Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 110 z 380    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113 ... 380  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

472
31 črc 2015 19:56
Kladno
xxx píše:
Ale nelíbí se mi, když někdo řekne, že automatizovaná převodovka není automatická. Automatická je nadřazený pojem pojmu automatizovaná.

Pokud v těch větách všude nahradíš automatická za samočinná, budu s tím plně souhlasit. Ale ty Sorky prostě "automatickou" převodovku nemají. To je tvrzení, na kterém trvám.


Offline
Uživatelský avatar

2525
13 črc 2009 13:42
Náhodou, já si u hydrodynamiky (v osobáku) občas řadím sám. Třeba při jízdě z kopce, kdy auto neví, jestli chci brzdit, nebo plachtit. Nebo si podřadím před zatáčkou. Jezdil jsem i s obyčejným robotem (takovým stejným, jaký je ve starých stratosech) a vůbec jsem neměl potřebu si sám řadit. Nanejvýš při zmíněné jízdě z kopce. Jinak mi přišlo, že to řadí dobře. Ono je to i o citu v pravé noze. Člověk si musí nejprve vyzkoušet, jak citlivě která převodovka reaguje na stlačení plynu a brzdy.

Za největší kámen úrazu u robotů považuji trhavé rozjezdy. A to i u dvouspojek. Hydrodynamice se to nikdy nevyrovná.

Jinak hydrodynamika je už dneska taky řízená z velké části elektronikou a nějakým softwarem. Z hlediska komfortu rozjezdů a řazení ji považuji za nejlepší.


Offline
Uživatelský avatar

9268
10 čer 2004 11:19
Na hydrodynamiku je to vcelku k ničemu, maximálně na blokování stupňů. Ta je samočinná, to se o ostatních říct nedá.


Offline
Uživatelský avatar

2525
13 črc 2009 13:42
A to taky nemusí být vždy pravda. Pádla pod volantem může mít úplně klidně auto s hydrodynamickou převodovkou, stejně jako auto s robotem nebo s dvouspojkou.


Offline
Uživatelský avatar

9268
10 čer 2004 11:19
Jenže z jinýho pohledu se jedna o obyč robotickou převodovku.


Offline
Uživatelský avatar

2525
13 črc 2009 13:42
Pokud ta pádla tam jsou jenom jako alternativa k automatickému řazení, pak se jedná o vozidlo s automatem. Pokud vozidlo jinak než na pokyny pádel řadit neumí, pak je to poloautomat.


Offline
Uživatelský avatar

9268
10 čer 2004 11:19
Takže třebas oblíbený pádla pod volantem jsou podle tebe automat ? Hmm. To by leccos vysvětlovalo.


Offline
Uživatelský avatar

2525
13 črc 2009 13:42
PvvS píše:
Robot nejni automat. Robotická ti nebude řadit sama, bez pokynu. Automat může být nástavbou robotiky, ale není to zaměnitelný.

V podstatě máš pravdu. Robot může být i poloautomat, byť takových aut bylo vyrobených naprosté minimum. Ovšem o vozidlu vybaveném robotickou převodovkou s nějakou softwarovou nadstavbou (typicky ZF AS Tronic) můžeme hovořit jako o vozidle s automatickou převodovkou.

Mikuláš Pelíšek píše:
Jaký by teda mělo význam to slovo automatizovaná, když by to bylo totéž co automatická ? Proto to označení vzniklo, aby odlišilo technickou podstatu převodovky.

Říkám, nemám nic proti tomu, když se to bude v evidenci odlišovat. Ale nelíbí se mi, když někdo řekne, že automatizovaná převodovka není automatická. Automatická je nadřazený pojem pojmu automatizovaná. Takže pokud je u nějakého vozidla s převodovkou AS Tronic (či nějakým jiným robotem) uvedeno "automatická převodovka", nejedná se o chybné označení. Jen to může být pro někoho málo specifikované.


Offline
Uživatelský avatar

472
31 črc 2015 19:56
Kladno
Jaký by teda mělo význam to slovo automatizovaná, když by to bylo totéž co automatická ? Proto to označení vzniklo, aby odlišilo technickou podstatu převodovky.


Offline
Uživatelský avatar

9268
10 čer 2004 11:19
Robot nejni automat. Robotická ti nebude řadit sama, bez pokynu. Automat může být nástavbou robotiky, ale není to zaměnitelný.


Offline
Uživatelský avatar

2525
13 črc 2009 13:42
No však ano. Vždyť o tom tu celou dobu mluvím. Robot je automat na mechanickém principu.


Offline
Uživatelský avatar

9268
10 čer 2004 11:19
Hydrodynamika nejni podmínkou.. Automatů existuje hromada druhů a to i čistě mechanických. Takže trochu uber.


Offline
Uživatelský avatar

2525
13 črc 2009 13:42
PvvS píše:
To je zas diskuse. Robotizovaná převodovka se od manuální liší pouze tím, že není mechanicky spojená s šaltrem. Ale řadit furt musí ten automat mezi volantem a sedačkou. Automatická je závislá pouze na otáčkách a zatížení. Může mít blokování stupňů. Ale jinak se její řazení neovlivní. Robot nejni automat.

Opět tu někdo chybně zaměňuje pojmy. Ještě jednou: automatická ≠ hydrodynamická.

Takže ano, robotická převodovka se z konstrukčního hlediska velmi podobá převodovce manuální. Z hlediska obsluhy se však jedná o převodovku automatickou. Pojmy automatický a manuální nerozlišují, na jakém principu dané zařízení funguje. Řeší pouze způsob jeho obsluhy.

Takže nyní tvůj příspěvek přeložím do správné terminologie:
Robotizovaná převodovka se od manuální liší pouze tím, že není mechanicky spojená s šaltrem. (...) Hydrodynamická je závislá pouze na otáčkách a zatížení. Může mít blokování stupňů. (Potom bychom možná měli úplně správně hovořit o převodovce hydromechanické, ale to jen takové upřesnění.) Ale jinak se její řazení neovlivní. Robot je automat.

Mimochodem ani tak to není úplně pravda. U většiny dnešních hydrodynamických převodovek lze řazení ovlivnit volbami + a - podobně jako třeba u robota ZF AS Tronic.

Mikuláš Pelíšek píše:
Ovšem v tomto smyslu nelze slovo automatická chápat jako totéž co samočinná. Robotizovaná či automatizovaná převodovka je samozřejmě samočinná, ale automatická rozhodně nikoliv.

Slova automatický a samočinný jsou synonyma. Robotizovaná či automatizovaná převodovka je samozřejmě samočinná nebo též automatická, ale hydrodynamická rozhodně nikoliv.


Naposledy upravil xxx dne 04 srp 2020 16:18, celkově upraveno 1

Offline
Uživatelský avatar

472
31 črc 2015 19:56
Kladno
Ovšem v tomto smyslu nelze slovo automatická chápat jako totéž co samočinná. Robotizovaná či automatizovaná převodovka je samozřejmě samočinná, ale automatická rozhodně nikoliv.


Offline
Uživatelský avatar

2525
13 črc 2009 13:42
Mikuláš Pelíšek píše:
Tohle už jsem jednou opravoval u Sorek ČSAD SČ na základě této fotky. Pokud to má volič převodovky v této podobě, jde skutečně o převodovku robotizovanou nebo také automatizovanou. Ten rozdíl je opravdu VELMI ZÁSADNÍ, člověk s nějakým základním citem pro techniku to snad musí pochopit. ](*,)

Já nepopírám, že tohle je robotizovaná nebo též automatizovaná převodovka. Píšu snad někde, že není?

Vysvětli mi, na základě čeho soudíš, že tato robotizovaná, robotická, automatizovaná nebo jaká převodovka NENÍ AUTOMATICKÁ. Chceš snad tvrdit, že je manuální? Mezi manuální a automatickou převodovkou je opravdu VELMI ZÁSADNÍ rozdíl. Každá se totiž obsluhuje zcela jinak.

Četls vůbec můj předchozí příspěvek?


Offline
Uživatelský avatar

9268
10 čer 2004 11:19
To je zas diskuse. Robotizovaná převodovka se od manuální liší pouze tím, že není mechanicky spojená s šaltrem. Ale řadit furt musí ten automat mezi volantem a sedačkou. Automatická je závislá pouze na otáčkách a zatížení. Může mít blokování stupňů. Ale jinak se její řazení neovlivní. Robot nejni automat.


Offline
7106
27 úno 2010 07:40
V hokeji taky pískáš ofsajd podle jiných pravidel než ve fotbale. Stejné je to v tomto odvětví.


Offline
Uživatelský avatar

472
31 črc 2015 19:56
Kladno
Tohle už jsem jednou opravoval u Sorek ČSAD SČ na základě této fotky. Pokud to má volič převodovky v této podobě, jde skutečně o převodovku robotizovanou nebo také automatizovanou. Ten rozdíl je opravdu VELMI ZÁSADNÍ, člověk s nějakým základním citem pro techniku to snad musí pochopit. ](*,)


Naposledy upravil Mikuláš Pelíšek dne 04 srp 2020 15:54, celkově upraveno 1

Offline
Uživatelský avatar

2525
13 črc 2009 13:42
Bylo by dobré i zde používat správnou terminologii.

Nemám nic proti tomu, když se v evidenci budou automatické převodovky rozlišovat na hydrodynamické a robotické (či jak je to tam teď pojmenované). Ale říct o ZF AS Tronic a podobných moderních převodovkách, že to není automat, je prostě nesmysl, protože to automat jednoznačně je.

Automatická a hydrodynamická převodovka nemusejí být vždy to samé. Každá hydrodynamická převodovka je automatická, ale ne každá automatická převodovka je hydrodynamická. Pravdou je, že tyto dva pojmy se dost často chybně zaměňují.


Offline
7106
27 úno 2010 07:40
Není nad to tahat do jedné terminologie významy slov z nějaké jiné. Tady se to prostě za automat nepovažuje.


Offline
Uživatelský avatar

2525
13 črc 2009 13:42
Samozřejmě, že to je automat. Automat může pracovat na různých principech. Jedním z nich je právě robotika.


Offline
7106
27 úno 2010 07:40
Není to automat, ten řadí na jiném principu. Proto se to rozlišuje.


Offline
Uživatelský avatar

2525
13 črc 2009 13:42
Takže převodovku obsluhuje řidič, nebo nějaká serva a nějakej software? Jestliže je převodovka schopna řadit bez zásahu řidiče, potom je to automat. Byť je konstrukčně velmi podobná manuálu.


Offline
7106
27 úno 2010 07:40
To je v podstatě manuál, jen místo klacku jej obsluhují serva a řadicí jednotka.


Offline
Uživatelský avatar

2525
13 črc 2009 13:42
A robotizovaná převodovka snad není automat? Odkdy?


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9494 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113 ... 380  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 19 dub 2024 17:53
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]