Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 14 z 101    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 101  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

3084
29 srp 2009 19:30
A už se ví, co bude jezdit pod dráty? Secondhandy ne, nový vozy (zatím) ne a stávající taky ne (je pochopitelné, že vše nejde udržovat do nekonečna). Tak mi jako nejpravděpodobněji připadají NS12. Na přechodnou dobu, než budou odstavovány Crosswaye, tak to vnímám jako řešení.

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
1458
28 čer 2014 21:40
Fanklub 21/22Tr
No právě že najela do SO, ale nebyl na ní čas a mezitím se posunuly úvahy do situace, kdy už se asi nebudou provádět SO+ v tom rozsahu, co se dělají teď. Takže se předevčírem vzala s tím, že od šrotu ji zachání pouze dobrý stav. A on kupodivu celkem dobrý je. Pár věcí se vyvaří, ale nebude to nic zásadního.

Mimochodem to znamená, že zachování vozidel 3036,3037,3057 a 3060 je již opravdu pouze teoretické. Prakticky na 99,9% už je v provozu neuvidíme.

_________________________________
Jediný normální auto na elektriku je trolejbus!


Offline
Uživatelský avatar

3971
25 led 2006 16:11
všudezdejší
OndraS píše:
3040 utekla hrobníkovi z lopaty, už je v dílnách a bude na ní udělána SO+


Co jí bylo? Přece v době odstavení najela pouze km právě do SO, ne?

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
1458
28 čer 2014 21:40
Fanklub 21/22Tr
3040 utekla hrobníkovi z lopaty, už je v dílnách a bude na ní udělána SO+

_________________________________
Jediný normální auto na elektriku je trolejbus!


Offline
273
04 bře 2013 22:47
Právě. Chtělo by uchovávat původní díly a pokud se některý vůz úplně nerozpadá, tak už ho nebo dva - TM a
retro ponechat. 3036, 3037, 3039, nevím. A 22 Tr nevím, ale je to samostatný typ.


Offline
790
25 led 2006 09:46
Asi proto, že žádné bližší informace nejsou.


Offline
329
18 pro 2008 21:18
Stochov okr.Kladno
21Tr: Z mého laického pohledu jsem pro aby si DPMB ponechal 3001, ideálně ve stavu z výroby. Odůvodním to tím že je jedná o první brněnský trolejbus tohoto typu.
22Tr: Kdysi jsem TMB kontaktoval s dotazem zda-li když došlo k likvidaci vozu 22TrG mají zájem o jiný vůz typu 22Tr. Dostal jsem odpověď že výhledově chtějí převzít jeden z brněnských vozů 22Tr, víc bližší informaci jsem bohužel nedostal.


Offline
1458
28 čer 2014 21:40
Fanklub 21/22Tr
Ad výběr retrovozu. Nevím jak ekonomicky a jak navíc vzhledem k této době bude vůbec vn8máno pořizování dalších retrovozů, takže čistě technicky:
Kde jinde zachovat 21Tr, než v Brně, v městě největší slávy. A kdy? Ja tvrdím: no právě že ZROVNA TEĎ je nejvhodnější období vybrat a už začít reálně dělat retro 21Tr. Generálky neskončily tak dávno, sklad má zatím pořád ty díly co budou potřeba, furt máme ty lidi co to umí vyvařit, zapojit atd, furt mame schovaný ty původní věci. Jakmile se z tohoto běhu 21Tr vypadne a navíc se bude modernizovat vozovna (možna), hrozí riziko, že za deset let nikdo nenajde tu přípravek, tu původní díl. Z tohoto titulu převládá názor, že 21Tr by se měla dokonce udělat dřív jak nějaká 3136, na kterou už tak jako tak nic není a je tudíž jedno kdy se začne dělat

Debaty - neoficialní - jsou o číslo vozu. Za prvé, ne žadný secon-hand, za druhé ne IGCT. Dříve se tak nějak počítalo s pětkou, ale ta požárem padla. Pak, 3037. Měla Rábu už z výroby, takže by se nemuselo přemýšlet, jak "vysvětlit" Rábu na voze, který měl z výroby HNT. Jenže, 3037 je "plastizolová" a značně zkorodovaná na rámu v důsledku toho. Takže něco bez Plastizolu, a holt s tím, že to bude "jako" že holt z doby, kdy se nápravy začly v provozu měnit. Padly čísla jako 3001, 3002? Dál se debaty zatím nedostaly, je to otevřeno.

Vůz do TMB je zcela neotevřená kapitola. Jisté je pouze snad to, že to bude nějaký vůz ve stavu, jak dojezdil. Nebo taky úplně jiny vůz z jiného města? Už skoro nejsou. Nebo, co mít vůbec k 21Ab radši 22Tr?

A co 22Tr.
Zcela stejná otázka: Kde jinde zachovat muzejní kus, nežv Brně?
Ovšem 22Tr zatím neřešeno, zatím mají před sebou dejme tomu pět let provozu. Pak jednu retro a zgenerálkovat? Nebo jednu do muzea v doježděném stavu? Nebo jednu tam a jednu tam? Kam s kloubakem v TMB? A jakou vlastně? 3608 jako poslední vyrobenou? Nebo si ji koupí jiný muzejník? Nebo si OndraS konečně koupí rodinnej barák a bude mět 22Tr na zahrádce?

_________________________________
Jediný normální auto na elektriku je trolejbus!


Offline
2667
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Takže třeba u té 3034 se i v SO+ dělá opískování, vyvaření a ta kabeláž? To zní jako přejmenovaná generálka.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
1458
28 čer 2014 21:40
Fanklub 21/22Tr
U GO trolejbusů se vyměňovala kompletní silová kabeláž a většina slaboproudé. Zůstavají (resp vyndají se, ale použijí se zpět) pouze specifické x-žilové sdělovací kabely - přikladně u 21Tr od regulátoru nahoru ke konektorům kontejneru.
U 21/22Tr zůstávala silová i téměř celá slaboproudá kabeláž v kontejneru. Vymění se pouze poškozené kabely.

_________________________________
Jediný normální auto na elektriku je trolejbus!


Offline
Uživatelský avatar

3084
29 srp 2009 19:30
Vzhledem k tomu, že se jde při GO na holou kastli (kompletní odstrojení), tak výměna kabeláže může být nutným předpokladem - například kvůli tomu, že okonektorované svazky nemusí být možné provlékat kabelovými kanály nebo že vysvobozené svazky musíš někde rozumně uschovat, aby se ti "nezašmodrchaly".

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
26
17 led 2006 20:05
Můžu se zeptat, u GO (obecně u trol/tram) se mění i veškerá kabeláž, ale elektrické přístroje zůstávají? Nebo se mění i další prvky preventivně (svorky, relé)?

Stojí to vlastně za tu práci, resp. je zvýšení spolehlivosti výrazné? Mě živí elektronika, ale úplně jiné obory (měření, medicína, lehce železnice) a znám preventivní výměny problematických prvků, ale kompletní předrátování kabeláže je něco, čemu se v mé bublině každý chce vyhnout.


Offline
83
07 úno 2018 00:58
Brno-Žabovřesky
OndraS: Díky moc za vysvětlení.


Offline
1458
28 čer 2014 21:40
Fanklub 21/22Tr
Střední oprava je asi tak, že se vezme trolejbus každých 60.000 km a vymění se oleje, přetěsní úniky, vymění tlumiče, nějaká ramena, rozeberou se brzdy, věci co už nejsou kdovíco se spraví, vymění. Opraví se drobná koroze, různé kastlošrámy. Případně se dělají různé "akční" úpravy jako třeba montáže něčeho, co dřįv nebylo (příklad - jiny typ klimatizace). Toto trvá asi týden.
SOplus je to samé, plus ovšem zasadní opravy kastle. U 22Tr se jako hlavní akce vevařovaly výztuhy podběhů hnacích náprav a vyměňovala prvky kastle kolem dokola. U vozů jako 3034 třeba teď zrovna se jedná o rozebrání vozu skoro až do fáze GO, ale zůstává větśina kabeláže, kabina atd. Jinak je to celkem brutálně rozsáhlé vyvaření kastle.

_________________________________
Jediný normální auto na elektriku je trolejbus!


Offline
83
07 úno 2018 00:58
Brno-Žabovřesky
Jaký je vlastně hlavní rozdíl ve standardní SO a SO+ ?


Offline
Uživatelský avatar

3971
25 led 2006 16:11
všudezdejší
Pupa píše:
Pomalu by se měly 21 Tr vybrat jako retro a pro TM.


Na to bude dost času v momentě, až se začnou rozjíždět dodávky nových vozů. Za stávající situace se dá čekat přistavení do SO+ u kterékoliv odstavené 21Tr (krom vyložených vraků). A ty dva roky se stavem jednotlivých 21Tr zamíchají dost. Takže podle mě nemá smysl teď retro 21Tr vybírat.

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
273
04 bře 2013 22:47
Pomalu by se měly 21 Tr vybrat jako retro a pro TM.


Offline
1458
28 čer 2014 21:40
Fanklub 21/22Tr
Nejojetější 21Tr: 3024 - asi 1.200.000 km. A přes milion je jich najetých už opravdu hodně.
O provozuschopnosti to zatím celkem není, samosebou i dávkou štěstí. Zatím žádnou jsme nemuseli vyřadit proto, že by na ni nebylo jak spravit. Všechny co neprovozujeme, a nestaly se obětí nějaké politováníhodné události (05, 29) šly do nedokončené prohlídky pojízdné, nebo stojí pojízdné na dvoře, nebo se rozebraly na ND jako 3041, do té doby rovněž funkční.
Důvodem k neprovozování je tedy stav vozů - koroze, únavové lomy kastlí atd. a k tomu nerentabilní oprava.
Ty 14Tr co se drží, jsou nějakym způsobem šťastné vozy, co prošly sítem prohlídek ve vhodný okamžik a byla vůle je vyvařit ad absurdum.
Spousta 14Tr se už sešrotovalo v lepším stavu, než 21Tr. A aktuálně se třeba zahodila ta 3282 - "jenom" 25 let starý vůz.

_________________________________
Jediný normální auto na elektriku je trolejbus!


Offline
586
25 říj 2019 10:12
Ives píše:
a já dnes jel 3x 14Tr.. To se nemůžou vyřadit nejdřív tyhle?


Stačí si to tady (nebo jinde) občas přečíst a je i nezávislému pozorovateli jasné, že jsme v situaci, kdy jezdí všechno, co není úplně shnilý. S tím, že na nápravě tohohle stavu se pracuje (běží nějaká VŘ), ale nemůžeme tu zítra čekat desítky nových vozů. Tudíž teoreticky 14Tr vyřadit lze, ale nebude s čím jezdit, protože 21Tr se dostávají do neprovozuschopného stavu. Určitě neobhajuji 14/15Tr v pravidelném provozu, nemají tu už několik let co dělat, ale nic lepšího bohužel není. Je to sice ostuda, ale zároveň fakt a hlavně dluh z minulosti. Ten problém nevznikl teď, ale už před pár lety. Něco jako 14Tr v roce 2020 je ostuda, ať co nejrychleji zmizí, ale bezhlavě je vyřadit v době, kdy záleží na každém provozuschopném trolejbusu, fakt ze dne na den nejde.


Offline
Uživatelský avatar

1435
15 zář 2005 13:43
čtvrť s největší koncentrací rozjezdů v Brně
a já dnes jel 3x 14Tr.. To se nemůžou vyřadit nejdřív tyhle?


Offline
1458
28 čer 2014 21:40
Fanklub 21/22Tr
A dnes "Ptáček" 385.

_________________________________
Jediný normální auto na elektriku je trolejbus!


Offline
Uživatelský avatar

1868
05 lis 2005 19:50
Dnes "přišla o život" 3033.


Offline
1458
28 čer 2014 21:40
Fanklub 21/22Tr
No, mělo by to být něco kolem 40.000 km, pak se to AEG rozbilo a už nikdy neopravilo.

_________________________________
Jediný normální auto na elektriku je trolejbus!


Offline
Uživatelský avatar

1891
01 srp 2006 14:13
Bezkov
Ondra:
Těch 250.000 km bylo na 3054, nebo celkem?
Nevíš náhodou, kolik nalítala v Géčku?


Offline
1458
28 čer 2014 21:40
Fanklub 21/22Tr
Včera se náš - z historického hlediska bohužel - rozhodla opustit hnací náprava na voze 3054. Jak známo lehce atypická náprava vytěžená z vozu 22TrG najela 250.000 km

V provozu tak zůstává poslední náprava HNT - vůz 3047.

_________________________________
Jediný normální auto na elektriku je trolejbus!


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2520 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 101  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 28 bře 2024 21:45
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]