Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 2 z 16    Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 16  Další
Autor Zpráva
Offline
357
24 lis 2017 11:40
goldfinger píše:
Podle vyjádření starosty MČ Brno-sever se při reko Lesnické opraví taky úsek od Helfertovy po zdravku. Dobře, že to někoho napadlo.


Opraví se to ve stávajícím provedení nebo dojde k úpravě (stavbě) zastávky Jugoslávská? To se asi nikde nepíše.


Offline
219
21 dub 2009 20:30
Jestli se nepletu, tak ten kousek se má dělat komplet - tedy nejen koleje a inženýrské sítě, ale i celý uliční prostor. No a tak do toho může kafrat spousta lidí, což přípravu dost protahuje. Navíc, pokud se nepletu, tak letos se mají dělat inženýrské sítě na Šumavské a Pod Kaštany a je tedy možné, že z technických důvodů může zbytek Minské a kus Veveří před Sonem přijít na řadu až po nich.

Anebo na to prostě nejsou prachy....


Offline
Uživatelský avatar

3868
25 led 2006 16:11
všudezdejší
Honza P píše:
Zato když se spravila Minská, tak těch pár stovek metrů mezi zastávkou Tábor a Sonem nechali postaru.


...tehdy s tím, že se to dodělá příští rok #-o .

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
105
18 srp 2019 17:01
Zato když se spravila Minská, tak těch pár stovek metrů mezi zastávkou Tábor a Sonem nechali postaru.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
5922
11 dub 2010 15:05
Juliánov
goldfinger píše:
Podle vyjádření starosty MČ Brno-sever se při reko Lesnické opraví taky úsek od Helfertovy po zdravku. Dobře, že to někoho napadlo.

Chtěl bych věřit, že tento přístup se v posledních letech postupně stává pravidlem. Stejným způsobem proběhla oprava TT na Selské a Obřanské v rámci výluky Valchařská, oprava TT na Zábrdovické a Bubeníčkové v rámci novostavby Zábrdovického mostu, smyčky náměstí Míru v rámci Údolní II a obdobně by snad letos měla proběhnout i rekonstrukce bohunické trati v rámci úprav a napojení TT od Kampusu.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
2114
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Vario1523: Není to součástí, podívej se na seznam etap rekonstrukce Semilassa na stránkách města. Očekávám, že etapa končí (při pohledu od Řečkovic začíná) někde v prostoru současné zastávky jedničky směr do města.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

3021
29 srp 2009 19:30
Vario1523 píše:
Je součástí rekonstrukce trojúhelníku u Semilassa také oprava trati směrem k zastávce Tylova? Myslím že jde o jeden z nejhorších úseků v Brně.

Informaci o tom jsem nikde nezaznamenal. Tipuji to spíš v budoucnu na jednokolejku.

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1901
07 dub 2006 09:03
Podle vyjádření starosty MČ Brno-sever se při reko Lesnické opraví taky úsek od Helfertovy po zdravku. Dobře, že to někoho napadlo.


Offline
Uživatelský avatar

338
05 lis 2007 18:35
Bystrc
Je součástí rekonstrukce trojúhelníku u Semilassa také oprava trati směrem k zastávce Tylova? Myslím že jde o jeden z nejhorších úseků v Brně.


Offline
2114
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Janaťák: Ano, je myšlená zatáčka od Veveří k České, ne přímo u zastávky vedle Ústavního soudu, na ni z dané pozice už nebylo vidět, když jsme projížděli od Stopařa čelem k Bílému domu a dál na Obilňák.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

3868
25 led 2006 16:11
všudezdejší
Cracatit - jestli je míněno esíčko v prostoru Žerotínova náměstí, tak je vyměněn pouze levý oblouk při pohledu od Veveří. Následující pravý oblouk před zastávkou Česká zůstává v původním stavu.

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
2114
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Vídeňská je dlouhodobě šalinový tankodrom, hlavně okolo obou zastávek Celní a Milosrdných bratří. Mezi zastávkama a pak dál k Poříčí je jízda celkem hladká, nejlepší stav je podle mě mezi Polní a Poříčí, dál od řeky je to horší. Jinak jezdím na přestup na Dunajské a od Švermovy je jízda hladká a tichá, většinou dělá největší randál styk na mostě "U Hřiště" nevím, jestli to píšu správně, prostě zhruba uprostřed mezi Švermovou a Osovou. Jízda dolů z Osové na Dunajskou bývá většinou hladká a dost svižná, pokud se to řidič nebojí trochu pustit.
Jinak jsem jel včera okolo rektorátu MUNI a Bílého domu, začátek Veveří vypadá dost připraveně podle popisu vidících spolujezdců v autě, prý kolejnice v esíčku vyměněné a začátek samotné Veveří postupně navazuje a vypadá na to, že se bude brzo asfaltovat. Nic bližšího k tomu nevím, jen jsme jeli okolo po "malém okruhu."

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

6550
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Po dlouhé době jsem se dostal do oblasti Lískovce, kde jsou tuším koleje ještě na dřevěných pražcích (?) a jízda byla pěkně tichá, i když to řidič osolil. Takže zároveň i svižná. Každopádně dojezdem na Vídeňskou to skončilo, aby si člověk neodvykl od tankodromu.
Upřímně byl obrovský rozdíl porovnat dvě části jízdy, v jednom úseku jízda tichá a bez výkyvu vozidla, v druhém přesný opak.


Offline
357
24 lis 2017 11:40
Pro zajímavost: náhodou jsem narazil na letošní diplomku z VUT, která krom porovnání evropských kcí řeší na konci i Nové Sady. Už při zadání asi bylo zamýšleno panely ponechat, zajímavé je proužné upevnění W21 použité ve všech příčných řezech...

https://www.vutbr.cz/studenti/zav-prace/detail/126285


Offline
357
24 lis 2017 11:40
:)

tak bokovnice a tráva jistě přispějí ke snížení oproti současnýmu stavu, samozřejmě spolu se samotnou výměnou kolejnic a pásem pod nimi

ale z ponechání panelů a absence antivibrační rohože (částečná rekonstrukce) je jasné, že by šlo udělat i víc...ale není to obytná zóna a stejně tam jezdí dost aut, takže bych se nevzrušoval

ale upřímně u projektu mediálně propagovaném jako zelené plíce Brna bych čekal kompletnější rekonstrukci, že panely půjdou pryč a navrhne se sem rohož, lože a pražce...docela mě to překvapilo


Offline
Uživatelský avatar

2482
05 úno 2007 18:12
Brno, Haškova
mnadenicek píše:
Aha, já tam byl, když všechno teprve sundávali. Co to tam prováděj...ach jo, to je nějakej propustnej výzisk (tady to fakt není hubenej beton), leda pro odvodnění, ale trativod tam není asi...nevím ty jo. Kolejnice bych u zatravněnýho krytu asi dělal žlábkový spíš. Nevím jestli tady bude klasický zelený kryt nebo ty prefabrikáty z lisovaných hader od brensu, co se dávali v Ově a Košicích. Každopádně bych pod to dal pražce. Hluk bude slušnej od těch panelů (ani rohož pod nima asi není - ty panely tam leží tak, jak byly, nikdo s nima nic nedělal, ne?). Tráva nahoře už to nevytrhne. Vypadá to jako pěknej kočkopes!

Město však tvrdilo k hluku (tvrdí) toto:

Kombinace pryžových bokovnic na kolejnicích a travnatých ploch navíc společně povede ke snížení hlučnosti z dopravy, zelené pásy budou také snižovat prašnost v této frekventované lokalitě.
Tak co si mám vybrat? Z diskuse tady nyní to vypadá tak, že výsledek se moc nedostaví, podle tvrzení pro město ano.

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Offline
357
24 lis 2017 11:40
Aha, já tam byl, když všechno teprve sundávali. Co to tam prováděj...ach jo, to je nějakej propustnej výzisk (tady to fakt není hubenej beton), leda pro odvodnění, ale trativod tam není asi...nevím ty jo. Kolejnice bych u zatravněnýho krytu asi dělal žlábkový spíš. Nevím jestli tady bude klasický zelený kryt nebo ty prefabrikáty z lisovaných hader od brensu, co se dávali v Ově a Košicích. Každopádně bych pod to dal pražce. Hluk bude slušnej od těch panelů (ani rohož pod nima asi není - ty panely tam leží tak, jak byly, nikdo s nima nic nedělal, ne?). Tráva nahoře už to nevytrhne. Vypadá to jako pěknej kočkopes!


Offline
Uživatelský avatar

1080
22 pro 2008 22:51
PoŠuKov, 2. část
mnadenicek píše:
No zrovna Sady jsou tak z '94 myslím zhruba, tak buď se tehdejší KSC (kamenivo zpevněné cementem) rozpadlo nebo to ještě tehdy neprováděli. Možná je to kvůli odvodnění, protože zakrytí panelama není zrovna 100% nepropustné (to se většinou kombinovalo s roštem na pražcích), docala mě tady ta kombinace překvapila. Proč jsou tam panely, když to není pojížděný busama - nebo to mělo snad být pojížděný... Já bych je vyhodit pryč a dal to na betonový pražce, řádně podbitý.
Asi jsme si nerozuměli. Myslel jsem nový Nový sady po rekonstrukci, viz foto. Zde je podle mě i po rekonstrukci jen jakejsi nejlevnější štěrk... možná i ten původní, co vyhrabali. Zato kolejnice jsou asi jako jediné na stavbě nové. Také nechápu, proč tu nejsou nové bezžlábkové kolejnice na betonových pražcích jako na zatravněných tratích v Praze, mohli jsme mít dokonale odhlučněnou trať. Uvidíme, jak to bude s hlučností na panelech.
Na poslední fotce je Veveří, kde už to boční vylití trochu připomíná beton. :pray: Ale stále to tedy neřeší pevnost uchycení kolejnic. (omlouvám se, nejde mi sem vložit fotky v lepší kvalitě)
Příloha:
20200724_192221_optimized.jpg
Příloha:
20200724_192147_optimized (1).jpg
Příloha:
20200717_080752_optimized.jpg


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Offline
357
24 lis 2017 11:40
No těžko říct, faktorů je celá řada: poloměr oblouků, náhlá změna nedostatku převýšení (oblouk bez přechodnic) a s tím související typ tramvají (pevné podvozky), intenzita silničního provozu (příčný přejezd a hlavně podélný přejezd busů ve sdružených zastávkách), stav GPK a vady kolejnic - vibrace, typ konstrukce - upevnění, styk asfaltu s kolejnicí (je tam bokovnice a prořez vyplněný zálivkou?) a samozřejmě samotný asfalt a možnost jeho zpracování (řádné zhutnění v malých prostorech u křižovatkových konstrukcí a mezi kolejnicí a kaselákem)....
Opravdu těžko z toho vypíchnout samotná upevňovadla, ale jakmile se namáháním povolí, tak asi to začne mít jistý vliv, ale základ je, aby se upevnění nepovolilo:) Chce to projet si Prahu, kde už W-tram maj někde dlouho docela (z hlediska životnosti asfaltu) a udělat si obrázek.
Např. v Ostravě docela nedávno, když se dělala nádražní, tak ta je normálně na dubových pražcích s asfaltovým krytem. Zajímavá možnost (myslím že v Olomouci) je použít betonové pražce v kombinaci s prolitím štěrkového lože pryskyřicí - vznikne jakási "ztužená jízdní dráha", která je propustná a dá se použít pod zatíženým krytem z dlažby..


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
5922
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Výhody použití VUIS panelů v křižovatkách samozřejmě chápu. Docela by mě zajímalo jak moc souvisí poruchy asfaltobetonového obrusu kolem kolejnic právě s použitím panelů VUIS/DZP. Zrovna v Brně to není s čím srovnat a v jiných městech člověk většinou nemá o konstrukci dané TT přehled.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
357
24 lis 2017 11:40
Dokud drží upevňovadla, tak jak mají, tak je to v pohodě. Příčná stabilita je navíc podpořena rozchodnicemi, kterými jsou k sobě oba kolejnicové pásy sešroubovány. Nemyslím si, že je to hlavní problém, ale ano, v případě povolení upevňovadel (zalitých do asfaltu) může nastat posun a W-tram a jiné systémy jsou na tom uplně jinde. Tyhle DZP panely jsou ale myslím vyvinuté zejména pro křižovatkové konstrukce, kde tohle moc nehrozí a při rekonstrukci je výhoda, že umožňují mírnou úpravu řešení, jsou variabilní. Byl bych rád , kdyby se jejich použití omezilo právě na tohle.
Myslím ale, že jeden z iniciačních faktorů je nepřesnost směrového uložení kolejnic a výškového uložení panelů, tyto nepřesnosti jsou dále rozvíjeny provozem a jak se rozvíjí tyto poruchy, intenzita opotřebování od provozu postupně roste a v důsledku toho na kolejnice (a upevňovadla) působí větší a větší síly rázy. Pružné upevnění by bylo odolnější vůči silám, které upevňění povolují, takže jistá cesta byx to byla, dokonce myslím, že nad propustkem v Komárově je tato kombinace použita (z jiných důvodů).


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
5922
11 dub 2010 15:05
Juliánov
mnadenicek píše:
Hubeným betonetem se vybetonuje prostor mezi nimi a L-prefabrikáty ohraničující těleso TT a mezi nimi navzájem. Pod panely je každopádně štěrkodrť 4/8, která se urovná pomocí takového přípravku (kterej už většinou vypadá trochu ohle:) a na tu se panel posadí. Od toho je odvislá přesnost výškového řešení. Nemyslím si, že ten hlavní problém je držebnost kolejnic k panelů, i když jak jsem psal před pár hodinami, bylo by možné použít nějakou variantu pružného upevnění. Na Czech Raildays jsem před pár roky viděl nějaký pražec s podobnou drážkou jako v panelech a k tomu dělané pružné upevnění od Vosslohu. Ja fakt, že asfalt ty šrouby nepodrží uplně a můžou se někde povolovat, ale nevím, to musí říct někdo, kdo takovou kolej už rozebíral - u pružných svěrek je známo, že si tam ten prostor v asfaltu tím pohybem udělají násilím.

Předesílám, že nejsem kolejář. Nicméně, pokud je problém v rozpadu GPK, očekával bych, že uchycení upevnění do příčné ocelové drážky VUIS panelu bude mít menší odolnost proti příčnému posunu, než upevnění zabetonované do betonu.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

9035
10 čer 2004 11:19
Za hlučností je víc věcí. A to včetně typu a stavu podvozků. ČKD povětšinou rachotěj dost hrozně. Duewagy nejsou ani slyšet. Krásně to bylo slyšet na porovnání RT6N1 a RT6S1. A v Brně s Komforama a Pluskama.


Offline
357
24 lis 2017 11:40
No zrovna Sady jsou tak z '94 myslím zhruba, tak buď se tehdejší KSC (kamenivo zpevněné cementem) rozpadlo nebo to ještě tehdy neprováděli. Možná je to kvůli odvodnění, protože zakrytí panelama není zrovna 100% nepropustné (to se většinou kombinovalo s roštem na pražcích), docala mě tady ta kombinace překvapila. Proč jsou tam panely, když to není pojížděný busama - nebo to mělo snad být pojížděný... Já bych je vyhodit pryč a dal to na betonový pražce, řádně podbitý.


Offline
Uživatelský avatar

1080
22 pro 2008 22:51
PoŠuKov, 2. část
mnadenicek: Tak zrovna na Nových sadech je mezi panely VUIS a L-prefabrikáty něco jako udusaný písek či šotolina. To má být ten "hubený beton"? e_smile


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 381 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 16  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 25 kvě 2022 07:58
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]