Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 46 z 124    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49 ... 124  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

3207
14 čer 2004 18:56
blekfild
mnadenicek píše:
Druhá věc - bude 46 vvýhledově jezdit sem?


po prodloužení pětky do Čertovy rokle určitě nebude.

_________________________________
přeprava šotoušů je povolena pouze ve schránkách s nepropustným dnem


Offline
431
24 lis 2017 11:40
Objíždět může, ale když je těleso vyvýšené, tak není určené pro auta - objíždění se uažovalo pouze pro zvláštní případy (déle stojící překážka..). Projíždění smyčky je odvážné, ale proč ne, na Náměstí míru taky autobus jede přes smyčku. Má to 2 ale: co když tam bude stát tramvaj (jako třeba teď 5) - to by stejně musel zastavit na náhradní zastávce-čili jako dnes. Ještě je možné posunout zastávku do polohy autobusové - typ špunt (v původní poloze by vystupovali lidi jen z šalin, co jede do smyčky). Druhá věc - bude 46 vvýhledově jezdit sem?

Ondra K. píše:
V situaci kdy pod tělesem tramvajové trati nejsou v podélném směru žádné inženýrské sítě, což je případ Merhautky, si myslím, že kompletní rekonstrukce trati nijak budoucí rekonstrukci celé ulice nijak zvlášť neomezuje.

Trať asi z většiny ne (nějaké křížící sítě se řeší už dnes), ale ty zastávky. Přitom stačí alespoň upravit mírně směrový vedení - osovky, pak by možná stačilo dostavit kus chodníku s nástupní hranou. Jako na Geiselerce, ale tam právě se mně zdá, že osovka (kdyb do toho někdo hodil vidle) nevyhovuje pro sdružené zastávky (kdyby se tam třeba míjely autobusy nebo náklaďáky)
https://mapy.cz/fotografie?x=16.6347173 ... itch=0.314
Možná je to dojem, ale kdyby se to tam dělalo řádně a najednou, je to podle mě širší a mezi kolejema je bumlík nebo něco na oddělení. Teď je to takové..no aspoň něco, ale byl bych rád, dkyby dopravní stavby byly dobře udělané jak se sluší a patřa, né jen "aspoň něco". Tahle rekonstrukce Merhautky taky musí mít přece projekt a stavebko.


Offline
7131
27 úno 2010 07:40
Odkdy se nesmí objíždět autobus stojící v zastávce? Pokud tedy není vybaven cedulí O4.


Offline
2675
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
JaNevjemUs: Zapomeň na nějaký objíždění busu v zastávce! Není záliv, nemáš co objíždět. Je jen správně, že při tom nejde najet zpátky. Srovnání výšky je tu k ničemu, spíš by to chtělo mírně zvýšit samotné nástupní místo, co je vyvíšená dlažba v tom jednom jízdním pruhu mezi chodníkem a kolejema Lesnická z města. Ta do města už je od rekonstrukce v pohodě, dokonce je i snížení na tom chodníčku, co jde podél kasáren...

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
55
21 říj 2016 18:34
Součástí rekonstrukce Lesnické má být i ten úsek mezi Zemědělskou a Provazníkovou? Nebo to bude samostatná investiční akce? Rozhodně by chtělo s tím něco dělat. Jednak se zastávkama jak už bylo zmíněno, dále po tom jezdí autobus 46, takže by to chtělo vyměnit panely za asfalt. No a ta zastávka autobusu 46 zemědělská je úplně špatně, když tam stojí autobus a auto ho chce objet, tak musí po kolejích, jenže hned za zastávkou se už koleje zvedají, takže auto musí zpět na silnici přes rantl. Nebo má druhou možnost jet po kolejích až k zastávce Lesnická a tam najet na zvýšenou silnici ve stejné rovině. Nejlepší by bylo celý tento úsek srovnat koleje se silnicí, nebo minimálně začátek zvýšení alespoň posunout, aby se dal pohodlně a v rovině objet autobus v zastávce.

Ještě mě tedy napadla druhá možnost, to by bylo investičně náročnější a nevím jestli by to šlo, ale zase by byl přestup hrana hrana. A to sice upravit smyčku Zemědělská tak, aby autobus od Erbenovy mohl do smyčky najet, smyčkou projet a zastavit na zastávce zemědělská společně s devítkou/jedenáctkou.


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6160
11 dub 2010 15:05
Juliánov
V situaci kdy pod tělesem tramvajové trati nejsou v podélném směru žádné inženýrské sítě, což je případ Merhautky, si myslím, že kompletní rekonstrukce trati nijak budoucí rekonstrukci celé ulice nijak zvlášť neomezuje.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
431
24 lis 2017 11:40
Tak drážní úřad spíš řeší bezpečnost kolejí - to je tady relativně v pohodě oproti třeba Lesnické (nevím jak jsou teda sjetý). Havarijní stav má zejména kryt a je nebezpečný autům (a cyklistům). Na Křenové s tím během několika víkendů udělali krátký proces. Dřív se mluvilo, že se Merhautka bude celá rekonstruovat (s projektem, úpravou uspořádání, asi i sítě..), alespoň tak jsem to pochopil. Pak psali, že nebude dřív než 2025. Pak se psalo spíš o nouzové opravě (tady se ale dělá tzv. celý kufr). Prostě mi to nedává smysl, zvlášť jestli třeba za 10 let hrozí, že to celý rozkopou znova a přestaví...nevím teda jaký je střednědobý plán teď.


Offline
2675
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Co se týká Merhautky, tak by vůbec nešlo o politiku, prostě by mohl zasáhnout drážní úřad ve stylu zakázání provozu tratě, navíc ty pozalívané panely ani autům nedělaly moc dobře, bylo to horší, jak skákání po duc duc duc dáááálnici D1 před vybouráním starých betonů, takže to beru jako havarijní opravu, při které se prostě bezbariérovost neřeší, protože se nešahá do sítí, ani do chodníků.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
431
24 lis 2017 11:40
goldfinger píše:
Už to tady sice zaznělo, ale opakování je matka moudrosti. Nevybudování bezbariérových zastávek Zdráhalova a Venhudova sice vypadá jako mega ignorance, ale kvůli tomu, že byla trať i předjízdné pruhy na hadry, se dělá oprava. Bohužel se nemůže provést jakákoli změna oproti stávajícímu uspořádání /bezabriérovost, parkování/, protože by na to muselo proběhnout stavební řízení, které by trvalo jednak mega dlouho a jednak nikdo neví, kolik vidlí je v pohotovosti. Je to mrzuté, ale pochopitelné. Lesnická stavebním řízením prochází. Tam je zase komplikace v nutnosti zachování obsluhy MZLU, takže jednokolejka během stavby.

No já to samosebou chápu, že je to jen oprava (a že Lesnická bude komplet rekostrukce s podstatnými změnami uspořádání, ale "oprava" se připravovala tolik let (nebo se o ní mluvilo), že to šlo zařídit. Třeba Geislerova se udělala docela rychle samostatně. Mohla to být samostatná související investice. Nutná oprava, jak jsem už říkal, by měla být výměnou kolejnic, upevňovadel a krytu za asfalt - dělat nutnou opravu takto kompletním způsobem 4 měsíce a neudělat k tomu 2 zastávky (za tu dobu co se o tom mluví, stavebko už mohlo být 2x) je podle mě vocasovina, ať se na mě nikdo nezlobí:)

bugear píše:
To netuším, kam by se tam mohla vlézt. Už tak tam bude muset být v jednom směru společná jízdní dráha. Muselo by se vystupovat přímo na chodník, což by jednak blokovalo dopravu, jednak tam je problém se sjezdy (na schématu značené červeně).

Já myslel s ostrůvkem, ale to by šířkově muselo být celý jinak a zabralo by se místo před těma budovama částečně...bylo by to asi komplikovaný dost, uznávám. Nebo alespoň naproti - ostrůvek vstřícně...ale to jen tak fantazíruju.


Naposledy upravil mnadenicek dne 26 bře 2020 00:12, celkově upraveno 1

Offline
2675
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Tak ony ty zastávky třeba Venhudova a Zemědělská jsou od sebe jen trochu větší kousek, takže z hlediska trochu schopnějšího vozíčkáře je zlepšení mít bezbariérovou aspoň jednu z těch dvou tratí a zbytek buď dojít po svých, nebo se může přesunout do A-46 a jet dál do sídliště, i když zas bude pořád dost na facku samotný přestup, když zůstane Zemědělská šalinová jinde, než autobusová ve stejném směru od města na Lesnou.
Bugear, ty tam někde bydlíš poblíž SNP/Bieblova/Fügnerova? Jen se tak ptám ze souvislostí, odpověď klidně do zpráv, jestli to nechceš říct veřejně.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1971
07 dub 2006 09:03
Už to tady sice zaznělo, ale opakování je matka moudrosti. Nevybudování bezbariérových zastávek Zdráhalova a Venhudova sice vypadá jako mega ignorance, ale kvůli tomu, že byla trať i předjízdné pruhy na hadry, se dělá oprava. Bohužel se nemůže provést jakákoli změna oproti stávajícímu uspořádání /bezabriérovost, parkování/, protože by na to muselo proběhnout stavební řízení, které by trvalo jednak mega dlouho a jednak nikdo neví, kolik vidlí je v pohotovosti. Je to mrzuté, ale pochopitelné. Lesnická stavebním řízením prochází. Tam je zase komplikace v nutnosti zachování obsluhy MZLU, takže jednokolejka během stavby.


Offline
118
29 črc 2014 19:57
Citace:
Což souvisí se zrušením zálivu, který jim tam bez kácení normově nevycházel.

Tak jsem se tam zašel cestou z práce podívat a je tam sice travnatý výběžek, kde asi strom kdysi byl, ale už není. Takže zrušení zálivu nechápu.
Cracatit píše:
Navíc tady je společný interval 9/11, takže ve všední den bez omezení skoro furt něco jede.

Já ji využívám hlavně večer a když kvůli tomu člověku ujede devítka jezdící co čtvrt hodiny, je to docela opruz, respektive to za tu dobu dojdu na cílovou zastávku pěšky.
mnadenicek píše:
Jak se na to tak dívám, tak co se týče rovnoměrnosti zastávek, možná bych aspoň zastávku Štefanikova čtvrť směr Lesná posunul směr Lesná (mezi zastávku opačného směru a Fugnerovu..pokuď se tam vejde

To netuším, kam by se tam mohla vlézt. Už tak tam bude muset být v jednom směru společná jízdní dráha. Muselo by se vystupovat přímo na chodník, což by jednak blokovalo dopravu, jednak tam je problém se sjezdy (na schématu značené červeně).


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6160
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Lesnická a Merhautova jsou dvě rozdílné záležitosti. Lesnická mezi Jugoslávskou a Zemědělskou je kompletní rekonstrukce uličního prostoru (tedy sítě+veškeré povrchy), Merhautova je pouze rekonstrukce tramvajové trati. Rozsahy jednotlivých akcí se obvykle odvíjí od požadavků jednotlivých investorů.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

3087
29 srp 2009 19:30
Myslím si, že v současném pojetí to je prachsprostá oprava do provozuschopného stavu bez potřeby zásadnějších jednání, řízení, zpráv a razítek. Jakákoliv změna by znamenal další odložení, což už by přestávalo být politicky průchozí.

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
431
24 lis 2017 11:40
Cracatit píše:
No a co to zvýšení dlažby v jízdním pruhu na Lesnické z města, dokáže mi smysl někdo vysvětlit? Bezbariérovou zastávku s pojížděnou plochou si osobně představuju jinak.
Celkově od Zemědělské (včetně) až dolů na Jugoslávskou jsou ty zastávky fakt dost z prd*ele, chybí kompletně signální dlažba, nemožné vysunout plošinu a stav trati, prostě kompletně v ##MLUVÍM SPROSTĚ##. Když člověk jede autem z Jugoslávské kolem toho malinkýho parčíku, kde se odděluje Lesnická od Jugoslávské, tak má strach, že se propadne, jaká je tam v jednom místě u kolejí džuzna.
Chápu, že se čeká na dokončení bočních uliček, nicméně i tak to chtělo havarijní opravu.


No já nejsem znalý historie, ale tipnul bych, že těleso trati bylo nadvýšené oproti vozovce, když tam zastávka nebyla. Při rekonstrukci vozovky ji nadvýšili aspoň na tu úroveň krytu tratě (jinak by to bylo ještě horší). Drbat do tratě a nebo chodníku se jim nechtělo asi.



Zemědělská - Jugoslávské: jestli jsem dobře pochopil - bude se příští rok (snad) dělat kompletka ulice včetně sítí atd. To už zastávky by měly normové, v cajku - na rozdíl od Merhautovy, kde mám takový strach (marně doufám, že se mýlím), že Venhudova a Zdráhalova budou opět s nástupem z ulice, což při rozsahu rekonstrukce (svršek na panelech, spodek vč. odvodnění dokonce) je docela výsměch! Hlavně, že Jugoslávdká bude bezbariérově (jakoby předtím nebyla)...jako poslední zastávka na lince.
Jak je toto možný? Kdo toto rozhoduje? Buď udělám opravu ala Štefanikova + asfalt jako na Křence a počkám na kompletku ulice - má-li být v dohledu...nebo když už něco přestavuju takto z gruntu a fixuju tento stav na mnoho let, tak do toho vměstnám 2 zastávky typu špunt nebo vídeň.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1971
07 dub 2006 09:03
Cracatit píše:
No a co to zvýšení dlažby v jízdním pruhu na Lesnické z města, dokáže mi smysl někdo vysvětlit? Bezbariérovou zastávku s pojížděnou plochou si osobně představuju jinak.
Celkově od Zemědělské (včetně) až dolů na Jugoslávskou jsou ty zastávky fakt dost z prd*ele, chybí kompletně signální dlažba, nemožné vysunout plošinu a stav trati, prostě kompletně v ##MLUVÍM SPROSTĚ##. Když člověk jede autem z Jugoslávské kolem toho malinkýho parčíku, kde se odděluje Lesnická od Jugoslávské, tak má strach, že se propadne, jaká je tam v jednom místě u kolejí džuzna.
Chápu, že se čeká na dokončení bočních uliček, nicméně i tak to chtělo havarijní opravu.

Už běží vodoprávní řízení, bo na Lesnické se má dělat reko vodovodu a kanalizace. Pak saozřejmě obnova trati a komunikace podle současných standardů včetně bezbariérových zastávek Tomanova a Zemědělská. Je pravda, že by si při tom chtělo pohrát i s Lesnickou a udělat ji skutečně bezbariérovou, tedy aby se dala vysunout plošina. Stávající hybrid je akorát k zlosti.


Offline
Uživatelský avatar

3207
14 čer 2004 18:56
blekfild
goldfinger píše:
Na křižovatce Lesnické a Provazníkovy byla zastávka od prodloužení tratě do Čertovy rokle (tenkrát d15). Skutečným přestupním bodem se stala teprve se zavedením t25/26. Do té doby tam jezdily akorát a46 a 67, na který nemělo valný význam přesedat.


V příloze jízdní řád z roku 1990/91, to už se na Lesnou jezdilo skoro 15 let.
Ta zastávka tam opravdu nebyla, vznikla až se zavedením linky 145 v roce 1994.


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

_________________________________
přeprava šotoušů je povolena pouze ve schránkách s nepropustným dnem


Offline
2675
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
No a co to zvýšení dlažby v jízdním pruhu na Lesnické z města, dokáže mi smysl někdo vysvětlit? Bezbariérovou zastávku s pojížděnou plochou si osobně představuju jinak.
Celkově od Zemědělské (včetně) až dolů na Jugoslávskou jsou ty zastávky fakt dost z prd*ele, chybí kompletně signální dlažba, nemožné vysunout plošinu a stav trati, prostě kompletně v ##MLUVÍM SPROSTĚ##. Když člověk jede autem z Jugoslávské kolem toho malinkýho parčíku, kde se odděluje Lesnická od Jugoslávské, tak má strach, že se propadne, jaká je tam v jednom místě u kolejí džuzna.
Chápu, že se čeká na dokončení bočních uliček, nicméně i tak to chtělo havarijní opravu.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1971
07 dub 2006 09:03
Na křižovatce Lesnické a Provazníkovy byla zastávka od prodloužení tratě do Čertovy rokle (tenkrát d15). Skutečným přestupním bodem se stala teprve se zavedením t25/26. Do té doby tam jezdily akorát a46 a 67, na který nemělo valný význam přesedat.


Offline
Uživatelský avatar

2539
13 črc 2009 13:42
ds píše:
Cracatit: hlavně to umístění zastávky Lesnická v minulosti takhle ničemu nevadilo, protože to nebyl přestupní bod - šaliny tam zastávku neměly až do roku 1994.

Vážně? Čili zastavovaly na Zemědělské a pak až na Bieblově?


Offline
431
24 lis 2017 11:40
No Lesná nádraží bude podle toho záměru dál - musí být v přímé až za obloukem. Takový Písečník nebo Lozíbky si nepolepší, i když taková tragédie to zas není.
Dle výkresu ŠČ jsou čelem k sobě, ale přes křižovatku - jsou tam 2 přechody (před a za Alešovou). Ale na druhé straně než je zrovna ostrůvek nástupní je malý ostrůvek přechodu (jinak by to ani nešlo).


Offline
2675
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
MNadenicek: ŠČ v novém stavu bych o moc neposouval, na vykrytí je pak zastávka Nádraží Lesná, nejspíš bude až někde za mostem, takže to nevyjde tak blbě. Jinak doufám, že ŠČ bude ve tvaru čelem k sobě, jak je dnešní Vlhká třeba, pomohlo by to přecházení frekventované ulice, mít ostrůvek u obou směrů a moct přejít na etapy. Už dneska se mi to hodí, když přijedu od města a chci jít dovnitř sídliště Alešovou k SNP. Často se mi stává, že přijede od Lesné bus a auta ze stejného směru mě nepustí, nebo až na poslední chvíli.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
2675
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
DS: ono to umístění nevadí ani dneska, člověk jde na šalinu rychlou chůzí tři minuty, když ji potřebuje. Navíc tady je společný interval 9/11, takže ve všední den bez omezení skoro furt něco jede. Fakt mi to připadá jako skoro žádný problém. Kdyby tam zastávka Lesnická od města nebyla, nic by se nestalo, Zemědělská je kousek, i když je fakt, že pěší chůzí to trvá o chvíli dýl. Co jsem do dneška nepochopil, je, proč má šalinová Lesnická od města tu zvýšenou dlažbu, když stejně do šaliny musí člověk udělat pořádný krok a jako nástupní ostrůvek pro plošinu nejde použít vůbec, přitom zvýšení se netváří jako krátký retardér.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
431
24 lis 2017 11:40
bugear píše:
https://portal.cenia.cz/eiasea/detail/EIA_JHM1509


Jak se na to tak dívám, tak co se týče rovnoměrnosti zastávek, možná bych aspoň zastávku Štefanikova čtvrť směr Lesná posunul směr Lesná (mezi zastávku opačného směru a Fugnerovu..pokuď se tam vejde

Jinak koukám, že stávající koleje (které přes 20 let čekají na první šalinu) se z části asi budou trhat. Pokuď ty šedé čáry jsou koleje - tedy tady nestandartně kolejnice - ze zaměření... Ze začátku uplně a směrem k mostu to vypadá na zvětšení osovky - kolej směr město půjde dál, asi v rámci stávajícího DZP panelu:) škoda


Offline
Uživatelský avatar

3207
14 čer 2004 18:56
blekfild
Cracatit: hlavně to umístění zastávky Lesnická v minulosti takhle ničemu nevadilo, protože to nebyl přestupní bod - šaliny tam zastávku neměly až do roku 1994.

_________________________________
přeprava šotoušů je povolena pouze ve schránkách s nepropustným dnem


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3089 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49 ... 124  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 26 dub 2024 05:19
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]