Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 41 z 124    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44 ... 124  Další
Autor Zpráva
Offline
2667
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Mnadenicek: Fantasto, to by byla darda jako kráva, už samotné Vinohradské tunely určené pro VMO přijdou na pěkných pár miliard, a to půjdou v o dost lepším podloží, než třeba Královopolské tunely.
Robert, DS a ostatní: Děkuju za objasnění, sám se tam orientuju jen hodně rámcově, víc to znám v samotné Líšni a okolo Novolíšeňské, tak mi nebylo jasné, jak to tam spáchat. Ještě mi není jasná jedna věc, kam bude pokračovat trajfl ze Zbrojovky směr město. Jedna strana se nabízí, vjezd od Starky po Lazaretní, ale jak dál?

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
586
25 říj 2019 10:12
Tak za mě dává plán na prodloužení ze smyčky Juliánov největší smysl. Končí to tam tak "zvláštně" a osobně to tam na mě působí tak jako "provizorně" nebo jak to nazvat. Obsloužila by se tím i plánovaná nová zástavba na Šedově, což je rozhodně plus. U ostatních variant vidím spíš nějaký ten problém. Prodloužení ze Staré osady je sice pěkná myšlenka, ale ten sklon je tam ještě větší než po Líšeňské, tudíž by musel přijít na řadu nějaký tunel, což je nepochybně mnohem nákladnější řešení a otázkou je i vedení tunelu Vinohrady v rámci VMO, takže tohle vidím jako nejmíň pravděpodobnou variantu. Ještě tu padla zmínka o odbočce z trati do Líšně, což se může na první pohled zdát jako dobré řešení, kde není problém se kopcem, napojilo by se to na oddělené těleso rychlodráhy, ale... Další rozvětvení by znamenalo potřebu další linky z Hlavního nádraží po Křence. Kde je už teď celkem těsno, další otázka je, kam by to vlastně mělo smysluplně jezdit Vinohrady - Hlavní nádraží - ? ... Navíc věřím tomu, že v době, kdy by se tohle stavělo už bude protažená trať ze Stránské skály, tudíž d-10 bude mít mnohem kratší interval než teď a jsme zase u té Křenky a navíc mít třeba na Krásného d-8 po 5 min, d-10 třeba po 10 min a ještě něco na Vinohrady třeba taky po 10 min je trochu moc. A ještě k tomu někde v místě navrženýho rozvětvení má ústit Vinohradský tunel a má tam být mimoúrovňová křižovatka...


Offline
428
24 lis 2017 11:40
ds píše:
že se toho nedožijeme je nanejvýš pravděpodobné, ale výhodou protažení tratě z Juliánova by bylo její rozumnější využití (teď je to o víkendu vzduchovozič) a také menší počet najetých km. Každopádně stoupání za smyčkou Juliánov se blíží 100 promile, tak je otázka, jestli by část tratě nemusela být v nějakém zářezu.


Já měl už dřív takovou vizi, trochu moc fantastickou - protáhnout šalinu někde za poliklinikou (klidně blíž šedově) a při současném stoupání (ale mírnější) se postupně vnořit do tunelové části - jedniná stanice v prostřed jižní části Vinohrad by tuto část obsloužila - několik výstupů na povrch různými směry zajistí docházkovou vzdálenost do celé této půlky Vinohrad. Tunel by byl poměrně krátký - cca 400m, ale i tak - asi by finance byly náročné a koordinace s Vinohradským tunelem a četnými kolektory by asi nebyl žádný med, ale nic není nemožné.


Offline
Uživatelský avatar

3207
14 čer 2004 18:56
blekfild
Ze staré osady by to protažení bylo o dost složitější, zástavba, křížení s VMO, delší prudší svah, atd. - ta varianta z Juliánova je "kromě" sklonu v podstatě bezkolizní a bezproblémová.

_________________________________
přeprava šotoušů je povolena pouze ve schránkách s nepropustným dnem


Offline
7090
27 úno 2010 07:40
Cracatit píše:
A z druhé strany od Staré osady není žádná zástavba? (ptám se, to není sarkasmus)

Zástavba tam je, ale dopravně pokrytá stávajícími linkami.


Offline
Uživatelský avatar

800
15 srp 2012 14:28
Z druhé strany by to zbytečně kopírovalo trolejbus.

_________________________________
"Všichni se jednoznačně shodli, že Solaris je novou, velmi moderní firmou s kvalitními produkty. A proto budeme mít trolejbusy SOR."


Offline
2667
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
A z druhé strany od Staré osady není žádná zástavba? (ptám se, to není sarkasmus)

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
7090
27 úno 2010 07:40
Píše se v článku, že tam má vzniknout bytová zástavba.


Offline
2667
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
A čím je důležitá Šedova ulice?

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
7090
27 úno 2010 07:40
V Julcu jsi z role za 12 minut, na Starce za 11. A pokud potřebuješ řešit přesun smyčky a obsluhu okolí Šedovy ulice, je to logická volba.


Offline
2667
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
No, mně přijde, že paní redaktorka tam naplácala víc věcí dohromady, nejen San Francisco vedle šaliny, ještě do toho tahá busy, které s tou trasou nemají nic společného, jen blbé trasování A-78 a navíc ten text vyznívá, jako by na Vinohrady nejezdil žádný trolejbus, jen okolo něj nějaké šaliny a občas tenhle jediný bus na Líšeň, Slatinu a Olympii.
Přitom do sídliště jede co chvílie T-27 a obě hlavní linky T-25+26. Pak tam ještě plácá něco o Zbrojovce, která s tím nesouvisí vůbec a trasování trolejbusů skrz ni bude úplně nové.
Ten plán dává smysl, spíš nechápu, proč tam tahat trať z Juliánova a ne přímo ze Staré osady, brání v tom uliční síť v té oblasti, nebo co vlastně? Z hlavního nádraží mi to připadá po Cejlu výrazně kratší.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6158
11 dub 2010 15:05
Juliánov
b1 píše:
Klid, však je to jen plán. Všude se staví, ale v Brně se jen plánuje.

Bez plánování jaksi stavět nejde a územní plán je plán pro delší časové období.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

2515
13 črc 2009 13:42
M píše:
xxx: jedničku si zablokuju klávesnicí

Jde to? I u urbanwaye? A sepne se spojka, nebo se výkon přenáší přes měnič?

M píše:
V tom článku je zajímavé porovnání se San Franciskem, nějak zapoměli, že tam neni tramvaj, ale lanovka s jednou centrální strojovnou, proto to zvládne takové kopce.

Taky jsem se divil, že srovnávají šalinu s lanovkou a ještě tu lanovku nazývají šalinou.


Offline
Uživatelský avatar

3687
08 čer 2005 23:12
Klid, však je to jen plán. Všude se staví, ale v Brně se jen plánuje.


Offline
Uživatelský avatar

3207
14 čer 2004 18:56
blekfild
Alanis píše:
Rozumnější mi přijde rozvětvení líšeňské tratě za zastávkou Novolíšeňská, nová trať dle plánu ulici Věstonickou zakončená blokovou smyčkou na Pálavského náměstí.

Nicméně stejně se toho nedožijeme :D


že se toho nedožijeme je nanejvýš pravděpodobné, ale výhodou protažení tratě z Juliánova by bylo její rozumnější využití (teď je to o víkendu vzduchovozič) a také menší počet najetých km. Každopádně stoupání za smyčkou Juliánov se blíží 100 promile, tak je otázka, jestli by část tratě nemusela být v nějakém zářezu.

_________________________________
přeprava šotoušů je povolena pouze ve schránkách s nepropustným dnem


Offline
Uživatelský avatar

2515
13 črc 2009 13:42
Naxashi píše:
Není to náhodou snad o výkonu motoru?

A o převodovce. Blokovaná dvojka je příliš těžká, neblokovaná jednička zase přes měnič nepřenese tolik výkonu. Proto to furt řadí jedna, dva, jedna, dva, jedna, dva a autobus nejede. Převodovka asi neumí zablokovat jedničku. Ale to je jenom otázka SW, nebo ne?


Offline
1779
04 bře 2012 23:26
To, že „lapají po dechu“ i novější autobusy neznamená nic. Není to náhodou snad o výkonu motoru?
Něco podobného jsem kdysi zkoušel v BAHNu. Protáhl jsem teda trať 2 a 3 z SO až na Vinohrady, ale i 9 zespodu.
Jsem rád, že nejsem jediný, kdo o tom přemýšlí. I když nějak nevěřím v realističnost (ani jednoho) takového řešení. Ten sklon… Dlouhá nová trať…

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

800
15 srp 2012 14:28
Rozumnější mi přijde rozvětvení líšeňské tratě za zastávkou Novolíšeňská, nová trať dle plánu ulici Věstonickou zakončená blokovou smyčkou na Pálavského náměstí.

Nicméně stejně se toho nedožijeme :D

_________________________________
"Všichni se jednoznačně shodli, že Solaris je novou, velmi moderní firmou s kvalitními produkty. A proto budeme mít trolejbusy SOR."


Offline
586
25 říj 2019 10:12
https://www.idnes.cz/brno/zpravy/nova-trat-tramvaj-kopec-vinohrady-brno.A200521_548712_brno-zpravy_mos1


Offline
Uživatelský avatar

3084
29 srp 2009 19:30
Z pohledu bezpečnosti to právě vidím naopak - kdyby se náhodou něco stalo, aby cestující měli volnou únikovou cestu.

Přitom ploty zůstaly z pohledu organizace dopravy úplně stejně. Původní plot byl mezi odstavnými a příjezdovými kolejemi (respektive tam byla ještě jedna odjezdová, která se odpojovala hned za vjezdovou vrátnicí) - ne hned u TT Komín - Mendlák, jak píšeš. No a dneska je plot také mezi příjezdovými a odstavnými kolejemi, jen se trochu posunul. Kromě toho tam je ještě jeden plot mezi ulicí a TT, ten ale zůstal nezměněn.

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
Uživatelský avatar

800
15 srp 2012 14:28
Nevím kam se svým dotazem, zkusím štěstí tady.

Dotaz se týká nové pisárecké haly. Co jsem si všiml, tak mezi novou halou a původní halou vznikl plot, který se (dle mého názoru) nesmyslně posunul do areálu.

Ten plot byl původně mezi tratí MN-Bytrc a odstavnými plochami vozovny, kde podle mě dával smysl. Když by se něco stalo a museli lidi ven, tak by se nerozutekli po vozovně, což teď můžou... Nebo mi něco uniká?

_________________________________
"Všichni se jednoznačně shodli, že Solaris je novou, velmi moderní firmou s kvalitními produkty. A proto budeme mít trolejbusy SOR."


Offline
Uživatelský avatar

6894
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Kolik se tím ušetří cca času? Nemohla by se díky tomu zkrátit jízdní doba (papírově, v JŘ)? Pokud by zůstala zachována, tak rychlejší průjezd výhybkou bude následně doplněn o delší stání v zastávce.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6158
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Návěsti tam jsou už nějakou dobu. Ještě dneska odpoledne byly dočasně zneplatněné.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

3072
16 črc 2006 13:52
Na trase linky 201.
Na rychlostní výhybkách pod Líšní už by měly platit rychlosti, na které jsou ty vexle stavěné. Jsou tam i nové návěsti.


Offline
Uživatelský avatar

420
10 bře 2006 08:34
u Gagarina, Armstronga a Remka
Tady je ještě oficiální zpětvzetí odvolání k šalině do kampusu z úřední desky:
https://www.staryliskovec.cz/filemanage ... ile=805458

Tímto oznamujeme, že rozhodnutí – stavební povolení č.j.: DUCR-11399/20/Os ze dne 2. března 2020 nabylo právní moci 6. května 2020.

_________________________________
Moravská národní obec - od roku 1985 Za Moravu!


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3079 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44 ... 124  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 28 bře 2024 18:33
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]