Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 24 z 411    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 ... 411  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

2769
07 kvě 2008 20:25
Čebín
goldfinger píše:
Někomu klima nedělá dobře, ale při všem respektu to není pádný důvod, proč ji ve vozidlech MHD nemít a nepoužívat. Takoví jedinci by se spíš měli zaměřit na odstranění vlastního imunitního deficitu. Není přece normální, abych po ofouknutí chladnějším vzduchem lehnul s angínou nebo se nachladil. Je třeba si uvědomit, že teplota ve voze bez chlazení je mnohem vyšší, než venku - topí samotné vozidlo, jeho prosklenné plochy a cestující. Na takovou kombinaci je každý průvan krátký nehledě na to, že při častém postávání žádný není. A o miniokýnkách některých konstrukčně nešťastně řešených vozů ani nemluvě.


Vážený človíčku něco si o klimách přečti!!!

Pokud Klimu nastavíš správně problém by nastat neměl. Ovšem nikdo ti klimu nenastaví o 5 stupnů níž jak má.

Tedy pokud máš venku 35 klima by měla být nastavena na 30 atd. A tohle ti nikdo neudělá protože budou tvrdit že 30 je málo a že tam bude vedro....

A můj problém nesouvisí ani tolik s teplotou ale s její čistotou.... U vozidel DP se čiští každé cca 2 měsíce ale jedno jisté obchodní centrum to tak určitě nedělá ........


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1971
07 dub 2006 09:03
Někomu klima nedělá dobře, ale při všem respektu to není pádný důvod, proč ji ve vozidlech MHD nemít a nepoužívat. Takoví jedinci by se spíš měli zaměřit na odstranění vlastního imunitního deficitu. Není přece normální, abych po ofouknutí chladnějším vzduchem lehnul s angínou nebo se nachladil. Je třeba si uvědomit, že teplota ve voze bez chlazení je mnohem vyšší, než venku - topí samotné vozidlo, jeho prosklenné plochy a cestující. Na takovou kombinaci je každý průvan krátký nehledě na to, že při častém postávání žádný není. A o miniokýnkách některých konstrukčně nešťastně řešených vozů ani nemluvě.


Offline
Uživatelský avatar

2769
07 kvě 2008 20:25
Čebín
Pánové řešíte kraviny.

Je doba klimatizová a tak to bude.

A nikdy se nezavděčíte každýmu.

a osobně po jisté zkušenosti se raděj budu potit ve vozidle (obchodním centru) bez klimoše než pak být jak dlouho doma....


Offline
Uživatelský avatar

800
15 srp 2012 14:28
Osobně bych byl rád, kdyby ve všech vozech byl termostat, který by řídil teplotu.

Většinou jsem s nastavením klimatizace spokojený a je to fakt úžasná věc, ale zrovna včera jsem jel nějakým naftovým Urbanem a to byla pojízdná mrazírna.

Když by se ve vozech držela v zimě i v létě nějaká konstantní teplota, tak by to bylo daleko konfortnější. On i stávající stav, kdy se klimatizace a topení spouští dle centrálního hlášení moc nekoresponduje s tím, že nějaké vozidlo může popojíždět v koloně na sluníčku a je tam jak v peci a jiné jede nějakou trasu ve stínu se zaplou klimou a je tam jak v mrazícím boxu. Ono ani to počasí není po celém městě stejné, na jednom konci může pršet a na druhém může být jasno...

_________________________________
"Všichni se jednoznačně shodli, že Solaris je novou, velmi moderní firmou s kvalitními produkty. A proto budeme mít trolejbusy SOR."


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2482
28 lis 2007 23:00
Brno
Vzpomínám si na Tatru RT8D5, která byla vyráběna pro Manilu.
To bylo v letech 1997 - 99 a už tehdy měla celovozovou klimatizaci a ano jsem si vědom jiných klimatických podmínek.

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Offline
1779
04 bře 2012 23:26
Osobně bych taky neřekl, že klimu vyžaduju, ale pokud vlezu do nějakýho spoje, totálně splavenej, protože jsem sebou musel hejbnout, abych ho vůbec stihl, přijdu tam, hlava mi v podstatě hoří, a vzduch jak na Venuši, tak to není super. Celou dobu, co tam jsem, ze mě leje, vypadám jak kretén, protože se co 10 s utírám…
Jako asi 15 tam být nemusí, stačí, když tam je chladněji (a sušeji) než venku.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
428
24 lis 2017 11:40
Já třeba klimu taky nutně nepotřebuju v mhdě, ale když už (dnes je holt většuina lidí rozmazlená), tak se musí rozumně nastavit. Ve spoutsu busech mně to přijde vyloženě přechlazený - člověk je vyhřátej, v krátkým a sandálích a pak musí cestovat ledničkou. Zajímavý je, že když jsem jel novým Solarkem, tak byla vždycky puštěná klima, ale jen tak lehce, bylo tam akorát - to chválím. Ale většinou mám špatný zkušenosti.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1971
07 dub 2006 09:03
Rem píše:
Ano, pravda 32 stupňů je tak na 3/4 kalhoty. Teplo je, až když horkem padají ptáci a důchodci na zem. To bylo letos 2x. Proto je klíma pro lidi v MHD jen vyhazování peněz.

Předpokládám, že v autě klimu taky nemáš a topení sis dal vymontovat. Stačí přes sebe přehodit houni. Kvůli takovým názorům má civilizační pokrok v závislé trakci zpoždění min. 5 járů.


Offline
Uživatelský avatar

925
14 čer 2004 18:43
Brno - Bystrc
PvvS píše:
V Brně se typ klimatizace neuvádí. V Ostravě na Stadlerech to je 2*400 kg + další měnič. Jestli je na každou vlastní měnič podobnej třebas SMTK30, tak to je dalších 2*250 kg navrch. To už je 1,5 tuny.


Par let zpet byl na k-reportu hruby odhad spotreby klimy v horkych dnech (od cloveka co delal na dodavkach tramvaji pro Portland) na 1/3 celkoveho odberu tramvaje. To, ze s sebou vezu 1,5 tuny navic se taky nekde projevi.


Offline
Uživatelský avatar

9266
10 čer 2004 11:19
V Brně se typ klimatizace neuvádí. V Ostravě na Stadlerech to je 2*400 kg + další měnič. Jestli je na každou vlastní měnič podobnej třebas SMTK30, tak to je dalších 2*250 kg navrch. To už je 1,5 tuny.


Offline
Uživatelský avatar

2769
07 kvě 2008 20:25
Čebín
PvvS píše:
Vcelku hodně by mě zajímaly reálný čísla, co se týče spotřeby klimatizací v provozu. Protože ta váha klimatizace, měniče a energie na provoz musí být znát. A to hlavně na nákladech.


Váha bude zanedbatelná - spíš bych se ptal jakou má spotřebu elektřiny .....


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6158
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Taky je třeba poznamenat, že klimatizace je reálně jediný způsob jak udržet přijatelnou teplotu vzduchu ve vozidle za všech okolností. Větrání okny bývá účinné jen při jízdě a jen do určité obsazenosti vozidla.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

9266
10 čer 2004 11:19
Vcelku hodně by mě zajímaly reálný čísla, co se týče spotřeby klimatizací v provozu. Protože ta váha klimatizace, měniče a energie na provoz musí být znát. A to hlavně na nákladech.


Offline
148
30 říj 2019 16:42
M: nebudu říkat že nemáš pravdu ale všiml sis jaké množství kondenzátu z toho vozu teklo? Na to jaké bylo teplo (vedro) tak loužičky pod odtokem vůbec nemizely.


Offline
1779
04 bře 2012 23:26
xcav8: Dávám tomu svůj hlas.
M: Taky ti nebudu věřit, protože to odporuje zákonům fyziky. Pokud by to byla pravda, nefungovala by většina systémů chlazení. Tohle je prostě entropie. Chce se to vyrovnat. A jasně, můžeš tomu házet klacky pod nohy tím, že tam budou zábrany, ale tady se mi to nezdá. Co já vím, třeba to bylo tak, že díky tomu, že byly otevřené jen dveře (ze své podstaty na jediné straně), tak ta výměna tepla moc neprobíhala a klimatizace to byla schopná uchladit. Ale i tak bych nechtěl vidět, kolik proudu se propálilo a co nakonec skončilo opět jako teplo.

Teplo považuju, když je víc, jak 15. Vedro začíná na 20. V průběhu roku by nikdy neměla teplota přesáhnout právě těch 15. Je to čistě praktické a plyne to právě z toho, co jsem napsal. Teplo je problém, nechceme zvyšovat entropii, chceme efektivní chlazení apod.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

2484
19 dub 2009 12:06
Brno
Věc názoru. Ještě že je tu ta demokratia.
P. S. Do konce roku je daleko, to ještě něčím trumfnu až bude příležitost pro trolling.

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2482
28 lis 2007 23:00
Brno
Rem píše:
Ano, pravda 32 stupňů je tak na 3/4 kalhoty. Teplo je, až když horkem padají ptáci a důchodci na zem. To bylo letos 2x. Proto je klíma pro lidi v MHD jen vyhazování peněz.


Adept na nejblbější příspěvek za rok 2020.

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Offline
Uživatelský avatar

2484
19 dub 2009 12:06
Brno
Ano, pravda 32 stupňů je tak na 3/4 kalhoty. Teplo je, až když horkem padají ptáci a důchodci na zem. To bylo letos 2x. Proto je klíma pro lidi v MHD jen vyhazování peněz.

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Offline
2809
01 úno 2006 10:39
Rem píše:
Včera byla zima.

sarcastic
těch 32 ve stínu?
sarcastic


Offline
Uživatelský avatar

2484
19 dub 2009 12:06
Brno
Včera byla zima.

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Offline
2809
01 úno 2006 10:39
Dnes v Pisárkách se potvrdilo to, co říkám a píšu už celou věčnost a všichni mi to vyvraceli a nikdo až na vyjímky nevěřil mojim zkušenostem ze zahraničí, celej den tam stálo Evo2 s otevřenýma dveřima a zaplou klimou a??? a fungovala, žádné chladno nikam nemizelo a žádné teplo nešlo dovnitř a jak tam bylo příjemně...


Offline
Uživatelský avatar

9266
10 čer 2004 11:19
Kolik je ten čas ve špičce ? A jakej čas a dráhu potřebuje souprava, když se jí tam nějakej takovej dárce orgánů bude motat ?

Cracatit: ochrana proti sevření nebude fungovat, pokud někdo bude uprostřed přecházení.


Offline
69
11 črc 2011 08:39
Štatl
Klasika: ven ano, dovnitř NE!
pak máš nějaký čas na prúchod před dojezdem šaliny.


Offline
2667
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Ochrana proti sevření už byla vymyšlená, funguje u vozidel i u výtahů, nic nového.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

2515
13 črc 2009 13:42
A jak to chceš udělat, aby ty dveře nikoho neuvěznily v kolejišti, když se zrovna začnou zavírat? Vem si, že tohle je problém i u závor na přejezdu.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10251 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 ... 411  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 28 bře 2024 21:24
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]