Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 4 z 90    Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 90  Další
Autor Zpráva
Offline
345
11 pro 2011 19:39
Prosím pěkně, co to je za linku 300? Dneska jsem u nás v Bíteši zahlídl přijiždět jeden z nových BDSích Crossů LE s označením 300 Velká Bíteš, náměstí. Hledal jsem to číslo tady v seznamu linek, ale nenašel. Díky :D


Offline
Uživatelský avatar

1621
10 čer 2006 20:45
Brno
Mouka: loňskou zimu bylo v plánu toto jezdit, aby byly mimo sezónu využité zájezďáky

_________________________________
Připravte si prosím jízdenky a průkazy na slevu!


Offline
Uživatelský avatar

6603
21 pro 2005 17:01
Nevíte, proč má DP tyto 2 licence?
721335 Brno – Svratka
721336 Brno – Jeseník


Offline
2667
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Pavle, díky za doplnění, nebyl jsem si jistý.
Provázání 401 a 51 směrem do Bystrce a 51, po které jede asi za 10 minut 401/402 opačně na Říčany je docela fajn, v létě během výluk jsem to docela využil a teď občas ve směru do Bystrce taky. Když chci jet na Tábor a nechci až na Českou, může tahle varianta být docela rychlá.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

3687
08 čer 2005 23:12
Já bych dokonce řekl, že 51 jsou 4 různé linky, jejichž obsluha je zajištěna pod jedním číslem bez nutnosti přestupu. (Narozdíl třeba od linky 404+510, kde tato jedna dlouhá linka z Olympie do Lískovce v Radosticích mění číslo. Ano, takto provozně propojeno je víc linek v IDS, ale tady je to myslím extrém, protože u linky 404 jsou úplně všechny spoje z/do Radostic propojeny s 510. U 510 je pár spojů navíc, které se v Radosticích opravdu fyzicky otáčejí. (A když bych si chtěl ještě víc rýpnout, tak 403 jsou taky vlastně dvě linky, přičemž spoje končící/začínající v Ostopovicích by se daly nazvat jako zkrácená varianta linky 51, a teoreticky by se tyto spoje daly vést k nemocnici místo na Labskou a provozně spojit s linkou 51 - ano, kvůli různým dopravcům by na to asi bylo nutné nové výběrko.))

A u té 52 nevidím, co je problém v těch krátkých závlecích. Kdykoliv jsem potřeboval z/do Žebětína, tak jsem s tím neměl problém. Ten by mohl nastat eventuálně, kdyby závlek dělaly jen některé spoje, jako je tomu například u 25/26, když chcete jet na Starou osadu, tak to musíte dát setsakra pozor, do čeho nasednete.


Offline
1589
18 led 2009 10:06
51 musí být provázaná s 401/2, nelze provázat s linkou MHD s pravidelným intervalem.

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
1071
09 lis 2006 18:16
Ohledně Kamech, líbila by se mi expresní 52.
Tedy ve špičce místo 10 minutové intervalu na linkách 52 a 54, by byl interval 15 minut, doplněn 15 minutovým intervalem E52 s těmito zastávkami. Zoo - Ečerova - vybrané nebo všechny zastávky v oblasti Kamech - Žebětín, škola - Kohoutovice, hájenka - Stamicova - Pisárky - Mendlovo náměstí. Škoda, že nemůže bez velke objížďky obsloužit více Žebětín.
Teoreticky se dá něco ušetřit i tím, že by linka 51 kopírovala trasu linky 54 a jela s ní v prokladu.


Offline
1071
09 lis 2006 18:16
Z Toubsko, obecní úřad určitě 403 a 404 jede, pozor na různé polohy zastávek. Navíc 51 spojuje Bosonohy a Troubsko, které jsou také blízko.
Myslím, že tady nedošlo k pochopení trasování linky 51. Jsou to víceméně dvě linky v jedné. První Zoo - Žebětín - Popůvky - Troubsko - Bosonohy - nemocnice Bohunice. Zajišťuje tangencialni spojení na Bystrc a rychlé spojení s nemocnicí. Z Dunajské to objíždět je na dlouho.A druhá je financována Moravany, které chtěly spojení se Starým Liskovcem. A jde jen o propojení linky 501 a 403, kdy 51 jede s nimi v prokladu (Tedy hřbitov - Moravany, přejezd do Ostopovic a pak Ostopovice - Osová a pak k nemocnici) Proto kopíruje jejich primární trasu. A reálně se najede navíc jen část Moravany - Ostopovice. Tedy za minimální náklady.


Offline
2667
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Roberte, pokud vím, tak třeba od Troubsko, obecní úřad určitě do Ostopovic 403/404 nejede, jiný příklald mě teď nenapadá. A pokud jde o Moravany, dá se tam jet i po Vídeňské, nejen skrz Ostopovice, do kterých od špitálu právě ty 403/4 jedou taky.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
7090
27 úno 2010 07:40
Troubsko s Ostopovicemi spojují linky 403 a 404. K čemu tam tahat ještě 51, kterou pak potřebuješ od špitálu dostat do Moravan, tudíž zase přes Ostopovice?


Offline
2667
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Jakub S.: Jde o to, že 52 je moc klikatá, ne že by ji dneska chtěl někdo rozpojovat zpětně. Na Kamechy musí jezdit, když už je zástavba od Bystrce až k Žebětínu. Mělo by jít spíš o optimalizaci trasy, ne přímo linkového vedení ve smyslu počtu a ukončení linek.
Jara255: Expres ke špitálu nedává moc smysl, jelo by s ním málo lidí, to není spojení jako třeba E56 z kampusu na KPN. Ta poptávka je nízká, projeď se opakovaně A-51.
Mimochodem u A-51 nechápu, když už projíždí Troubskem, proč se vrací do Bosonoh a nejede od Troubsko, nová rovnou do Ostopovic, ty dědiny jsou prakticky vedle sebe a od jedné zastávky k druhé prakticky pár stovek metrů.
Takhle totiž ta linka vede moc klikatě, z Troubska nejprv ke špitálu a pak teprv do Ostopovic a na hřbitov.
Proč dělá kolečko z Veselky do Popůvek a pak teprv směr Troubsko, je mi celkem jasné a jsem rád, že tahle relace vypadla z tras linek 401/402 z Říčan, protože tak jezdilo minimum lidí, většina z Ostrovačic a Říčan jede rovnou na šalinu, pokud nevystoupí někde v Bosonohách a z Popůvek stejně většina lidí došla nahoru na starou silnici k Shellce.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

946
14 říj 2004 16:45
Úsuší
Byl bych pro zrušení závleku a-52 na Ríšovu a místo ní bych tam udělal závlek a-51. Myslím, že ta by pro obsluhu těch pár lidí co od tam jezdí úplně stačila. Ale dokud nebude tramvaj na Kamechy pochybuji, že se bude a-52 jakkoli měnit.

_________________________________
Dekstra LF38 7524 -> Karkulka


Offline
Uživatelský avatar

340
31 kvě 2016 10:01
Brno
Nechápu, proč linky 51 a 52 jezdí až do ZOO a nekončí a Ečerce a d-3 končí na Rakovecké. Pro obsluhu Kamech s centrem je jediným řešením dva expres autobusy na Mendlák a Kampus, kam bude jezdit d-8 a trolejbusy k vlaku ve Starým Lískovci.


Offline
Uživatelský avatar

3084
29 srp 2009 19:30
Troufám si tvrdit, že cestou opětovného dělení linek, které byly dříve propojeny dnes už nikdo nepůjde. Viz osud 40+60 nebo 63+64. Trend je vytížit optimálně vozy a řidiče, ne je nechat stát na vyrovnávačkách. Dopravně nápad rozdělit současnou 52 také nic nepřinese, maximálně přestup navíc. Neplýtvejte tedy časem nad tím, co funguje :roll:

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
2667
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Možná byl, ale tak můžou být odstavený na Mendláku, dokud je tam ještě to stání pro autobusy. Jakmile ho překopou na park, bude hůř...

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

3687
08 čer 2005 23:12
Nebyl tehdy problém v odstavování busů v Žebětíně, na což tam opravdu moc prostoru není?


Offline
7090
27 úno 2010 07:40
Ten roh je ovšem půl kilometru dlouhý a lidí tam bydlí asi nejvíc z celého Žebětína.


Offline
2667
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Tak zrovna z Bartolomějské je Křivánkovo náměstí za rohem. Osobně jsem to klikaté zajíždění v nové trase po zprovoznění Kamech nikdy úplně nepochopil. Průlet 51 je jinak docela fajn, při výluce šaliny v Lískovci během léta jsem se tak několikrát vracel z města - desítkou z Tábora na Zoo, tam přeskok na 51 a na Veselce na regionálku směr Říčany, oproti přestupu na hřbitově to z oblasti okolo Konečného náměstí nebylo o moc delší, možná někdy i rychlejší.
Dva přestupy v každém případě, buď Česká a UH, nebo Zoo a Veselka. A rychlejší to bylo hlavně proto, že se regionálka pravidelně přicpávala na dolním konci Jihlavské.
Jsem dost zvědav na reálnou jízdní dobu regionálky, až dojde letos na konci roku k přesměrování 401/402 na kampus.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
101
07 dub 2018 23:27
Mendelplatz
Nad tou šílenou trasou 52 občas taky dumám, ale lepší řešení mě úplně nenapadá. Jako člověka, který dlouhou dobu bydlel ve spodní části Kamech (Chvalovka), by mně useknutí 52 v Žebětíně hodně vadilo, protože se jednalo o 'v pohodě' spojení s Mendlákem, které jsem hodně často využíval. Je to taky pohodlnější než s přestupem na Zoo. Faktem je, že tristní dopravní obsluze Kamech nepomůže prakticky nic (ani to zvažované protažení 1), protože dostat se z Kamech kamkoli trvá šílenou dobu. Maximálně pak zavést 51 na Ríšovu a Bartolomějskou místo 52, vložit nějaké posilové spoje Zoo-Bartolomějská pro zachování intervalu, a 52 nechat otáčet na Křivánkově náměstí. To by zkrouhlo z jízdní doby dobrých 10 minut a udělalo by to z ní použitelnou linku i pro tu relaci Kamechy — Mendlovo náměstí.

Ale jak říkám — to je z pohledu někoho z Kamech. Je mi jasné, že lidi z Bartolomějské i Ríšovy taky oceňují přímé spojení s Mendlákem, tím pádem by se do toho ta radnice vložila znovu a nic by z toho nebylo.


Offline
143
10 lis 2012 09:29
Ondrah98 píše:
(…) než vymýšlet A a B, tak by bylo podle mě lepší zapojit do toho protaženou 54 (…)
Já jsem to tak nějak i myslel, jen jsem nechtěl říkat nějaká konkrétní čísla. To protažení 54 by s sebou přineslo „normální“ průjezd Kamechy místo toho polookružního zakončení (ale zase nevím, jestli ta polookružnost vůbec někomu vadí).


Offline
586
25 říj 2019 10:12
Myslím si, že to je o zvyku, byť to může na první pohled vypadat nepřehledně, tak místním to tak nejspíš nepřijde... A když už to nějak řešit, tak než vymýšlet A a B, tak by bylo podle mě lepší zapojit do toho protaženou 54. Takže něco jako 52 Mendlák - Žebětín a 54 Zoo - Žebětín. Konkrétní konečné v Žebětíně těžko říct, ale to by bylo asi jedno. Vždycky by nějaká část měla při cestování komplikace oproti současnosti. Nevím no, možná by to líp vypadalo na mapě "od stolu", ale prakticky by se ta obslužnost spíš zkomplikovala.


Offline
Uživatelský avatar

3691
28 úno 2006 19:00
PavelS píše:
Když se vedle řeší Žebětín, už dlouho mi vrtá hlavou, proč ta 52 jezdí po Žebětíně tak divně a jestli by se to nedalo nějak znormalizovat. Osobně by mi přišlo logické, kdyby se linka 52 rozdělila na 52A po trase Mendlovo náměstí <–> Bartolomějská a 52B po trase Zoo <–> Ríšova. Obyvatelé kolem Ríšovy by neměli přímé spojení na Mendlák a z Bartolomějské by se nedalo jet rovnou na Bystrc (nepočítám 51) – nevím, jak poptávané jsou zrovna tyto vazby, ale možná je to malá cena za to, že by se po Žebětíně 52 nemotala tam a zpátky naprosto nepřehledným způsobem? Škoda, že se nedá nějak normálně přestupovat na Křivánkově náměstí, to by oba problémy (při dobrém JŘ) v podstatě vyřešilo…

Původně měla zůstat a-52 tak, jak byla - MN - Ríšova.
A a-54 měla jezdit v trase Zoo - Bartolomějská.
Jenže se do toho vložila nějaká "madam" z radnice, a od té doby si řidiči DPmB hrají v Žebětíně na svoz komunálního odpadu SAKO Brno. Ti taky musí pojezdit všechny ulice...


Offline
143
10 lis 2012 09:29
Když se vedle řeší Žebětín, už dlouho mi vrtá hlavou, proč ta 52 jezdí po Žebětíně tak divně a jestli by se to nedalo nějak znormalizovat. Osobně by mi přišlo logické, kdyby se linka 52 rozdělila na 52A po trase Mendlovo náměstí <–> Bartolomějská a 52B po trase Zoo <–> Ríšova. Obyvatelé kolem Ríšovy by neměli přímé spojení na Mendlák a z Bartolomějské by se nedalo jet rovnou na Bystrc (nepočítám 51) – nevím, jak poptávané jsou zrovna tyto vazby, ale možná je to malá cena za to, že by se po Žebětíně 52 nemotala tam a zpátky naprosto nepřehledným způsobem? Škoda, že se nedá nějak normálně přestupovat na Křivánkově náměstí, to by oba problémy (při dobrém JŘ) v podstatě vyřešilo…


Offline
25
24 pro 2021 09:18
Ještě pár doplňujících poznámek:
1) Vytíženost linky 31 v úseku Šlapanice-Slatina je silně závislá na čase: ve špičkách pracovních dnů jsou vozy obsazené (i přes 40 cestujících), v sedlech cca 10-25 cestujících, po vypuknutí pandemie došlo k úbytku cestujících v okrajových časech (víkendová rána a večery apod.): 0-10 cestujících. Ale to je tak asi všude.

2) Linka je trochu využívána i místně, z Kalvodovy na sídliště a zpět (0-5 cestujících na spoj).

3) Někteří šlapaničtí cestující přestupují na linku 78, jiní vystupují na Černovičkách (nákup v Kauflandu apod.), další např. na Životského (přestup na tramvaj) - všechno mimo vlak.

4) Když si řeknete, že vlak nabízí alespoň rychlejší přímé spojení na hl. nádraží než trolejbus, v praxi to dopadne tak, že jdete pěšky na dalekou zastávku, vlak přijede se zpožděním, pak vás vozí "po všech čertech" kdesi obloukem přes staré Černovice (protože spojka v prostoru ul. Jílkovy nebyla nikdy zbudována), a ještě na trati stojí, takže na hlavní nádraží dorazíte ve výsledku za stejnou dobu jako trolejbusem, nebo později, počítáno od okamžiku opuštění domovních dveří.

5) Když probíhala rekonstrukce trati, trolejového vedení a budování nové zastávky, někteří naivní lidé se těšili (nekecám), že prý budou jezdit moderní elektrické vlaky po 20 minutách. Hahahahaha, kde by je ČD vzaly? A odkud by jezdily, když elektrizace vlárské trati se nikdy neuskutečnila? Starý motorák párkrát za den!

6) Blízko žel. zastávky je nové sídliště Brněnská Pole. Když si stoupnete k tamní příjezdové komunikaci, co MINUTA, to AUTO, buď do Brna nebo z Brna. Na blízké, draze zbudované vlakové zastávce ani noha...

7) Naše městečko si na MHD připlácí za účelem zvýšení komfortu cestování, doufajíc, že občané nechají doma osobní automobil ("Hleďte, jezdí to každou chvilku a není to přeplněné!"). Skepticky musím konstatovat, že kdo už je zvyklý na auto, nepřesedne ani do MHD, ani do vlaku, i kdyby mu zastavovaly přímo pod nosem.


Offline
25
24 pro 2021 09:18
Ještě můj osobní pohled, jakožto Šlapaňáka, na trolejbus kontra vlak ve Šlapanicích:
1) k zastávce trolejbusu mám 2 min chůze, k vlaku 6 min - volba je jasná;
2) vlak nejede tehdy, kdy potřebuji;
3) vlak nezastavuje, kde potřebuji;
4) kdybych zkombinoval vlak + přestup na MHD, potrvá mi cesta ve výsledku 2x déle, než tím pomalým trolejbusem;
5) 1 schod do nízkopodlažního trolejbusu × strmé, mělké schůdky do vlaku (mně je to jedno, seniorům nikoli);
6) trolejbusy odjíždějí ze Šlapanic obvykle na minutu přesně × vlak má VŽDY zpoždění;
7) osobně dávám přednost elektrickému, lokálně bezemisnímu vozidlu před obstarožním motorákem znečišťujícím ovzduší.

Verdikt: Vlak pravidelně využívá pouze ta skupina občanů, kteří bydlí blízko a časy odjezdů a zastávky se jim náhodou trefily do noty. Proti trolejbusu však nemá a v dohledné době nebude mít šanci. DP to dobře ví, proto koneckonců i ta rekonstrukce trolejbusového vedení ze Slatiny do Šlapanic.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2246 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 90  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 28 bře 2024 10:35
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]