Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 125 z 381    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128 ... 381  Další
Autor Zpráva
Offline
866
17 lis 2014 00:06
ad Robert na firemním jsem to nikdy nezkoušel, tam je zakázáno kde co. Firmy většinou omezují i jen otevírání stránek.


Offline
7130
27 úno 2010 07:40
K té historii editací. Mně to funguje na mobilu, funguje mi to doma, v práci ani za zlaté prase. V IT se nevyznám, tak to holt beru jako vlastnost stroje a neřeším. to. Byť mě to štve.


Offline
866
17 lis 2014 00:06
vezmu to od zadu

EDA
mě nevadí výbava IdSJMK já jen říkám, že by v těch atributech, tedy měla být i z jiných oblastí, tedy výbava Idol, Iredo,Odis a co já vím ještě. A asi by také někde mělo býti specifikováno, co to v konkretním případě znamená a obsahuje? Kolik lidí mimo JMK kraj to ví.??? O to jde. Protože pak, pokud je to pro jeden kraj, to postrádá smysl.

ad Dostatek správců jenže Edo já už ti poslal 3 slovy tři, neodpověděl si na žádný.
Až mi napíše, tak mu to sdělím, pokud má ještě zájem. Jinak ať si to s tebou zařídí sám, já už se v tom nechci angažovat. Měl zájem o Bojkovicko a Slavičínsko, tedy východ Zlínského kraje. Myslel jsem, že by to mohl jednou po mě převzít.

Historie editací: to jsem ti psal v mejlu už okolo vánoc. Dříve jsem zkusil se odhlásit, přihlásit, zkoušel jsem jiné prohlížeče, i jiný počítač, nic nepomohlo.
A hle najednou 27.3.2020 aniž bych se odhlásil, či cokoliv jiného udělal, to funguje. Proto mi to nedá si myslet něco jiného.

ad Komunikace kdybys právě ty mejly četl a odpověděl na ně, asi by se to nedělo že? Pokud se ti zdá, že je se mnou špatná komunikace, tak je to názor, neberu ti jej. Zajímavé je, že se spoustou lidí komunikuju mimo zde nedostatky a nemáme jediný problém. Ale oni napíšou, když se jich na něco dotážu a naopak. Jako příklad uvedu Maxe se kterým každou chvíli něco řešíme, zejména Setry.
Ale i se spoustou ostatních.

ad skupiny vozů no tak to ti doporučuji tedy přečíst si diskusi, která tady nedávno probíhala ohledně Arrivy Morava. O Arrivě jsem psal několika lidem ( a HLAVNĚ TOBĚ) v době, když měli se přesunout vozy do Slavičína. Jeden z mých zdrojů se přesunul ze Vsetína do Slavičína. Nakonec to asi i dobře skončilo díky Tomáši Ondráčkovi, který se tam o to postaral. Přišlo mi zbytečné vypisovat vozy někomu, ať k nim udělá přístup. Nakonec opět T.O. pomohl, že se k nim dostanu, žel dnes už to asi je skoro zbytečné. Ale kdo ví co se časem ukáže ve Zlíně.

EDO já rozumím tvému časovému vytížení, tvým problémům. Ale tebe by to taky štvalo, když ti někdo neodpoví na 3 mejly. Přiznám se, že se mi to snad ještě u nikoho nestalo.
Být to obráceně, tak by se ti to taky nelíbilo.

ad Fedos tak pokud si to nepřáli, tak to stačilo říci ne? Já jsem s tím ztrácel akorát čas. Co se týče Arrivy Vychodní Čechy, tak mi to nijak nevadí, Napíšu K.Jezberovi a ten to tam napraví. Opět bez jediného problému. Pokud zakládám vůz tohoto dopravce já, dám tam jak KHK kraj, tak PK kraj. Pokud jezdí na PK kraji informuji opět KJ, Ondru Opršala. Ještě se mi nestalo že by to ignorovali. A pochopitelně zastávám už léta názor, že pokud si někdo kdo se o evidenci stará tak když do toho někdo chce zasahovat tak by asi měl ctít nějaký názor toho kdo to spravuje. Pokud bude pod dopravcem podepsán jako správce zodpovědný tak není možno, aby v tom někdo dělal nějaké harakiri. U Busline nám to s Petrem fungovalo vždy. On se staral o MHdčko já o linky. Vždy jsme si vyhověli. Já jsem měl jistou dohodu u dopravce, měl jsem exkluzivní info. Jen výměnou za určitou shovívavost. Ovšem nikdy jsem nefalšoval žádné údaje. Konečně podobné dohody mám i s několika dalšími. Pokud by někdo o to žádal, ihned by naše dohoda padla.
To podvádění mi vadilo dost, sice se to na chvíli urovnalo, ale už se to zase začíná objevovat.
Doufám, že jedna Karosa C 954 zůstane aspoň pár týdnu u pravdy.
Chápu jejich obavu(Arriva Morava), ale pokud jsem někde mimo tuto oblast, viz zrovna sever Moravy, nic jsem tam nepřepisoval. Ale jejich obavy chápu. Já s tím také bojuju, bohužel marně. Jim se to daří. Šlo mi o to je dostat pod Slavičín, abychom to měli aktuální, když tam chcípl pes.
T.O. mi dal mejl na toho Adama, napsal jsem mu, odpověď opět 0 (ano za to ty nemůžeš, to neříkám), ale to je právě ta komunikace. Stačí napsat nepřeji si to. Tečka. Já bych svému zdroji sdělil, že správce to zvládne sám, tudíž není jeho pomoci potřeba. Tak jsem byl opět za debila, nebylo to komu předat. Pak tam něco dodával Domek, takže se to nějak udělalo.
ad 4 snažím se držet se jen krajů kde to znám. Několik vozů jsem hlásil třeba Štěpánu T. třeba Arrivu Střední Čechy. Nemám ambici ani chuť se věnovat krajům kam mě nic neváže.
To co píšeš je pravda spousta lidí si vyzobne jednoho dopravce v kraji, ostatní zejména malí mají smolíka. Snažím se si to v krajích držet. Protože u spousty dopravců bychom ani nevěděli co ještě mají. O Zlínských dopravcích nemluvě tam je to vůbec v ..... S některými sem v kontaktu, zbylé při návštěvě prostě musím objet. Proto jsem tam chtěl místního správce, který by se tomu více věnoval. V Libereckém kraji také objíždím viz Ouhrabka.
O situaci v U kraji vím, ale bohužel jde to mimo mě. Jediné kam jezdím, je Šluknovsko, naštěstí tam těch dopravců je minimum,.Tam to zase konzultuju s Jak. H., který mi dává tipy, nač se zaměřit u AKV.

O situaci Vysočiny také vím, žel je to pro mě mimo okruh zájmu. Právě proto je třeba získávat někoho do našich řad, jinak za chvíli bude existovat jen seznam několika krajů,. Ale asi rozumíš, že když si někoho prověřuješ jestli to zvládne, jestli jsou jeho informace relavantní. A pak narazíš na to, že vlastně to vypadá, že si z něj děláš srandu. Ten člověk je sice mladý, ale má to v hlavě srovnáno. Končí střední školu a jde pokračovat na nějakou nástavbu na Vysočinu. Chce být strojvedoucí, asi by se časem hodil na váš seznam vlaků.

ad příspěvek 280 máš na svůj názor právo. Chodí ma mejl upozornění takže to vždy prokliknu pokud je obrázek a je mi zajímavý tak si ho otevřu. Nijak to dál nečtu, prostě jsem si to takto nastavil.
Každý jsme nějaký. FB si držím už jen kvůli Messenger, abych byl s pár lidmi v kontaktu. Jinak bych ho už dávno zrušil.
U jiných skupin autobusových si teď dělám propagaci nového webu.(bohužel jsem trošku více naletěl, no člověk se spálí doufám jen jednou.) Propojení s SA je nepravděpodobné, tak chci aspoň potěšit ty lidi, kteří mi pořád psali o fotky. Navíc chci přispět těm , kteří teď nemají lehké období ať už je to jejich koníček, nebo zaměstnání a chtějí se odreagovat. Navíc to smysl má, protože již několik správců podle toho upravuje vozy a k nim detaily (různé ty nátěry, skiboxy, tažná zařízení, předchozí dopravce, ono to bez těch fotek někdy nejde VIN či v.č. ne vždy je něco platný.). Jsem rád, protože konečně nemusím na to někoho upozorňovat, stačí to dát tam.
Nemyslím si, že bych měl nějak velký přehled, jen se dívám okolo sebe. Nejsem líný jet okolo autobusu a zastavit a nějak ho zajistit. Moje krásnější polovička mě nejdříve nadávala, dnes mi sama říká kde jaký bus stojí. A když někde jede beze mne, tak mi bus vyfotí. Třeba zde to už není moje práce http://vhdfoto.cz/renault-iliade-gtx-br ... ncik-zlin/. Takže spousta vozů je i její zasluha.

Toť celé.

ad Matěj Stach jsem rád že uznáváš že se to mělo udělat dříve před spuštěním. Pernamentně ##MLUVÍM SPROSTĚ## ton je vidět, že mě neznáš, jsem jinak veselý člověk. Z psaní nemůžeš nikoho soudit. Ale zase sám bys byl ##MLUVÍM SPROSTĚ##, když někam něco pošleš a pak půl roku čekáš.
ad bod 2 víš problém je v tom, že u spousty vozů prostě spoustu věcí nikdy nezjistíš. Víš jaké potahy, jakou převodovku má třeba vůz Franty Vomáčky? Nevíš to ani já, ani ty a s pravděpodobností se to nikdy nedozvíme. Pak to vypadá blbě. Sám také jak píšeš, že máš problém s některými atributy. Také nejsi přesvědčen o jejich smysluplnosti. (některých)
S postihem to byla mírná nadsázka, ale kdo ví.....
Klimy pořeším postupně, další se instalují, jak jistě víš. Až na to budu míti čas.
ad 6 škoda, že mi zatím nikdo nevysvětlil, tedy proč tomu tak je. Ale nebudu opakovat to, co jsem dnes zmínil několikrát.


Já jsem ochoten ubrat ze svého konfrontačního tonu. Holt jsem z práce zvyklý na konfrontaci. Nic jiného mi ani nezbývá, pokud chci mít výsledky. Nabízím spolupráci mimo forum FB, pokud někdo má zájem, může mě kontaktovat na messenger.
Pochopitelně to nikomu nevnucuji. Je to jen hozená rukavice. Někdy je nutno ustoupit.

omlouvám se jestli jsem někoho v příspěvku urazil, nebo má pocit, že by se mnou nešlo komunikovat. To mi je opravdu líto.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6668
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Spousta témat, málo času, tak postupně fakticky:

Skupiny vozů: Aktuálně není žádná konvence na skupiny u vozů a je to jen na správci dopravce, jaké skupiny tam dá a jaký bude mít systém, případně jak se domluví s ostatními. Aresi, máš nějaký návrh, když ti současný stav nevyhovuje? V čem je problém, že má vůz 5 skupin? Osobně mi tohle nijak nevadí.

Povinnost atributů: No, směr je takový, že časem bude maximum věcí, u kterých to dává smysl, v atributech. Takže u nových vozů bych to prohlásil za povinné. Staré vozy není nutné zatím nijak hormadně přepisovat, pokud se správci nechce. Pokud se někomu chce, je to supr a ať to klidně přepisuje na doporučovaný způsob zápisu. Osobně některé atributy hromadně začínám přepisovat a když něco někde edituju, tak ty poznámky do atributů přesypávám. Obzvlášť, když by třeba v poznámce měla zůstat poslední věc, pro kterou máme atribut...

Automatický převod klimatizací (aj.) do atributů: Zkoumám možnosti, jak převodu věcí do atributů pomoct. Chápu, že aktuálně je to trochu opruz a minimálně v editaci vozu bych to chtěl nějak zjednodušit. Ale časový odhad, kdy to bude, nemám. Automatický převod bych taky rád udělal, ale s automatickými úpravami se musí opatrně - může to být dobrý sluha, ale zlý pan. Takže to chce čas, ale třeba se to povede.

Výbava IDS JMK: historicky tu výbavu evidujeme a není důvod s tím končit. Stále je nutné rozlišovat vozy, které tu výbavu mají a na IDS můžou a vozy, které ji nemají. V tom se nic nezměnilo. Moc nerozumím tomu, proč někomu tahle poznámka vadí. V Libereckém kraji to tuším taky PD eviduje, tak proč ne v JMK. A že to není jednotné a v ostatních krajích to není? No to je sice pravda, ale v tomto by podle mne jednotliví správci měli mít volnost, jestli to zvládnou a chtějí evidovat, nebo ne. V JMK to celkem kvalitně držíme, přidanou hodnotu to má a rušit to tím pádem nebudeme.

Venkovní panely: nebráním se diskusi o jakékoliv formulaci jakéhokoli atributu. Je často docela těžký to vymyslet tak, aby to bylo hezký, krátký a dostatečně jednoznačný. Nevím, proč kolem toho musíme zase dělat takovou vědu (a sarkastické poznámky). Formulace "vnější panely" by možná byla lepší, ok. Co si myslí ostatní? Mám to změnit? Mmch: tohle je další boží funkce atributů, změním to na jednom místě a najednou se to jednotně změní všude. Co by stálo energie tohle přepisovat v poznámkách?

Dostatek správců: dostatek správců není nikdy. Každý schopný nový člověk je vítán. Bohužel ten mejl, co jsi, Martine, posílal před časem, jsem přehlédl, to se omlouvám. Ten mejl eda.bmhd mám strašně zavalený miliony více či méně relevantních žádostí od různých lidí a kontroluju ho tak jednou za pár měsíců. Snažím se na důležité věci odpovídat, ale tohle jsem přehlédl. Ať si ten borec založí účet normálně zde: https://administrace.bmhd.cz/registration a já mu pak dám práva, když ho, Martine, doporučuješ, není s tím problém. Vypravenost a tu evidenci (jaké tedy skupiny?) teda klidně dostane hned, ale na fotky ať pošle nějakou ukázku nejdřív - lépe teda na společný mejl seznam-autobusu@seznam.cz, nebo ke mně na FB.

Historie editací: S touto funkcí jsem nic tak 3 roky nedělal. Nemusí to fungovat stoprocentně, ale odhlásit a přihlásti v administraci by mělo zpravidla pomoct. Obzvlášť na mobilu to nikdy nebude fungovat stoprocentně, protože tam se mění IP adresa (to může vlastně i někomu doma...).

Komunikace na fóru a FB: Naprostá většina lidí je na FB a je tam i aktivní. S dalšími se komunikuje mejly (třeba ne přímo já), ale myslím, že to celkem funguje. Návod jsme udělali a budeme se ho snažit aktualizovat o nové věci, aby se už nestalo, že to tak zestárne. Tak doufám, že jste si ho všichni přečetli, ať to k něčemu je :-) Jinak opravdu nemám sílu kontrolovat i fórum, díky Matějovi a Fedosovi i dalším, že věci, co se tu objeví, žeší. Já beru jako svou prioritu technicky zajistit běh webu a tomu se snažím věnovat většinu času. Psát sem podobné elaboráty zabírá straně moc času. Obecně nemá nikdo záměr někoho vynechávat z komunikace. Spíš nejde informovat všemi kanály a na FB je to nejefektivnější. Žádné spiknutí v tom fakt není. Ale taky je to o formě komunikace. Když někdo jen hejtuje a není konstruktivní, tak je ta ochota s ním komunikovat nižší, to je asi logické :-)

Povinná hodnota atributu (Mikuláš): tohle je supr nápad, to určitě udělám. Tzn. pro některé atributy bude povinné zadat hodntou. Díky za připomínku.

Nastavení zobrazení atributů v kartě vozu (Mikuláš): Tohle je super nápad! Neříkám, že to bude hned, ale zapíšu si to a do budoucna to udělám. Tohle bude navazovat na další věci, co mám namyšlené pro frontend s-a.

Rozložení dveří (Mikuláš): Ano, i u Travega bych psal 1-1-0. Dveře na druhé straně bych neřešil. Ta možnost pro oboustranné rozložení dveří je tam spíš kvůli obousměrným tramvajím. O té obousměrné notaci sám moc přesvědčený nejsem, spíš jsem zachoval to, co tam už někdo zadal. Myslím, že to mám z návodu dát pryč, ať někdo na základě toho nevymýšlí nesmysly?

Dveře pro ZTP v rozložení dvěří: Tohle bych osobně v atributu rozložení dveří ignoroval.


Offline
406
30 kvě 2011 22:12
M.P.:

První odstavec - souhlasím.

Druhý odstavec - také souhlasím, minimálně za pokus by to stálo, jen ani né dát správcům, jako obecně uživatelům na výběr?

Třetí odstavec - netuším, údajně to je po vzoru polského phototransu, kde předpokládám se dveře u řidiče vůbec neřeší. Osobně to považuji za zbytečnější atribut a vidím za ním hlavně příšerné množství vozů k úpravě a u velké části zbytečnost (typicky naše Karosy), kdy prostě volba nebyla a pokud už došlo k překopání (většinou to tedy bylo naopak - u městského vozu se dveře zaslepily, dodělané navíc u C 734 znám jen u té jedné z ČSAD Liberec), tak buď je to dostatečně vidět z fotek a nebo to bylo u tak malého % vozů, že by to zkrátka šlo nechat po staru v poznámce. Na druhou stranu pak jsou vozy, kde to smysl dle mého skutečně má a pro mě nejlepší ukázkou je Oasa 901, kde část produkce měla dveře 1-0-1 a část 1-1-0, takže v tomto případě lze skutečně efektivně vyfiltrovat požadované vozy a spolu s třemi možnostmi klimatizace to byl jediný typ, kde jsem to zatím cíleně všude dopsal. Daleko větší problém, než asi ignorované dveře u řidiče vidím u tebou zmíněného Travega například nebo ještě lépe nějaké Setry, která může mít klasicky dveře 1-0-1, pár vyjmek bude mít 1-0-1 a poslední roky tu máme také čím dál více takových vozů s polodveřmi mezi bočními okny pro nástup ZTP s použitím plošiny - co s tímto? Jak to zapisovat? 1-ZTP-1-0 ? To je dost divný zápis...ale 1-ZTP-1 bych chápal jako druhé s plošinou a třetí klasické, což tak není (mluvím o rozložení jako mají třeba ty MANy od Tourbusu pod Flixbusem). Nebo ZTP dveře zase ignorovat, protože už je tam atribut s plošinou?
Je to těžké no, u těch Oas, NB Sorek, Crosswayů, Conect to asi skutečně smysl má...u Karos ho nevidím, ale asi zase nejde to zapisovat pouze někde?


Offline
Uživatelský avatar

474
31 črc 2015 19:56
Kladno
Teď jsem si ty atributy trochu osahal a do toho návodu bych ještě přidal jednu věc. Některé atributy jsou bez hodnoty (skibox, tažné, Wi-Fi...) a políčko pro vyplnění hodnoty tam ani nevyskočí. U jiných je hodnota nepovinná, ale možná (klimatizace). Ale pak tu máme atributy, které samy o sobě bez hodnoty nedávají smysl - typicky to nešťastné rozložení dveří. Jen tak zkusmo jsem zadal tento atribut, ale hodnotu nevyplnil a kupodivu to šlo uložit a i se to bez té hodnoty zobrazilo na kartě, byť je to samozřejmě nesmysl. Takže buď na to v návodu upozornit, nebo zařídit, aby v případě pokusu o uložení vyskočila nějaká hláška typu "Pozor! Atribut ten a ten vyžaduje hodnotu!".

Dále takový návrh - co dát správcům možnost volby, zda se daný atribut bude zobrazovat na kartě, nebo nikoliv ? V takovém případě by totiž platil přínos, který vy uvádíte, tedy širší možnosti ve vyhledávání vozů, ale současně by ty karty nebyly informačně přehlceny a nebyly by v nich zbytečně informace, které jsou na první pohled patrné třeba z typu nebo fotek.

To rozložení dveří mi ale stejně pořád vrtá hlavou. Opravdu jste si tím jistí ? Čím delší dobu o tom přemýšlím, tím spíš mě napadají vozy, které z té vaší metodiky nějakým způsobem vybočují a u kterých bude problém udělat zápis tak, aby byl současně metodicky správný, ale i srozumitelný a hlavně nějak informačně přínosný. Co třeba takový MB Travego ? Ještě před pár dny bych řekl rozložení 1-1. Teď už jsem poučen, že může přijít nějaké pako z Horní Dolní a dobastlit tam třetí dveře, na truc ještě určitě dvoukřídlé. Dobře, tak tedy 1-1-0. No jo, jenomže ono má Travego taky samostatné dveře pro řidiče na levé straně, takže to máme 1-1-0 / 1-0-0. Není to trochu krkolomné a zbytečné ?

A ještě drobnůstka na závěr - u vozu ID 17622 chybí Stč kraj.


Offline
406
30 kvě 2011 22:12
Jen krátce k tvým dotazům:

1) Osobně je mi téměř jedno kolik je u kterého vozu skupin, ale vždy by to mělo mít logiku = ke každému dopravci příslušná krajská skupina, u předváděček zkušební vozy - to je jasné asi všem a žádný problém by tu být neměl, ale samozřejmě bývá a to jednak u DP, kde většinou správci chtěli od začátku svou vlastní skupinu, aby jim v evidencích nedělal někdo jiný bordel a to je vlastně i tvůj případ, kdy také u svých dopravců jsi proti zásahu ostatních správců a tím pádem tam máš samostatnou skupinu. Podobně tomu bylo také u Arrivy Morava, která se tady nedávno docela dost řešila - tahle skupina vznikla také z toho důvodu, že šlo o poměrně velkého dopravce a jeho hlavní správci (Adam, Tomáš O. a především Aresák) si stěžovali na to, že něco zapíší a někdo jiný pak jde a přepíše jim to na základě nějakého neověřeného infa a v té chvíli mají pocit, že je jejich práce zbytečné plýtvání jejich času - to je také důvod, proč jsi alespoň ode mě nedostal přístup do té skupiny pro Arrivu, protože ctím přání těchto lidí stejně jako ty to máš u BusLine. Řešilo se tady také nějaké přejmenování té skupiny na kraj Olomouc - nevidím k tomu jediný důvod, dopravce se sice fyzicky přesunul do jiné oblasti díky pitomým výběrobým řízením, ale oficiální sídlo zůstává pokud vím v Ostravě.
Tím se dostávám k asi nejproblematičtějšímu místu těch skupin a tím je, když sídlo je v jednom kraji, ale autobusy dopravce působí v kraji druhém - typicky právě taková Arriva, třeba i ta VČ jezdící jak v E kraji, kde sídlí, tak v sousedním H kraji a co teď s tím...pokud chcete počet skupin snížit, pak by tam měl být asi jen ten E kraj, ale v tu chvíli se ti zase nebude líbit, že se tam nedostaneš skrz H kraj, když tam nebude.

2) To já nedokáži říct a každý správce to vnímá evidentně jinak...někteří včetně mě přepsali jen to, co se zapisovalo do poznámek = klimatizace, skiboxy, tažná zařízení...jiní začali doplňovat rozložení dveří a ti nejaktivnější (Petr D.) zapisují skutečně kde jakou specifikaci od panelů přes potahy a ano i já si myslím, že ty karty jsou díky tomu méně a méně přehledné, ale nejsem ten, co atributy spravuje a má o nich představu atd.

3) Toto vůbec nechápu, to žádná otázka není -_-

4) Říkalo, ale to se ptej Edy, protože je jediný, kdo by to mohl centrálně udělat a jak to tak vypadá, tak to asi není technicky možné, protože i on sám to dělá manuálně vůz po voze. To, co popisuješ je super...já říkám pořád, že by bylo potřeba mít krajské správce, kteří by si nevybírali jen oblíbené dopravce, ale udržovali by prostě aktuální celý ten svůj kraj, ale to funguje jen u tebe v ZK kraji, u Petra v L kraji (tam se tedy nemusíš bát, věřím, že tam atributy vyřeší za tebe), v H kraji částečně Kuba, ale už je to asi jen o tom DP a Arrivě...Heřmanského, Jarkovského atd. už asi nesleduje, to možná ještě Max. Ovšem třeba v U kraji moc dobře víš sám jaká ta situace je a jak to tam funguje, že tam řeší jen a pouze DP (a ani né všechny), krajského dopravce a ostatní nezájem.
5) O ničem nevím, o lidi pokud budou šikovní určitě zájem je a vždycky byl, kór v odlehlých oblastech - taková Vysočina je úplné zoufalství vyjma Žďáru.
6) Opět na to nemám co říct, protože s tím nemám nic společného, pokud někdo něco změnil byl Eda, ale pochybuji, že má chuť a čas na to ti nějak omezovat administraci, má svých starostí dost v práci, doma a s webem celkově, takže jednotlivci se předpokládám nezabývá a stále si myslím, že spíše jde o nějaký problém s prohlížečem nebo něcím (vím, psal jsi, že ti to nešlo v žádném, na žádném PC), nevím, pokud to bylo věcí administrace, pak to byla spíše nějaká závada, než úmysl (?), ale to už vařím z vody, pořád jsem běžný uživatel jako všichni ostatní a do střev toho systému nevidím a nezasahuji.


Offline
406
30 kvě 2011 22:12
Ares:

Už třikrát jsem rozepsal nějakou odpověď, vždy jsem ji nakonec smazal, že bude lepší mlčet. Ovšem teď jsi mě utvrdil v tom, že napsat mám.

Už několik let tady po milionté řešíš, že na tebe nikdo neraguje a kdo nemá Facebook, s tím se nikdo nebaví. Problém je, že všichni moc dobře vědí, že ty ten Facebook máš a úplně normálně ho používáš a to ať už jde o vyjadřování se v komentářích na stránkách dopravců, přidáváním příspěvků do autobusových skupin nebo přímo prohlížením a čtením příspěvků ve skupině týkající se tvorby seznamu-autobusů. Pokud by si na nekomunikování stěžoval třeba Robert nebo Mikuláš, kteří skutečně FB nepoužívají, tak bych je docela chápal, ale od Mikuláše tady takové příspěvky nepozoruji.

Jednou jsi si (pro mě z nepochopitelných důvodů) sám vybral tady tu cestu, že tam s ostatními komunikovat nebudeš, v pořádku je to tvá volba, pak by jsi ji ale měl přijmout se všemi pro a proti, tedy i tím, že budeš poněkud vyčleněný. Nikdo tě z té skupiny nikdy nevyhazoval, ale to co děláš...to je jako kdyby jsi měl před barákem komunikující společnost, před kterou ty jsi zamknul dveře a pak na druhé straně baráku volal z okna bavte se semnou někdo.

Dnes tady zmiňuješ: "Chápu, že lidé mimo FB jaksi jejich názory jsou zbytné. A muže někdo ticíckrát říkat, že to není pravda. Je tomu tak." Nevím, kdo ti toto tvrdí nebo netvrdí, ale já sám jsem ti tady už několikrát naopak narovinu psal, že tomu tak je, že prostě zdejší fórum a diskuzní fóra obecně jsou v dnešní době pro většinu lidí překonaná a chodit na ně nechtějí a nebudou kvůli tomu, že pár konzervativců si to přeje a nechtějí nebo nezvládají používat současné komunikační kanály. A pokud tedy někde nikdo není, tak logicky ani nemůže a nebude reagovat - to je jeden z důvodů, ale třeba mě se netýká, protože já sem chodím a nechuť reagovat bývá dána jinými důvody.

Každou chvíli se tu snažíš kázat o slušném chování, jednání...jak nesnášíš výmluvy, lži atd. Věř tomu, že nejsi zdaleka sám, kdo to nemá rád a právě kvůli tomu se ani nedivím, že tady na tebe nikdo už neraguje, protože prostě z těch lidí děláš blbce - oni vědí, že ten FB máš, ty říkáš, že né a připočtu-li to, že většina tvých příspěvků je od začátku dokonce psána ukřivděným, vyčítavým a jakýmsi nedoceněným tónem, tak na to už mě také většinou nebaví jakkoliv reagovat. :(

! Rozhodně netvrdím, že nemáš ve svých příspěvcích zde pravdu, pokud se jedná o doplnění, tak přehled máš obrovský, republiku projíždíš křížem krážem pořád a vždycky jsi byl a jsi pro ten seznam přínosem !

Rozhodně máš právo na jakýkoliv svůj názor jako všichni ostatní a za sebe můžu říct, že jej nikdy úmyslně nezpochybňuji ani netoužím potom ti to právo na něj upírat...ale zkus se prosím držet toho tebou napsaného "celé je to o komunikaci" a změnit ten tón, jakým sem ty příspěvky dáváš, věřím, že bych nejen já na ně měl větší chuť pak reagovat.


Offline
417
20 bře 2013 21:06
"Celé je to o komunikaci." Souhlasím, a proto nechápu ten pravidelně a permanentně nas**ný tón. Jestliže by měl na seznamu někdo držet při sobě, tak jsme to my, správci. Proti sobě mají stát sorty jako schvalovač x fotograf, schvalovač x správce, fotograf x tabulkovač T. E. a další...
Právo na názor nikdo nikomu neupírá, názor je a bude respektován.

A teď od začátku: koule mám už dlouho, jen ten čas na spíchnutí takového seznamu vzhledem k maturitnímu zápřahu nebyl. Teď ten čas je, a proto byl k tomuto účelu využit. Dělal jsem na tom 4 hodiny a stále není (viz připomínky) hotovo. Dá se souhlasit s tím, že to mělo být oznámeno a hlavně detailně popsáno v předstihu, to ale nebylo vzhledem k totální nedotaženosti atributů možné. Neboj, na to jsme nadávali hlasitě všichni. V běhu už si na to nikdo následně nikdo mající čas asi nevzpomněl, za ty mluvit nemůžu.
Tradiční rozpor o méněcennosti forářů rozebírat odmítám, za maily určené cizím neručím. Každý naštvaný mobilní fotograf z Prahy dostal ode mne odpověď, stejně tak i můj oblíbený pán s adresou @jsemhustej.cz na svůj velmi slušný mail začínající oslovením "ty pražská spodino".

1) jsem si vědom, že v tom je bordel, ale nechme to na vyšších správcích. Už se ohledně toho přemýšlí, osobně souhlasím s obsahem připomínky.
2) atributy mají nahradit pozn2 a nejednotný obsah; základ je stále stejný - klimatizace, plošina ZTP, tažné, skibox, ideálně klima pracoviště řidiče. To další je na Tobě, stejně tak i značky klimatizací a sedaček. Postihy nebudou, to je dost blbá narážka. Já sám třeba naprosto nesnáším atribut panely nebo sedačky. Doplnil jsem si k sobě navíc maximálně dveře. S tím IDS JMK by se také dalo souhlasit, to je na nějakou širší debatu.
Mimochodem, nechceš k těm vašim slavným řidičkilmám ten můj instalační soubor? Teď to máš napsané, jak kdyby u Crosswayů byly od začátku.
4) mnozí velmi aktivní už se toho chytli, a začali předělávat celé dopravce (pd), takže bych se o tohle nebál.
5) správce nemáme, prostě nejsou. Chápu sílu závazku, cítím to obdobně, ale k tomu se vyjádří jiní.
6) osobně bych za vším neviděl nějaké spiknutí.


Offline
866
17 lis 2014 00:06
ad Matěj Stach konečně měl někdo koule takovou věc aspoň dát dohromady. I když to si říkej co chceš, tohle se dělá, než se něco takového spustí.
A hlavně se k tomu sbírají názory všech, kteří se na tom podílí. Nikoliv pouze vybrané skupinky lidí. Upřímně, kdybych tomu nevěnoval už stovky hodin času, dávno bych se na to vys..l
Chápu, že lidé mimo FB jaksi jejich názory jsou zbytné. A muže někdo ticíckrát říkat, že to není pravda. Je tomu tak.
No k tomu dílu mám spousty připomínek, ale nemá cenu to psát, když na 3 mejly nedostaneš odpověď. A ne týden, ale už je to 5 měsíců.
Otázky:
1) jak je to tedy s tím přiřazením skupin? Někde je 5 skupin a úplně zbytečně.... Některý vůz je někde půl roku a ta skupina kraje tam zůstane. Zbytečně.
2) které ty atributy jsou povinné? Atributy dveří, výrobce klimatizace, potahů sedaček, převodovky (mimochodem jak tohle budete zjišťovat, někde je to asi snadné, ale jinde nikdy nedostupné, bohužel to dělá čím dál více nepřehledné) považuji za zbytné. Stejně jako je výbava IDSJMK v jiných krajích ty výbavy nejsou? Nějaký standard má každý kraj, nebo mít bude. Ano dříve byl první, ale to se jaksi už dávno změnilo. Kdyby to mělo být logické, museli by tam být výbavy Libereckého Kraje, Odis, atd. Apropo když jsme u slovíček venkovní panely? To je hodně hrubé označení. Když už, tak vnější, ale to zní taky blbě, ale pořád lépe než venkovní.
Osobně budu vyplňovat klimatizaci (ať už plnou či pro řidiče), plošina ZTP, skibox, tažné zařízení, apod. Hrozí mi postih?
3) každé vylepšení je vždy dlážděno dobrými úmysly.
4) kdys se tu říkalo, že zpětně se to udělá (atributy) nějak hromadně, je to tedy ještě pravda? Já tomu tedy svůj čas nemůžu věnovat. Opět je to nesystémově, buď to dejte někomu mladému, který se nudí a může tomu věnovat čas. Jinak to bude někde tak či onak ještě 10 let. Ono ke spoustě vozů se nikdy už nikdo nepodívá. Já si sice v kraji Zlínském, Královehradeckém, Libereckém dělám jednou ročně revizi zejména těch nepříliš viditelných vozů. Dělám to pouze v krajích, kde mám o dopravě dostatečný přehled.
5) máme dostatek správců? V Praze asi ano, v některých místech asi také, ale když najdeš člověka, který má zájem v místech, kde chcípl pes, tak 4 měsíce nevím, co mu mám říci. Už je mi vůči němu trapně. Takto ztrácíme nadějné lidi, kteří mohou jednou pomáhat. Já už se mu dále vymlouvat nebudu, nesnáším výmluvy. Sdělím mu tedy, až se mě zeptá, že o něho asi zájem není. Nerad funguji stylem, slibem nezarmoutíš. V mém případě je pro mě slib závazek , který musím splnit.
6) jediná pozitvní věc je, že mám od pátku svátek. Ne ne, není 11 listopadu, ale najednou se mohu podívat do historiie úprav. Otázka je jak dlouho, než mi to zase někdo znemožní. Zajímavé je, že se objevilo náhodou, bez jakéhokoliv přičinění.

Závěrem říkám, že se jedná o můj názor a mám na něho právo.

Celé je to o komunikaci.


Offline
Uživatelský avatar

474
31 črc 2015 19:56
Kladno
Ještě připomínka k návodu. Je sice vysvětleno, jak zapisovat časová rozmezí v Poznámce 1, ale chybí pokyn, jak psát rozmezí v případě, kdy je tím ohraničením současnost. Tedy zda 8/2017-dosud:, nebo od 8/2017:.


Offline
417
20 bře 2013 21:06
Zkušební vozy jsem tam úmyslně dal já, aby se k tomu dostal člověk z Prahy toho času motající se kolem majitele. Tolik k matení zdejších diskutujících. :-)

Jinak přidávám se k Mikulášovi, nějaký čas zpátky to šla karta roztáhnout skrz detail vozu do jiného okna, nyní nejde ani to. Já už jsem si na to nějak zvykl, ale předtím to asi bylo lepší.


Offline
7130
27 úno 2010 07:40
Mauricio píše:
Aha, fakt. Když jsem to zkoušel minulej týden, tak jsem k tomu neměl práva.´, pak mě nenapadlo to zkoušet znova.

Tak když tam teď jsou ty zkušební vozy, tak bys práva mít měl automaticky, ne?


Offline
Uživatelský avatar

474
31 črc 2015 19:56
Kladno
Eda:
Díky za vyjádření k těm dveřím. A když už jsi tu - bylo by možné zařídit, aby se karta vozu otevíraná ze stránky s výpisem vozů kliknutím na detail kolečkem myši, otevírala na nové kartě v prohlížeči "na pozadí", ale aktivní zůstala ta původní karta s výpisem vozů ?


Offline
9986
15 led 2005 23:41
Aha, fakt. Když jsem to zkoušel minulej týden, tak jsem k tomu neměl práva.´, pak mě nenapadlo to zkoušet znova.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6668
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Mauricio: Nějak jsem to zapsal. Však kdyžtak k tomu máš přístup taky, tak si to uprav, jak chceš :-)


Offline
9986
15 led 2005 23:41
Super, dík, tu knížku doma mám, tak se mrknu


Offline
Uživatelský avatar

474
31 črc 2015 19:56
Kladno
Ten katalog mám. Je v něm i fotka zezadu a ještě z jiného úhlu, vše ale bohužel velmi malé. A jedna větší fotka je též v knize Od kočárů k autobusům z roku 2005.


Offline
9986
15 led 2005 23:41
Neměl by někdo ve větším tuto fotku, co byla v roce 2004 na webu karosy a v o rok dříve vydaném katalogu? Nebo rovnou ten katalog? Jedná se totiž o jeden z vozů budoucího ev.č. 04, 05, 06 DPMŽ. Já jen, že je tedy velká pravděpodobnost, že mi to stojí na dvorku, a nerad bych rozebral na díly ten, který "má příběh" :mrgreen:

A ještě nevím, proč jsou oba vozy v administraci ve skupině "zkušební vozy", ale to je celkem jedno.


Offline
9986
15 led 2005 23:41
Chválím snahu aktualizovat evidenci, ale toto je teda trošku špatně...

https://seznam-autobusu.cz/vuz/69513 - dodán 12/19, zařazen 3/20, provozní (nevím, kdo přišel na to, že historický), RZ dodám příležitostně, tak asi zatím otazník, ta pomlčka je nesmysl... boční reklamu ukončit k 4/20. U DPMŽ dodán 9/03, zařazen 10/03, odstaven 8/18.

https://seznam-autobusu.cz/vuz/69512 - v podstatě stejně jako výše, jen ostaven k 3/20 a u nás tedy nepřihlášen do provozu (= bez RZ, nechat pomlčku).

Kdyby snad někdo chtěl zaevidovat ty převozní značky, tak jsou dobře vidět tady:


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6668
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Lesan píše:
Zdravím po delší době a měl bych dotaz, nebo spíš návrh na malé vylepšení.

Poznámka (případně i doplňující info) bývá u některých vozů, zejména tramvají, docela dlouhá, a protože se vše zapisuje do řádku za sebe, je to poměrně nepřehledné.
Rozložením těchto záznamů na jednotlivé řádky by sice narostla výška stránky (avšak nijak drasticky), ale rozhodně by to bylo přehlednější. Co Vy na to?

Tohle dlouhodobě zvažujeme a je to jedna z variant, jak to řešit. Časem tohle určitě budeme řešit a zřejmě to nějak takto dopadne.

Nicméně aktuálně jsou prioritnější věci.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6668
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Robert píše:
Možná nepatřím mezi nejchápavější, ale jaký smysl má doplňující informace u tohoto vozu?
https://seznam-autobusu.cz/vuz/11045

Jj, tohle jsem zrovna včera hromadně likvidoval a přesunoval do rozložení dveří, ze kterého je to jasné na první pohled a jednotné napříč celým seznamem.

Tady u tohoto vozu jsem to sice dal do rozložení dveří, ale už jsem to nějak opomněl vymazat z poznámky, takže díky, Matěji, za úpravu :-)

Jinak když už jsme u toho rozložení dveří, rád bych navázal na debatu, která tady ohledně dveří proběhla.

Mikuláš Pelíšek píše:
Dále vidím značené nedostatky v zapisování atributu "rozložení dveří":
1) Dvoudveřový Solaris má uspořádání 2-2-0 - v pořádku, existuje i třídveřová varianta, proto ta nula na konci. Třídveřový Cross LE má uspořádání 1-2-1 - taky v pořádku. V tom případě by ale analogicky dvoudveřový Cross LE měl mít uspořádání 1-2-0, protože Irisbusy ještě obchodní rozlišení CITY a LINE neměly.
2) Třídveřové NB 12 by měly mít uspořádání 2-0-2-2, třídveřové klouby pak 2-0-2-2-0.
3) Naopak u C 954E považuji poslední pozici s nulou za zbytečnou. Vůz tohoto typu s třetími dveřmi snad nikde na světě neexistuje. Naopak vozy s "uspořádáním IDS JMK" tímto nástrojem odlišit neumíme, což je škoda, protože by to bylo asi jediné smysluplné využití.

Abych tu metodiku tedy nějak shrnul - jako výchozí by se měly brát vždy exempláře s maximálním počtem dveří, jaký daný typ umožňuje. Tento počet dveří určí počet pozic v atributu a na ty pozice se potom dosazují hodnoty 1, 2, nebo 0, podle konkrétního vozu.


Prosím, zapisujme u 12metrových vozů vždy 3 čísla (pro SORky NB samozřejmě teda 4, ale to je výjimka). Není podle mne v silách správců znát přesně, co je pro každý typ maximální počet dveří, proto je to lepší to udělat takto podle té délkové kategorie. Ano, třeba u C954 zatím možná (?) neexistuje nic se zadními dveřmi, ale jak to já jako správce mám vědět, že si to někdo nedobastlil? Nebo když zapisuju nějaký "velmi starý Den Oudsen" nebo něco takovýho, opravdu netuším, kde to může mít jaký dveře. A jestli to třeba nemá dveře jen vepředu a vzadu. U C734 taky asi ze začátku neexistovala žádná se zadními dveřmi, dnes jich je požehnaně. Takže je lepší to všude psát jednotně se třemi pozicemi a mít to unifikované. I kvůli vyhledávání je to dobré. Navíc to je konzistentní třeba s Phototransem, kde to taky mají takto.

Takže prosím, zapisujme i u všech 12metrových Karos tři pozice pro dveře. Díky! :-)

Takto jsem to dopsal i do manuálu, tak se tam kdykoli můžete kouknout a ještě jednou díky Matějovi za obrovskou pomoc s jeho aktualizací!

Jinak tady byla ještě debata o "širokých druhých dveřích". Včera jsem upravoval snad 100 vozů a tohle bylo u některých poslední, co zůstalo v poznámce, což mi přijde jako nesystémové. Zvažoval jsem, jestli to nepoznamenat opravdu v rámci rozložení dveří, ale to by vytvořilo odlišnost od té standardní notace a už by podle toho nešlo pěkně vyhledávat (něco jako zápis 2-2š-0). Navíc to teda není na první pohled jasné, co to je. Takže zvažuju, že pro to udělám atribut "široké druhé dveře", bude na první pohled jasné, co to má znamenat, bude to konzistentní s tím, jak to máme zapsané teď, a neudělá to neplechu v rozložení dveří.


Offline
74
25 kvě 2016 18:43
Zdravím po delší době a měl bych dotaz, nebo spíš návrh na malé vylepšení.

Poznámka (případně i doplňující info) bývá u některých vozů, zejména tramvají, docela dlouhá, a protože se vše zapisuje do řádku za sebe, je to poměrně nepřehledné.
Rozložením těchto záznamů na jednotlivé řádky by sice narostla výška stránky (avšak nijak drasticky), ale rozhodně by to bylo přehlednější. Co Vy na to?


Offline
7130
27 úno 2010 07:40
Parkuje tam Jira, nema to polepy Autokarem a ma to od prosince stejnou pojistovnu jako jine Jirovy stroje.


Offline
2792
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Nevím, neznám, jen jsem vyfotil, co tam zrovna stálo. :mrgreen:
Mám to teda přepsat?


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9502 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128 ... 381  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 25 dub 2024 18:00
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]