Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 41 z 323    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44 ... 323  Další
Autor Zpráva
Offline
586
25 říj 2019 10:12
Bylo to o víkendu ráno, takže žádná špička. Ale lidí tam jelo dost, prostě extrémní nárazový nárůst cestujících v určitým úseku trasy, kterej může DP jenom těžko předvídat. Ale dalo by se tomu nyní výjimečně celkem dobře předejít. Nechci být moc konkrétní, aby si to někdo důležitej nepřečetl a nedělal z toho problém... Těžko říct, kdo všechno to tady čte.


Offline
Uživatelský avatar

2515
13 črc 2009 13:42
Aha, tak zřejmě už se lidi do MHD vrací. Holt nikam nejezdím ve špičce.


Offline
586
25 říj 2019 10:12
Tak z doslechu vím, že při výjimečně plném vozidle pustil řidič lidi i prvními dveřmi dopředu do "zakázaného" prostoru, takže asi tak...


Offline
Uživatelský avatar

2515
13 črc 2009 13:42
K urychlení výměny cestujících? Jasně, zdraví řidiče je na prvním místě, protože jinak by s tím neměl kdo jezdit, navíc cestujících teď výrazně ubylo, takže nějaké zdržování v přestupních uzlech teď asi nehrozí, ale s takovýma názorama typu "přední dveře jsou jenom pro řidiče, ať si to ta havěť obchází zadem" jdi pracovat k DPMP. S tamními kolegy si budeš rozumět.


Offline
44
18 led 2019 19:22
Citace:
Divím se, že u nás to ještě neobnovili, jako region jsme na tom celkem dobře. Nemá někdo bližší info, kdy bychom se mohli znovu dočkat nástupu prvními dveřmi?


K čemu je potřeba nástup předními dveřmi? Většinou akorát jimi nastupovali staří lidi a sedali si na první sedačky.


Offline
124
18 srp 2019 17:01
Jezour píše:
V Praze dnes naposledy zavřeny první dveře a první sedadla. Od zítřka nástupy i výstupy všemi dveřmi a znovuobnovena první sedadla. Navíc taktéž od zítřka i povinnost užít tlačítek poptávkového otevírání dveří jak řidičem, tak cestujícím.

Divím se, že u nás to ještě neobnovili, jako region jsme na tom celkem dobře. Nemá někdo bližší info, kdy bychom se mohli znovu dočkat nástupu prvními dveřmi?


Offline
1109
21 zář 2009 15:23
V Praze dnes naposledy zavřeny první dveře a první sedadla. Od zítřka nástupy i výstupy všemi dveřmi a znovuobnovena první sedadla. Navíc taktéž od zítřka i povinnost užít tlačítek poptávkového otevírání dveří jak řidičem, tak cestujícím.


Offline
Uživatelský avatar

1891
01 srp 2006 14:13
Bezkov
Pozdrav z Prahy:

Kolečko se polámalo.


Offline
Uživatelský avatar

1891
01 srp 2006 14:13
Bezkov
Od Pardubic:
Dvoukolejka může vzniknout, ale stěně u trati se nesmí říkat protihluková

100 bodů: biggrin
Protihluková stěna není protihluková.


Offline
Uživatelský avatar

2515
13 črc 2009 13:42
Jo, a tomu pražskému schématu chybí stínování. Na tom si eframmcbeth potrpí. Že jo? :D


Offline
Uživatelský avatar

2515
13 črc 2009 13:42
Máš to dokonalé. :-)


Offline
800
12 zář 2014 23:38
To byla právě jedna z velkých změn mezi mým brněnským schématem 1.0 a 2.0.
Všechny souběžné linky kromě tramvajových se tak spojily dohromady: 25+26+27, 31+33, 32+34+36, 40+61, 41+70 atd.. atd... atd...

U některých je to jasné a logické (25+26+27), u některých to bylo čistě funkční (40+61 se sbíhají jen částečně ale obě jedou z centra do kampusu a v centru se na schématu musí místem šetřit. Tím se počet jednotlivých čar snížil skoro na polovinu, což bylo víc než užitečné. Víc souběhů ale už slučovat nechci, protože pak je v tom doooost bordel.


Offline
Uživatelský avatar

3084
29 srp 2009 19:30
Úplně si to nedokážu v tom našem brněnském rybníčku u většiny souběhů představit. Současná situace je taková, že skoro každá linka má souběhů s prokladem hned několik a určit v mapě ten "správný" není možné. Nevidím tedy prostor pro kdovíjaké rozšíření oproti současnému stavu.

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
Uživatelský avatar

2515
13 črc 2009 13:42
Rozhodně. I pokud v prokladu nejedou. Jako třeba 37 a 52. Podstatné je, že mají velkou část trasy společnou a někde ke konci se rozvětvují, což je jasně číselně označeno. Těch čar a barev tam pak není tolik. Všeho moc škodí.


Offline
Uživatelský avatar

6603
21 pro 2005 17:01
Pokud linky jedou značnou část trasy v prokladu, přijde mi logické to tímto způsobit znázornit.


Offline
Uživatelský avatar

2515
13 črc 2009 13:42
Však tak je to i v Brně (34 a 36).


Offline
Uživatelský avatar

2550
05 úno 2007 18:12
Malečkův rajón
eframmcbeth píše:
Ten Pražský výtvor se mi totiž moc líbí — jen je vzhledem k rozsahu sítě velmi špatně využitelný. I v názvu souboru se rovnou píše, že je určené na A1, a to je velké i na skládací mapu do kapsy... Už i naše brněnské schéma na A3 je dost na hraně. V Pražském provozu, tak jako v Budapešti, se už spíš vyplatí rozdělit město na jednotlivé funkční části a těm dělat oddělená schémata (v Budapešti třeba centrum pro turisty a pak jednotlivé obvody nebo jejich skupiny, v Praze bych to viděl cca na centrum pro turisty a pak na levý břeh × pravý břeh).

Na Budapešti se mi líbí, že mají mapu s linkami důležitými pro turisty, takže turista ví, které linky jsou pro něho nejdůležitější.

eframmcbeth píše:
Rozhodně se mi líbí barevné kombinace a předem ohlašuju, že hodlám některé ty svazky barev ukrást při další velké revizi brněnského schématu :) (třeba svazek mezi Palackého nám. a Výtoní je barevně super). To je vždycky největší problém navolit barvy tak, aby byly dobře odlišitelné na celé trase a nekřížily se stejné odstíny.

Asi bych trochu zakulatil některé úseky, protože když už se to stáčí třeba, ale naopak v jiných místech se mi líbí, že čáry se řídí reálnými "zatáčkami", ačkoliv ve schématu to není úplně nezbytné (třeba bus na Strahově) — to bych taky rád víc zapojil v Brně.

Na Praze je zajímavé i to, že šířkou čar odlišují významnost linky. Některé linky jsou každopádně vyznačeny dohromady stejnou barvou (1 a 25), kdy samostatné větve linek jsou hubenější, společný úsek je pak širší.

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Offline
800
12 zář 2014 23:38
miropiro píše:
No když to tak vezmu, tak i infografika novinek je převzatá. Tuším, že mi kdosi z KORDISu říkal, že se vychází z budapešťského BKK. Minimálně schémata uzlů jsou dost podobná, font písma je stejný.


Font byl stejný cca do roku 2016 — Segoe UI (BKK ho používá dodnes).
Infomateriály DPMB momentálně používají Ubuntu, protože má otevřenou licenci a mohu si ho upravovat dle vlastních potřeb, přidávat si do něj vlastní znaky, a hlavně se mi dost líbí :)

Prvotní schémata (rok 2015) opravdu vycházela hlavně z materiálů BKK, protože jsem tam půl roku žil a byl jsem tím nadšený. Ale pak BKK tak trochu ustrnul a nic moc se za posledních asi sedm let nezměnilo, zatímco my jsme šli dál. Přibyly stíny, celé schéma je trochu plastičtější, někde jsem přidal barevné přechody, které v Budapešti nejsou snad nikde...

Už se ale blíží čas na další edici (takové schéma 3.0), protože bude nutné ho udělat zase z gruntu od první čárky. Za ty roky to schéma vždycky nabere a nabalí takovou směsici změn a úprav, takže i ten samotný původně krásný a strukturovaný soubor pak připomíná spíš divný slepenec... A tohle nové schéma bych zase rád posunul o kus dál.


Offline
800
12 zář 2014 23:38
Tož zdravím :)
Nene není to moje a inspiraci bych tam neviděl — dneska když se podíváte na nově vznikající schémata po celé Evropě, tak jsou si dost podobná, ten styl se tak nějak krystalizuje, protože je velmi funkční (ať je to Jug Cerović, Artem Lebedev, Konstantin Čerepovskij, Pavel Omelechin, Konstantin Konovalov, Stojan Stojanov, Chris Smere — ty znám jménem, na západě je to většinou "korporátně neautorské")
Jestli se mnou inspirovali, to netuším, ale já se budu naopak inspirovat jimi.

Ten Pražský výtvor se mi totiž moc líbí — jen je vzhledem k rozsahu sítě velmi špatně využitelný. I v názvu souboru se rovnou píše, že je určené na A1, a to je velké i na skládací mapu do kapsy... Už i naše brněnské schéma na A3 je dost na hraně. V Pražském provozu, tak jako v Budapešti, se už spíš vyplatí rozdělit město na jednotlivé funkční části a těm dělat oddělená schémata (v Budapešti třeba centrum pro turisty a pak jednotlivé obvody nebo jejich skupiny, v Praze bych to viděl cca na centrum pro turisty a pak na levý břeh × pravý břeh).

Rozhodně se mi líbí barevné kombinace a předem ohlašuju, že hodlám některé ty svazky barev ukrást při další velké revizi brněnského schématu :) (třeba svazek mezi Palackého nám. a Výtoní je barevně super). To je vždycky největší problém navolit barvy tak, aby byly dobře odlišitelné na celé trase a nekřížily se stejné odstíny.

Asi bych trochu zakulatil některé úseky, protože když už se to stáčí třeba, ale naopak v jiných místech se mi líbí, že čáry se řídí reálnými "zatáčkami", ačkoliv ve schématu to není úplně nezbytné (třeba bus na Strahově) — to bych taky rád víc zapojil v Brně.


Offline
Uživatelský avatar

2550
05 úno 2007 18:12
Malečkův rajón
Fantomas píše:
Naxashi: Ono to hodně připomíná ještě víc jeho starší plánky, co sem postoval, než to DPMB oficiálně přijal, tam bylo hodně těch kruhových prvků, občas nějaká ta naznačená serpentina, než se to narovnalo. Ale je tam toho víc, grafické prvky jsou obecně zaoblené, mosty a stínování zeleně je identické (jen v jiném odstínu) a dalo by se pokračovat. Samozřejmě nic z toho samo o sobě není něco, co by se nikdy dřív nikde nevyskytovalo, ale když se to zkombinuje... Každopádně jméno autora na pražské mapě je a v článku se píše, že je to hlavní grafik ROPIDu a jsem si poměrně jistý, že eframmcbeth není Ing. arch., takže náš člověk to asi není. :-) Samozřejmě, že do určité míry jsou si všechny plánky MHD podobné, ale tady je fakt spousta konkrétních prvků, kde tu inspiraci prostě vidím. Na druhou stranu pokud to pomůže cestujícím, tak proč něco nepřevzít odjinud, kde se to osvědčilo.

No když to tak vezmu, tak i infografika novinek je převzatá. Tuším, že mi kdosi z KORDISu říkal, že se vychází z budapešťského BKK. Minimálně schémata uzlů jsou dost podobná, font písma je stejný.

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Offline
Uživatelský avatar

2515
13 črc 2009 13:42
Některé čáry jsou takové kostrbaté. To není styl eframmcbetha. Ale barvičky se jim moc povedly! Je to krásně přehledné.


Offline
Uživatelský avatar

1337
17 črc 2010 21:41
Krno
Naxashi: Ono to hodně připomíná ještě víc jeho starší plánky, co sem postoval, než to DPMB oficiálně přijal, tam bylo hodně těch kruhových prvků, občas nějaká ta naznačená serpentina, než se to narovnalo. Ale je tam toho víc, grafické prvky jsou obecně zaoblené, mosty a stínování zeleně je identické (jen v jiném odstínu) a dalo by se pokračovat. Samozřejmě nic z toho samo o sobě není něco, co by se nikdy dřív nikde nevyskytovalo, ale když se to zkombinuje... Každopádně jméno autora na pražské mapě je a v článku se píše, že je to hlavní grafik ROPIDu a jsem si poměrně jistý, že eframmcbeth není Ing. arch., takže náš člověk to asi není. :-) Samozřejmě, že do určité míry jsou si všechny plánky MHD podobné, ale tady je fakt spousta konkrétních prvků, kde tu inspiraci prostě vidím. Na druhou stranu pokud to pomůže cestujícím, tak proč něco nepřevzít odjinud, kde se to osvědčilo.

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
1779
04 bře 2012 23:26
Myslím, že tu všichni vidí/hledají věci, co tam nejsou. :-)

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
2788
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Buď je to jeho práce, nebo práce pod jeho záštitou, nebo se někdo až nezdravě inspiroval. :mrgreen:


Offline
428
24 lis 2017 11:40
Škoda, že nejsou pro orientaci vůči mapě/skutečnosti rozlišeny tramvaje od autobusů (třeba nějakám vzorem, tečkováním...), ale běžného cestující to asi z jiných důvodů nezajímá čím jede. Jinak je to pěkné. Nechápu ale, že komplexní plánek do teď Praha neměla.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8068 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44 ... 323  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 28 bře 2024 17:06
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]