Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 33 z 411    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36 ... 411  Další
Autor Zpráva
Offline
148
30 říj 2019 16:42
fysk píše:
Škoda, že není EVO3, ta by se v obousměrné verzi hodila na d-8. :dancing:

A co teprve EVO4 jak v jednosměrné tak i v obousměrné variantě ale to je v současné době úplně mimo realitu


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6158
11 dub 2010 15:05
Juliánov
eframmcbeth píše:
On mezi současnými K2 a EVO2 je velký rozdíl. Sice jsou přibližně stejně dlouhé, ale do K2 se vejde cca 150 lidí, do EVO2 cca dvě stovky...

Ovšem, těch 200 lidí je čistě teoretická hodnota při započítání 5 osob/m2. Praxe už mnohokrát ukázala, že reálná obsaditelnost plně nízkopodlažních tramvají bývá nižší, než u srovnatelně dlouhé vysokopodlažní tramvaje s rovnou podlahou. Byť zrovna u K2 s interiérem 2+1 nemusí být rozdíl tak zásadní jako u T3 s interiérem 1+1.
fysk píše:
Škoda, že není EVO3, ta by se v obousměrné verzi hodila na d-8. :dancing:

Však na obousměrné tramvaje je vypsáno VŘ.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
eframmcbeth píše:
On mezi současnými K2 a EVO2 je velký rozdíl. Sice jsou přibližně stejně dlouhé, ale do K2 se vejde cca 150 lidí, do EVO2 cca dvě stovky...

Údaje z Wikipedie: Tatra K2 míst k sezení: 50, k stání: 108 (5 os./m²); EVO2 Míst k sezení 45+2 sklopné, k stání: 92 (4 os./m²). Ano, ten výpočet míst k stání je u EVO2 jiný, ale myslím, že i kdybychom ta místa k stání u EVO2 počítali stejně, jako u K2, tak se spíše přiblížíme těm 158 u K2, než těm vylhaným dvěma stovkám, které by mne tedy zajímalo, ze kterého zdroje pochází. Ostatně, výrobce na svých stránkách uvádí vyšší číslo, než je na Wikipedii, nicméně i on počítá pouze se 115 stojícími cestujícími a celkovou kapacitou tedy 162. Nicméně troufnu si říct, že toto číslo bude v reálném provozu nereálné dosáhnout a reálnější jsou spíše ta čísla na Wikipedii.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
186
27 zář 2007 22:44
Škoda, že není EVO3, ta by se v obousměrné verzi hodila na d-8. :dancing:


Offline
800
12 zář 2014 23:38
On mezi současnými K2 a EVO2 je velký rozdíl. Sice jsou přibližně stejně dlouhé, ale do K2 se vejde cca 150 lidí, do EVO2 cca dvě stovky...


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6158
11 dub 2010 15:05
Juliánov
xxx píše:
Domnívám se, že vozy K2 by bylo potřeba nahrazovat spíše vozy délkové kategorie 30 m. Čili řekněme tříčlánkovovými EVO.

O potřebě 20m tramvají v PD by se možná dalo diskutovat, ale pro nepracovní dny je to nutnost. Aktuálně je v NEPD cca 40 pořadí pro 20m tramvaje a nemyslím si, že by bylo potřebné a ekonomické něco z toho nahrazovat tramvajemi délky 30 m.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
428
24 lis 2017 11:40
Krom 4 a 10 by možná dávalo smysl nechat zbytek v prac. dnech spřažený a sólo o víkendech.


Offline
Uživatelský avatar

2515
13 črc 2009 13:42
No ale vzhledem k rostoucí poptávce dochází na spoustě linek k navyšování kapacity z K2 po 5 minutách na 2xT3 po 5 minutách... 2, 5, 6, 9/11...


Offline
790
25 led 2006 09:46
A jedna drobnost. V oblouku při této koncepci tramvaj mírně vybočuje vně v místě kloubu (ale asi méně, než předkem). Zadní článek je pak stočený více směrem dovnitř oblouku a zadní čelo vybočuje o to méně. Proto má EVO2 výrazně menší zúžení zadního čela. Takže kritické zadní dveře jsou více v rovině bočnice a je na ně lépe vidět.


Offline
2809
01 úno 2006 10:39
Přesně tak, tato koncepce se roky používá a hodně v Německu už od dvounápravových vozů stejně jako ve vídni jak napsal kolega TMB :
https://www.bahnbilder.de/1200/wegen-pe ... 974558.jpg
A nízkopodlažní tramvaj:
https://images.squarespace-cdn.com/cont ... age%2Fjpeg
Ona ta koncepce 15T je zajímavá, ale když máte procházet kloubem z jednoho článku do druhého, tak je to jak průchod kovovým tunelem a je to strašně dlouhý a úzky, nepříjemný a dva lidi si tam nevyhnou.


Offline
790
25 led 2006 09:46
Izidor píše:
Je někde známa ta výhoda konstrukce se středním podvozkem před kloubem?


Už dlouho. Obecně bych myslel, že podvozky v kloubu jsou vždy konstrukčně komplikovanější a těžko jej narvete pod kloub v nízkopodlažní části vozu - viz zmínka o 15T. Nebo si stačí porovnat plzeňské a brněnské K3.


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6158
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Diskuse přesunutá z tématu EVO2.

EVO má šířku 2,56 m, což je o 8 cm víc, než u tramvají ČKD. Z logiky věci musí EVO plnit stejné normy týkající se průjezdného profilu jako ostatní tramvaje, takže bych z toho nedělal vědu.

Izidor píše:
Je někde známa ta výhoda konstrukce se středním podvozkem před kloubem?

Výhodou je možnost mít nad podvozkem průchod snížený do úrovně nízké podlahy bez schodů. Nízkopodlažní průchod nad otočným podvozkem umístěným pod kloubem zatím nikdo nevyřešil. Například 15T se sice tváří, že má pod klouby otočné podvozky, ale ve skutečnosti jsou střední podvozky pevné a tvoří článek o minimální délce do kterého jsou zavěšeny sousední články.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2482
28 lis 2007 23:00
Brno
Zdeněk píše:
xcav8: super, díky moc

Není zač, možná bych vypíchl jednu takovou specialitku a to letecký plán města Brna z roku 1930.

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Offline
Uživatelský avatar

1621
10 čer 2006 20:45
Brno
xcav8: super, díky moc

_________________________________
Připravte si prosím jízdenky a průkazy na slevu!


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2482
28 lis 2007 23:00
Brno
Zde je odkaz: http://www.vilemwalter.cz/mapy/
Třeba mapa z roku 1937 je docela pěkná.

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Offline
Uživatelský avatar

1621
10 čer 2006 20:45
Brno
Dotaz, před časem putovala po facebooku barevná mapa Brna někdy kolem roku 1930 a byly tam vyznačené tramvajové tratě, nemá někdo náhodou odkaz, nebo uloženou, či odkaz na mapu z podobného období? Trať na Sadovou nebo na Jatk si už člověk ani nevybaví kudy vlastně vedla.. ☺️

_________________________________
Připravte si prosím jízdenky a průkazy na slevu!


Offline
2667
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Ví se už, kdy vyjedou první dva kusy Evo? V jaké jsou fázi?

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6158
11 dub 2010 15:05
Juliánov
S kompletací EVO2 není moc na co čekat, protože se taky postupně blíží doba kdy bude mít na VP nárok prvních 20 13T a nemluvě o početné skupině Várií z let 2013/2014.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

3084
29 srp 2009 19:30
Soupravy ekvivalentu 2×EVO tu už byly i v pravidelném provozu a zkušenosti s nimi jsou. Viz 2×LF2.

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
148
30 říj 2019 16:42
Jako nezainteresovaného člověka mě zaujala informace o navýšení z původních 5 kusů na 9-10 kusů EVO2 složených v roce 2020 pro mě logicky znamená snahu co nejdříve zahájit zkušební provoz soupravy 2x EVO2 aby se co nejdříve ověřilo jestli má takováto souprava budoucnost nebo bude potřeba kopnout do ústředních dílen aby byla možnost rozvazovat soupravy délky 40m+.
Ale je to jen moje spekulace


Offline
Uživatelský avatar

922
15 čer 2004 19:24
Vybavuješ si to špatně, opět je nutné uvést na pravou míru.
Kapacitní soupravy se plánovaly na větve Bystrc - Hlavní nádraží a Pisárky - Řečkovice. Nárust rozhodně není tak dramatický.
Trojic T6 je plánováno 6 kusů, počítalo se jen s původními.
U Varií jsi na ty dílny přišel kde ? Největší vlna VP je už hotová.
Zbytek jsou opět ničím nepodložené spekulace a předpoklady, zvlášť u provozu EVO2.


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Pokud si vybavuji správně, tak podle původních plánů měly kapacitní tramvaje jezdit mezi Českou a Bystrcem hned na dvou linkách a také na lince mezi Řečkovicemi a Pisárkami. Tudíž by jejich potřeba narostla enormně. Nevím ale, jestli toto ještě platí, protože mi to od začátku přišlo jako šílené a neproveditelné současným i pro období výluky výhledovým vozovým parkem.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6158
11 dub 2010 15:05
Juliánov
peno píše:
Psalo se i o dvojicích EVO2. Pokud to už neplatí, tak se omlouvám, ale takový plán rozhodně byl. Ono, z těch T6 se vytvoří maximálně devět trojic, ale reálně jich tolik nikdy v provozu nebude. Proto bude potřeba LF2+LF1 a trojice doplnit ještě něčím, aby se vyjezdilo všechno to, co je v těch kapacitních soupravách plánováno. A jediné reálné jsou právě dvojice EVO2. Proto předpokládám, že se s nimi při výluce setkáme, byť asi ne v nějakém extrémním počtu. Přesto dvě, tři, možná i čtyři takové soupravy bych očekával, i kvůli tomu, že Varia mají jít v příštích letech postupně do dílen, čili výluka přišla v tomto směru v tu asi nejnevhodnější dobu.

Zjednodušeně se dá říct, že při výluce Žabovřeská bude úsek Pisárky - Komín nahrazen úsekem Hlavní nádraží - Komín, což je kilometricky celkem minimální nárůst takže si nemyslím, že by potřeba dlouhých souprav narostla víc, než by se dalo pokrýt trojicemi původních brněnských T6. Co se týče Várií tak naopak ta výluka přijde v celkem vhodnou dobu. Momentálně chybí ještě VP na 1078, 1096 a 1106 a pak bude následovat pauza kdy se budou dělat pouze SP.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

3084
29 srp 2009 19:30
Požadavek na soupravy EVO2 byl zatím pouze ve VŘ. Vzhledem k tomu, že v době zahájení výluky tu budou jezdit reálně první dva kusy, a přibývat mají postupně, lze se domnívat, že půjde o doopravdy o krizové zálohy.

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Psalo se i o dvojicích EVO2. Pokud to už neplatí, tak se omlouvám, ale takový plán rozhodně byl. Ono, z těch T6 se vytvoří maximálně devět trojic, ale reálně jich tolik nikdy v provozu nebude. Proto bude potřeba LF2+LF1 a trojice doplnit ještě něčím, aby se vyjezdilo všechno to, co je v těch kapacitních soupravách plánováno. A jediné reálné jsou právě dvojice EVO2. Proto předpokládám, že se s nimi při výluce setkáme, byť asi ne v nějakém extrémním počtu. Přesto dvě, tři, možná i čtyři takové soupravy bych očekával, i kvůli tomu, že Varia mají jít v příštích letech postupně do dílen, čili výluka přišla v tomto směru v tu asi nejnevhodnější dobu.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10251 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36 ... 411  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 29 bře 2024 01:50
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]