Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 43 z 124    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46 ... 124  Další
Autor Zpráva
Offline
1071
09 lis 2006 18:16
Od prasečáku (či co to je) vede cesta do Ostopovic, je tam průchod pod tratí. Tam bude i železniční zastávka Ostopovice (průchod pod tratí bude využit pro přístup k nástupišti). Nicméně lávka asi ne, jelikož hned za dálnicí vede vysoké napětí.


Offline
7090
27 úno 2010 07:40
Ojin píše:
V těch místech u Kyjevské by se dost hodila lávka přes D1, do Ostopovic je to pár set metrů, ale nedá se tam rozumně dostat - to bude ještě výraznější až vznikne v Ostopovicích železniční zastávka.

Ta lávka by ale momentálně vedla max. do prasečáku. Není tam nikde ani náznak jakékoli cesty k Ostopkám, pokud vím.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2482
28 lis 2007 23:00
Brno
Odkaz na mapový podklad z roku 1976: https://gis.brno.cz/mapa/historicka-ort ... ly=&lbp=95

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Offline
Uživatelský avatar

420
10 bře 2006 08:34
u Gagarina, Armstronga a Remka
V těch místech u Kyjevské by se dost hodila lávka přes D1, do Ostopovic je to pár set metrů, ale nedá se tam rozumně dostat - to bude ještě výraznější až vznikne v Ostopovicích železniční zastávka.

_________________________________
Moravská národní obec - od roku 1985 Za Moravu!


Offline
2667
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Myslím, že to bylo asi takhle: Západní přivaděč se snad otevíral v půlce sedmdesátek (ta první půlka po ul. Kamenice), úsek Velká Bíteš - Brno se otevírala snad 1974, co jsem se někde dočetl, zbytek D1 po sjezd na Bratislavu se snad otevíral 1980, no a ty paneláky tam asi vznikly v mezidobí, možná ještě před přivaděčem. Nevím to jistě, ale myslím si to podle toho, co jsem se dočetl o dálnici.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

3687
08 čer 2005 23:12
A na té Kyjevské byly dřív paneláky nebo dálniční přivaděč?


Offline
7090
27 úno 2010 07:40
Cracatit píše:
Tak on ten barák je taky nejlíp dostupnej regionálkou, která u něj končí, na štěstí stále v zóně 101.

Bych se nedivil, kdyby ten člověk pracoval jak na sviňu v Troubsku. :-)


Offline
2667
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Ještě k tomu Východnímu půloblouku, kdyby neexistoval, tak pojede hlavní severojižní zátěž dopravy Kolištěm a Lidickou násobně víc, případně Jaroškou a Sportovní, kdyby Jaroška navazovala na ten směr a kdyby neexistovala ulice Milady Horákové. Radši si to nepředstavuju, jak moc by to devastovalo centrum města.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
2667
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Tak on ten barák je taky nejlíp dostupnej regionálkou, která u něj končí, na štěstí stále v zóně 101.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
69
29 lis 2017 11:29
To je tedy opravdu velká zajímavost, v posledních dnech koukám do map dost často právě za účelem hledání podobných kuriozit. Hned mám typ na výlet biggrin. Ale lukrativní adresa ta Družstevní vskutku není, barák nalepený na dálnici, který leží fakticky v Brně, ale když by jeho obyvatel chtěl roční šalinkartu, tak žádnou slevu za odpady nedostane, protože je platí Ostopovicím. To se vskutku vyplatí


Offline
2667
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Takže kus dálnice prochází katastrem Ostopovic? To mě vůbec nenapadlo, ten barák na Družstevní bude adresou docela rarita. :mrgreen: Občas jdu mezi baráky od Jemelkovy (zastávka Dunajská na Bosonohy) do obchodu a stačí jít kousek po Jemelkové, aby byl slyšet přivaděč a za větrných dnů klidně i dálnice a to už na ní není na Západě žádné ducducduc, beton i asfalt po generálce.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
1071
09 lis 2006 18:16
Cracatit: k prvnímu úseku ulice Točné (tomu nejdelšímu) se dostaneš od zastávky Točná, k tomu prostřednímu od zastávky Pod dálnicí (linky 403/404) a k poslednímu se dá dostat ze silnice mezi zastávkami Pod dálnicí a Ostopovice, Branky. Ten prostřední úsek, tam jsou normálně baráky se zahrádkama s číslem orientačním s označením ulice Točná (nic velkého pár domů), v tom posledním úseku u Ostopovic už spíš jen zahrádky. První úsek je normální zástavba.
Existuje ještě jedna zajímavost, když tu padla Kyjevská, barák úplně na konci sídliště u Kyjevské, prakticky nalepený na dálnici (Jihozápadní roh sídliště), patří Ostopovicím :-) Jedna půlka baráku je neobydlená, druhá těžko říct (je to Družstevní 85/17)


Offline
2667
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Už jsem to nestihl doeditovat. Tak se omlouvám za pokračování. Točná mi připomněla ještě Kyjevskou, tam zas paneláky stojí skoro u dálnice a minimálně v horních patrech to musí být hodně slyšet.
Ve staré Líšni mi to tak nevadí, přecejen ty paneláky navazují postupně a není tak vedle pididomečku pro dva lidi panelák s osmi patrama.
Bosonohy se snad nedočkají paneláků, spíš bych čekal nějaké viladomy o pár bytech a spíš přízemní zástavbu.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

1406
29 dub 2006 12:26
Sebrowitz
Pár domů tam je, i u dálnice... což musí být hrozně fajn. :)
Bohunice jsou mazec, no. Jinak zajimavý kontrast panelák vs. zástavba mi přijde to, co udělali v Praze na Žižkově.

Abych se trochu vrátil k tématu, trať do polí u Bosonoh dává smysl, vzhledem k tomu že z těch polí má být zástavba. Ostatně, tenhle plán tu už je desítky let, jenom se asi z panelového sídliště změnil na něco méně brutálního.



Ale toho se patrně nedožiju. :mrgreen:

_________________________________
… účastníkům provozu v tomto pořadí důležitosti - chodci, veřejná osobní doprava, cyklisté, motorová vozidla.


Offline
2667
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Aha, o takovém členěnní Točné jsem nevěděl a co je za tratí směrem k Ostopovicím, tam stojí nějaký baráky? Předpokládám, že mezi tratí a dálnicí je jen pole. Trochu mě mate zastávka Točná busů na Ostopovice od Jemelkovy/Osové.
Havelkova, to je někde na dolním konci Bohunic? V tomhle mě vždycky fascinovalo, že na Bohunické/Lánech jsou rodinné domky a člověk se jen podívá přes silnici a skoro už vidí vysoké paneláky sídliště.
Východní půloblouk, to souhlasí, taky jsem tenhle název slyšel, co se týká Staré osady, tak snad trochu pomůže výstavba Zbrojovky, aby to dostalo návaznou zástavbu a pak asi nejvíc pomůže VMO Tomkovo náměstí+Rokytova, škoda, že se pak bude x let zase čekat na návazné tunely, do té doby to dost odnese sídliště Vinohrady.
Jak říkám, asi největší brutál je na můj vkus ten kus Komárova, co jsem tu popsal.
Třeba v Líšni sice kus staré zástavby kolem radnice chybí, ale když už jsou třeba paneláky hned vedle starých pididomečků, tak to není takový brutál, rotože jsou to většinou čtyřpatrové kostky a žádná monstra o osmi patrech a pěti vchodech.
Co si tak matně pamatuju, tak větší paneláky začínaly až za radnicí v Líšni u toho většího parkoviště u zastávky Rotreklova.
Uvnitř Židenic to zas tak neznám, abych mohl soudit, jak moc došla újmy původní zástavba.
Co se týká třeba Lesné navazující na starou zástavbu v okolí Zemědělské, tam mi to připadá docela v pohodě, takový největší předěl tam dělá Drobného - Provazníkova. Docela jsem zvědavý, jak to dopadne se zástavbou v arboretu Mendlovky na té náhorní plošině. Něco jsem sice k tomu četl, že by to mohlo vypadat dost dobře, ale přecejen to zatím nestojí a nedá se srovnávat.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
586
25 říj 2019 10:12
Ojin: To bude hlavně tím, že v Bohunicích se ty 12 patrový paneláky stavěly místo původní zástavby, kdežto jinde (St. Lískovec, Bystrc, Líšeň...) se stavěly na "zelené louce" tak nějak vedle. Ale třeba v té Líšni to původní zástavbu taky postihlo, sice ne v takovým objemu jako Bohunice, ale je to vidět na napojení Mifkovy na Náměstí Karla IV., vyústění 4 proudovky doprostřed hlavního náměstí tím, že zbořím jednu jeho stranu, to je taky dílo...


Offline
Uživatelský avatar

6603
21 pro 2005 17:01
Pavel píše:
Dřív se s tím nikdo nepáral. Například ulice Točná ve Starém Lískovci, která je natvrdo oddělená dálnicí a železnicí na tři separátní části, každá přístupná odjinud. Prostě ulice, najednou ukončená dálnicí a na druhé straně dálnice pokračuje ulice, která pokračuje pár desítek metrů, najednou železniční trať s výstrahou zákaz vstupu a za ní opět pokračuje ulice. Toto byla vlastně původní silnice mezi Ostopovicemi a Lískovcem, která se posouvala do nynější polohy.


Na tu poslední část ulice Točná je přístup pouze z Ostopovic.


Offline
Uživatelský avatar

420
10 bře 2006 08:34
u Gagarina, Armstronga a Remka
Mně přijde jako největší kontrast Havelkova 23 v Bohunicích - jdete po uličce jednopatrových rodinných domků a najednou 12-patrový panelák, taky to měla být etapa, u níž ro zůstalo. Ale třeba ve Starém Lískovci už navazuje sídliště na původní zástavbu lépe.

_________________________________
Moravská národní obec - od roku 1985 Za Moravu!


Offline
586
25 říj 2019 10:12
To nedostavění je třeba dobře vidět na první pohled v Bystrci viz Teyschlova...


Offline
Uživatelský avatar

9266
10 čer 2004 11:19
Ono je to daný tím, že většina sídlišť nebyla dostavěná. U většiny je postavená první, max druhá etapa.. Třebas Stará osada. Většina staré zástavby až po dnešní ABB měla zmizet a v plánech byly stejný monstra, jako je ten obludný panelák na SO. I na netu bývaly svýho času k nalezení rozvojový plány Brna pro jednotlivý pětiletky.


Offline
1071
09 lis 2006 18:16
Dřív se s tím nikdo nepáral. Například ulice Točná ve Starém Lískovci, která je natvrdo oddělená dálnicí a železnicí na tři separátní části, každá přístupná odjinud. Prostě ulice, najednou ukončená dálnicí a na druhé straně dálnice pokračuje ulice, která pokračuje pár desítek metrů, najednou železniční trať s výstrahou zákaz vstupu a za ní opět pokračuje ulice. Toto byla vlastně původní silnice mezi Ostopovicemi a Lískovcem, která se posouvala do nynější polohy.


Offline
586
25 říj 2019 10:12
Ona celá ta čtyřproudovka je takovej zářez do města (Černovická, Otakara Ševčíka, Gajdošova), myslím že to bylo označováno jako východní dopravní půloblouk nebo tak něco. Holt to souvisí s dřívější koncepcí dopravy (neexistence obchvatů a transit přes centrum). Ale dneska díky bohu aspoň za tenhle zářez, byť už kapacitně nějaký ty roky nestačí, ale VMO v nedohlednu a kudy by se jezdilo a jak by ta doprava vypadala si člověk nechce ani představovat, když už teď je dost strašná... Jinak v tomhle mají výhodu ty sídliště, co jsou postavený na zelené louce nebo aspoň nějak trochu lidsky napojený na původní zástavbu, pak to tvoří nějaký logický celek, který se dal lépe naplánovat, často se ale původní plány dost liší od reality. Třeba ty Vinohrady měly mít maximálně 4 podlažní domy a menší hustotu zástavby. A místo toho tam jsou namačkaný 12 patrový "věže" a mezi tím další řady nižších (4 a 8 patrových paneláků).


Offline
2667
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
No, tak podobnej bizár jako kaplička mezi panelákama v Bohunicích je podle mě i kostel v Komárově, tam je sídliště, pak kostel a pak čtyřproudovka s parkovištěm a celý se to jmenuje snad Mariánský náměstí. Aspoň vidíš, jak nekoncepční a nesmyslná byla likvidace staré zástavby v kombinaci s panelákama.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
586
25 říj 2019 10:12
Pokud bysme to brali jako jeden celek, tak je podle té práce největší sídliště Bohunice (kolem trasy 6 a 8 od Krematoria po Starý lískovec, smyčku), byť je to rozděleno do dvou městských částí (Bohunice a Starý Lískovec). Nějakých 11 tisíc bytů.

Kdybysme to brali podle městských částí, tak vyhraje Bystrc - cca 9,5 tisíc bytů.

Prahu soudit nemůžu, neznám to tam jenom teď zběžně ze streetview... Všeobecně jsou sídliště různorodý a zajímavý "architektonicky" (není každý sídliště stejný, jak si hodně lidí mylně myslí, právě naopak), ale třeba i z pohledu dopravy... Samozřejmě pro většinu jsou to jenom šílený paneláky. A vlastně čím horší, tak tím zajímavější, třeba ty Vinohrady nebo hlavně okolí ulice Spodní v Bohunicích to je něco tak strašně bizarního těch cca 15 dvanáctipatrových paneláků narvaných mezi starou zástavbu a obklopujících původní kapličku uprostřed... Na jednu stranu je to fakt strašný a na druhou stranu mi to přijde fascinující.


Offline
2667
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Nejsme mimo téma zas tak moc a kdyby jo, admini to můžou šoupnout do vlákna Urbanismus a architektura...
Takže je největší Lesná nebo Bohunice? U Vinohrad i Bohunic mi právě vadí ta namačkanost, jaká je třeba i v Praze na Jižáku.
V Praze bývám každý rok na soustředění vodicích psů kousek od metra Háje na P15 okolo zastávek Veronské náměstí a tak.
Tam se mi ta zástavba docela líbí, přecejen je v ní zeleň a kousek Hostivařská přehrada s lesoparkem, kde je to docela fajn i v horkém létě.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3079 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46 ... 124  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 29 bře 2024 11:45
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]