Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 43 z 126    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46 ... 126  Další
Autor Zpráva
Offline
7146
27 úno 2010 07:40
Blíž to není. I kdyby šalina ze Starky nejela po trase trolejbusu, ale "nějak" skrz kopec, je to stejně daleko, jako když pojede z Julcu přes Šedovu a Věstonickou. Přičemž obslouží větší část Vinohrad. Na šimické nádraží pojede trolejbus směr Zbrojovka, který Vincky obslouží celé.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1971
07 dub 2006 09:03
Šalina na Vinohrady má větší přínos ze Starky. Jednak je to blíž, jednak by se tam protáhly dvě linky, takže by bylo přímé spojení na rolu i na Čáru plus vazba na vlakovou stanici Šimice, která bude nad Bubeníčkovou. O vytížení Křenové už tady zmínka byla.


Offline
437
24 lis 2017 11:40
Určitě ražený.


Ondra K. píše:
Nová zbrojovka s tím souvisí celkem dost, protože případná trolejbusová trať Tomkovo náměstí - Nová Dukelská - Šámalova - Bubeníčkova má být náhrada za současnou trať mezi Tomkáčem a křižovatkou Svatoplukova x Rokytova, takže jízdní doba mezi centrem a Vinohrady se o něco prodlouží.


O to víc by se hodila trolejbusová trať Tomkovo nám. - Rokytova po okruhu.


Offline
Uživatelský avatar

800
15 srp 2012 14:28
b1: Dle novinových článků bude délka tunelu Osová-NB 619m a náklady na celou stavbu (vč. přeložek, nové měnírny, tunelu, zastávek a nového dopravního uzlu) 1,4 mld.

Pod Vinohrady by musel být tunel celý ražený a zastávky hlouběji uložené. Určitě by se jednalo o daleko dražší stavbu než v případě tunelu Osová-NB.

_________________________________
"Všichni se jednoznačně shodli, že Solaris je novou, velmi moderní firmou s kvalitními produkty. A proto budeme mít trolejbusy SOR."


Offline
Uživatelský avatar

3699
08 čer 2005 23:12
mnadenicek píše:
Tunel by byl poměrně krátký - cca 400m, ale i tak - asi by finance byly náročné a koordinace s Vinohradským tunelem a četnými kolektory by asi nebyl žádný med, ale nic není nemožné.
A jak bude dlouhý (a drahý) ten tunel z Osové ke kampusu?


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6162
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Cracatit píše:
No, mně přijde, že paní redaktorka tam naplácala víc věcí dohromady, nejen San Francisco vedle šaliny, ještě do toho tahá busy, které s tou trasou nemají nic společného, jen blbé trasování A-78 a navíc ten text vyznívá, jako by na Vinohrady nejezdil žádný trolejbus, jen okolo něj nějaké šaliny a občas tenhle jediný bus na Líšeň, Slatinu a Olympii.
Přitom do sídliště jede co chvílie T-27 a obě hlavní linky T-25+26. Pak tam ještě plácá něco o Zbrojovce, která s tím nesouvisí vůbec a trasování trolejbusů skrz ni bude úplně nové.
Ten plán dává smysl, spíš nechápu, proč tam tahat trať z Juliánova a ne přímo ze Staré osady, brání v tom uliční síť v té oblasti, nebo co vlastně? Z hlavního nádraží mi to připadá po Cejlu výrazně kratší.

Nová zbrojovka s tím souvisí celkem dost, protože případná trolejbusová trať Tomkovo náměstí - Nová Dukelská - Šámalova - Bubeníčkova má být náhrada za současnou trať mezi Tomkáčem a křižovatkou Svatoplukova x Rokytova, takže jízdní doba mezi centrem a Vinohrady se o něco prodlouží.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
437
24 lis 2017 11:40
No úplně původně mě tady zaujala myšlenka městských lanovek, kdy by bylo na velmi krátké trase od konečné u polikliniky překonáno velké převýšení (buď nadzemní - přes Věstonickou a dolů konec cca u Bořetické..nebo malou pozemní od polikliniky po zast. Bořetická -280m). Jistý smysl by to mohlo dávat a pak mě napadlo tohle.
Tunel i lanovka je pochopitelně příliš drahá záležitost pro obsluhu cca 7000 lidí, ale na druhou stranu v obou případech se jedná z povahy situace o velmi krátkou trasu (kompenzuje vysokou cenu za m trasy) tohoto řešení.
Jsem si ale vědom, že je to trochu za hranicí rozumného (nejsem takovej magor:) v rámci možností, ale tramvaj supící až navrch, dlouhá trať s velkým zásahem do okolí (spíš rozsahem než intenzitou) a obsluha asi těch samých zastávek, jako jezdí trolejbus...to mi taky nepřijde úplně smysl dávající...no tyhle "divočiny" spíš píšu pro srovnání


Offline
Uživatelský avatar

28
24 srp 2019 11:15
Ondrah98 píše:
... Navíc věřím tomu, že v době, kdy by se tohle stavělo už bude protažená trať ze Stránské skály ...

Jsem rád, že ještě někdo věří - já už v tu trať věřit přestal.


Offline
2689
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Mnadenicek: Fantasto, to by byla darda jako kráva, už samotné Vinohradské tunely určené pro VMO přijdou na pěkných pár miliard, a to půjdou v o dost lepším podloží, než třeba Královopolské tunely.
Robert, DS a ostatní: Děkuju za objasnění, sám se tam orientuju jen hodně rámcově, víc to znám v samotné Líšni a okolo Novolíšeňské, tak mi nebylo jasné, jak to tam spáchat. Ještě mi není jasná jedna věc, kam bude pokračovat trajfl ze Zbrojovky směr město. Jedna strana se nabízí, vjezd od Starky po Lazaretní, ale jak dál?

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
588
25 říj 2019 10:12
Tak za mě dává plán na prodloužení ze smyčky Juliánov největší smysl. Končí to tam tak "zvláštně" a osobně to tam na mě působí tak jako "provizorně" nebo jak to nazvat. Obsloužila by se tím i plánovaná nová zástavba na Šedově, což je rozhodně plus. U ostatních variant vidím spíš nějaký ten problém. Prodloužení ze Staré osady je sice pěkná myšlenka, ale ten sklon je tam ještě větší než po Líšeňské, tudíž by musel přijít na řadu nějaký tunel, což je nepochybně mnohem nákladnější řešení a otázkou je i vedení tunelu Vinohrady v rámci VMO, takže tohle vidím jako nejmíň pravděpodobnou variantu. Ještě tu padla zmínka o odbočce z trati do Líšně, což se může na první pohled zdát jako dobré řešení, kde není problém se kopcem, napojilo by se to na oddělené těleso rychlodráhy, ale... Další rozvětvení by znamenalo potřebu další linky z Hlavního nádraží po Křence. Kde je už teď celkem těsno, další otázka je, kam by to vlastně mělo smysluplně jezdit Vinohrady - Hlavní nádraží - ? ... Navíc věřím tomu, že v době, kdy by se tohle stavělo už bude protažená trať ze Stránské skály, tudíž d-10 bude mít mnohem kratší interval než teď a jsme zase u té Křenky a navíc mít třeba na Krásného d-8 po 5 min, d-10 třeba po 10 min a ještě něco na Vinohrady třeba taky po 10 min je trochu moc. A ještě k tomu někde v místě navrženýho rozvětvení má ústit Vinohradský tunel a má tam být mimoúrovňová křižovatka...


Offline
437
24 lis 2017 11:40
ds píše:
že se toho nedožijeme je nanejvýš pravděpodobné, ale výhodou protažení tratě z Juliánova by bylo její rozumnější využití (teď je to o víkendu vzduchovozič) a také menší počet najetých km. Každopádně stoupání za smyčkou Juliánov se blíží 100 promile, tak je otázka, jestli by část tratě nemusela být v nějakém zářezu.


Já měl už dřív takovou vizi, trochu moc fantastickou - protáhnout šalinu někde za poliklinikou (klidně blíž šedově) a při současném stoupání (ale mírnější) se postupně vnořit do tunelové části - jedniná stanice v prostřed jižní části Vinohrad by tuto část obsloužila - několik výstupů na povrch různými směry zajistí docházkovou vzdálenost do celé této půlky Vinohrad. Tunel by byl poměrně krátký - cca 400m, ale i tak - asi by finance byly náročné a koordinace s Vinohradským tunelem a četnými kolektory by asi nebyl žádný med, ale nic není nemožné.


Offline
Uživatelský avatar

3209
14 čer 2004 18:56
blekfild
Ze staré osady by to protažení bylo o dost složitější, zástavba, křížení s VMO, delší prudší svah, atd. - ta varianta z Juliánova je "kromě" sklonu v podstatě bezkolizní a bezproblémová.

_________________________________
přeprava šotoušů je povolena pouze ve schránkách s nepropustným dnem


Offline
7146
27 úno 2010 07:40
Cracatit píše:
A z druhé strany od Staré osady není žádná zástavba? (ptám se, to není sarkasmus)

Zástavba tam je, ale dopravně pokrytá stávajícími linkami.


Offline
Uživatelský avatar

800
15 srp 2012 14:28
Z druhé strany by to zbytečně kopírovalo trolejbus.

_________________________________
"Všichni se jednoznačně shodli, že Solaris je novou, velmi moderní firmou s kvalitními produkty. A proto budeme mít trolejbusy SOR."


Offline
2689
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
A z druhé strany od Staré osady není žádná zástavba? (ptám se, to není sarkasmus)

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
7146
27 úno 2010 07:40
Píše se v článku, že tam má vzniknout bytová zástavba.


Offline
2689
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
A čím je důležitá Šedova ulice?

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
7146
27 úno 2010 07:40
V Julcu jsi z role za 12 minut, na Starce za 11. A pokud potřebuješ řešit přesun smyčky a obsluhu okolí Šedovy ulice, je to logická volba.


Offline
2689
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
No, mně přijde, že paní redaktorka tam naplácala víc věcí dohromady, nejen San Francisco vedle šaliny, ještě do toho tahá busy, které s tou trasou nemají nic společného, jen blbé trasování A-78 a navíc ten text vyznívá, jako by na Vinohrady nejezdil žádný trolejbus, jen okolo něj nějaké šaliny a občas tenhle jediný bus na Líšeň, Slatinu a Olympii.
Přitom do sídliště jede co chvílie T-27 a obě hlavní linky T-25+26. Pak tam ještě plácá něco o Zbrojovce, která s tím nesouvisí vůbec a trasování trolejbusů skrz ni bude úplně nové.
Ten plán dává smysl, spíš nechápu, proč tam tahat trať z Juliánova a ne přímo ze Staré osady, brání v tom uliční síť v té oblasti, nebo co vlastně? Z hlavního nádraží mi to připadá po Cejlu výrazně kratší.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6162
11 dub 2010 15:05
Juliánov
b1 píše:
Klid, však je to jen plán. Všude se staví, ale v Brně se jen plánuje.

Bez plánování jaksi stavět nejde a územní plán je plán pro delší časové období.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

2553
13 črc 2009 13:42
M píše:
xxx: jedničku si zablokuju klávesnicí

Jde to? I u urbanwaye? A sepne se spojka, nebo se výkon přenáší přes měnič?

M píše:
V tom článku je zajímavé porovnání se San Franciskem, nějak zapoměli, že tam neni tramvaj, ale lanovka s jednou centrální strojovnou, proto to zvládne takové kopce.

Taky jsem se divil, že srovnávají šalinu s lanovkou a ještě tu lanovku nazývají šalinou.


Offline
Uživatelský avatar

3699
08 čer 2005 23:12
Klid, však je to jen plán. Všude se staví, ale v Brně se jen plánuje.


Offline
Uživatelský avatar

3209
14 čer 2004 18:56
blekfild
Alanis píše:
Rozumnější mi přijde rozvětvení líšeňské tratě za zastávkou Novolíšeňská, nová trať dle plánu ulici Věstonickou zakončená blokovou smyčkou na Pálavského náměstí.

Nicméně stejně se toho nedožijeme :D


že se toho nedožijeme je nanejvýš pravděpodobné, ale výhodou protažení tratě z Juliánova by bylo její rozumnější využití (teď je to o víkendu vzduchovozič) a také menší počet najetých km. Každopádně stoupání za smyčkou Juliánov se blíží 100 promile, tak je otázka, jestli by část tratě nemusela být v nějakém zářezu.

_________________________________
přeprava šotoušů je povolena pouze ve schránkách s nepropustným dnem


Offline
Uživatelský avatar

2553
13 črc 2009 13:42
Naxashi píše:
Není to náhodou snad o výkonu motoru?

A o převodovce. Blokovaná dvojka je příliš těžká, neblokovaná jednička zase přes měnič nepřenese tolik výkonu. Proto to furt řadí jedna, dva, jedna, dva, jedna, dva a autobus nejede. Převodovka asi neumí zablokovat jedničku. Ale to je jenom otázka SW, nebo ne?


Offline
1783
04 bře 2012 23:26
To, že „lapají po dechu“ i novější autobusy neznamená nic. Není to náhodou snad o výkonu motoru?
Něco podobného jsem kdysi zkoušel v BAHNu. Protáhl jsem teda trať 2 a 3 z SO až na Vinohrady, ale i 9 zespodu.
Jsem rád, že nejsem jediný, kdo o tom přemýšlí. I když nějak nevěřím v realističnost (ani jednoho) takového řešení. Ten sklon… Dlouhá nová trať…

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3137 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46 ... 126  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 13 kvě 2024 16:07
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]