Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 44 z 124    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47 ... 124  Další
Autor Zpráva
Offline
586
25 říj 2019 10:12
Cracatit: v pohodě netřeba se omlouvat...

Sídliště v Líšni (když budu brát oblast ohraničenou Novolíšeňskou a Jedovnickou a zbytky vynechám) je určitě větší než Vinohrady. Počet bytů je podle téhle práce https://www.vutbr.cz/www_base/zav_prace_soubor_verejne.php?file_id=70401 cca 7000 Líšeň a cca 5200 Vinohrady. Vinohrady jsou celkově hrozně stísněný a namačkaný na sebe a Líšeň zase přesně naopak. Takže byť jsou obě sídliště postavený ve stejné stavební soustavě (B70), tak jsou hodně rozdílný...

I v té práci, co odkazuju výše se píše o původním plánu pro 60000 lidí. Četl jsem to i z jinýho zdroje, ale ten bohužel nemůžu najít. Mělo to snad být největší sídliště v republice. Ale to jsme asi mimo téma "tramvajové tratě"...


Offline
2667
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Pavel, moc díky za odkaz, myslím, že jsem ho už četl, když jsem pátral po "metru" v Brně. Dost jsem se toho jinak dočetl u Boučníka a na brňák.net nebo jakou to má správnou adresu. To poslední je teda spíš o klasické železnici, ale v souvislostech to do sebe zapadá.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
2667
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Jinak, jak říkám, četl jsem o jednom projektu v Bosonohách asi pro dva tisíce lidí s jednou páteřní ulicí návaznou na páteřní Pražskou někde u zastávky Skalní, že by se nedalo projet skrz do Kohoutovic k Hájence. Úplně celé to území asi nebude zastavěné nikdy až po Starou dálnici a Kohoutovickou, protože už teď se proti tomu bouří místní lidi a vůbec, je tam dálnice, budou problémy s hlukem, až bude za několik desetiletí konečně I/43, tak ten hluk ještě zesílí a obchvat Bosonoh s tím nenadělá lautr nic.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
2667
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
No i tak mi Líšeň připadá docela velká, ale vlastně Vinohrady jsou asi o kus větší, ne? Bavím se teď o zóně od konce Vinohrad řekněme někam po Jírovu, nevím, kde to úplně končí, přecejen si víc pamatuju proporce staré Líšně, kam jsem jednu dobu pravidelně dojížděl (do roku 2007).
Ondras98: Omlouvám se, někoho to mohlo zmást, myslel jsem jen horní konec Kohoutovic u Kamenného Vrchu, spíš to jen tak líznout a jít co nejrychleji na Komín, což koliduje s oborou na Holedné, ale smysl by to dávalo.
Jo, kličkovat na Bosonohy, pak krajem Žebětína někam k rybníku a do Kamech, to by sice obsloužilo taky dost lidí, ale obávám se, že dost pomalu a že by to pak nemohlo navázat na Bystrc kvůli známým problémům s pokračováním jedničky od Ečerovy někam na Rudu/Říčanskou.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
586
25 říj 2019 10:12
miropiro píše:
Tak takové plány se dají najít na spojení Bosonos s Bystrcí tramvají.
Zmátly mě tam ty Kohoutovice, jsem to bral jako trasu přes ně... Bosonohy-Bystrc je technicky asi reálnější, ale jinak nereálný... Zkoušel jsem ty plány rychle najít a našel jsem jenom článek o tom, že za 10 let bude tramvaj z Lískovce do Bosonoh. Problém je, že byl z roku 2009. sarcastic

//
Pavel:
Zajímavý, díky. V tom plánu je třeba vidět i "Líšeň 2". Údajně mělo původně sídliště být snad pro 60-70 tisíc lidí a zabírat plochu od Zetoru po Podolí...


Offline
1071
09 lis 2006 18:16
Cracatit: V případě Bosonoh, jde v územním plánu o zastavění celé severní části Bosonoh (od západního okraje až téměř k Novému Lískovci). Jestli se to území zastaví je ve hvězdách. To jsou plány na hodně dopředu.

Ondrah98, Cracatit: Jen jako perlička, v dobách minulých existovaly úvahy na tramvaj Starý Lískovec - Bosonohy - Žebětín - Bystrc (napojení na dnešní smyčku Ečerova): http://www.onemanbrnoblog.cz/podpovrcho ... ha-v-brne/ (miropiro mne předběhl)


Offline
Uživatelský avatar

2550
05 úno 2007 18:12
Malečkův rajón
Ondrah98 píše:
A kudy by to mělo reálně vést? Vzhledem k terénu a rozsahu dost nereálný...

Tak takové plány se dají najít na spojení Bosonos s Bystrcí tramvají.

Ojin píše:
Protože obsah stránky salinounakampus.cz je zatím "Test page 1", můžu přidat nějaká pozorování pro ty, co se kolem nepohybují (což je v dnešní situaci asi většina). Během března se začaly odstraňovat stromy v trase šaliny do kampusu a taky se dělají nějaké přeložky sítí na Mikuláškově náměstí před domy 10 a 11 (ty ke kterým se má tunel nejvíc přiblížit). Pár dokumentačních fotek je tady:
https://photos.app.goo.gl/fNe8QDkCEGB1G6zJ6

K těm Bosonohám - tam jde o dlouhodobý výhled pro případ většího rozvoje zástavby na západní straně Bosonoh - kvůli současné zástavbě tam nikdo šalinu stavět nebude.

Stránka Šalinou na Kampus má oficiální adresu https://salinounakampus.dpmb.cz/ :-)

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Offline
586
25 říj 2019 10:12
Cracatit píše:
smysluplné by mi přišlo, kdyby se postupně dotáhla šalina z kampusu na Kamenný Vrch a dál na Bystrc, kdyby se spojila s šalinovou větví Vozovna, Komín - Ečerova...

A kudy by to mělo reálně vést? Vzhledem k terénu a rozsahu dost nereálný...


Offline
2667
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Ojin: západní výstavbou v Bosonohách se myslí co? Já zatím jen četl, že tam má být nějaký developerský projekt se školkou od Skalní ke Kohoutovicím, to mi jako západní směr nepřipadá.
Jak už jsem říkal v tomhle vlákně dřív, smysluplné by mi přišlo, kdyby se postupně dotáhla šalina z kampusu na Kamenný Vrch a dál na Bystrc, kdyby se spojila s šalinovou větví Vozovna, Komín - Ečerova, dostala by vybraná sídliště (Bystrc, Kohoutovice, Nový Lískovec a část Starého Lískovce) možnost jet celkem dost rychle na hlavní nádraží, ať už bude v jakékoli poloze.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
302
14 úno 2007 21:02
BM, Černá Pole
Robert píše:
Ten sám "obrubník" je třeba na Hybešce, stejně jako na Lesnické v úrovni vozovky. Takže při objíždění jej přejet lze.

Hodně velké detaily, nemá smysl se tím vůbec zabývat a řešit to. Stejně tam ta a-46 do budoucna jezdit nebude.


Offline
302
14 úno 2007 21:02
BM, Černá Pole
mnadenicek píše:
Tak to jsem zvědav, to by bylo super - držím tomu palce. U Venhudovy by to taky vyřešilo problém s rozhledem vlevo z Venhudovy přes 2 stojící auta. Změna polohy některých nástupišť ale asi nepřichází v úvahu, ne?

Vypadá to prý velmi nadějně, proto ten můj optimismus. Venhudova obě zastávky asi stávající polohy, v případě Zdráhalovy z centra návrat do historické polohy u hospody u Šímů.


Offline
Uživatelský avatar

420
10 bře 2006 08:34
u Gagarina, Armstronga a Remka
Protože obsah stránky salinounakampus.cz je zatím "Test page 1", můžu přidat nějaká pozorování pro ty, co se kolem nepohybují (což je v dnešní situaci asi většina). Během března se začaly odstraňovat stromy v trase šaliny do kampusu a taky se dělají nějaké přeložky sítí na Mikuláškově náměstí před domy 10 a 11 (ty ke kterým se má tunel nejvíc přiblížit). Pár dokumentačních fotek je tady:
https://photos.app.goo.gl/fNe8QDkCEGB1G6zJ6

K těm Bosonohám - tam jde o dlouhodobý výhled pro případ většího rozvoje zástavby na západní straně Bosonoh - kvůli současné zástavbě tam nikdo šalinu stavět nebude.

_________________________________
Moravská národní obec - od roku 1985 Za Moravu!


Offline
2667
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Bosonohy nikdy pořádně nebudou, když jejich frekvenci pobere dvanáctimetr bus s frekvencí 3 x do hodiny, dobře s regionálkou, co jede jednou až dvakrát za hodinu, to fakt nemá význam. Mnohem víc lidí by to pobralo z Nového Lískovce.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

2550
05 úno 2007 18:12
Malečkův rajón
Tak je vidět, že je tu plán prodloužit 12 do Medlánek, 1 do Ivanovic a samozřejmě i do Bosonoh :-)

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Offline
Uživatelský avatar

573
04 bře 2006 12:01
Starý Lískovec
Rem píše:
Myslím že ten územní plán, a v něm nové tratě MHD je spíš plán kategorie sci-fi. Minámálně tram-train pod Brnem se naše generace určitě nedožije.


Ale územní plán je právě od toho, aby myslel na generace dopředu. Je jasné, že ne vše se bude v dohledné době realizovat, ale je potřeba s tím v území počítat, protože v momentě, kdy se někde postaví třeba bytové domy, aniž by se nechalo místo na tramvajovou trať. Tak nakonec kvůli tramvajové trati ty domy nikdo bourat nebude a bylo byto celé potom zablokované, nebo nesrovnatelně nákladnější (např. tramvaj zbytečně pod zemí).

Ohledně spojky Zábrdovice - Trnitá - Štýřice si myslím, že její realizace závisí především na realizaci nového nádraží. Protože po zprovoznění nového nádraží vznikne potřeba jezdit k němu i jinudy že přes vysoce vytížené centrum.

_________________________________
Vědění je moc, moc je svoboda.


Offline
Uživatelský avatar

2484
19 dub 2009 12:06
Brno
Myslím že ten územní plán, a v něm nové tratě MHD je spíš plán kategorie sci-fi. Minámálně tram-train pod Brnem se naše generace určitě nedožije.

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Offline
1779
04 bře 2012 23:26
Dívám se na ten územní plán a zae mám chuť postavit si vlastní Brno v BAHNu. I když jsem ani nedostavěl Sokolov a nemám čas.
Ale zajímalo by mě, jak to vypadá s jednotlivými prodlouženími.
I když, upřímně řečeno, nejvíc mě asi zajímá ta spojka Zábrdovice – Trnitá – Štýřice. Pak ta v Židenicích, a samozřejmě prodloužení 12 do Přízenic. A proto se zdejších chci zeptat: jak pravděpdobné tyhle tratě jsou?
Osobně se mi to líbí zejména proto, že to Brnu dodá víc k obecné síťové topologii kolejí, nebude to jen hvězda z větším středem.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
7090
27 úno 2010 07:40
Ten sám "obrubník" je třeba na Hybešce, stejně jako na Lesnické v úrovni vozovky. Takže při objíždění jej přejet lze.


Offline
Uživatelský avatar

496
31 led 2011 13:46
Jak tam je obrubník, tak se na pás v podélném směru nesmí vjet. Snížení obrubníku má vliv jen na přejezd ve směru příčném.
A domnívám se, že zakázání vjezdu na oddělený pás platí i tehdy, když už jedu po pásu neodděleném a najednou začne oddělený úsek (protože co kdyby se z obrubníku o kus dál stala zeď, jak bych se vrátil?).

_________________________________
*** I am a signature virus. Please help me spread by copying me into your signature.


Offline
Uživatelský avatar

3339
13 lis 2004 11:58
Nemyslím si, že by to tam někdo řešil, bylo by to zbytečné dohadování. Kdo chce, za autobusem si počká, kdo nechce čekat, ať ho objede..


Offline
586
25 říj 2019 10:12
Všeobecně není důvod za autobusem čekat pokud je možné ho legálně objet.

Ale zrovna tady je to objíždění dost sporný.

Zákon 361/2000 Sb.
§ 13
(2) Na tramvajový pás v úrovni vozovky se smí v podélném směru vjet jen při objíždění, předjíždění, odbočování, otáčení, vjíždění na pozemní komunikaci, nebo vyžadují-li to zvláštní okolnosti, například není-li mezi tramvajovým pásem a okrajem vozovky dostatek místa; tramvajový pás zvýšený nad nebo snížený pod úroveň vozovky nebo od vozovky jinak oddělený například obrubníkem se smí přejíždět jen příčně, a to na místě k tomu přizpůsobeném. Při vjíždění na tramvajový pás nesmí řidič ohrozit ani omezit v jízdě tramvaj.

A on tam nějaký náznak obrubníku kolem zastávky je, ale zároveň je v úrovni vozovky a nad úroveň vozovky se zvedá právě až za zastávkou. A teď jak to teda je...? :-s
https://www.google.com/maps/@49.2106665,16.6185134,3a,75y,340.84h,77.14t/data=!3m6!1e1!3m4!1sl9VPg5BUnI-f28C4vGd4yg!2e0!7i16384!8i8192


Offline
7090
27 úno 2010 07:40
Já furt nevidím žádný důvod za tím autobusem čekat, čímž nějaké zastavení v křižovatce nehrozí.


Offline
2667
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Dost tu ta diskuse zhoustla, přimlouval bych se za používání označených citací, ať je vidět, číje text, na co kdo reagoval.
Co se týká stání za busem na Zemědělské, o pravidlu o nevjíždění do křižovatky, kterou nelze projet v žádaném směru, jste neslyšeli? A kdyby jo někdo musel čekat, tak připomínám, že o sto metrů dál směrem k cukrárně je doleva další ulice, co vede taky na Provazníkovu a dokonce v lepší poloze, kdy jde odbočit nejen doprava, ale taky doleva, což na křížení Provazníkovy s třídou generála Píky nelze.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Naposledy upravil Cracatit dne 27 bře 2020 13:03, celkově upraveno 1

Offline
Uživatelský avatar

573
04 bře 2006 12:01
Starý Lískovec
Pro zájemce přidávám odkaz na zveřejněný návrh nového územího plánu Brna, který půjde do veřejného projednání.
V interkativním prohlížení je nutno vybrat pložku "souhrnný výkres dopravy", nebo o hodně níže "veřejná hromadná doprava", aby se zobrazily plánované tramvajové tratě. Trolejbusy to bohužel zobrazit nedokáže (zelená bus linka v plánku není trolejbus).

https://upmb.brno.cz/pripravovany-uzemni-plan/navrh-2/

_________________________________
Vědění je moc, moc je svoboda.


Offline
428
24 lis 2017 11:40
Johnny5 píše:
Dle mých informací se od ledna řeší, aby se nad rámec původního plánu prosté obnovy tramvajové tratě vytáhly chodníky jako zastávkové mysy až ke kolejím. Takže bych byl optimista.


Tak to jsem zvědav, to by bylo super - držím tomu palce. U Venhudovy by to taky vyřešilo problém s rozhledem vlevo z Venhudovy přes 2 stojící auta. Změna polohy některých nástupišť ale asi nepřichází v úvahu, ne?


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3079 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47 ... 124  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 28 bře 2024 22:04
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]