Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 89 z 720    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92 ... 720  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

2525
13 črc 2009 13:42
Jaký má smysl hlášení zastávek v kabině řidiče?


Offline
14
14 úno 2020 20:08
M píše:
Ondra98: taky se mi stalo, když jsem ještě jezdil do školy, taky na Staré osadě jsem nastupoval do tramvaje linky číslo 3, bylo to ale odpoledne, skoro nikdo nejel, ja si sedl na jedno místo, byla to K2 a byo tam více jak polovina prázdných sedadel a bába nastoupila a šla přímo ke mě a řekla na celou tramvaj: Tady mladý pán mě pustí sednout.a já na to: omyl pani, nepustím, je tu dalších asi 20 sedadel a pani: ale toto je moje sedadlo, já: a máte místenklu? Baba: to je dneska mládež, to je strašný a nadávala a celou cestu brblala a pomlouvala a stála nademnou, já se musel jen smát, přitom i vedle mě bylo volno, prostě totální úlet.

Takové "lidi"- obou pohlaví- si velmi rád vychutnávám, hlavně v době po 14. hod. Vzpomínám si z dětských let, jak se moji rodiče a jiní jejich vrstevníci rozčilovali, že důchodci jezdí MHD zrovna v době, kdy "pracující lid" se vrací ze zaměstnání domů sedřený otrokářským systémem a "oni" musí zabírat místa k sedění. Počastuju je i tím" no to těm mladým dáváte příklad"..Prostě na hrubý pytel, hrubá záplata..


Offline
2668
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Jestli to nehraje šofcovi přímo do ucha, tak není co řešit. Jinak nenahrané zastávky jsou i teď, např. nová zastávka Říčanská v Ostrovačicích (u hřbitova směr Brno, ne ta u stopky směr Říčany). Navíc se tyhle dvě zastávky jmenují každá jinak, protože jsou od sebe za rohem, což samo o sobě není špatně, jen to hlášení chybí. Chce to zjevně víc péče o data, ne o technologii jako takovou.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

738
27 bře 2010 10:37
Brno Bohunice - 6, 8, 10, 50, E50, 60, 61, 69, 82, N90, N91 a N96
Taky se mi stalo, že mi babka nadávala, že jsem ji automaticky nepustil na její oblíbený místo v 21Tr, sice jsem ji pustil, protože jsem neměl náladu se hádat s babkou a nebylo to jediný místo, ale přesto nadávala na celej trolejbus, že si musela říct :mrgreen:

_________________________________
Suzuki Swift Sedan 1.6i 16V (1994)

RT6N26 --> colt274


Offline
7105
27 úno 2010 07:40
Nejsi sám. Mně to nikdy nevadilo. Každopádně teď mají utrum.
Je tedy pravda, že dříve nebyly všechny zastávky nahrané a poslouchat půl linky "Příští zastávka... Příští zastávka... Příští zastávka, zastávka je na znamení" se nedalo.


Offline
2809
01 úno 2006 10:39
Robert: pokud to v regionálkách nehlásí do kabiny řidiče, tak pak nechápu o co těm řidičům jde, vím, že mají otevřenou kabinu, ale reprák určitě nemají za uchem jak my v DPMB, takže nechápu, proč by to měli vypínat.


Offline
7105
27 úno 2010 07:40
M píše:
Já bych nechal možnost ztlumit či vypnout v kabině, což naštěstí v DPMB jde. Cestujícím ať to hlásí co chce, jak nahlas chce, ale já to 10 hodin nepotřebuju, aby mi to řvalo do ucha v kabině.

V regionálních autobusech to hlásí jen do vozu.


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Cracatit: S tím samozřejmě souhlasím. Nejsem příznivcem toho, aby řidiči svévolně vypínali hlášení. Ale souhlasím i s M, že by řidiči měli možnost to vypnout do kabiny. Jenom mám pocit, že u linkových autobusů to přímo do kabiny snad ani nehlásí.

A ano, to sezení znám taky. Ještě před IDS v SORu C 12 mezi Brnem a Hodonínem. Nějaký pán v obleku a kravatě si sedne do uličky, k oknu si dá aktovku, vytáhne mobil a začne do něho řvat že se mu pokazilo auto a jak je to nefér, že teď musí s tím póvlem autobusem a že na něho lidi řvou, protože autobus se mezi tím zaplnil a lidi stáli nad ním a ozývali se a vydrželo mu to až do Čejče, kde vystupoval. No a já seděl za ním a musel ho celou tu dobu poslouchat. Nic moc cesta, teda. Na druhou stranu, sám tuto taktiku ignorace používám právě na ty báby a dědky co si v prázdném voze chtějí just sednout zrovna na to moje místo. A docela se mi to osvědčilo :lol:

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
2809
01 úno 2006 10:39
Já bych nechal možnost ztlumit či vypnout v kabině, což naštěstí v DPMB jde. Cestujícím ať to hlásí co chce, jak nahlas chce, ale já to 10 hodin nepotřebuju, aby mi to řvalo do ucha v kabině.


Offline
2668
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Peno: Je jen dobře, že se to nedá vypnout, hlášení slouží pro orientaci různých skupin lidí a že ho dav nevnímá, není problém řidiče. Mělo by to jít možná stlumit, ale vypnout úplně ne.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

9268
10 čer 2004 11:19
Se mi taky stalo.. Stačilo po milostivé chtít místenku... Šalinkartu měla, ale místenku ne.


Offline
2809
01 úno 2006 10:39
Ondra98: taky se mi stalo, když jsem ještě jezdil do školy, taky na Staré osadě jsem nastupoval do tramvaje linky číslo 3, bylo to ale odpoledne, skoro nikdo nejel, ja si sedl na jedno místo, byla to K2 a byo tam více jak polovina prázdných sedadel a bába nastoupila a šla přímo ke mě a řekla na celou tramvaj: Tady mladý pán mě pustí sednout.a já na to: omyl pani, nepustím, je tu dalších asi 20 sedadel a pani: ale toto je moje sedadlo, já: a máte místenklu? Baba: to je dneska mládež, to je strašný a nadávala a celou cestu brblala a pomlouvala a stála nademnou, já se musel jen smát, přitom i vedle mě bylo volno, prostě totální úlet.


Offline
586
25 říj 2019 10:12
M: Chápu, že někdo nerad chodí do případných konfliktů, ale líná huba... Možná bábu spíš zaskočilo, že se někdo ozval, protože tak "jezdí už 30 let", kdyby jí to říkal někdo 3x denně, tak by ji to možná taky přešlo.
A pak jsou opačný případy, kdy si někdo usmyslí, že zrovna místo, na kterým sedíte je jeho reservé. Pár let zpět absolutně prázdná T3 na d-12 (tak 10 lidí ve voze), na České nastoupí bába a stoupne si vedle mě sedícího cca naproti druhým dveřím. Jenom šalina zatočí před Soud, tak začne, že jestli jsem si nevšiml, že tam stojí, že je stará, a že čeká až jí uvolním místo. Tak jsem jí odvětil, že jestli si nevšimla, že je víc sedadel volných jak obsazených, takže nemám důvod se zvedat, když si může sednout sedadlo přede mě nebo sedadlo za mě. No vyslechl jsem si, že jsem nevychovanej, a že ti mladí to je hrůza a za komunistů by se to nestalo... Na Šilingráku vystoupila a protože byla zaměstnaná nadáváním, tak si nikam nestihla sednout. Lidi jsou prostě někdy zvláštní a samozřejmě se tak můžeme jevit ostatním i my...


Offline
7105
27 úno 2010 07:40
Přesně tak. Nemám sebemenší problém si právě takové místo zvolit za cíl svého pozadí a požádat o uvolnění.


Offline
2809
01 úno 2006 10:39
Ondra98: s tím sezením do uličky mám taky zkušenost, je to už mnoho let zpět, ještě když jsem jezdil na staré Karose, přišla za mnou na poslední kolo přítelkyně, uplně ve předu seděla bába na předním sedadle do uličky, u okna bylo prázdno, holka nastoupila předem a poprosila, zda by si mohla k oknu sednout, no a to co se pak odehrálo určitě nebylo normální, baba se začla rozčilovat a nadávat na celej autobus, že chce sedět sama, ať jde holka jinam a začla ji nadávat, takže jsem se z kabiny nahnul a upozornil slušně bábu, že byla slušně požádána a že si myslím, že by ji mohlo stačit jedno sedadlo, mimochodem všechna ostatní sedadla byla plná a pár kusů i stálo, načeš my bylo řečeno, že se mám starat o řízení a ne o ni a v tom i několik jiných cestujících spustilo, že bába má právo sedět sama a když ona nechce, nikdo nemá právo si vedle ní sedat a že je holka nevychovaná a já sprosťák, mimochodem se to stalo na lince 45 na staré Osadě, holka zůstala stát a bába vystoupila na Gajdošove. Tož asi tak. Takže pokud má podobnou zkušenost více lidí, proto se asi neozvou.


Offline
586
25 říj 2019 10:12
Má taková osvěta vůbec šanci na nějaký úspěch? Dost o tom pochybuju... Přemýšlející člověk to prostě záměrně nedělá a tomu zbytku je to úplně jedno. Jakoukoliv bezohlednost vymýtíš dost těžko, zbytečná jízda v levým pruhu; parkování přes 2 místa, aby mi tu super káru za 30 tisíc na úvěr z Áček někdo neobouchal dveřma; právě obouchávání cizích aut na parkovišti dveřma, ... Problém je taky v tom, že se lidi bojí ozvat a požádat třeba o uvolnění místa zaskládanýho taškama. Dokud budou lidi lidi, tak se s tím musí počítat, což neznamená, že to je správně.


Offline
1779
04 bře 2012 23:26
Ondrah98 píše:
Spousta lidí má tu úžasnou vlastnost, že se shlukují v prostoru dveří i když je zbytek vozidla úplně prázdný…

Trochu změním téma.
Je to pravda, stejně tak jako sedí v uličce a k oknu nikoho nepustí, nebo sedačky používají jako odkladiště na jejich tašky.
Kdy DPMB udělá osvětu okolo tohohle? Protože to je evidentně potřeba, což je smutné. A teď, když byla osvěta na COVID-19, může se pokračovat osvěta na civilizované cestování.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

6898
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Ondrah98: proto některá města umisťují příslušné přístroje na stranu bez dveří a např. mezi dveře, čímž se alespoň mírně eliminuje právě počet lidí, kteří zůstanou u dveří a blokují průchod.


Offline
586
25 říj 2019 10:12
Spousta lidí má tu úžasnou vlastnost, že se shlukují v prostoru dveří i když je zbytek vozidla úplně prázdný, že by to nějaký terminál na karty tak znatelně zhoršil se mi moc nezdá... Už teď stačí, když někdo nastoupí, zastaví se ve dveřích a začne po kapsách hledat papírovou jízdenku, a že by kvůli tomu kolabovala doprava jsem si nevšiml. Nedramatizoval bych to, realitu ukáže provoz, pak to můžeme řešit.


Offline
307
21 dub 2009 20:30
peno píše:
Koupí si jízdenku v předprodeji, kterou pak budou muset označit na tom samém terminálu, jako si další lidi budou chtít pípnout. A pánbůh chraň, pokud budou lidé s kartou řešit další kraviny, typu jízdenky pro spolucestující, zavazadlo atd. To tam bude fronta celou cestu mezi dvěma zastávkami. A vzhledem k tomu, že někoho chytrého ještě napadlo, ty terminály umístit mezi dveře, asi si umíte představit, co za bordel to udělá na frekventovaných zastávkách, zvlášť pokud se k tomu ještě přidají lidi, pípající si výstup. A to je přesně ten důvod, proč jsem odpůrcem tohoto řešení. Zase to řešil někdo od stolu, kdo jen viděl světový systém a musel ho mít, aniž by si uvědomil, jaké problémy to v reálném provozu reálným lidem způsobí.


Jo jo, máš recht. Tuhle jsem narazil na odbornou studii, která říká, že ve městech, kde něco podobného už nějakou dobu funguje, kolabuje doprava, znatelně stoupl počet psychických poruch, sebevražd a, co je nejhorší, někteří ze šotouškých apokalyptiků dokonce začali uvažovat o koupi auta!


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
No, mě se teda nezdá, že by to zabíralo o tolik víc místa. Třeba v Sorech se ta část pro řidiče vešla akorát do té mezery po USV-C a část pro cestující je umístěna tak šikovně, že rozhodně nepřekáží ani řidiči, ani cestujícím. To starý palubák musel řidičům překážet mnohem víc. Jedinou výhradu mám k umístění čtečky karet na boku, což je dost nepraktické, ale dá se to přežít.
Jinak, když už se to tu řeší, tak bych měl dotaz. Ono se u těch nových pokladen už nedá vypnout hlášení (myslím samozřejmě u regionálních autobusů mimo DPMB), nebo zatím jenom řidiči nepřišli na to, jak to vypnout? Ještě jsem totiž nezaznamenal nefunkční hlášení u vozů s novou pokladnou.

Martan píše:
A je to tu zase.
Jako loni s usměrněným nástupem cestujících do vlaků. Tolik lidí nebude kupovat jízdenku až ve vozidle. Většinou mají šalinkarty nebo jízdenky koupí v předprodeji.

Koupí si jízdenku v předprodeji, kterou pak budou muset označit na tom samém terminálu, jako si další lidi budou chtít pípnout. A pánbůh chraň, pokud budou lidé s kartou řešit další kraviny, typu jízdenky pro spolucestující, zavazadlo atd. To tam bude fronta celou cestu mezi dvěma zastávkami. A vzhledem k tomu, že někoho chytrého ještě napadlo, ty terminály umístit mezi dveře, asi si umíte představit, co za bordel to udělá na frekventovaných zastávkách, zvlášť pokud se k tomu ještě přidají lidi, pípající si výstup. A to je přesně ten důvod, proč jsem odpůrcem tohoto řešení. Zase to řešil někdo od stolu, kdo jen viděl světový systém a musel ho mít, aniž by si uvědomil, jaké problémy to v reálném provozu reálným lidem způsobí.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
2668
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Ta hlasová telefonie má jenom takový malý háček, musí být venku dostatečný signál. Už jsem zažil situaci, kdy řidič kvůli nehodě a nutnosti objíždět jinou trasou, volal dispečera svým mobilem, protože mu to nějak nechtělo fungovat přímo z busu a neměl signál, přitom byl kousek od dálnice a tím pádem se dovolal až na třetí pokus, zatímco zprávy o zpoždění většinou fungovaly dobře, jejich doručení jsem zažil xkrát na různých Trabantech (SOR) i Crossech mimo město.
Naopak zobrazování přestupů a podobných věcí chválím a určitě to bude jedna z lepších vlastností té nové velké kasy. Menší nadšení asi bude z toho, kolik zabírá prostoru.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
2809
01 úno 2006 10:39
Jezour: jj někdo z toho může být nadšený, to je fakt. Někdo si zas raději vybere dekádu, kde to aspoň zatím nebude potřeba. Mě bylo řečeno, že je v tom manuálu spousta chyb a sešitek s opravama jsem nedostal, protože už nebyly, až budu mít i ten, tak se na to podívám, zatím to beru jako zbytečné. Proto to ani zde nějak více nekomentuju, protože jsem to zatím nečetl.


Offline
1109
21 zář 2009 15:23
M píše:
Neni to tak uplně pravda, prodej skončil, to je pravda, ale jen u tramvají a trolejbusů, naopak my řidiči autobusů jsme dostaly manuály na naučení se obsluhy nových pokladen ( které jsme na vlastní oči ještě ani neviděli ) a dostaneme všichni pokladny. V první fázi jen určitá část, proto se mění i dekády na pokladnové a nepokladnové, protože zatím neni dostatek podstavců a pokladen. Jakou z toho mají všichni autobusáci radost asi neni třeba psát.

Ale prosím uznejte, že sice ten manuál má přes 40 stran, ale je totálně srozumitelný. Když si to párkrát vyzkoušíte, bude to totální pohoda. I ty špeky typu jak přisvítit LEDkou na QR kód jízdenky, aby se načetla... Vždyť to konečně bude kontrolováno, dvojí použití téhož kódu v tomtéž linkospoji vyhodnoceno jako neplatná jízdenka apod. Barevné rozlišení předložené elektronické jízdenky na zelené=platné / žluté=překontroluj / červené=neplatné; načtený QR kód = nově znemožnění pozdějšího storna jízdenky; fotka, jméno a datum narození cestujícího pro kontrolu oprávněnosti slev; online mapa s přípoji; elektronický seznam návazných spojů a automatické vyhodnocení vzájemného přestupu; každá pokladna má zároveň mikrofon a hlasovou SIMkartu pro možnost telefonie; ...
Ano, poměrně radikální změna dekád na střediscích 2320 jde s tímto krokem ruku v ruce, ale ta je přeci matematicky zcela nevyhnutelná. Konečně všechny spoje linek jedoucích mimo Brno budou mít k dispozici prodej doplatků za 16 Kč...


Offline
2809
01 úno 2006 10:39
Pokud to někdo ještě neznám, o pípání jízdenek je psáno zde:
https://www.pipniajed.cz/


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 17980 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92 ... 720  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 18 dub 2024 19:08
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]