Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 41 z 124    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44 ... 124  Další
Autor Zpráva
Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1971
07 dub 2006 09:03
U tangenciáních linek a44/84 a t25/26 by se jakýkoli závlek měl vážit na lékárnických vahách, aby linka neztratila na atraktivitě. V opačném případě může hrozit, že cestující přejdou na radiály a zbytečně zatíží centrum, zejména jeho hlavní přestupní body. Pořád tady např. existuje dilema, zda vést a44/84 po Porgesově nebo husovickým tunelem. Po zprovoznění Žabovřeské bude legitimní otázka, zda nevynechat Jobsko a zrychlit tak spojení na Mendlák. Stejný případ je i dvojlinka t25/26. Řešilo se to i tady - kdyby jela rovnou přes Žarošickou a Jedovnickou, ušetřila by pár minut oproti závleku přes Vinohrady.


Offline
7134
27 úno 2010 07:40
O kolik by byl trolejbus pomalejší oproti dnešku, kdyby jel přes Zbrojovku? Nedokážu to odhadnout. Pokud by to bylo do 5 minut, vyřešila by se tím potřeba linky 27 a Vincky by měly spojení se Starkou, potažmo šimickým nádražím po celý den i bez ní.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1971
07 dub 2006 09:03
Propojka SO-Dělnický dům může být nejdřív po převedení VMO přes (pod) Vinohrady, tedy až po zprovoznění jak Tomkova nám., tak úseku Jedovnická - Černovická. Na tunel se bude čekat ještě déle. Problém není ani tak Křenová, jako zprasená Táborská plus odpor šimičáků k prašivé spojce u grandu.
Souhlasím s Cracatitem, že by se neměla zbytečně zpomalovat páteřní t25/26 závlekem přes Zbrojovku, Na tu by mohla stačit nějaká lokální linka (57?) , případně pár vybraných spojů.


Offline
588
25 říj 2019 10:12
xxx píše:
Seš si jistej, že by kapacitně stačily?


Tak samozřejmě záleží, co by tam jezdilo... Ale určitě by ten provoz nebyl větší než za současného výlukového stavu, kdy po Křence jezdí d-12, která v neprázdninové špičce jezdí snad co 3 nebo 4 minuty.


Offline
2676
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Ondra K.: To je dobrá blbost, takže z relativně rychlé tangenty uděláme kličkující bus, co svou trasu pojede 90 minut jedním směrem? Fakt nádhera. Myslím, že z Líšně na Veveří nebo třeba Zimák tím určitě budou chtít jet takovouhle oklikou. sarcastic :mrgreen:

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
2676
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
A co nejdřív realizovat propojku SO - Dělnický dům/O. Ševčíka a pak teprv prodloužení na Vinohrady? Pak by třeba trojka šla protáhnout skrz.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

2540
13 črc 2009 13:42
Seš si jistej, že by kapacitně stačily?


Offline
588
25 říj 2019 10:12
O vytížení Křenové jsem se ale zmiňoval v souvislosti s návrhem na rozbočení trati do Líšně, kdy by byla potřeba další linka ve směru Hlavní nádraží - Vinohrady, tedy přes Křenku. Pokud mi jede linka do smyčky Juliánov, tak prodloužení trati z této smyčky dál na Vinohrady mi Křenku víc nezatíží, těch spojů pojede stejně, akorát dojedou o kousek dál.


Offline
7134
27 úno 2010 07:40
Blíž to není. I kdyby šalina ze Starky nejela po trase trolejbusu, ale "nějak" skrz kopec, je to stejně daleko, jako když pojede z Julcu přes Šedovu a Věstonickou. Přičemž obslouží větší část Vinohrad. Na šimické nádraží pojede trolejbus směr Zbrojovka, který Vincky obslouží celé.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1971
07 dub 2006 09:03
Šalina na Vinohrady má větší přínos ze Starky. Jednak je to blíž, jednak by se tam protáhly dvě linky, takže by bylo přímé spojení na rolu i na Čáru plus vazba na vlakovou stanici Šimice, která bude nad Bubeníčkovou. O vytížení Křenové už tady zmínka byla.


Offline
432
24 lis 2017 11:40
Určitě ražený.


Ondra K. píše:
Nová zbrojovka s tím souvisí celkem dost, protože případná trolejbusová trať Tomkovo náměstí - Nová Dukelská - Šámalova - Bubeníčkova má být náhrada za současnou trať mezi Tomkáčem a křižovatkou Svatoplukova x Rokytova, takže jízdní doba mezi centrem a Vinohrady se o něco prodlouží.


O to víc by se hodila trolejbusová trať Tomkovo nám. - Rokytova po okruhu.


Offline
Uživatelský avatar

800
15 srp 2012 14:28
b1: Dle novinových článků bude délka tunelu Osová-NB 619m a náklady na celou stavbu (vč. přeložek, nové měnírny, tunelu, zastávek a nového dopravního uzlu) 1,4 mld.

Pod Vinohrady by musel být tunel celý ražený a zastávky hlouběji uložené. Určitě by se jednalo o daleko dražší stavbu než v případě tunelu Osová-NB.

_________________________________
"Všichni se jednoznačně shodli, že Solaris je novou, velmi moderní firmou s kvalitními produkty. A proto budeme mít trolejbusy SOR."


Offline
Uživatelský avatar

3696
08 čer 2005 23:12
mnadenicek píše:
Tunel by byl poměrně krátký - cca 400m, ale i tak - asi by finance byly náročné a koordinace s Vinohradským tunelem a četnými kolektory by asi nebyl žádný med, ale nic není nemožné.
A jak bude dlouhý (a drahý) ten tunel z Osové ke kampusu?


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6161
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Cracatit píše:
No, mně přijde, že paní redaktorka tam naplácala víc věcí dohromady, nejen San Francisco vedle šaliny, ještě do toho tahá busy, které s tou trasou nemají nic společného, jen blbé trasování A-78 a navíc ten text vyznívá, jako by na Vinohrady nejezdil žádný trolejbus, jen okolo něj nějaké šaliny a občas tenhle jediný bus na Líšeň, Slatinu a Olympii.
Přitom do sídliště jede co chvílie T-27 a obě hlavní linky T-25+26. Pak tam ještě plácá něco o Zbrojovce, která s tím nesouvisí vůbec a trasování trolejbusů skrz ni bude úplně nové.
Ten plán dává smysl, spíš nechápu, proč tam tahat trať z Juliánova a ne přímo ze Staré osady, brání v tom uliční síť v té oblasti, nebo co vlastně? Z hlavního nádraží mi to připadá po Cejlu výrazně kratší.

Nová zbrojovka s tím souvisí celkem dost, protože případná trolejbusová trať Tomkovo náměstí - Nová Dukelská - Šámalova - Bubeníčkova má být náhrada za současnou trať mezi Tomkáčem a křižovatkou Svatoplukova x Rokytova, takže jízdní doba mezi centrem a Vinohrady se o něco prodlouží.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
432
24 lis 2017 11:40
No úplně původně mě tady zaujala myšlenka městských lanovek, kdy by bylo na velmi krátké trase od konečné u polikliniky překonáno velké převýšení (buď nadzemní - přes Věstonickou a dolů konec cca u Bořetické..nebo malou pozemní od polikliniky po zast. Bořetická -280m). Jistý smysl by to mohlo dávat a pak mě napadlo tohle.
Tunel i lanovka je pochopitelně příliš drahá záležitost pro obsluhu cca 7000 lidí, ale na druhou stranu v obou případech se jedná z povahy situace o velmi krátkou trasu (kompenzuje vysokou cenu za m trasy) tohoto řešení.
Jsem si ale vědom, že je to trochu za hranicí rozumného (nejsem takovej magor:) v rámci možností, ale tramvaj supící až navrch, dlouhá trať s velkým zásahem do okolí (spíš rozsahem než intenzitou) a obsluha asi těch samých zastávek, jako jezdí trolejbus...to mi taky nepřijde úplně smysl dávající...no tyhle "divočiny" spíš píšu pro srovnání


Offline
Uživatelský avatar

28
24 srp 2019 11:15
Ondrah98 píše:
... Navíc věřím tomu, že v době, kdy by se tohle stavělo už bude protažená trať ze Stránské skály ...

Jsem rád, že ještě někdo věří - já už v tu trať věřit přestal.


Offline
2676
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Mnadenicek: Fantasto, to by byla darda jako kráva, už samotné Vinohradské tunely určené pro VMO přijdou na pěkných pár miliard, a to půjdou v o dost lepším podloží, než třeba Královopolské tunely.
Robert, DS a ostatní: Děkuju za objasnění, sám se tam orientuju jen hodně rámcově, víc to znám v samotné Líšni a okolo Novolíšeňské, tak mi nebylo jasné, jak to tam spáchat. Ještě mi není jasná jedna věc, kam bude pokračovat trajfl ze Zbrojovky směr město. Jedna strana se nabízí, vjezd od Starky po Lazaretní, ale jak dál?

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
588
25 říj 2019 10:12
Tak za mě dává plán na prodloužení ze smyčky Juliánov největší smysl. Končí to tam tak "zvláštně" a osobně to tam na mě působí tak jako "provizorně" nebo jak to nazvat. Obsloužila by se tím i plánovaná nová zástavba na Šedově, což je rozhodně plus. U ostatních variant vidím spíš nějaký ten problém. Prodloužení ze Staré osady je sice pěkná myšlenka, ale ten sklon je tam ještě větší než po Líšeňské, tudíž by musel přijít na řadu nějaký tunel, což je nepochybně mnohem nákladnější řešení a otázkou je i vedení tunelu Vinohrady v rámci VMO, takže tohle vidím jako nejmíň pravděpodobnou variantu. Ještě tu padla zmínka o odbočce z trati do Líšně, což se může na první pohled zdát jako dobré řešení, kde není problém se kopcem, napojilo by se to na oddělené těleso rychlodráhy, ale... Další rozvětvení by znamenalo potřebu další linky z Hlavního nádraží po Křence. Kde je už teď celkem těsno, další otázka je, kam by to vlastně mělo smysluplně jezdit Vinohrady - Hlavní nádraží - ? ... Navíc věřím tomu, že v době, kdy by se tohle stavělo už bude protažená trať ze Stránské skály, tudíž d-10 bude mít mnohem kratší interval než teď a jsme zase u té Křenky a navíc mít třeba na Krásného d-8 po 5 min, d-10 třeba po 10 min a ještě něco na Vinohrady třeba taky po 10 min je trochu moc. A ještě k tomu někde v místě navrženýho rozvětvení má ústit Vinohradský tunel a má tam být mimoúrovňová křižovatka...


Offline
432
24 lis 2017 11:40
ds píše:
že se toho nedožijeme je nanejvýš pravděpodobné, ale výhodou protažení tratě z Juliánova by bylo její rozumnější využití (teď je to o víkendu vzduchovozič) a také menší počet najetých km. Každopádně stoupání za smyčkou Juliánov se blíží 100 promile, tak je otázka, jestli by část tratě nemusela být v nějakém zářezu.


Já měl už dřív takovou vizi, trochu moc fantastickou - protáhnout šalinu někde za poliklinikou (klidně blíž šedově) a při současném stoupání (ale mírnější) se postupně vnořit do tunelové části - jedniná stanice v prostřed jižní části Vinohrad by tuto část obsloužila - několik výstupů na povrch různými směry zajistí docházkovou vzdálenost do celé této půlky Vinohrad. Tunel by byl poměrně krátký - cca 400m, ale i tak - asi by finance byly náročné a koordinace s Vinohradským tunelem a četnými kolektory by asi nebyl žádný med, ale nic není nemožné.


Offline
Uživatelský avatar

3207
14 čer 2004 18:56
blekfild
Ze staré osady by to protažení bylo o dost složitější, zástavba, křížení s VMO, delší prudší svah, atd. - ta varianta z Juliánova je "kromě" sklonu v podstatě bezkolizní a bezproblémová.

_________________________________
přeprava šotoušů je povolena pouze ve schránkách s nepropustným dnem


Offline
7134
27 úno 2010 07:40
Cracatit píše:
A z druhé strany od Staré osady není žádná zástavba? (ptám se, to není sarkasmus)

Zástavba tam je, ale dopravně pokrytá stávajícími linkami.


Offline
Uživatelský avatar

800
15 srp 2012 14:28
Z druhé strany by to zbytečně kopírovalo trolejbus.

_________________________________
"Všichni se jednoznačně shodli, že Solaris je novou, velmi moderní firmou s kvalitními produkty. A proto budeme mít trolejbusy SOR."


Offline
2676
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
A z druhé strany od Staré osady není žádná zástavba? (ptám se, to není sarkasmus)

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
7134
27 úno 2010 07:40
Píše se v článku, že tam má vzniknout bytová zástavba.


Offline
2676
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
A čím je důležitá Šedova ulice?

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3095 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44 ... 124  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 28 dub 2024 09:53
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]