Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 33 z 323    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36 ... 323  Další
Autor Zpráva
Offline
2809
01 úno 2006 10:39
Opravdu si myslíte, že když je v KT8D5.RN2 uspořádání sedadel 2+2 a v KT8D5N 2+1 že rozdíl v počtu míst ke stání je pouze jedna osoba jak je níže psáno? To asi ne že? V KT8D5N bude míst na stání o dost více a nebo v klasícké kachně o více méně, ale určitě ne jen o jednu osobu.


Offline
Uživatelský avatar

3084
29 srp 2009 19:30
Teď se dívám, že mi v prvním příspěvku uteklo typové označení 45T/42T. A taky opravuji, že 64 sedaček u 45T je včetně sklopných - ne, jsou to jen pevné sedačky, nad každou z osmi náprav jsou 4+4 zády k sobě.

Antirez:
Myslíš? Dokaž.

Pokud stanovíme "předpoklad", že míra 5 os./m2 je konstantní v KT8 i v 45T (nehledě nakolik je reálná), lze z toho dopočítat podlahovou plochu pro stání, a to je zcela jednoznačně porovnatelný údaj. V případě KT8D5 to je 35,4 m2, u KT8D5N to je 35,2 m2 a u 45T 33,8 m2. A pokud to přepočítáme na, dle mého, reálnější obsaditelnost 3 os./m2 (stojících cestujících), vyjdou nám kapacity 106/106/101 (zaokrouhleno). Celkové kapacity jsou pak následující:
- KT8D5.N2: 54+177=231 / 54+106=160 (kapacita při 5 os./m2 lomeno při 3 os./m2),
- KT8D5N: 46+176=222 / 46+106=152,
- 45T: 64+169=233 / 64+101=165,
- pozn: slopné sedačky jsem u KT8 nezapočítal, protože jsou zároveň započítány v podlahové ploše pro stojící cestující.

Rozdíl mezi KT8D5.N2 a 45T se zvětšuje, že? Na základě čísel si troufám tvrdit, že kapacity jsou obdobné a dokonce spíš ukazují na drobně vyšší kapacitu nových 45T. V reálnem provozu se ale může situace drobně lišit, jak píše Ondrah98 a taky na základě vlastního vnímání (komfortní a nekomfortní místa, viz starší článek z idnesu, který byl na fórum už několikrát sdílen).

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
586
25 říj 2019 10:12
Jestli je 5 osob na m2 reálných nebo ne je přece irelevantní... Pokud jsou Jakubova data o kapacitě správná, tak to prostě vychází rovnocenně, ať si o 5 osobách na m2 myslíme cokoliv. A samozřejmě to vyjde rovnocenně i když počet osob na m2 uvedeme jakýkoliv. Nebo snad v KT je 5 osob na m2 dosažitelné a v 45T není? Ano pak by to nevycházelo... Ale pokud mám jednotnou metodiku a správná data, tak to prostě srovnatelné je. Nevím jaký by měl být důvod toho, aby tramvaje srovnatelných rozměrů měly mít nějak zásadně rozdílnou kapacitu. Jistě se v oblasti teorie budou lišit o pár míst, ale v praxi se tento rozdíl absolutně setře (nastoupí víc tlustých x hubených, víc zavazadel, někdo radši počká, někdo se ještě vmáčkne...) a nehraje žádnou roli.


Offline
122
23 čer 2014 12:31
Jakub S.:
Takže při uspořádání sedadel 2+2 se do té brněnské novinky vejde jen o 7 lidi na stání méně, než do KT8D5N?
No, myslím, že bludy tady šíří někdo jiný. A 5 osob na m2 bych taky rád někdy v praxi viděl.


Offline
Uživatelský avatar

3084
29 srp 2009 19:30
Antirez:
KT8 má 30,3 m, brněnské 42T mají mít 31 m. Rozmístění dveří stejné a počet nástupních/výstupních proudů je taky stejný. Kabiny nejsou do kapacity započítávány. Kapacity jsou:
- KT8D5.N2: 54 míst k sezení (+ 4 sklopné) a 177 ke stání (při 5 os./m2),
- KT8D5N: 46 míst k sezení (+ 4 sklopné) a 176 ke stání (při 5 os./m2),
- 45T: 64 míst k sezení (včetně x ks sklopných) a 169 ke stání (při 5 os./m2),
Přemýšlím proč se tedy nemůžeme bavit o rovnocenné náhradě za KT8? Na šíření bludů by náš národ užilo.

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
Uživatelský avatar

1621
10 čer 2006 20:45
Brno
Na linky 1 a 2 to v Plzni bude stačit v pohodě, na čtyřku budou delší vozy

_________________________________
Připravte si prosím jízdenky a průkazy na slevu!


Offline
122
23 čer 2014 12:31
Mně tedy připadá hlavně hodně krátká. Ale vím, je to v souladu se zadáním a tím, co zákazník poptával.
Bohužel tady budeme mít něco podobného a o rovnocenné kapacitní náhradě za KT8 nemůže být ani řeč.
Délka pouhých 29 m, přičemž je potřeba odečíst obě kabiny řidiče, výsledek nic moc. Přitom rozložení podvozků by umožňovalo minimálně 32 m provedení.


Offline
Uživatelský avatar

1891
01 srp 2006 14:13
Bezkov
Připadá mi nějaké úzká, ale to může klamat to horní zakastlování výzbroje.


Offline
Uživatelský avatar

2484
19 dub 2009 12:06
Brno
Tak Plzeň už má novou šalinu, po cca ročním skluzu, venku. Jsem zvědav kdy se dočkáme my.

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Offline
Uživatelský avatar

1891
01 srp 2006 14:13
Bezkov
iHeute.cz

Něco nového kolem krachu ČKD


Offline
2809
01 úno 2006 10:39
Naxashi: to máš pravdu.


Offline
1779
04 bře 2012 23:26
M: Ty zelený Xkový 7články a žlutý X-Z 6články: to by bylo super mít v Brně.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

9266
10 čer 2004 11:19
https://de.wikipedia.org/wiki/Schweizer_Standardwagen popis motoráku.


Offline
2809
01 úno 2006 10:39
Video tramvají z Basileje:
https://www.youtube.com/watch?v=CYrmJyPUGio
Zajímavý je provoz jedné čtyřnápravové tramvaje a dvou čtyřnápravových vleků. Celkem by mě zajímal výkon motorů těchto vozů a opotřebovávání brzd na vlecích.


Offline
Uživatelský avatar

1891
01 srp 2006 14:13
Bezkov
Sice to není MHD, ale je to elektrické a je to z Brna:
EMU z Brna zradily baterky. První český elektromobil dojel na socialismus


Offline
Uživatelský avatar

6603
21 pro 2005 17:01
Tady ještě video


Offline
Uživatelský avatar

6603
21 pro 2005 17:01
Zkušební jízda vlakotramvaje v Szegedu


Offline
Uživatelský avatar

9266
10 čer 2004 11:19
Nebyl tam upravenej 15tkovej ?


Offline
1458
28 čer 2014 21:40
Fanklub 21/22Tr
Pvvs - no samozřejmě nemám. A kdybys mě zabil, tak si teď nemůžu vybavit, jak to tam bylo. Točna byla "celotočna", tzn podlaha kruhová. No fakt teď nevim, viděl jsem to určitě už rozpojený, a dost možná tam bylo něco velmi podobného, jako mají kloubovy devítikila, tzn takovej ten prstenec.

_________________________________
Jediný normální auto na elektriku je trolejbus!


Offline
Uživatelský avatar

1891
01 srp 2006 14:13
Bezkov
Denik.cz:
Z Rustonky Pražská strojírna. Jak vznikají koleje a výhybky pro tramvaje


Offline
Uživatelský avatar

9266
10 čer 2004 11:19
OndraS a nemáš náhodou pro porovnání fotku kloubu Géčka ? Tedy v rozpojeným stavu ?


Offline
1458
28 čer 2014 21:40
Fanklub 21/22Tr
To se nezdá, zadní článek má celý kloub přišroubován k sobě asi dvaceti šrouby podélnými, a celé toto je na předek viz video "pověšeno" do těch čtyř žlábků a sevřeno metodou 1 žlábek 1 šroub. Mezi každými dvěma žlábky je silentblok, zde tedy dva, které umožňují ohyb vozu na hrbolu a zkrut vozu.
Celkem stejně je to počínaje 22Tr jakožto nejstarším zâstupcem tohoto typu kloubu. Jenom jsou tam silentbloky tři, tzn šroubů a žlábků 6.

http://www.hubner-group.com/fileadmin/_ ... b45af7.png

_________________________________
Jediný normální auto na elektriku je trolejbus!


Offline
2809
01 úno 2006 10:39
Rozpojený Solaris III, zdá se, že celý vlek drží 4 šrouby.
https://www.youtube.com/watch?v=GaP8tTgGBH8


Offline
1710
22 led 2006 12:56
Brno
Nové tramvaje pro Plzeň:
https://www.idnes.cz/plzen/zpravy/tramv ... -zpravy_vb


Offline
2809
01 úno 2006 10:39
Modernizovaná Škoda v Polsku:
https://www.youtube.com/watch?v=Gdlh5omOMQE


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8068 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36 ... 323  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 28 bře 2024 13:11
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]