (ulice) - nákupák vs. Slovaňák - Husitská - Semál a po Mojmírově náměstí směr nákupák, nenapadá mě kudy, najíždět na VMO mi připadá jako úplná blbost.
No a co se týká podzemky, tak severní větev je snad vymyšlená se zanořením někde u Konečného náměstí, ale nepamatuju si, kde se má spojit se zbytkem, tuším, že jsem četl nějaké plány na webu Pavla Boucníka, kde je i něco o historii plánů.
Určitě by se měla zakopat jednička někde u Šumavské a vynořit až za současným nádražím, třeba mezi Zvonařkou a Brno-dolní n. Prostě by valila do Komecu a ne do Pisárek.
Příčně jsem tu už víckrát psal, že by se mi líbilo zakopat osmičku mezi Vsetínskou a Vojtovou, aby podešla i řeku a vynořil bych ji někde u Životského s rozpletem na Bílou Horu a Starou Líšeň, ostatně nějaký přesun u "Černovic" se plánuje, nebo si to pamatuju blbě?
Jenomže je tu hodně ale, začínáme nejen vozovým parkem, končíme vozovnama, však to znáte. :mrgreen: No nic, asi se zase postavím nohama na zem a budu muset vystačit s obousměrkama na kampusu.
Ale na Kameňák tu šalinu protáhnout mohli, to by zas tak drahý být nemuselo.
Poznámka: názvy používám podle stávajících zastávek šaliny.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

9266
10 čer 2004 11:19
Naxashi : Ta tvá diskriminace není reálná ani v blízkém centru. A navíc by to odnesly ostatní druhy dopravy. Navíc Brno se (sice pomalu) rozrůstá, poptávka po dopravě stoupá. A ten cirkus, co tu DPMB předvádí v podobě trojčat, 2xLF2, LF2+LF jen potvrzuje to, že stávající tratě jsou v určitých směrech za hranicí kapacity. A prostý navýšení kapacity soupravy to nevyřeší. I kdyby byla jen spojka Moravák-Mendlák, tak to udělá hodně.


Offline
2667
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Naxashi, fakt už to nehul. :mrgreen: Prý 67 se úskostlivě vyhýbá Semilassu. A jak bys ji v tom megavláčku chtěl protlačit na KPN, kde je už takhle těsno? Jestli seš na Tylové, stačí popojet na Kartouzskou a dál můžeš pěcha dolů po Reissigové, nebo zajít za roh, na tu 67 a posunout se s ní. Nebo se na celý NCKP vyprdnout a jet na hlavas a jít pěšky do Vaňkovky, kde je 90% obchodů stejných a ještě nějaké navíc. Pravda, možná je v NCKP lepší jídelní zóna, jestli ještě funguje. :smile:

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
1779
04 bře 2012 23:26
Ondra K.: Jako levnější varianta podzemních tratí by mohla být absolutní diskriminace aut ku prospěchu MHD.
Zkrátka MHD bude mít absolutní přednost všude. Přijde mi to jako řešení, co už mělo být implementováno.
MartinV: Nepíšu o sobě. Většinu času jsem doma. Naštěstí nikam moc nemusím.
Ne, já jsem se jen podíval do JŘ. V oblasti, kde jsem dřív bydlel. A říkám si, že…asi fakt to kolo, no.
Ještě by mě teda asi zajímalo, kde to je lepší. Přijde mi, že všude došlo ke zhoršením, se současným paskvilem, kterému DPMB říká JŘ.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

6894
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Naxashi:
Jenže to bys potřeboval linku z jakékoliv zastávky na jakoukoliv zastávku. A říká se tomu taxi.

Myslím, že jsi ten svůj příspěvek mohl rovnou psát v 1. osobě místo 3. neurčité osoby. A předpokládám, že tedy zrovna ty cestuješ v uvedeném směru. A mrzí mě, že ti přestupy nevychází, ale to se tak holt občas stane. Můžeš napsat na DP, ať to zkusí vymyslet jinak, aby Ti to víc navazovalo.

Protože možná to nenavazuje tobě směr Skácelova, ale zase třeba jiní cestující do jiných oblastí mají přestupy lepší.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6158
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Z pohledu MHD by bylo zapotřebí podzemku pod širším centrem, která pokryje alespoň těch pár nejsilnějších směrů a na pariferii se napojí na stávající tramvajové tratě. Kdyby se chtělo, tak by se touto variantou dalo obsloužit i odsunutý nádraží.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
1779
04 bře 2012 23:26
MartinV: Já už nevím, jak to vysvětlit. Jen vidím, že nechápeš. Vůbec nic z toho, co se tady snažím říct.
Ve dnešní době nás DPMB trestá za každý přestup. Pokud se člověk náhodně zvedne a pojede z Kořískové na Semilasso, tak je daleko větší šance, že se směrem na Skácelovu nedostane rychle, ale bude v pracovní den tvrdnout na zastávce tak 7 minut, protože jaká to náhoda, všechno právě odjelo. Ve vláčku, pěkně za sebou. Pokud tohle nepovažuješ za problém, tak není v mých silách vysvětlit, proč je potřeba linka, co by spojovala oblast Tylova – Řečkovice s oblastí Skácelova – Přívrat.
Eliminace jediného přestupu může velmi pomoct.
Pointa není dostat se na Skácelovu, souhlasím se sentimentem, co tam? Nic. O to nejde. Jde o to se odtam dostat na nějaké další lokace. A ne jen ze Skácelový, ale i z Přívratu.
Všechno tohle je vlastně výsledek úplně retardovaných JŘ. Pokud se podívám, v jakém „prokladu“ je 30 a 44/84, je mi z toho špatně. A DPMB si myslí, že to je zcela v pohodě. Nehledě na to, jak to navazuje na cokoliv dalšího, to je taky kapitola sama o sobě.
Nebo nejdebože když si člověk )z Králova pole) chce jít nakoupit do NCKP. Nemá šanci se tam rozumně dostat. Jezdí tam jen 67 a na tu se prostě nedostane. Ta se úzkostlivě vyhýbá Semilassu. Takže co, takový člověk pak raději vezme auto. A pak se DPMB diví úbytku cestujících. Jo, ale kdo by tím taky jezdil, když linky, co mám k dispozici, jsou mi k ničemu, a linky, co potřebuji, jsou pro mě nedostupné? A když chci jen jen pár zastávek, přestoupit, pár zastávek, další přestup a pak chvíli zase jet a pak teprve jsem v cíli. To pak poměr čekání vůči době cestování je doopravdy 50/50. Nezáleží na tom, že čekám „jen 15 minut“. Záleží na tom, že takhle čekám v pracovní den, jen abych pak jel 15 minut. Že když přestupuju, tak jen vidím, že to, na co chci přestoupit, před minutou odjelo. Kdy jede další? Za malou věčnost. A hádej co. Další přestup to samý. To pak hodně rychle demotivuje.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

9266
10 čer 2004 11:19
Vlak už škrtli, na to stát / SŽ nedaj.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1971
07 dub 2006 09:03
Zatím se vedou nekonečné debaty, zda pod zem zakopat šalinu, nebo vlak. Na oboje krupica nebude. Pocitově mi výhodněji vychází vlak, jenže to naráží na zničení odsunovací mantry.


Offline
Uživatelský avatar

6894
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Je otázka, kdy nastane čas plánovat, jak šalinu v centru obecně zakopat pod zem. Jestli vůbec. Znamenalo by to zrychlení dopravy, a to nejenom té hromadné.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1971
07 dub 2006 09:03
Prodloužení d1 z Křečkovic považuju za zbytečné. K obsluze Ivanovic stačí bus a dostupnost Globus by mohla zlepšit stáv vlaku. Naopak přínosem by bylo protažení d12 k Avionu (do Olympie to vidím jako utopii). Po dokončení VMO Tomkovo nám. a Rokytova by se dalo uvažovat s obnovou tratě ze SO do Majlonta a spojkou po Gajdošove, aby existovala alternativa v případě mimořádky na Křenové. Překvapilo mne, že se v úvahách neobjevil narativ obnovy tratě nach Lösch. V centrální části vidím jako úkol č. 1 tunel pod Špénou.


Offline
Uživatelský avatar

6894
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Naxashi píše:
To, že lidi ještě ani neví, jež doopravdy je potřeba linka, co by spojovala Řečkovice–Semilasso se Skácelovou přímo.

Ty linky už existují (tedy spojnice Semilassa a Skácelovy), mají čísla 30, 44, 53 a 84. Fakt, že to není tramvaj, budeš muset vydržet. A z Řeček jednou přestoupíš, to je opravdu tragédie. Nevím o tom, že by Skácelka generovala tolik cestujících, aby musela mít přímé spojení s kdejakou periferií.


Offline
2667
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
No, mimo to úplně není, zrovna v Řečkovicích by to impuls dát mohlo, ale spíš v pokračování nahoře nad vozovnou v pokračování Purkyňky, dole by se to hodilo taky, ale prodlužovat jedničku jen o jednu - dvě zastávky do "kasáren" nedává ekonomicky smysl. To spíš by dávalo smysl protáhnout šalinu až třeba na Horácké náměstí nebo někam do sídliště.
Jaká je tam poptávka, netuším, znám tu oblast jen z auta.
Co se týká nových tratí, sever mi připadá pokrytý a souhlasím s názorem, že je na čase prosazovat podzemku (nejen o ní uvažovat!) a spíš bych protahoval a propojoval trasy na jihu, jak dvanáctku k D1 x D2 a klidně až do Olympie, dvojku na Vídeňské bych neprotahoval, ale chtělo by to pak nějaký propoj v oblasti Heršpic a pak nějaký polookruh od Dornychu na Masnou a propojit k Olomoucké, plus propojit Starou osadu, vytvořit z Otakara Ševčíka bulvár a ne "stoku jako SJM" a prostě časem vytvořit na téhle straně nějaký jihovýchodní polookruh.
Taky bych se nezlobil za nějaké zjednodušení 25/26 k jejímu zrychlení, připadá mi, že nějak zamrzlo převádění zastávek z režimu stálá do režimu W nebo Z.
Z tramvajových bych na Z dal klidně všechny mezi Husitskou a Pionýrskou.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
428
24 lis 2017 11:40
Prodloužení TT v Řečkovicích: hloupé v Brně (i jinde) je, že se nejdřív postaví ta zástavba a až pozděj se tam dotáhnou plánované koleje. Výstavba sídliště (jako např. Kamechy) spolu s TT "naráz" je ale bohužel spíš zbožným přáním, řekl bych, že to asi ani není tak jednoduché. Ale představa, že TT prodloužím do neexistující zástavby, byť to jako impulz pro takovou zástavbu smysl dává, je už uplně mimo realitu.


Offline
1779
04 bře 2012 23:26
Cracatit: Jak jsem psal. Tohle je přesně ten názor, kterého jsem se obával. Nedostatek uvědomění. To, že lidi ještě ani neví, jež doopravdy je potřeba linka, co by spojovala Řečkovice–Semilasso se Skácelovou přímo. Na Semilasse jezdí jen 1 přímo rovně, vše zatáčí na KPN. A jen 1 je málo. Na Husitské sice jezdí víc linek na Skácelovu, ale jejich kapacita je daleko menší, než toho, co jezdí rovně, navíc tam je stále potřeba ten přestup, a ať už člověk přestupuje na Husitské nebo na Semilasse, je řádně vytrestán semafory, nevhodným rozházením zastávek, kdy vše zastavuje jinde, což jen zvyšuje pravděpodobnost, že budu stát na semaforu a uvidím, jak mi to, co potřebuju, projíždí před nosem a ujíždí. A kdy jede další? Za dlouho. Protože v téhle oblasti uplatňujeme přístup, že všechno jede v jeden moment a pak dlouho nic.
Spojení těch tratí přes Slovaňák je naprosto očividné řešení všech negativ.
Tím, že si budeme říkat, že to, co máme, nám stačí, se doopravdy dopředu nedostaneme.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
2667
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Naxashi, co hulíš? Smyčka na Slovaňáku, jednak je tam trajfl a jednak máš průjezdnou vozovnu v Medlánkách jen o kousek vedle, to ti na mimořádný situace nestačí?

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

6603
21 pro 2005 17:01
Nezapomeňte na jednu věc. S developerem se domluvíte snadněji než s SVJ, kde je několik desítek (někdy i přes 100) vlastníků.
Ve chvíli, kdy má každý byt již svého vlastníka, je to náročnější.


Offline
Uživatelský avatar

6894
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Jakékoliv prodloužení TT do dnes nezastavěné oblasti pomůže rozvoji dotčené oblasti. Což by pomohlo do budoucna s bytovou situací a jejich nedostatkem v Brně.

A samozřejmě je otázka, zda někdy dospějeme k tomu začít plánovat podpovrchovou tramvaj či jiný systém, a zda to brněnské podzemí vůbec umožňuje.


Offline
148
30 říj 2019 16:42
Když je řeč o TT v ulici Terezy Novákové (na Žilkovou se nedostane) tak si úplně nedokážu představit jak by vypadala když víme jak dopadla Plotní.

Jistým řešením by bylo mezi Filkukova a Řečkovice zakopat TT do tunelu a ten by ústil do prostoru mezi ulicí T. Novákové a plotu kasáren.
Ale to je takový nesmysl že to nemá cenu komentovat


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8068 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 323  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 28 bře 2024 11:33
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]