Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 28 z 145    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31 ... 145  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

2515
13 črc 2009 13:42
JaNevjemUs píše:
Mezi Kr. Polem a Lesnou jsem v neděli viděl nějaký Regiojet. Nevíte někdo co to bylo?

Co jelo za vagóny? Nevíš?


Offline
Uživatelský avatar

3084
29 srp 2009 19:30
Přípravy na nástup na R8 od 15. prosince. Jezdí takto cca poslední měsíc a zaškolují strojvedoucí+personál.

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
55
21 říj 2016 18:34
Mezi Kr. Polem a Lesnou jsem v neděli viděl nějaký Regiojet. Nevíte někdo co to bylo?


Offline
790
25 led 2006 09:46
Jenže na železnici jsou ve stanici přímé koleje vedoucí z tratě vždy 1, případně 1 + 2. Ty ostatní, na něž se jede odbočkou přes výhybky sníženou rychlostí, pak na jedné straně liché, na druhé sudé. Z hlediska železničního provozu to logiku má a míchat do toho ještě jiné označení pro cestující může být zavádějící.


Offline
Uživatelský avatar

6894
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
mnadenicek píše:
...na tabuli je jasně napsaný, která kolej a který nástupiště, všude jsou cedule s šipkama jak se na který nástupiště dostanu. Jestli jsou lidi pitomí nebo analfabeti, je to jejich problém...

Na škole jsem se učil různé druhy posloupností, ale žádná nezačínala 3 - 1 - 2 - 4 - 6. :pray:


Offline
9986
15 led 2005 23:41
Nevím, nějak nemůžu dopustit nad klasický papírový jízdní řád, ať už vyvěšený nebo knižní. Člověk nalistuje a hned vidí všechno, nemusí klikat na idos a hledat spoj po spoji, zkoumat, kterej kama jede, překlikávat výchozí stanici, pokud jede spoj jen na části trasy... Pro jednorázový cestování je idos asi dobrej, no, tím jeho výčet výhod končí. Myslel jsem, že po minulé pětiletce, kdy bylo na 90% autobusových a velkém množství vlakových stanic a nádraží nahrazen vylepený JŘ digiálním nesmyslem ukazující především reklamy, nic nepřekvapí. No, SŽDC a ČD vždy o krok dále.


Offline
Uživatelský avatar

1406
29 dub 2006 12:26
Sebrowitz
Kdyby někomu vadil IDOS (protože reklamy a cojávímcoještě), tak SŽDC má svoje https://najdispoj.szdc.cz/


A k číslování... někde to je tak, někde jinak. Ve výsledku mi asi nejvíc sedí tohle - https://zdopravy.cz/misto-6-nastupist-1 ... ani-30618/

_________________________________
… účastníkům provozu v tomto pořadí důležitosti - chodci, veřejná osobní doprava, cyklisté, motorová vozidla.


Offline
428
24 lis 2017 11:40
Obecně vzato já nevím, co komu pořád vadí na tomhle služebním číslování (vadilo, tento systém končí), na tabuly je jasně napsaný, která kolej a který nástupiště, všude jsou cedule s šipkama jak se na který nástupiště dostanu. Jestli jsou lidi pitomí nebo analfabeti, je to jejich problém.
Ale ani, Brno měli určitě nechat už dle zvyku.

Co se týče nově pojatýho číslování tratí v KJŘ je na hlavu, nevím proč za prvé mění zažitý systém, který se týká jen důchodců a nadšenců, většina lidí má idos a o nějakým řádu ani ponětí, že existuje. Ale právě pro obě jmenovaný skupiny to přinese jen zmatek...tento zmetek. Třeba 250 - mezi Tišnovem a Brnem jsou jen důležité stanice, ale pro lidi co to tam neznaj a neví, že si maj přelistovat na 251...


Offline
479
23 pro 2013 20:28
Hrušovany u Brna
Ojin píše:
... Je to o to paradoxnější, když naopak kusé koleje se přejmenovaly ze služebního na sérii po sobě jdoucích čísel.


A už jsou od 1.12. zase služebními čísly - tedy 5., 9., 11. a 13. kolej biggrin


Offline
1710
22 led 2006 12:56
Brno
Tomáš N. píše:
Jinak jsem se díval na nové označení (tedy usuzuji, když je to na nových cedulích) kolejí a moc nechápu, proč např. kolej u 1. nástupiště je označena jako 3. a koleje u 2. nástupiště jako 1 a 2. U 3. nastupiště jsou koleje 4 a 6. a u 4. nástupiště je kolej 8 (pokud jsem viděl dobře). Proč se nepřečíslovaly?

Protože to čísluje nějaký inteligent. Onekdá jsem takhle bloudil v Kuřimi. Člověk čeká, že to logicky bude číslované od výpravní budovy. Ale ono by to bylo asi moc jednoduché. Tak v tom cestujícím uděláme pořádnej bordel, aby si to při spěchání na vlak užili. Už k tomu chybí jen stavy, kdy je v hale napsáno, že vlak je na x. koleji, ale z rozhlasu se ozývá, že vlak je připraven k odjezdu z y. koleje. To se pak člověk s kolem nebo kočárkem může doslova postolicovat.


Offline
1589
18 led 2009 10:06
Proč nepoužiješ IDOS?

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
9986
15 led 2005 23:41
To jsou problémy. Mne mnohem víc trápí potřeba rozdělit tratě, které v KJŘ zabíral moc místa, na dvě (snad ne více) jednotlivých tratí. Díky tomu se změnilo číslování, no, to vem čert, ale abych teď hledal spojení z Prahy do Břeclavi na 5 různých tratích a 40 různých stranách...


Offline
428
24 lis 2017 11:40
Přesně tak, říkat se tomu bude nástupiště 1 nebo 2 a tak dále. Ale ve smyslu nové metodiky SŽDC to budou nástupní hrany (ostrovní nástupiště bude pro cestující fungovat jako 2 nástupiště). A mám neblahé tušeí že se jde od budovy ven a včetně kusých kolejí - takže nástupiště u budovy by bylo nástupištěm 4 nbeo 5 (pokud by byla vzata v úvahu nová hrana naproti poště)
Do teď bylo běžné, že kolej č.1 a 2 byly tratové a na stranu koleje č.1 byla lichá skupina (koleje č.3, 5 ,7..) a na druhou sudá (2, 4, 6..). Brno bylo výjimkou řekl bych, ale hezkou.
Bu´d bych měnil na nový systém celonárodní s těma pošahanýma nástupníma hranama nebo to nechal, jak jsou lidi zvyklí.


Offline
Uživatelský avatar

2515
13 črc 2009 13:42
Pokud vím, tak pro cestující budou číslovány nástupní hrany.


Offline
Uživatelský avatar

420
10 bře 2006 08:34
u Gagarina, Armstronga a Remka
Není, ale měnit to ze zažitého (pro cestujícího přehledného) systému na systém pro většinu lidí spíš matoucí mi přijde jako hodně velký přešlap. Rád bych znal zdůvodnění ze strany toho, kdo tuto změnu navrhl. Je to o to paradoxnější, když naopak kusé koleje se přejmenovaly ze služebního na sérii po sobě jdoucích čísel.

_________________________________
Moravská národní obec - od roku 1985 Za Moravu!


Offline
Uživatelský avatar

6603
21 pro 2005 17:01
Tomáš N. píše:
Chápu, že v tom je asi nějaký systém, ale běžného cestujícího asi nenapadne hledat 3. kolej hned na 1. nástupišti a bude ji očekávat někde dál. Tak snad aspoň bude orientace přehledná.


Brno hl.n. není zdaleka první stanicí, kde je toto číslování použito i ve vztahu k cestujícím.


Offline
Uživatelský avatar

2550
05 úno 2007 18:12
Malečkův rajón
eriksson1505 píše:
Ostatně třeba v letecké dopravě nikoho nepřekvapí, že když letím z hlediska světového významu provinčního Brna do New Yorku s přestupem v Londýně, tak že se musím přesunout ze Stanstedu na Heathrow.

Anebo můžu dojet do Prahy či do Vídně a letět na Heathrow odtama. To bych spíše udělal než přesuny po Londýně.

Jinak myšlenka vést dálkovinu mimo hlavní je hezká, ale když ony ty Židenice jsou mizérie. Pomohlo by to ve špičce, ale večer mi to přijde už otrávné. A k dolnímu zatím nevede tramvaj.

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Offline
69
29 lis 2017 11:29
Proboha, začínám mít pocit, že spíš než Šalingrad začíná být Brno Paskvilgrad. Pochopím odklon kvůli nehodě, počasí, ale z důvodu, že mi v danou chvíli kapacitně nestačí nádraží? Jak říká Mexa a mnadenicek, prostě buď naplno nebo vůbec. Nějaké operativní odklony a dva vlaky denně, co se zrovna nevešly na hlavní, to je systém jak noha. Osobně bych na Dolní nechal jezdit EC a Railjety. Prostě nezaintgerované vlaky, které zpravidla pokračují za hranice. Tyto vlaky by stavěly i v Židenicích, kde by byl na ně z S2 a S3 poměrně komfortní přestup (tím myslím bez dalekých přesunů, nikoli zázemím Židenic). Že by se tím zhoršilo spojení např. Třebíče s Bratislavou je oproti tomu chaosu, co by mohl vzniknout, zcela marginální problém. Ostatně třeba v letecké dopravě nikoho nepřekvapí, že když letím z hlediska světového významu provinčního Brna do New Yorku s přestupem v Londýně, tak že se musím přesunout ze Stanstedu na Heathrow.


Offline
Uživatelský avatar

848
16 bře 2013 21:03
Bystrc, Černého
Mouka píše:
Tomáš N.: To je systém služebního číslování kolejí. Hlavní (průjezdné) koleje jsou 1 a 2, vpravo ve směru staničení jsou koleje sudé, vlevo liché.

Chápu, že v tom je asi nějaký systém, ale běžného cestujícího asi nenapadne hledat 3. kolej hned na 1. nástupišti a bude ji očekávat někde dál. Tak snad aspoň bude orientace přehledná.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2482
28 lis 2007 23:00
Brno
Díky moc.

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Offline
Uživatelský avatar

6603
21 pro 2005 17:01
xcav8: Stačí PDF v příloze?


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
MartinV: Jasně, to může nastat. Co je ale lepší? Máme dvě možnosti: Buď jezdit pravidelně z hlaváku a mít interval 15 minut, v případě mimořádnosti 30 minut (protože ta další S3 jela přes dolní - osobně si myslím, že to nastane tak párkrát za rok), nebo mít pravidelně z hlaváku interval 25-5 (protože 10 minut zabere cesta hlavák - dolní, a to jsem možná ještě optimista). Nebavme se prosím o tom, že pro někoho je lepší pozice dolního nádraží - v současné dostupnosti to bude opravdu mizivé procento.

xcav8: Jediný odkaz je na nový JŘ na SŽDC, podle kterého by měly dolní využívat dva vlaky v pracovní dny ve špičce (viz příspěvek Mouky někde dole) a pak tiskovka (nebo jak to nazvat) ohledně ukončení výluky, kterou přechroustal server zdopravy a postnul ji sem mnadenicek (opět někde dole), kde se píše o případných mimořádných odklonech - ty ovšem probíhaly i předtím, jen se o tom nepsalo. Osobně bych počkal, až budou "zveřejněny" pomůcky k GVD. Tam půjde zjistit, za jakých podmínek a jaké vlaky můžou být odkloněny.

mnadenicek a další: 11. kolej nebude sloužit pro osobní dopravu - pouze pro případná odstavení a možná pro nějaké odjezdy/příjezdy do depa v Heršpicích.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2482
28 lis 2007 23:00
Brno
Mouka: Chtěl jsem poslat konkrétní odkaz.
Nemám teď čas se tím prokousávat.

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Offline
Uživatelský avatar

6603
21 pro 2005 17:01
xcav8: Viz jízdní řády a IDOS.

Tomáš N.: To je systém služebního číslování kolejí. Hlavní (průjezdné) koleje jsou 1 a 2, vpravo ve směru staničení jsou koleje sudé, vlevo liché.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2482
28 lis 2007 23:00
Brno
Můžete mi někdo poslat odkaz, za jakých okolností by mělo dolní nádraží dále pokračovat i po skončení této výluky.
Měj jsem za to, že výluka skončí a šmytec.
Pokud ne, tak možná nakonec dojde na má slova, že budeme mít dvě fungující nádraží v centru.

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3605 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31 ... 145  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 28 bře 2024 20:37
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]