Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 39 z 124    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42 ... 124  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

800
15 srp 2012 14:28
A o kousek dál je to ještě lepší, při jízdě Geislerova -> Životského je hlavní doleva, ale někteří experti tam blikají vpravo ](*,)

_________________________________
"Všichni se jednoznačně shodli, že Solaris je novou, velmi moderní firmou s kvalitními produkty. A proto budeme mít trolejbusy SOR."


Offline
586
25 říj 2019 10:12
Jako cestující jsem tam zatím zažil většinou o něco málo rychlejší průjezdy a jeden průjezd krokem... Myslím, že se to u většiny časem poddá, chápu, že přeletět to hned napoprvé naplno nemusí být pro spoustu řidičů příjemná představa. A někteří tam taky budou jezdit krokem pořád, protože se na podobných sjetích/rozvětveních tratě nenaučili ani správně používat blinkry. Třeba d-8/10 blikající při výjezdu z Nezamyslovy na Táborskou doprava... :roll:


Offline
609
24 čer 2005 20:56
Domis píše:
...předpokládám, že k výhybce měli řidiči nějaké školení, nebo se pletu?

Je k tomu papír, kde je vše popsáno.

_________________________________
I cesta může být cíl.


Offline
Uživatelský avatar

6894
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
A dneska na d-8 směrem do centra přibrždění na 5 km/h (KT8), takže nic.


Offline
Uživatelský avatar

1621
10 čer 2006 20:45
Brno
Já teda když přes tu výhybku jel poprvé tak ano, jel jsem tak 25, protože ono je jedna věc vědět jak to funguje podle papíru, kdy to vypadá neskutečně komplikovaně, a pak v reálu je to na pohodu. Od další cesty už plnou traťovou, byť poprvé jsem se v kabině křečovitě držel všeho možného

_________________________________
Připravte si prosím jízdenky a průkazy na slevu!


Offline
428
24 lis 2017 11:40
Domis píše:
rezervu při průjezdu výhybkou nechápu (rezervu má vlastní oblouk výhybky v tom, že poloměr jistě limitně vyhoví o něco vyšší rychlosti než 40 km/h - bez strachu z vykolejení). Ale třeba je to zatím jen nezkušeností řidičů, možná si nejsou ještě zcela jisti návěštěním. Ve voze jsem při průjezdu nikdy žádné škubnutí nezaznamenal, možná v kabině je to víc cítit. Náhlá změna zrychlení (přechod přímá-oblouk bez přechodnice) je ve 40 km/h na železnici běžná (standardní železniční výhybky), patrně řidiči MHD na to nejsou zvyklí.


Je to 1:9 300 myslím, takže fyzicky je 50km/h. Možná rezerva, možná kvůli výškovému uspořádání.


Offline
Uživatelský avatar

1082
22 pro 2008 22:51
PoŠuKov, 2. část
Alanis: Novou výhybku jsem projel několikrát v mnoha směrech a je vidět, že řidiči zatím jezdí různě. V první den provozu polovina řidičů jela "po staru", ostatní někde mezi 30-40 km/h. Minulý víkend už převažovaly rychlé průjezdy, průměrně zase 35 km/h. Jednou jsem jel i 10 v přímém směru, a to řidič přibrzdil odhadem na 40 km/h. Upřímně to přibrzďování nechápu, za/před výhybkou na tělese jezdí řidiči běžně přesně 60 km/h (tedy na povolené hranici), rezervu při průjezdu výhybkou nechápu (rezervu má vlastní oblouk výhybky v tom, že poloměr jistě limitně vyhoví o něco vyšší rychlosti než 40 km/h - bez strachu z vykolejení). Ale třeba je to zatím jen nezkušeností řidičů, možná si nejsou ještě zcela jisti návěštěním. Ve voze jsem při průjezdu nikdy žádné škubnutí nezaznamenal, možná v kabině je to víc cítit. Náhlá změna zrychlení (přechod přímá-oblouk bez přechodnice) je ve 40 km/h na železnici běžná (standardní železniční výhybky), patrně řidiči MHD na to nejsou zvyklí.

Martin1203: Jestli někdy něco selže a něco se na výhybce stane, tak to na 99,99 % bude řidič, který nebude respektovat návěst STŮJ! Ale předpokládám, že k výhybce měli řidiči nějaké školení, nebo se pletu?


Offline
428
24 lis 2017 11:40
Myslel jsem spíš Nezamyslovu mezi Táborskou a trianglem, ale je to jen druhořadý doprovodný efekt. Možná i na úrovni Stejskalovy - ta je ještě od ostatního hluku docela daleko.


Offline
2667
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Mnadeníček: Cože? U židovského hřbitova a ticho? To určitě ne, když kolem vede železniční trať a Ostravská, pokud si ty silnice nepletu. Před dvěma lety jsem byl s kamarády přímo na hřbitově na prohlídce a šalina nebyla slyšet tolik, jako sanitka/hasiči na okruhu spolu s konstantním hukotem. To jen ke klidu. Jinak chybějící zastávka osmičky není žádný problém, když je o kousek dál trasa do Julcu.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2482
28 lis 2007 23:00
Brno
V Praze už funguje pár let a nevím o tom, že by rychlostní výhybka selhala.
Tady se o tom pěkně píše a je to i graficky dobře znázorněné: https://www.prazsketramvaje.cz/view.php ... 2013041401

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Offline
56
31 bře 2019 10:53
Alanis píše:
Dotaz k rychlostní výhybce. Jel už někdo přes ní těch 40, resp. 60km/h?

Tento týden jsem se byl několikrát projet 8 a 10 a pokaždé jsme se přes ty výhybky kodrcali max. 20, i ve spojích se zpožděním, návěsti vždy ukazovali 40/60.

Tak já nevím, řidiči se bojí? Nebo je to špatně postavené a nejde to projet víc jak 20? Nebo se nemůže ještě jezdit víc jak 20?

Jsem z toho dost zklamanej, konečně nějaký zrychlení provozu a zatím úplně k ničemu...


Zdarec, valil jsem na tom 40, je to hodně divný pocit, nevím, jak to vnímají lidi, ale v KáTéčkové kabině to trochu hodí a hlavně, věř tomu zabezpečení... Jako lítám tam 40, zatím se mi nestal problém s blokováním atd... Ale jak říkám, za a) jezdilo se tam x let pomalu, za b) když jsem se ptal před výlukou, tak část řidičů i odpovědělo, že dolů na sjížděčku 15, část že 30, si vyber že... Takže možná ani neví, kolik můžou valit, páč nečtou návěst a mají toho plné nohy, místy ruky.. Pr*el bude, jak to jednou selže a potká se něco od skály a něco od/k Líšně, tam bych fakt sedět nechtěl
..


Offline
Uživatelský avatar

800
15 srp 2012 14:28
Dotaz k rychlostní výhybce. Jel už někdo přes ní těch 40, resp. 60km/h?

Tento týden jsem se byl několikrát projet 8 a 10 a pokaždé jsme se přes ty výhybky kodrcali max. 20, i ve spojích se zpožděním, návěsti vždy ukazovali 40/60.

Tak já nevím, řidiči se bojí? Nebo je to špatně postavené a nejde to projet víc jak 20? Nebo se nemůže ještě jezdit víc jak 20?

Jsem z toho dost zklamanej, konečně nějaký zrychlení provozu a zatím úplně k ničemu...

_________________________________
"Všichni se jednoznačně shodli, že Solaris je novou, velmi moderní firmou s kvalitními produkty. A proto budeme mít trolejbusy SOR."


Offline
Uživatelský avatar

637
08 kvě 2008 15:15
Brno - Žabokvaky
Z hlediska provozu by drobny prinos byl i to, ze se z Lisne bude dat odbocit do smycky Geislerova (je tam misto na trojuhelnik), coz az bude nekdy protazena d-10 k muzeu bude prijemne (historicke vozy ktere by se "vencily" se otoci bez couvani i driv nez v centru v useku, kde uz nema tram samostatne teleso a je vyssi riziko nehody)... ale je to hudba vzdalene budoucnosti a ty ostatni prinosy jsou asi dulezitejsi.

_________________________________
Ostatně soudím, že Kartágo musí být zničeno... (Cato)


Offline
428
24 lis 2017 11:40
tak pořád místo 3 zastávek budou 2, zkrátí se fyzicky délka trasy a zvýší traťová rychlost díky přímějšímu směrovému vedení a segregaci provozu...no a zastávka by asi byla na znamení a vzhledem k umístění by byla často projížděná
myslím, že o té minutě až 2 lze hovořit i s tou zastávkou (teď když jsem dal najít spojení jsou to minuty 4)


Offline
7090
27 úno 2010 07:40
Tak jestli tam bude další zastávka, minuta bude v prachu. Jako mně je to 1, ale přínos bez toho P+R nevidím žádný.


Offline
428
24 lis 2017 11:40
Souhlas. Podle mě je ta minuta až 2 pro spoustu cestujících cenější než obsluha řídké rezidentní zástavby v cca čtvrtině docházkové "bubliny" od zast. Židovský hřbitov, kterou supluje jak bylo řečeno Buzkova. Taky ten klid místní taky určitě ocení.
Navíc bych hádal (má o tom někdo informace?), že v cca místě lávky na Turgeněnovu bude zastávka (asi na znamení), která poslouží krom hřbitovu i pár lidem z paneláků na Turgeněvově. Kouzlo 8 je v její rychlodrážní povaze, která je potřeba, aby kompenzovala složitější dostupnost zastávek v sídlištích, zejména v Líšni. Jiními slovy, když už se člověk na šalinu trmácí dál a déle, odměnou mu má být rychlé spojení. Takže v souvislosti s tím fandím každému takovému počinu.


Offline
Uživatelský avatar

9266
10 čer 2004 11:19
Na Buzkovu je to 350m... Navíc v okolí zastávky židovský hřbitov je minimální zástavba. Navíc an mostě přes olomouckou byla v rámci ŽUB plánovaná zastávka Černovice


Offline
7090
27 úno 2010 07:40
Židovský hřbitov ovšem neobsloužíš ničím. S P+R by to smysl asi dávalo větší. Úsporu tam ale fakt nevidím.


Offline
Uživatelský avatar

3084
29 srp 2009 19:30
Tak, ono by mělo mezi železničním trojúhelníkem a výpadovkou vzniknout P+R, takže význam to mít bude i další. Předpokládám ale, že se čeká na podobu/koordinaci s ŽUB => času dost.

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
Uživatelský avatar

3971
25 led 2006 16:11
všudezdejší
Robert píše:
O kolik? O minutu? Za cenu vynechání 2-3 zastávek mi nepřijde, že by to dávalo smysl.


Vynechávánímzastávek cestou v Líšeň, o co přijdu? Životského hádám bude pro d-8 a 10 v přeložené poloze někde pod viaduktem a zbytek obslouží trasa směr Juliánov. Zrychlení cesty do Líšně vynecháním esíčka přes Geislerovu smysl rozhodně má.

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
7090
27 úno 2010 07:40
O kolik? O minutu? Za cenu vynechání 2-3 zastávek mi nepřijde, že by to dávalo smysl.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1971
07 dub 2006 09:03
Nn, výhybky na Ostravské se narovnání netýká, jde o to vést trať do Líšně na kolem 1. Brněnské, ale ve stopě někdejší štreky nach Lösch, tedy podél Olomoucké a napojit se na Krásného. Výhodou je zkrácení JD.


Offline
2667
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
S tou osmičkou u Krásného se myslí jako nějaký narovnání? To je asi trochu pasé, když máme nový r-výhybky na Ostravské, nebo ne?

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

9266
10 čer 2004 11:19
25/26/27 bych neuvažoval do dostavění tunelu pod vinohradama. Dokud bude doprava jenom svedená pod vinohrady, kde se část vrátí na okruh okolo SO a zbytek ucpe Vinohrady/Líšeň, tak to bude místo pravidelný dopravy pouze hromadná. Obsluha vinohrad by byla lepší podle původního projektu, kde byla trať ze SO a vedle zahrádkářské kolonie uhnutá na Pálavák. Pokud vím tak to je jeden z důvodů, proč je ta silnice v obloukách, aby byla vyspádovaná.

Pokud natahovat d-8 nahoru, tak jedině s přeložkou mezi Krásného a Křenovou. Ta už je taky plánovaná léta a je na ni aj rezerna pod mostem..


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1971
07 dub 2006 09:03
Robert píše:
Však o tom se celou dobu bavím, a tobě se to původně moc nelíbilo. :-)

Původně mi nedocvakl souběh t25/26 a a44/84.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3079 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42 ... 124  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 29 bře 2024 02:43
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]