Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 19 z 124    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 124  Další
Autor Zpráva
Offline
2673
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
XXX et al: Přestup na Halasáku má hlavní problém v tom, že musím přes světla. Takže přestup z okružky od Královopolské na devítku je tak zhruba na pět minut, když zrovna šalina neujede před nosem, záleží na víc proměnných, bezkolizní trasa tady prostě chybí. Trochu by pomohlo, kdyby šlo přestoupit bez těch světel, třeba kratší chůzí od Lidlu, pokud by zastávka šaliny do centra byla za křižovatkou a z centra zůstala tam, kde je, protože v opačném směru jen přejdu koleje a seběhnu kopeček, což dá tak dvě minuty, když moc.
ŠČ je lepší v tom, že stojí bus uprostřed, takže stačí při přecházení před stojícím busem na přechodu ohlídat jen směr od města a rychle dojít k šalině, což není ani na dvě minuty, ta vzdálenost je celkově menší, než na Halasáku už jen tím, že není záliv a staví se u ostrůvku.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
588
25 říj 2019 10:12
Možná širší, ale do takových ulic se prostě tramvaj v podstatě dostat nedá, takhle se stavělo před 100 lety. Viz případ Plotní... Zanořovat tunel někde u hřbitova s tím, že minimálně ten začátek bude muset být nejspíš vykopán a pak překryt (jako na trati do Kampusu) = rozkopat hřbitov, to by asi taky nešlo. Připadá mi to větší fantasmagorie než nápady pana Kunce. Smířil bych se s tím, že tudy (z SO na Vinohrady) prostě ne...


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1971
07 dub 2006 09:03
Když není průchodné vést šalinu ze Starky Balbínovou - nedalo by se Meluzínovou? Ulice je širší a jako bonus by byla lidštější obsluha šimického Friedhofu (z d2 by se stala funebrácká linka sarcastic ). No a pak by nezbylo než jíž do tunelu. Samozřejmě realizace by byla možná až po zprovoznění VMO Rokytova.


Offline
Uživatelský avatar

9268
10 čer 2004 11:19
Doporučuju do Google zadat Tramvaj Vinohrady Kunc a shlédnout videa. Ke sledování doporučuju popkorn a nedoporučuju nic tekutého..


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6160
11 dub 2010 15:05
Juliánov
FD píše:
A co sklon tratě? :-k

V horní části Líšeňské se počítá s tunelem.

MKzB píše:
Pořád v té oblasti vidím problém, že kdyby se něco horšího stalo na Křence, jako výbuch plynu před cca 15 lety, tak je celá oblast odříznutá.
Takže bych byl pro navržení nějaké, byť manipulační spojky se židenickou tratí, nebo postavení nějakého vozovenského zázemí někde v té oblasti.
Když vezmu v potas, že na Svatoplukově se kdysi trať zrušila kvůli autům, tak si nedovedu představit tramvajovou trať na Gajdošově. Leda jako manipulační jednokolejku uprostřed ulice, jako je vlečka k výstavišti, po které by se ráno a večer, když je klid, daly tramvaje převézt a to ještě za doprovodu dispečinku s modrými majáky.

Občas se mluví o nutnosti další tramvajové vozovny, pro kterou se nabízí místo v areálu Zetoru u tratě někde u tratě na Stránskou skálu. Je to průmyslová oblast, takže by neměla vadit snad ani Vodě z Tetčic.

Co se týče té navrhované podzemní tratě, prosím někoho znalejšího o nakreslení mapky.

Nutnou podmínkou realizace TT po Gajdošové je samozřejmě zprovoznění východní části VMO alespoň v úseku Rokytova - Černovická. Po odvedení tranzitu z Gajdošovy by s TT neměl být žádný problém. Mimochodem, na stavbě VMO bude záviset i ta samotná TT na Vinohrady, protože se bude napojovat v úseku líšeňské trati, který se bude kvůli MUK Novolíšeňská překládat do nové stopy a nivelety.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
7131
27 úno 2010 07:40
Jo takhle. Marně jsem přemýšlel, na co bys na tom Halasáku přestupoval, max. s výjimkou šaliny na konečnou.


Offline
124
18 srp 2019 17:01
Když jedu z Krpole, tak radši vystoupím na Halasáku a dojdu to pěšky, než s přestupem u nádraží a busem na Arbesovu nebo Blažkovu


Offline
7131
27 úno 2010 07:40
A jak se chceš z Halasáku na Nejedlého dostat autobusem?


Offline
Uživatelský avatar

28
24 srp 2019 11:15
MKzB píše:
Co se týče té navrhované podzemní tratě, prosím někoho znalejšího o nakreslení mapky.


Tohle je mapka z léta 2020, kdy se ten návrh šaliny na Vinohrady poprvé objevil.

Příloha:
EgLl7NKWsAE9a5D.jpg


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Offline
124
18 srp 2019 17:01
Přestupy z busů z Lesné jsou špatně, hlavně Halasák. Přejít legálně světelnou křižovatku je dost časově náročný úkon, 2 min na přestup kolikrát nestačí. Z Halasáku nebo rokle chodím zásadně pěšky (až na Nejedlého), ty busy jsou fakt za trest. Z Haškovy do Krpole (a obráceně) přestup 9 min když interval je 10 min je taky k ničemu.

Žabiny a Komín mají hlavně luxusní t-busovou linku až na Čáru.

Lanovka SO - Vinohrady by mi dávala větší smysl, než další linka na Křence a než lanovka na kampus


Offline
588
25 říj 2019 10:12
Mimochodem pan Kunc si založil facebookovou skupinu o tramvaji na Vinohrady, pro jeho místní fanoušky to bude určitě skvělé čtení. sarcastic https://www.facebook.com/groups/803813063558808


Offline
Uživatelský avatar

6905
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Xxx: vidíš, na to nenavazování jsem zapomněl. Pardon. A přitom by to bylo celkem jednoduché upravit a už to DP v minulosti upravoval. Stávalo se u JŘ PD-P, že 46 směrem do centra přijížděla minutu po odjezdu d-5, tedy člověk čekal cca 7 minut. Jednou nevadí, opakovaně naštve.


Offline
1779
04 bře 2012 23:26
xcav8: Jednou počkat 5 minut? Není problém.
Ale když mi to systematicky ujíždí a každý přestup znamená tohle čekání, kdy pak jedu 20 minut a čekám 10, tak to už je problém. A taky důvod, proč lidi raději jedou autem.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

2539
13 črc 2009 13:42
No ale nejde jen o to čekání, ale i o nerovnoměrné vytížení autobusů. Kolikrát se stane, že jeden bus jede prázdnej a druhej musí pobrat dvě šaliny. A věř mi, že i těch pět minut čekání značně ubírá na atraktivitě spojení. Kdyby vedla pětka až nahoru, vše by se vyřešilo a 46 by se mohla úplně zrušit.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2490
28 lis 2007 23:00
Brno
xxx píše:
No tak jako moc to nenavazuje. Kolikrát tam čekáš pět minut. Hlavně, když jedeš odpoledne z města.

Proboha, 5 minut je tak strašně dlouhá doba. :pray:

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Offline
Uživatelský avatar

2539
13 črc 2009 13:42
Jj, je to tak. Za vším je populista, který kecá do věcí, kterým nerozumí.

S přestupováním na Halasáku (naštěstí) nemám zkušenosti.


Offline
Uživatelský avatar

3207
14 čer 2004 18:56
blekfild
xxx píše:
A přestupování ze 46 na 5 je za trest. Ta trať měla být postavená už dávno.


za trest je spíš přestupování z 57 na 9/11 na Halasáku, tam to fakt není hrana/hrana. Štefánikova čtvrť je v poho, tedy kromě toho, že tam ne úplně ideálně vycházejí přípoje, zejména o víkendech (myšleno před výlukou). Ale neprodloužení nahoru na Lesnou jde zejména za našim starostou, který, ač jinak velmi schopný, naslouchal místním NIMBY a místo rozumného dialogu nasliboval utopický přímý bus do centra.
Přitom zrovna Seifertova je jedna z hooodně mála ulic, kde je na tramvajovou trať dost místa a kde by nebyl problém splnit ani hlukové normy.

_________________________________
přeprava šotoušů je povolena pouze ve schránkách s nepropustným dnem


Offline
Uživatelský avatar

2539
13 črc 2009 13:42
No tak jako moc to nenavazuje. Kolikrát tam čekáš pět minut. Hlavně, když jedeš odpoledne z města.


Offline
Uživatelský avatar

6905
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
xxx píše:
Tohle snad nemůžeš myslet vážně. To jako, že lidi z Haškovy nebo ze Seifertovy bydlí v docházkové vzdálenosti od Štefánikovy čtvrti? Nebo od Rokle? A přestupování ze 46 na 5 je za trest. Ta trať měla být postavená už dávno.

Nemluvil jsem o Haškově a souhlasím, že stav není dobrý. Ale vezmi si, že pokud kolem obou konečných uděláš kruh o poloměru 500 m, což je celkem dobrá docházková vzdálenost, máš tam poměrně velkou část obyvatel.

A v čem je přestup 46->5 za trest? Řadu let jsem tak cestoval a žádný trest jsem nepociťoval.


Offline
Uživatelský avatar

1891
01 srp 2006 14:13
Bezkov
Pořád v té oblasti vidím problém, že kdyby se něco horšího stalo na Křence, jako výbuch plynu před cca 15 lety, tak je celá oblast odříznutá.
Takže bych byl pro navržení nějaké, byť manipulační spojky se židenickou tratí, nebo postavení nějakého vozovenského zázemí někde v té oblasti.
Když vezmu v potas, že na Svatoplukově se kdysi trať zrušila kvůli autům, tak si nedovedu představit tramvajovou trať na Gajdošově. Leda jako manipulační jednokolejku uprostřed ulice, jako je vlečka k výstavišti, po které by se ráno a večer, když je klid, daly tramvaje převézt a to ještě za doprovodu dispečinku s modrými majáky.

Občas se mluví o nutnosti další tramvajové vozovny, pro kterou se nabízí místo v areálu Zetoru u tratě někde u tratě na Stránskou skálu. Je to průmyslová oblast, takže by neměla vadit snad ani Vodě z Tetčic.

Co se týče té navrhované podzemní tratě, prosím někoho znalejšího o nakreslení mapky.


Offline
Uživatelský avatar

848
16 bře 2013 21:03
Bystrc, Černého
Richie píše:
Kamechy jsou v Bystrci...

Ne tak docela, část Kamech je na území Žebětína:
https://mapy.cz/zakladni?x=16.4903665&y ... d&id=13325


Offline
7131
27 úno 2010 07:40
Psal jsi o sídlišti, ne o čtvrti. :-)

Žabiny z hlediska sídliště kolem Přívratu, Vychodilovy, Záhřebské apod. rozhodně v rozumné docházkové vzdálenosti šalinu nemají. Z Bořetické na Líšeňskou je to stejně daleko. :-)


Offline
1589
18 led 2009 10:06
Robert píše:
Stejně jako na Kamechy, Žabiny, Komín... :-)

Kamechy jsou v Bystrci... Takových menších celků nejen v Bystrci bys našel (zástavba kolem ulice Odbojářská od Wollmanové, ty nový bytovky nad Pryglem, Černého...)- mluvil jsem o MČ, ne o nových developerských projektech. Žabiny a Komínzmíněny níže. Komín

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
Uživatelský avatar

2539
13 črc 2009 13:42
Tohle snad nemůžeš myslet vážně. To jako, že lidi z Haškovy nebo ze Seifertovy bydlí v docházkové vzdálenosti od Štefánikovy čtvrti? Nebo od Rokle? A přestupování ze 46 na 5 je za trest. Ta trať měla být postavená už dávno.


Offline
Uživatelský avatar

6905
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Goldfinger: myslím, že Lesná je šalinou celkem dobře obsloužená (budoucí vývoj to může samozřejmě ještě zlepšit). Smyčky v Rokli i Štefánikově čtvrti mají v docházkové vzdálenosti poměrně velkou část této čtvrti.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3088 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 124  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: pospi11 a 6 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 25 dub 2024 19:21
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]