Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 123 z 379    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126 ... 379  Další
Autor Zpráva
Offline
2788
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
K tomu se nebudu vyjadřovat. :mrgreen:


Offline
7090
27 úno 2010 07:40
P. Haluza píše:
Já bych diskuzi k zápisu rozložení dveří ještě okořenil úvahou, zda by se to pořadí nemělo zapisovat zleva doprava tak, jak je vidět při pohledu na bok toho autobusu. Takže Mrakova zájezdová Karosa by pak neměla 2-0-1, ale spíš 1-0-2. :mrgreen:

Tys teď jezdil se SORkou a díval se na display, že? :D


Offline
7090
27 úno 2010 07:40
Tučňák píše:
Nouzové dveře jsou N.

Díky.


Offline
2788
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Eda píše:
P. Haluza: Prosím, to ani nezmiňuj! :-D Ať se toho nikdo nechytne. Držme se té konvence, která je obecně zažitá.


OK, nebudu tuto teorii dále rozvíjet. Nicméně mám k tomu ještě jednu připomínku: jaký význam má evidovat, jestli jsou dveře jednokřídlé, nebo dvoukřídlé? Podle mě je důležitější informace o šířce těch dveří. Případně jestli se otvírají dovnitř, nebo ven, jestli jsou ovládány pneumaticky nebo elektricky a tak. :mrgreen:


Offline
336
25 zář 2013 15:21
jihovýchod Prahy
Nouzové dveře jsou N.
A ještě pro Mikuláše, časové určení do současnosti je od 8/2017.


Offline
7090
27 úno 2010 07:40
Omlouvám se, jestli to je v návodu nějak řešeno, ještě jsem se k němu pořádně nedostal. Jak se zapisují nouzové dveře, co byly např. na Karosách 700, 900 apod.?


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6665
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Mauricio:
b) Aha, ok, něco jsem tam teda dopsal.
g) Zatím tu možnost nedávám, ať v tom není binec, veškeré nové atributy musí jít přeze mne. Jestli to tak bude vždy, nevím. Uvidíme, kam nás vývoj zanese.

P. Haluza: Prosím, to ani nezmiňuj! :-D Ať se toho nikdo nechytne. Držme se té konvence, která je obecně zažitá.

Oleksandr Dede: Hodil jsem do karty dolů odkaz.


Offline
5
31 bře 2020 00:50
http://busphoto.eu/photo/313594/ - tady jsou doplňující informace k působení tohoto autobusu na Ukrajině https://seznam-autobusu.cz/vuz/21629


Offline
2788
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Já bych diskuzi k zápisu rozložení dveří ještě okořenil úvahou, zda by se to pořadí nemělo zapisovat zleva doprava tak, jak je vidět při pohledu na bok toho autobusu. Takže Mrakova zájezdová Karosa by pak neměla 2-0-1, ale spíš 1-0-2. :mrgreen:


Offline
9986
15 led 2005 23:41
No ono původně to tak dlouhý nebylo, ale nějak jsem se rozepsal. Mezitím jsem si stihl přečíst, co psali ostatní. V pracovní době to úplně nešlo :-D

a) OK, na mobilu to je asi fakt, a poku to bylo vyhodnoceno jako nejlepší řešení, samozřejmě do toho nebudu mluvit, no zase já jsem trochu zmaten tím, že na pracovišti máme širokoúhlé monitory a tam to "zase vypadá trochu jinak"
b) to byl spíše návrh nějak to zavést do toho návodu, co tu byl prezentován
c) uvidíme uvidíme, je to možná nezvyk, ale smysl to určitě má, když vezmu v úvahu, kolik typů dveří má takovej obyčejnej Crossway, a kolik z nich nemá fotku, ze které to jde vyčíst (a já sám jsem to kdysi psával do poznámky 1) - ale zápis 1,5-2-2-2-1,5/1,5-2-2-2-1,5 bdue vypadat vskutku famózně :-D
d) bezva
e) bezva :-D
f) to bylo spíše k diskuzi, zda to nezrušit úplně, ale vidím, že už se tu o tom živě diskutovalo s poměrně jasným výsledkem :-D
g) bude mít uživatel možnost založit nový atribut? nebo to bude řízeno nějak centrálně (= tebou?)


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6665
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Mauricio:
Ajo, číst dlouhý diskuse se ti nechce, a sám pošleš dlouhej post jak prase :-D No neva :-)

a) Vedle sebe by to vypadalo blbě a tak nějak by to zapadlo, zkoušel jsem to. Navíc je právě snaha tu kartu dělat přehlednější a když to bude vedle sebe, hůře se v tom orientuje. A naopak na mobilu je s tou šířkou dost problém.
b) Osobně bych to nějakou dobu neřešil a až si to za nějakou dobu sedne, můžeme se podívat, co funguje a co ne. Nijak mi tam ten výkon žíly netrhá, ale asi bych ho tam nepsal. Ale kdybych měl korigovat každej takovejto detail každýho správce, tak bych nedělal nic jinýho. Nechme v tomto zatím volnost, později to můžeme sjednotit. U atributů mám dobré nástroje na hromadnou úpravu, takže to nebude problém.
c) Mi to taky před pár lety, co jsem se s tím začal setkávat na Phototransu, přišlo divný, ale je to mnohem lepší než milion nejednotných poznámek o tom, kde jsou jaký dveře, věř mi :-)
d) Jo, tohle přesně plánuju. I nějaké další věci, jak vyřešit to, že atributů je a bude hodně.
e) Jo, tohle pro regionálky smysl moc nedává, tak se tímto atributem nenech znervóznět :-)
f) Viz níže.
g) Pokud někdo přijde s tím, že to chce evidovat, tak mu v tom bránit nebudeme. Ale zatím bych to nedělal :-)


Milkuláš: Tak ty povinně vyplňované hodnoty některých atributů přidány :-)


Offline
9986
15 led 2005 23:41
Nuž. Abych se nějak naučil všechny ty nový věci, zkušebně jsem si editoval "zcela náhodně" vybraný stroj :mrgreen: Screen z důvodu, že jsem to již v administraci vrátil do normálu, ať není dusno a nejsou v tom zmatky.

A nyní mám teda několik možných doplnění a dotazů:

a) Jak vidno, čím víc toho tam nasázím, tím víc to je nepřehledný - samozřejmě teď jsem to schválně přehnal se zcela zbytečnými údaji, které nejsou ani pro trakci "autobus" určené - nešlo by třeba ty atributy dávat vedle sebe tak, jak je to v pozámce? Místo tam je, možná by to bylo přehlednější? Čím víc údajů, tím víc to roztahuje stránku směrem dolů a stává se to (i na velkém monitoru) nepřehledné (i když stát se může pak i na šířku - tak třeba nějaká kombinace obojího). Ale jasně, tolik údajů najednou nikdy u žádného vozidla nejspíše nebude.

b) Všiml jsem si, že někdo zapisuje motor jen jako typ, někdo jako typ a výkon (zde jsem to opět demonstrativně také napsal s výkonem) - toto by chtělo sjednotit, resp. říct, jak psát (osobně považuji výkon za zcela zbytečný - akorát to bude dělat problémy ve vyhledávači a v našeptávači, když to bude psát každý jinak).

c) Ty dveře, to je fakt nějaký divný... Smysl chápu, i to, aby to bylo jednotný, ale je to prostě divný.

d) Je tam plno atribut, šlo by nějak rozlišit, jaké jsou pro vlaky, jaké jsou pro tramvaje, jaké jsou pro autobusy... Samozřejmě od prvního pohledu je jasné, že "napájecí soustava" jaksi není pro busy, ale pokud budou atributy přibývat a bude nutné nabídkou rolovat, možná by to chtělo nějak omezit - třeba tím, že když zadám trakci(autobus, tramvaj...), tak se mi automaticky nabídnou atributy jen pro tuto danou trakci?

e) Vzor sedaček jako atribut... Nevím, jak ostatní, já fakt netuším, co to je "vzor babiččino kanape". A pochybuju, že to ví návštěvník webu. Podle mne zbytečný údaj bez nějaké širší souvislosti, například vzorník :-D Ale dobře, možná, že vláčkaři, pro které je tato atributa určená, jsou více v obraze, než já...

f) Když už máme ty atributy, proč je tam "výbava IDS JMK" - můžeme přeci jednoduše jedním klikem evidovat i jiné specifikace IDS, příp. samotných MHD (ačkoliv si myslím, že i to IDS JMK je už zbytečný údaj, když máme vypravenost).

g) To je spíše pro komunální podniky typu Brno, Praha, Ostrava apod. - co atributy jako podlaha, zástěna kabiny... Když už je typ sedaček, tak myslím, že se uživí i tyto věci - nebo pomocí atribut nějak specifikovat každou konkrétní GO (samozřejmě třeba s proklikem na popis) - ale to je spíše pro BMHD než s-a.

Asi vše. Pokud to tu bylo řešeno, omlouvám se, fakt se mi nechce číst ten milion řádků pode mnou.


Offline
9986
15 led 2005 23:41
Edo, myslel jsem samozřejmě z pohledu uživatelského. Messenger mě nutí mít FB, WA ne. Ale osobně neholduji ani jednomu z těchto komunikačních programů. Jinak spíše než nový kanál jsem měl na mysli náhradou za ostatní. Já se například až teď dozvěděl, že vůbec nějaké kanály pro správce jsou :mrgreen:


Offline
153
26 črc 2019 15:18
Ad Eda já tvoji omluvu beru. Sic mě to mrzí, ale já ti mejly předčítat nemůžu.
Jo štvalo mě to (vyhnu se experesivnímu výrazu), ale tak to prostě je.
Já mám rád, když se situace vysvětlí ohledně historií. Protože když nic nepředělám, a začne to fungovat, je trošku divné. Pak se nemůže nikdo divit. Teď mi to snad už půjde. Když ne, svět se nezastaví.

Napojení,: no čekám na to rok. Chápu, že přednost musí dostat to, za co lobuje více lidí. Za tohle lobuju jen já.
Já jsem udělal vše, co jsem mohl. Dávám tam i odkazy na SA, tedy váš web propaguji. Zda je v zájmu SA udělat to i jako u MHDfoto, je už jen na tobě. Teď už jsem si to rozjel. Ohlasy mám veskrze pozitivní. Připravuji i jedno mezinárodní překvapení, ale to si zatím nechám pro sebe.

Ad Mauricio jo je to asi pravda, kdysi už jsem navrhoval sice něco jiného, ale vyslyšeno to nebylo.
Ty věci běžně fungují, jde o to že se spoléhá na paměť lidí. Když pak někdo vypadne jsou ty informace pryč. Nejde o ty věci, které jsou zapsaný, ale ty věci okolo.
Já si ty data vedu pro sebe. Člověk se vždy zajistí tak, aby měl informace pěkně psaný.

Ad Robert já sice vím co to je, ale nerozumím tomu.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6665
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Mauricio: No nevím, jestli zavádět další kanál je zrovna to pravé ořechové... :-) Navíc zdaleka né všichni WA mají.

A btw. WhatsApp je vlastněný Facebookem, takže "zcela nezávislý" úplně není :-D Ale jasný, z pohledu uživatele (zatím) jo.


Offline
7090
27 úno 2010 07:40
Hm, to taky nevím, co je. :D


Offline
9986
15 led 2005 23:41
V tomto by asi byla nejlepší nějaká skupina na whatsup (čiže jak se to píše), zejména z důvodu, že je zcela nezávislá na facebooku. Navíc v telefonu se dá nastavit, aby "neotravovala", což se mi u messengeru zatím nepodařilo (pořád mi to v práci kvičí a je z toho dycky haló). Datově je whatsup taky méně náročný.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6665
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Ares: Já se fakt omlouvám, ale ten mejl už prostě nezvládám kontrolovat :-(

Tohle je super:

ares11 píše:
Každý jsme nějaký. FB si držím už jen kvůli Messenger, abych byl s pár lidmi v kontaktu..


Tak jestli používáš Messenger, tak mi příště, prosím, piš tam. Tam odpovídám do druhého dne a můžeme vše řešit operativně... :-)

Ad historie editací: já chystám jednu technologickou změnu, byly na to stížnosti z více stran, ale za současného systému už to moc líp nejde. Budu to muset trochu přepsat a to by mělo pomoct. Ale je to ve frontě (stejně jako napojení vhdfoto.cz; stále s tím počítám, neboj, Martine).


Offline
866
17 lis 2014 00:06
ad Robert na firemním jsem to nikdy nezkoušel, tam je zakázáno kde co. Firmy většinou omezují i jen otevírání stránek.


Offline
7090
27 úno 2010 07:40
K té historii editací. Mně to funguje na mobilu, funguje mi to doma, v práci ani za zlaté prase. V IT se nevyznám, tak to holt beru jako vlastnost stroje a neřeším. to. Byť mě to štve.


Offline
866
17 lis 2014 00:06
vezmu to od zadu

EDA
mě nevadí výbava IdSJMK já jen říkám, že by v těch atributech, tedy měla být i z jiných oblastí, tedy výbava Idol, Iredo,Odis a co já vím ještě. A asi by také někde mělo býti specifikováno, co to v konkretním případě znamená a obsahuje? Kolik lidí mimo JMK kraj to ví.??? O to jde. Protože pak, pokud je to pro jeden kraj, to postrádá smysl.

ad Dostatek správců jenže Edo já už ti poslal 3 slovy tři, neodpověděl si na žádný.
Až mi napíše, tak mu to sdělím, pokud má ještě zájem. Jinak ať si to s tebou zařídí sám, já už se v tom nechci angažovat. Měl zájem o Bojkovicko a Slavičínsko, tedy východ Zlínského kraje. Myslel jsem, že by to mohl jednou po mě převzít.

Historie editací: to jsem ti psal v mejlu už okolo vánoc. Dříve jsem zkusil se odhlásit, přihlásit, zkoušel jsem jiné prohlížeče, i jiný počítač, nic nepomohlo.
A hle najednou 27.3.2020 aniž bych se odhlásil, či cokoliv jiného udělal, to funguje. Proto mi to nedá si myslet něco jiného.

ad Komunikace kdybys právě ty mejly četl a odpověděl na ně, asi by se to nedělo že? Pokud se ti zdá, že je se mnou špatná komunikace, tak je to názor, neberu ti jej. Zajímavé je, že se spoustou lidí komunikuju mimo zde nedostatky a nemáme jediný problém. Ale oni napíšou, když se jich na něco dotážu a naopak. Jako příklad uvedu Maxe se kterým každou chvíli něco řešíme, zejména Setry.
Ale i se spoustou ostatních.

ad skupiny vozů no tak to ti doporučuji tedy přečíst si diskusi, která tady nedávno probíhala ohledně Arrivy Morava. O Arrivě jsem psal několika lidem ( a HLAVNĚ TOBĚ) v době, když měli se přesunout vozy do Slavičína. Jeden z mých zdrojů se přesunul ze Vsetína do Slavičína. Nakonec to asi i dobře skončilo díky Tomáši Ondráčkovi, který se tam o to postaral. Přišlo mi zbytečné vypisovat vozy někomu, ať k nim udělá přístup. Nakonec opět T.O. pomohl, že se k nim dostanu, žel dnes už to asi je skoro zbytečné. Ale kdo ví co se časem ukáže ve Zlíně.

EDO já rozumím tvému časovému vytížení, tvým problémům. Ale tebe by to taky štvalo, když ti někdo neodpoví na 3 mejly. Přiznám se, že se mi to snad ještě u nikoho nestalo.
Být to obráceně, tak by se ti to taky nelíbilo.

ad Fedos tak pokud si to nepřáli, tak to stačilo říci ne? Já jsem s tím ztrácel akorát čas. Co se týče Arrivy Vychodní Čechy, tak mi to nijak nevadí, Napíšu K.Jezberovi a ten to tam napraví. Opět bez jediného problému. Pokud zakládám vůz tohoto dopravce já, dám tam jak KHK kraj, tak PK kraj. Pokud jezdí na PK kraji informuji opět KJ, Ondru Opršala. Ještě se mi nestalo že by to ignorovali. A pochopitelně zastávám už léta názor, že pokud si někdo kdo se o evidenci stará tak když do toho někdo chce zasahovat tak by asi měl ctít nějaký názor toho kdo to spravuje. Pokud bude pod dopravcem podepsán jako správce zodpovědný tak není možno, aby v tom někdo dělal nějaké harakiri. U Busline nám to s Petrem fungovalo vždy. On se staral o MHdčko já o linky. Vždy jsme si vyhověli. Já jsem měl jistou dohodu u dopravce, měl jsem exkluzivní info. Jen výměnou za určitou shovívavost. Ovšem nikdy jsem nefalšoval žádné údaje. Konečně podobné dohody mám i s několika dalšími. Pokud by někdo o to žádal, ihned by naše dohoda padla.
To podvádění mi vadilo dost, sice se to na chvíli urovnalo, ale už se to zase začíná objevovat.
Doufám, že jedna Karosa C 954 zůstane aspoň pár týdnu u pravdy.
Chápu jejich obavu(Arriva Morava), ale pokud jsem někde mimo tuto oblast, viz zrovna sever Moravy, nic jsem tam nepřepisoval. Ale jejich obavy chápu. Já s tím také bojuju, bohužel marně. Jim se to daří. Šlo mi o to je dostat pod Slavičín, abychom to měli aktuální, když tam chcípl pes.
T.O. mi dal mejl na toho Adama, napsal jsem mu, odpověď opět 0 (ano za to ty nemůžeš, to neříkám), ale to je právě ta komunikace. Stačí napsat nepřeji si to. Tečka. Já bych svému zdroji sdělil, že správce to zvládne sám, tudíž není jeho pomoci potřeba. Tak jsem byl opět za debila, nebylo to komu předat. Pak tam něco dodával Domek, takže se to nějak udělalo.
ad 4 snažím se držet se jen krajů kde to znám. Několik vozů jsem hlásil třeba Štěpánu T. třeba Arrivu Střední Čechy. Nemám ambici ani chuť se věnovat krajům kam mě nic neváže.
To co píšeš je pravda spousta lidí si vyzobne jednoho dopravce v kraji, ostatní zejména malí mají smolíka. Snažím se si to v krajích držet. Protože u spousty dopravců bychom ani nevěděli co ještě mají. O Zlínských dopravcích nemluvě tam je to vůbec v ..... S některými sem v kontaktu, zbylé při návštěvě prostě musím objet. Proto jsem tam chtěl místního správce, který by se tomu více věnoval. V Libereckém kraji také objíždím viz Ouhrabka.
O situaci v U kraji vím, ale bohužel jde to mimo mě. Jediné kam jezdím, je Šluknovsko, naštěstí tam těch dopravců je minimum,.Tam to zase konzultuju s Jak. H., který mi dává tipy, nač se zaměřit u AKV.

O situaci Vysočiny také vím, žel je to pro mě mimo okruh zájmu. Právě proto je třeba získávat někoho do našich řad, jinak za chvíli bude existovat jen seznam několika krajů,. Ale asi rozumíš, že když si někoho prověřuješ jestli to zvládne, jestli jsou jeho informace relavantní. A pak narazíš na to, že vlastně to vypadá, že si z něj děláš srandu. Ten člověk je sice mladý, ale má to v hlavě srovnáno. Končí střední školu a jde pokračovat na nějakou nástavbu na Vysočinu. Chce být strojvedoucí, asi by se časem hodil na váš seznam vlaků.

ad příspěvek 280 máš na svůj názor právo. Chodí ma mejl upozornění takže to vždy prokliknu pokud je obrázek a je mi zajímavý tak si ho otevřu. Nijak to dál nečtu, prostě jsem si to takto nastavil.
Každý jsme nějaký. FB si držím už jen kvůli Messenger, abych byl s pár lidmi v kontaktu. Jinak bych ho už dávno zrušil.
U jiných skupin autobusových si teď dělám propagaci nového webu.(bohužel jsem trošku více naletěl, no člověk se spálí doufám jen jednou.) Propojení s SA je nepravděpodobné, tak chci aspoň potěšit ty lidi, kteří mi pořád psali o fotky. Navíc chci přispět těm , kteří teď nemají lehké období ať už je to jejich koníček, nebo zaměstnání a chtějí se odreagovat. Navíc to smysl má, protože již několik správců podle toho upravuje vozy a k nim detaily (různé ty nátěry, skiboxy, tažná zařízení, předchozí dopravce, ono to bez těch fotek někdy nejde VIN či v.č. ne vždy je něco platný.). Jsem rád, protože konečně nemusím na to někoho upozorňovat, stačí to dát tam.
Nemyslím si, že bych měl nějak velký přehled, jen se dívám okolo sebe. Nejsem líný jet okolo autobusu a zastavit a nějak ho zajistit. Moje krásnější polovička mě nejdříve nadávala, dnes mi sama říká kde jaký bus stojí. A když někde jede beze mne, tak mi bus vyfotí. Třeba zde to už není moje práce http://vhdfoto.cz/renault-iliade-gtx-br ... ncik-zlin/. Takže spousta vozů je i její zasluha.

Toť celé.

ad Matěj Stach jsem rád že uznáváš že se to mělo udělat dříve před spuštěním. Pernamentně ##MLUVÍM SPROSTĚ## ton je vidět, že mě neznáš, jsem jinak veselý člověk. Z psaní nemůžeš nikoho soudit. Ale zase sám bys byl ##MLUVÍM SPROSTĚ##, když někam něco pošleš a pak půl roku čekáš.
ad bod 2 víš problém je v tom, že u spousty vozů prostě spoustu věcí nikdy nezjistíš. Víš jaké potahy, jakou převodovku má třeba vůz Franty Vomáčky? Nevíš to ani já, ani ty a s pravděpodobností se to nikdy nedozvíme. Pak to vypadá blbě. Sám také jak píšeš, že máš problém s některými atributy. Také nejsi přesvědčen o jejich smysluplnosti. (některých)
S postihem to byla mírná nadsázka, ale kdo ví.....
Klimy pořeším postupně, další se instalují, jak jistě víš. Až na to budu míti čas.
ad 6 škoda, že mi zatím nikdo nevysvětlil, tedy proč tomu tak je. Ale nebudu opakovat to, co jsem dnes zmínil několikrát.


Já jsem ochoten ubrat ze svého konfrontačního tonu. Holt jsem z práce zvyklý na konfrontaci. Nic jiného mi ani nezbývá, pokud chci mít výsledky. Nabízím spolupráci mimo forum FB, pokud někdo má zájem, může mě kontaktovat na messenger.
Pochopitelně to nikomu nevnucuji. Je to jen hozená rukavice. Někdy je nutno ustoupit.

omlouvám se jestli jsem někoho v příspěvku urazil, nebo má pocit, že by se mnou nešlo komunikovat. To mi je opravdu líto.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6665
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Spousta témat, málo času, tak postupně fakticky:

Skupiny vozů: Aktuálně není žádná konvence na skupiny u vozů a je to jen na správci dopravce, jaké skupiny tam dá a jaký bude mít systém, případně jak se domluví s ostatními. Aresi, máš nějaký návrh, když ti současný stav nevyhovuje? V čem je problém, že má vůz 5 skupin? Osobně mi tohle nijak nevadí.

Povinnost atributů: No, směr je takový, že časem bude maximum věcí, u kterých to dává smysl, v atributech. Takže u nových vozů bych to prohlásil za povinné. Staré vozy není nutné zatím nijak hormadně přepisovat, pokud se správci nechce. Pokud se někomu chce, je to supr a ať to klidně přepisuje na doporučovaný způsob zápisu. Osobně některé atributy hromadně začínám přepisovat a když něco někde edituju, tak ty poznámky do atributů přesypávám. Obzvlášť, když by třeba v poznámce měla zůstat poslední věc, pro kterou máme atribut...

Automatický převod klimatizací (aj.) do atributů: Zkoumám možnosti, jak převodu věcí do atributů pomoct. Chápu, že aktuálně je to trochu opruz a minimálně v editaci vozu bych to chtěl nějak zjednodušit. Ale časový odhad, kdy to bude, nemám. Automatický převod bych taky rád udělal, ale s automatickými úpravami se musí opatrně - může to být dobrý sluha, ale zlý pan. Takže to chce čas, ale třeba se to povede.

Výbava IDS JMK: historicky tu výbavu evidujeme a není důvod s tím končit. Stále je nutné rozlišovat vozy, které tu výbavu mají a na IDS můžou a vozy, které ji nemají. V tom se nic nezměnilo. Moc nerozumím tomu, proč někomu tahle poznámka vadí. V Libereckém kraji to tuším taky PD eviduje, tak proč ne v JMK. A že to není jednotné a v ostatních krajích to není? No to je sice pravda, ale v tomto by podle mne jednotliví správci měli mít volnost, jestli to zvládnou a chtějí evidovat, nebo ne. V JMK to celkem kvalitně držíme, přidanou hodnotu to má a rušit to tím pádem nebudeme.

Venkovní panely: nebráním se diskusi o jakékoliv formulaci jakéhokoli atributu. Je často docela těžký to vymyslet tak, aby to bylo hezký, krátký a dostatečně jednoznačný. Nevím, proč kolem toho musíme zase dělat takovou vědu (a sarkastické poznámky). Formulace "vnější panely" by možná byla lepší, ok. Co si myslí ostatní? Mám to změnit? Mmch: tohle je další boží funkce atributů, změním to na jednom místě a najednou se to jednotně změní všude. Co by stálo energie tohle přepisovat v poznámkách?

Dostatek správců: dostatek správců není nikdy. Každý schopný nový člověk je vítán. Bohužel ten mejl, co jsi, Martine, posílal před časem, jsem přehlédl, to se omlouvám. Ten mejl eda.bmhd mám strašně zavalený miliony více či méně relevantních žádostí od různých lidí a kontroluju ho tak jednou za pár měsíců. Snažím se na důležité věci odpovídat, ale tohle jsem přehlédl. Ať si ten borec založí účet normálně zde: https://administrace.bmhd.cz/registration a já mu pak dám práva, když ho, Martine, doporučuješ, není s tím problém. Vypravenost a tu evidenci (jaké tedy skupiny?) teda klidně dostane hned, ale na fotky ať pošle nějakou ukázku nejdřív - lépe teda na společný mejl seznam-autobusu@seznam.cz, nebo ke mně na FB.

Historie editací: S touto funkcí jsem nic tak 3 roky nedělal. Nemusí to fungovat stoprocentně, ale odhlásit a přihlásti v administraci by mělo zpravidla pomoct. Obzvlášť na mobilu to nikdy nebude fungovat stoprocentně, protože tam se mění IP adresa (to může vlastně i někomu doma...).

Komunikace na fóru a FB: Naprostá většina lidí je na FB a je tam i aktivní. S dalšími se komunikuje mejly (třeba ne přímo já), ale myslím, že to celkem funguje. Návod jsme udělali a budeme se ho snažit aktualizovat o nové věci, aby se už nestalo, že to tak zestárne. Tak doufám, že jste si ho všichni přečetli, ať to k něčemu je :-) Jinak opravdu nemám sílu kontrolovat i fórum, díky Matějovi a Fedosovi i dalším, že věci, co se tu objeví, žeší. Já beru jako svou prioritu technicky zajistit běh webu a tomu se snažím věnovat většinu času. Psát sem podobné elaboráty zabírá straně moc času. Obecně nemá nikdo záměr někoho vynechávat z komunikace. Spíš nejde informovat všemi kanály a na FB je to nejefektivnější. Žádné spiknutí v tom fakt není. Ale taky je to o formě komunikace. Když někdo jen hejtuje a není konstruktivní, tak je ta ochota s ním komunikovat nižší, to je asi logické :-)

Povinná hodnota atributu (Mikuláš): tohle je supr nápad, to určitě udělám. Tzn. pro některé atributy bude povinné zadat hodntou. Díky za připomínku.

Nastavení zobrazení atributů v kartě vozu (Mikuláš): Tohle je super nápad! Neříkám, že to bude hned, ale zapíšu si to a do budoucna to udělám. Tohle bude navazovat na další věci, co mám namyšlené pro frontend s-a.

Rozložení dveří (Mikuláš): Ano, i u Travega bych psal 1-1-0. Dveře na druhé straně bych neřešil. Ta možnost pro oboustranné rozložení dveří je tam spíš kvůli obousměrným tramvajím. O té obousměrné notaci sám moc přesvědčený nejsem, spíš jsem zachoval to, co tam už někdo zadal. Myslím, že to mám z návodu dát pryč, ať někdo na základě toho nevymýšlí nesmysly?

Dveře pro ZTP v rozložení dvěří: Tohle bych osobně v atributu rozložení dveří ignoroval.


Offline
404
30 kvě 2011 22:12
M.P.:

První odstavec - souhlasím.

Druhý odstavec - také souhlasím, minimálně za pokus by to stálo, jen ani né dát správcům, jako obecně uživatelům na výběr?

Třetí odstavec - netuším, údajně to je po vzoru polského phototransu, kde předpokládám se dveře u řidiče vůbec neřeší. Osobně to považuji za zbytečnější atribut a vidím za ním hlavně příšerné množství vozů k úpravě a u velké části zbytečnost (typicky naše Karosy), kdy prostě volba nebyla a pokud už došlo k překopání (většinou to tedy bylo naopak - u městského vozu se dveře zaslepily, dodělané navíc u C 734 znám jen u té jedné z ČSAD Liberec), tak buď je to dostatečně vidět z fotek a nebo to bylo u tak malého % vozů, že by to zkrátka šlo nechat po staru v poznámce. Na druhou stranu pak jsou vozy, kde to smysl dle mého skutečně má a pro mě nejlepší ukázkou je Oasa 901, kde část produkce měla dveře 1-0-1 a část 1-1-0, takže v tomto případě lze skutečně efektivně vyfiltrovat požadované vozy a spolu s třemi možnostmi klimatizace to byl jediný typ, kde jsem to zatím cíleně všude dopsal. Daleko větší problém, než asi ignorované dveře u řidiče vidím u tebou zmíněného Travega například nebo ještě lépe nějaké Setry, která může mít klasicky dveře 1-0-1, pár vyjmek bude mít 1-0-1 a poslední roky tu máme také čím dál více takových vozů s polodveřmi mezi bočními okny pro nástup ZTP s použitím plošiny - co s tímto? Jak to zapisovat? 1-ZTP-1-0 ? To je dost divný zápis...ale 1-ZTP-1 bych chápal jako druhé s plošinou a třetí klasické, což tak není (mluvím o rozložení jako mají třeba ty MANy od Tourbusu pod Flixbusem). Nebo ZTP dveře zase ignorovat, protože už je tam atribut s plošinou?
Je to těžké no, u těch Oas, NB Sorek, Crosswayů, Conect to asi skutečně smysl má...u Karos ho nevidím, ale asi zase nejde to zapisovat pouze někde?


Offline
Uživatelský avatar

472
31 črc 2015 19:56
Kladno
Teď jsem si ty atributy trochu osahal a do toho návodu bych ještě přidal jednu věc. Některé atributy jsou bez hodnoty (skibox, tažné, Wi-Fi...) a políčko pro vyplnění hodnoty tam ani nevyskočí. U jiných je hodnota nepovinná, ale možná (klimatizace). Ale pak tu máme atributy, které samy o sobě bez hodnoty nedávají smysl - typicky to nešťastné rozložení dveří. Jen tak zkusmo jsem zadal tento atribut, ale hodnotu nevyplnil a kupodivu to šlo uložit a i se to bez té hodnoty zobrazilo na kartě, byť je to samozřejmě nesmysl. Takže buď na to v návodu upozornit, nebo zařídit, aby v případě pokusu o uložení vyskočila nějaká hláška typu "Pozor! Atribut ten a ten vyžaduje hodnotu!".

Dále takový návrh - co dát správcům možnost volby, zda se daný atribut bude zobrazovat na kartě, nebo nikoliv ? V takovém případě by totiž platil přínos, který vy uvádíte, tedy širší možnosti ve vyhledávání vozů, ale současně by ty karty nebyly informačně přehlceny a nebyly by v nich zbytečně informace, které jsou na první pohled patrné třeba z typu nebo fotek.

To rozložení dveří mi ale stejně pořád vrtá hlavou. Opravdu jste si tím jistí ? Čím delší dobu o tom přemýšlím, tím spíš mě napadají vozy, které z té vaší metodiky nějakým způsobem vybočují a u kterých bude problém udělat zápis tak, aby byl současně metodicky správný, ale i srozumitelný a hlavně nějak informačně přínosný. Co třeba takový MB Travego ? Ještě před pár dny bych řekl rozložení 1-1. Teď už jsem poučen, že může přijít nějaké pako z Horní Dolní a dobastlit tam třetí dveře, na truc ještě určitě dvoukřídlé. Dobře, tak tedy 1-1-0. No jo, jenomže ono má Travego taky samostatné dveře pro řidiče na levé straně, takže to máme 1-1-0 / 1-0-0. Není to trochu krkolomné a zbytečné ?

A ještě drobnůstka na závěr - u vozu ID 17622 chybí Stč kraj.


Offline
404
30 kvě 2011 22:12
Jen krátce k tvým dotazům:

1) Osobně je mi téměř jedno kolik je u kterého vozu skupin, ale vždy by to mělo mít logiku = ke každému dopravci příslušná krajská skupina, u předváděček zkušební vozy - to je jasné asi všem a žádný problém by tu být neměl, ale samozřejmě bývá a to jednak u DP, kde většinou správci chtěli od začátku svou vlastní skupinu, aby jim v evidencích nedělal někdo jiný bordel a to je vlastně i tvůj případ, kdy také u svých dopravců jsi proti zásahu ostatních správců a tím pádem tam máš samostatnou skupinu. Podobně tomu bylo také u Arrivy Morava, která se tady nedávno docela dost řešila - tahle skupina vznikla také z toho důvodu, že šlo o poměrně velkého dopravce a jeho hlavní správci (Adam, Tomáš O. a především Aresák) si stěžovali na to, že něco zapíší a někdo jiný pak jde a přepíše jim to na základě nějakého neověřeného infa a v té chvíli mají pocit, že je jejich práce zbytečné plýtvání jejich času - to je také důvod, proč jsi alespoň ode mě nedostal přístup do té skupiny pro Arrivu, protože ctím přání těchto lidí stejně jako ty to máš u BusLine. Řešilo se tady také nějaké přejmenování té skupiny na kraj Olomouc - nevidím k tomu jediný důvod, dopravce se sice fyzicky přesunul do jiné oblasti díky pitomým výběrobým řízením, ale oficiální sídlo zůstává pokud vím v Ostravě.
Tím se dostávám k asi nejproblematičtějšímu místu těch skupin a tím je, když sídlo je v jednom kraji, ale autobusy dopravce působí v kraji druhém - typicky právě taková Arriva, třeba i ta VČ jezdící jak v E kraji, kde sídlí, tak v sousedním H kraji a co teď s tím...pokud chcete počet skupin snížit, pak by tam měl být asi jen ten E kraj, ale v tu chvíli se ti zase nebude líbit, že se tam nedostaneš skrz H kraj, když tam nebude.

2) To já nedokáži říct a každý správce to vnímá evidentně jinak...někteří včetně mě přepsali jen to, co se zapisovalo do poznámek = klimatizace, skiboxy, tažná zařízení...jiní začali doplňovat rozložení dveří a ti nejaktivnější (Petr D.) zapisují skutečně kde jakou specifikaci od panelů přes potahy a ano i já si myslím, že ty karty jsou díky tomu méně a méně přehledné, ale nejsem ten, co atributy spravuje a má o nich představu atd.

3) Toto vůbec nechápu, to žádná otázka není -_-

4) Říkalo, ale to se ptej Edy, protože je jediný, kdo by to mohl centrálně udělat a jak to tak vypadá, tak to asi není technicky možné, protože i on sám to dělá manuálně vůz po voze. To, co popisuješ je super...já říkám pořád, že by bylo potřeba mít krajské správce, kteří by si nevybírali jen oblíbené dopravce, ale udržovali by prostě aktuální celý ten svůj kraj, ale to funguje jen u tebe v ZK kraji, u Petra v L kraji (tam se tedy nemusíš bát, věřím, že tam atributy vyřeší za tebe), v H kraji částečně Kuba, ale už je to asi jen o tom DP a Arrivě...Heřmanského, Jarkovského atd. už asi nesleduje, to možná ještě Max. Ovšem třeba v U kraji moc dobře víš sám jaká ta situace je a jak to tam funguje, že tam řeší jen a pouze DP (a ani né všechny), krajského dopravce a ostatní nezájem.
5) O ničem nevím, o lidi pokud budou šikovní určitě zájem je a vždycky byl, kór v odlehlých oblastech - taková Vysočina je úplné zoufalství vyjma Žďáru.
6) Opět na to nemám co říct, protože s tím nemám nic společného, pokud někdo něco změnil byl Eda, ale pochybuji, že má chuť a čas na to ti nějak omezovat administraci, má svých starostí dost v práci, doma a s webem celkově, takže jednotlivci se předpokládám nezabývá a stále si myslím, že spíše jde o nějaký problém s prohlížečem nebo něcím (vím, psal jsi, že ti to nešlo v žádném, na žádném PC), nevím, pokud to bylo věcí administrace, pak to byla spíše nějaká závada, než úmysl (?), ale to už vařím z vody, pořád jsem běžný uživatel jako všichni ostatní a do střev toho systému nevidím a nezasahuji.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9470 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126 ... 379  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 28 bře 2024 22:52
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]