Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 32 z 90    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35 ... 90  Další
Autor Zpráva
Offline
2788
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Ještě k těm 86/87: v roce 1995 byly zkráceny jen na Jírovu a nejspíš k 1. 10. 1996 byl provoz ukončen v souvislosti s reorganizací, kdy byla linka 72 prodloužena na Jírovu a linka 45 dělala takové hezké kolečko z Novolíšeňské přes Jírovu na Houbalovu.


Offline
2788
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Ondrah98 píše:
- V úseku Jírova - Elplova jezdí víc spojů. (Dřív 6x78, 4x202; Nově 3/4x78, 3/4x55)... Jsem netušil, že 6-8 je víc jak 10.

No pozor, 4×202 jen v době výluky v Zábrdovicích, jinak 2×202. Ale to na věci nic nemění, jen je to nesprávný údaj. :mrgreen:

Ondrah98 píše:
o okružních linkách 86/87 jsem dosud nevěděl. Mohl bych se někde dozvědět víc? Klidně uvítám i více informací všeobecně o historické organizaci dopravy v Líšni/na Vinohradech. Dá se někde něco veřejně najít? Díky ;)


Okružní linky 86/87 byl takový pokus na začátku 90. letech (prokazatelně od 1. 11. 1991).
Trasa:
86: Nám. Karla IV. -- Rotreklova -- Novolíšeňská -- Vlkova -- Houbalova -- Jírova -- Nám. Karla IV.
87: Nám. Karla IV. -- Jírova -- Houbalova -- Vlkova -- Novolíšeňská -- Rotreklova -- Nám. Karla IV.

Na každé z linek byl jeden bus, provoz v pracovních dnech 6.30--18.30, interval celodenně 30 minut s výjimkou přestávek (cca 9--10 a 16--17), kdy byl jeden spoj vynechán a interval prodloužen na 50+40 minut.

Pak později byl nasazen i třetí autobus, který ráno jezdil na jedné lince a odpoledne na druhé.
Zkusím to dohledat.

peno píše:
A nebyla by to zase zbytečně velká zajížďka? Navíc nevím, jestli je vůbec možné provozovat pravidelnou linku na manipulačních trolejích. To už je lepší tu linku ukončit na Staré osadě.

Zajížďka asi ano, pak teda je ještě možnost odstavit ten parciál někde u Vojenské nemocnice, tam ho v klidu nabít a přes Lazaretní se vrátit k židenickému nádraží.


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
A nebyla by to zase zbytečně velká zajížďka? Navíc nevím, jestli je vůbec možné provozovat pravidelnou linku na manipulačních trolejích. To už je lepší tu linku ukončit na Staré osadě.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
586
25 říj 2019 10:12
Taky jsem posílal na DP něco k tématu, ale v podstatě to podle mě nikdo moc nečetl a poslali mi nějakou ctrl+c/v odpověď, kde přiznali, že si jim stěžuje hromada lidí (nebude teda něco špatně?)... Zajímavý ještě je, že mi to došlo 23.12. někdy kolem 21h. To tak poslali všem schválně, protože na svátky se každej vykašle jim něco odpovídat? :D

Nějaký perly z odpovědi:
- Z Rotreklovy a Bartákovy můžete jezdit na Viniční linkou 82 (v intervalu 2h)
- V úseku Jírova - Elplova jezdí víc spojů. (Dřív 6x78, 4x202; Nově 3/4x78, 3/4x55)... Jsem netušil, že 6-8 je víc jak 10.
- Z Novolíšeňské můžete chodit k Zetoru nebo na Vlkovu (podle nás je to 2 min, což odpovídá rychlosti chůze asi 8km/h...) a z Rotreklovy můžete chodit na Jírovu. To je rada fakt na ránu.
- Že teď Jírova - SO trvá 19 respektive 20 min je výhoda, protože se jede delší trasou a můžete se podívat na Vinohrady... Dřív 14 respektive 16 minut + 202 za 13 min...
- Spojení do centra zajišťuje hlavně linka 8, což je sice pravda, ale v cestě na SO nebo k Vojenské nemocnici mi asi moc nepomůže...

Kdyby aspoň někdo věcně reagoval na konkrétní podněty, tak si člověk nebude připadat jako vocas.

Na druhou stranu je potřeba uznat, že si tam podle toho ctrl+v lidi stěžovali na to, že se z Bartákovy nedostanou přímo do Mariánskýho údolí, nebo nějaká dostupnost marketů se slevama a podobný stížnosti. Což už se mi zdá úplně zbytečný, to určitě nikomu nekomplikuje každodenní cestování.


P. Haluza: o okružních linkách 86/87 jsem dosud nevěděl. Mohl bych se někde dozvědět víc? Klidně uvítám i více informací všeobecně o historické organizaci dopravy v Líšni/na Vinohradech. Dá se někde něco veřejně najít? Díky ;)


Offline
2788
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
A to je takovej problém tu linku protáhnou po drátech kolem Vojenské nemocnice až do Husovic a po nabití přes Tomkáč zpátky na Starou osadu?


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
eriksson1505: Akorát je problém, že autobusová konečná u židenického nádraží je tak stísněná, že si tam dobíjení parciálů neumím představit, když autobusy tam právě kvůli stísněnosti smyčky mají hodně ostré obraty.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
2788
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
eriksson1505 píše:
ad P.Haluza: To mě napadlo také, ale odbočení od Juliánova na Bělohorskou moc nenahrává umístění zastávek Dělnický dům.

Tak ona je otázka, jestli to vůbec u toho Dělňáku musí stavět. Pokud to má být navážka k poliklinice... Kdysi dávno byla zastávka za křižovatkou. A koneckonců pokud by 78 zůstala ve stávající trase, tak z toho může vypadnout závlek přes Vinohrady a může se jezdit jen Jírova--Novolíšeňská--Juliánov--Špačkova--Novolíšeňská--Jírova. To by si cestující nenašlo? Případně pak ještě oživit někdejší okružky 86/87, které jen objížděly sídliště, a doplnit tam Vinohrady a Juliánov. Čili třeba takto:
?? -- Jírova--Strnadova--Pálavské nám.--Juliánov--Špačkova--Novolíšeňská--Jírova
?? -- Jírova--Novolíšeňská--Špačkova--Juliánov--Pálavské nám.--Strnadova--Jírova
55 i 78 nechat jezdit přes Vlkovu a zrušit 78 přes Vinohrady

Možná je to fantasmagoriáda, ale vyřešilo by to všechny problémy. Otázka je jen rozumný interval, 20 minut ve špičce by asi stačilo.


Offline
69
29 lis 2017 11:29
Pravda, na ty cyklobusy jsem úplně zapomněl. V podstatě jsem v tomto kopíroval miropira, jehož nápad mě oslovil a copyright mu samozřejmě nechávám biggrin. Výhoda by u něj byla, že i část Staré Líšně by získala rychlé spojení do Židenic. Mojí soukromou šíleností je zase to prodloužení t-25 do Slatiny, na druhou stranu, když už tam ta trať bude, byla by škoda jí nevyužít. Vinohrady by získaly spojení se Slatinou, Slatina zase se severními oblastmi města, podobně jako teď Líšeň. Otázka co se 75, přes Bělohorskou moc omezovat nejde. Ale tak to už je jiná věc. Pod tu parciálovou 27 bych se klidně podepsal


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6159
11 dub 2010 15:05
Juliánov
PvvS píše:
Hlavně trochu zpravidelnit trbusy na Jírovu.. Nevím, jestli byl opravdu dobrej nápad dělat z nejdelší linky ještě delší. Ty nepravidelnosti a zpoždění taky zrovna moc nepřidávají ke spokojenosti. Pro odstranění největších bolestí by stačilo, kdyby linka 82 jezdila řekněme v 1/2 hodinovým intervalu, třebas jenom na Českou a vykryla všechny potřebný spojení na přestupy a nemocnice.

Zpravidelnění provozu by mohlo pomoct i dokončení staveb VMO Tomkovo náměstí a Rokytova, jejichž hlavní etapa má být zahájena v průběhu příštího roku. S tím souvisí fakt, že realizace obou staveb si vyžádá kompletní předělání organizace provozu trolejbusových linek obsluhující Líšeň a Vinohrady, takže je celkem šance, že by si Líšeň mohla v relativně dohledné opět alespoň o něco polepšit.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
81
04 říj 2011 22:53
eriksson1505: :applause: Tohle by byl ideál, který už jsem na DP v téměř identické podobě posílal, když jsem ještě měl pocit, že to bude číst někdo se zájmem o věc - odpověď bohužel s návrhem nijak nesouvisela, jen mi shrnula, proč je to teď navržené skvěle. Takže se už teď držím při zemi a navrhuju jen věci, které jdou realizovat relativně bezpracně a téměř zdarma, cokoliv komplikovanějšího je utopie. Jediné, co bych v návrhu upravil, je proklad t-27 a a-55 do Mariánského údolí (vždy půlka spojů) kvůli cyklobusům, které taky myslím jedou na EU dotaci a přestože ten koncept považuju za hovadinu, asi tomu nepůjde jen tak jednoduše zaříznout provoz.

P. Haluza: Když nic jiného, tak oceňuju aspoň trefné označení nápadu, lepší termín než "šílenost" mě nenapadá.. Osobně bych ale šel radši cestou snižování vyhlídkového faktoru líšeňských linek, spíš než jeho vyhrocením na maximum, tohle by mohla být třeba trasa hlídky měšťáků, ale jako MHD bych to asi nechtěl :lol:


Offline
69
29 lis 2017 11:29
Já se tedy s dovolením k tomu pláči na chvíli ještě vrátím :-) Udělal bych to následovně:

parciál t-27: Židenice nádr-Osada - Vlčnovská - Růženin dvůr - Novolíšeňská - Jírova - Mariánské údolí (dobíjecí stanice na obou konečných)
t-25: celodenně přes Osadu, ukončit na Pálavském nám. (Jakmile se postaví trať ke slatinské vozovně, tak zvážit prodloužení do Slatiny)
t-26: celodenně rovnou na Údolíček, přes Pálavák až na Jírovu
a-55: v trase Židenice nádr-Jírova prohodit s dnešní 78
a-78: analogicky k 55

Samozřejmě, určité navýšení přepravních výkonů tam je, ale nikde není psáno, že např. ve špičce musí jezdit všechny t-27 až do Údolí a už od nádraží, stejně tak některé 55 mohou být ukončeny už na Bzenecké. Líšeň bude mít dobré spojení na Ossadu i do severních oblastí města, Části Vinohrad se sice sníží počet spojů na Novolíšeńskou, ale zůstane jim Julánov, který před výlukou neměly.

ad P.Haluza: To mě napadlo také, ale odbočení od Juliánova na Bělohorskou moc nenahrává umístění zastávek Dělnický dům.


Offline
2788
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Napadla mě taková šílenost: okružní linka v trase Jírova--Novolíšeňská--Růženin dvůr--Bzenecká--Pálavské náměstí--Poliklinika Židenice--Dělnický dům--Špačkova--Bílá hora--Pálavské náměstí--Růženin dvůr--Novolíšeňská--Jírova. Jen v tomto směru a v parciálech, jízdní doba by byla 33 minut a při intervalu 20 minut tam stačí 2 vozy, které se vezmou z omezené 27, která teď opravdu nemá smysl v takovém intervalu, když jezdí 78.


Offline
2668
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Trošku tu naruším pláč z Líšně a okolí s jiným dotazem: Netuší někdo, proč jezdí 401ex z Osové a míjí špitál/kampus? Trochu to mate lidi, že 402 jezdí stále z Dunajské, zatímco 401 z Dunajské/Osové podle toho, jestli jede ex nebo obyčejný spoj. Jo a pak jsou z toho zmatení ještě v Ostrovačicích směrem do Brna, kde jedou z Říčan třeba ve tři odpoledne 402 a 401 hned za sebou, protože z Říčan mají společný odjezd, neb tam na sebe garantovaně čekají.
Myslím si, že by vzhledem k existenci zastávek u hřbitova v Ostrovačicích bylo možné trasovat 401ex rovnou na dálnici už na exitu 178 a ne až na Kývalce na exitu 182, minimálně na Brno určitě.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

9268
10 čer 2004 11:19
Hlavně trochu zpravidelnit trbusy na Jírovu.. Nevím, jestli byl opravdu dobrej nápad dělat z nejdelší linky ještě delší. Ty nepravidelnosti a zpoždění taky zrovna moc nepřidávají ke spokojenosti. Pro odstranění největších bolestí by stačilo, kdyby linka 82 jezdila řekněme v 1/2 hodinovým intervalu, třebas jenom na Českou a vykryla všechny potřebný spojení na přestupy a nemocnice.


Offline
81
04 říj 2011 22:53
Pokud se tu mohu trochu zasnít, tak úplně ideální by byla montáž natrolejovacích stříšek na Prušáneckou a Novolíšeňskou a vedení t-27 v parciálech mezi Jírovou a Starou Osadou přes Růženin dvůr. Úsek Bzenecká - Čejkovická - Dělnický dům - SO je pokryt a-78, úsek Prušánecká - Vlčnovská - SO by vykryla t-27 v novém vedení a na propojení jednotlivých částí vinohradského sídliště bohatě postačí t-25/26 v 15-20 minutové frekvenci, zbytek se může točit na Pálaváku. Střílím trochu od boku, ale podle mě by tam vznikla celkem podstatná úspora kapacit a vrátilo by to celé oblasti aspoň náznak systémovosti. Ale to už jsou asi jen šotosny, když tak pozoruju logiku, s jakou DPmB vytváří vedení linek...


Offline
186
27 zář 2007 22:44
Já si taky myslím, že t-27 na Jírovu v této situaci je nejrozumnější řešení. Však všechny t-25 tam fakt jezdit nemusí.


Offline
81
04 říj 2011 22:53
Aladin: Reálných argumentů k polemice jsem ti tu já i ostatní kolegové dali víc než dost. Pokud ses místo odpovědí na ně rozhodl urazit se kvůli vtípku (nikoli argumentaci) s kolejemi, tak mi to stejně jako Mauriciovi připadá poněkud účelové. Můžeš mi radši klidně místo urážení se vysvětlit důvody nezavedení t-27 na Jírovu náhradou za část frekvence t-25/26, pořád mě to zajímá a pořád mi nikdo neřekl jediný protiargument ani důvod, proč k tomuhle dotazu DP zatvrzele mlčí a vyhýbá se odpovědi. Jelikož v téhle debatě argumentuješ proti mě, možná dojdeš na nějaké důvody, které já nevidím.

Jinak pokud mi DPmB vrátí vše do stavu před 30. listopadem, tak si i to "zkapacitnění" může nechat. To, že mi kolem baráku projede 1.5x víc kloubových t-busů do nikam oproti tehdejším krátkým a-55 do klíčových uzlů, nepovažuju za výhru - nechodím si do MHD léčit klaustrofobii, jde mi logicky o dojetí z A do B za minimální čas, a v tomhle ohledu nový stav žalostně selhává ve většině směrů. Navíc stejně očekávám, že za pár měsíců se udělá přepravní průzkum, aby se zjistilo, že t-25/26 je v novém úseku málo využitá (že je to dáno trasováním, které většinu cestujících vyhnalo na šalinu nebo do auta, to už DPmB ve své nekonečné moudrosti a snaze ušetřit řešit nebude) a v tichosti se frekvence srube na polovinu. A ano, vím, že to do původního stavu vrátit nejde, protože dotace, nicméně schůdná řešení i tak existují, jen bohužel chybí jakákoliv vůle ze strany DP.


Offline
9986
15 led 2005 23:41
Pořád nevidím to zkapacitnění linek. A protože pánovi došly argumenty a typicky internetově se urazil, tak se to asi ani nedozvím. Znovu opakuji, že ubrání počtu spojů a nahrazení kapacitnějším vozidlem (a to ještě předpokládám jen na chvíli, aby substrát neřval hned) nelze považovat za zkapacitnění linek. A trolejbus po 5 až 10min prodlouženej o tři zastávky opravdu Líšeň nevytrhne (nějak v tomto případě nevidím rozdíl v tom, zda končí pod kopcem nebo o 500m dál na kopci).

PvvS - plnění nebo neplnění smlouvy, doporučuji se obrátit na patřičné instituce, ti si s tím už poradí.


Offline
200
27 pro 2004 12:45
Po "argumentaci" jak přicházím a vytrhávám v Líšni koleje, končím s reakcemi. Na této úrovni to postrádá smysl.
Přeji vám, ať vám DPmB vrátí vše do původního stavu před 30. listopadem a současně k tomu ponechá veškerá zkapacitnění linek, které do Líšně po tomto datu přibyla.
Hezké svátky.


Offline
81
04 říj 2011 22:53
Aladin: Ty vážně očekáváš, že pokud odřízneš kus jakékoliv čtvrti od přirozeného přestupního uzlu nebo natáhneš jízdní doby, že budou místní jásat a děkovat? Pokud je situace taková, že existovalo dobré spojení, pak se investovalo x milionů Kč do infrastruktury a následkem investice spojení zaniklo nebo se zhoršilo, tak to samozřejmě vyvolá pobouření, protože to zpochybňuje smysl celé investice.

Jak jsem už kamsi psal - výsledek v Líšni odpovídá akci typu "museli jsme zavřít provoz na hlavní ulici", ne "postavili jsme novou trať". Přitom ta trať samotná je podle mě dobrým krokem, jen ta výsledná úprava je tak zpackaná, že je z toho nakonec pro místní fiasko, které není přínosem pro žádnou podstatnější skupinu obyvatel. Změnu na a-78 do kategorie reorganizace související s TT nepočítám, ta mohla proběhnout kdykoliv a časový souběh ukončení výluky v Zábrdovicích se zprovozněním líšeňské TT je jen ze strany DPmB skvěle využitá náhoda, jelikož nyní jsou vinohradští hlasitými zastánci celé líšeňské reorganizace, která líšeňským většinově uškodila a vinohradské sama o sobě nijak neovlivnila a nebýt dokonale načasované úpravy na a-78, neštěkl by po ní z Vinohrad ani pes.

Peno: Jen technická - podle Google map je to z Jírovy na Novolíšeňskou 1.6 km, zatímco z Čejkovické na Bzeneckou 1.4 km, takže tam žádná ironie bohužel není, naopak se za 125 mil. Kč ušetřilo luxusních 200 m souběhu ;-) Takže radši jásej a oslavuj změny, jinak nám do Líšně naběhne Aladin vyrvat ze země koleje pro d-8, abysme konečně zažili mizérii ostatních čtvrtí sarcastic


Offline
Uživatelský avatar

9268
10 čer 2004 11:19
Peno: Ta podmínka nesouběhu mezi Jírovou a Novolíšeňskou je prý podmínkou dotace.. Ale plný znění dotace zatím nemůžu na netu majít. Ale jinak souhlas.


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Aladin: Takže se mají v okolí zastávek Bartákova a Rotreklova smířit s tím, že po většinu dne přišli o spojení na Starou osadu a k židenickému nádraží a že do centra se dostanou už jenom přecpanou d-8, kterou samozřejmě nikdo neposílil? Že z okolí muzea dopravy to teď na Juliánov, Starou osadu a židenické nádraží trvá déle?
Vám by se líbilo, kdyby se vám kvůli požadavku sousední MČ prodloužila jízdní doba, nebo byste kvůli prodloužení trolejbusu přišli o spojení, na které jste byli zvyklí celá desetiletí?
A jako by to samo o sobě nestačilo, tak se ještě my ostatní máme smířit s tím, že aby se těch pár lidí z Vinohrad do a-78 dostalo, je potřeba tam nasadit klouby, které pak chybí na linkách, kde jsou mnohem více potřeba?

A mimochodem, jsem jediný, komu přijde ironické, že se tato změna obhajovala tím, aby mezi Jírovou a Novolíšeňskou nejezdily autobusy v souběhu s trolejbusy, ale už nikdo nezmíní, že teď jezdí autobusy v souběhu s trolejbusy na mnohem delším úseku mezi Čejkovickou a Bzeneckou?

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Uživatelský avatar

9268
10 čer 2004 11:19
Aladin: To pochybuju. Prece nepriznaji, ze je to nove a drazsi ? Ze prodlouzenim celej system jen zhorsili a nedodrzuji ani schvalovaci protokol, diky kterymu dostali dotaci ??


Offline
200
27 pro 2004 12:45
Poté, co tady pořád dokola čtu, by mě vcelku zajímalo, kdyby vám někdo z DPmB spočítal a porovnal nároky na obsluhu Líšně před změnou a po změně.
Chápu, že vás primárně zajímá vaše spojení z Líšně a to přímo a nejrychleji na všechny zajímavé směry, ale ti lidé, co bydlí jinde ve městě, si mohou o takové dopravní obsluze jakou máte v Líšni, nechat jenom zdát.
Nemají vedenu centrem sídliště vedenu rychlou kapacitní páteřní tramvajovou linku do centra, ani k ní navazující síť doplňujících 5 busů vyjíždějící na různé směry... a jsou zvyklí přestupovat a jezdit závleky. Važte si toho, co máte. Z vám asi dojde teprve, ať třeba dopadnete časem hůř, než to máte nastavené teď.


Offline
Uživatelský avatar

9268
10 čer 2004 11:19
Bylo by to asi nejlepší řešení. Aspoň by i eliminovalo věčný zpoždění linek.Pak ještě prohodit alespoň v oblasti líšně a-78 a a-55, tak aby bylo rozumné spojení k poliklinice Viniční. tam je rozhodně vyšší frekvence jak na Strnadovu. A nebo mezi sebou obě linky prohodit komplet v úseku Jírova - Dělnický dům.

Ale trochu z jiného soudku. Čím častěji jezdím přes jírovu, tím míň mi jde na rozum, proč je zastávka a-78 a a-55 až u garáží. Udělat ji u smyčky u budovy by dávalo větší smysl a nebylo by to tak rozházený. Napadají mě pouze 2 varianty. Nechtěli ji dělat před křižovatkou a nebo kvůli nočákům.Aby nenabíraly ve smyčce.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2246 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35 ... 90  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 18 dub 2024 09:26
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]