Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 39 z 411    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42 ... 411  Další
Autor Zpráva
Offline
428
24 lis 2017 11:40
Ondra K. píše:
I kdyby se to udělalo naráz tak by to ve výsledku asi moc ničemu nepomohlo, protože konec rekonstruovaného úseku ve směru na osadu má zase návaznost na přestavbu Židenického nádraží a realizaci přestupní vazby mezi nádražím a tramvajovými zastávkami Kuldova, které by v rámci toho měla čekat změna uspořádání.

No právě to je zajímavý, že tady (Kuldova vč. zastávek až Osada) se DĚLAL celej kufr (podkladní vrstvy, panely, asfaltový kryt..) a je to provizorium z tohoto důvodu. Jak jsem psal alespon mezi zastávkový úsek bych udělal víc na light..

goldfinger píše:
důvod nezahájení opravy byl v neshodě o ##Nemlufím Šésky## Tomanova u Scherebrových zahrádek. Nejspíš podobný problém jako na Údolní. Takže se ještě dlouhá léta bude jezdit po polo či téměř rozpadlé trati, bo na jaře začne reko Merhautky, která ji teda taky potřebuje, jako prase drbání.

No Merhautova není (z hlediska kolejové dopravy) takový průšvih, zborcení koleje, které stojí za to je tam co vím všeho všudy 1. Tam spíš vadí povrch (tady bych vyměnil upevňovadla, kolejnice, opravil ten propad a zaasfaltoval (alespoň mezi kolejnicema a místo vnějších panelů - pod zaparkovanými auty a mezi kolejemi by to šlo nechat).
Lesnická je ale pro tramvaj strašná. Není strašná, je přímo hrůzostrašná!

Ojin píše:
Škoda, že aspoň neudělali přechod na zadní konec zastávky Kuldova.

To je právě to, co při opravě zůstává uspořádání (dopravně inženýrské) v původním stavu. Přechod by už nejspíš vyžadoval nebo mohl vyžadovat zpracovat DÚRku a vést územní řízení a to už by akce byla zcela v jiné kategorii. Bohužel. Ale kdyby se chtělo a včas na tom začlo...všechno jde, když se chce.


Offline
55
21 říj 2016 18:34
Lesnická se nemá rekonstruovat příští rok? Tam se čeká až tam nějaká šalina vykolejí nebo až se tam poškodí nějaké auto nebo na co? ](*,)


Offline
Uživatelský avatar

6894
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Ojin: ano, přesně to mě při přesunu z nádraží na šalinu zarazilo. Proč na konci perónu není přechod. To zase někdo přemýšlel, čím nemá. :pray:


Offline
Uživatelský avatar

420
10 bře 2006 08:34
u Gagarina, Armstronga a Remka
Škoda, že aspoň neudělali přechod na zadní konec zastávky Kuldova. Sice teď při výluce se ukazuje, že dav hrnoucí se od nádraží si dokáže vynutit přednost i bez přechodu, ale je to takový nedůstojný přístup - obcházení zábradlí apod (to nemluvím o tom klikatícím se nechodníku u Kauflandu).
Dá se namítnout, že se přece dá jít k přechodu, ale na to se každé vykašle, aby se mezitím díval na ujíždějící šalinu a stál od ní přitom 6 metrů oddělené jízdním pruhem a zábradlím.

_________________________________
Moravská národní obec - od roku 1985 Za Moravu!


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1971
07 dub 2006 09:03
Stupeň opravy kolem Kuldovy město zkomunikovalo zcela nedostatečně. Mohlo si ušetřit hodně zlé krve. Přitom důvod provizoria je legitimní - přesun šimického nádru směrem k mostu a jiné uspořádání celého prostoru.
K poznámce mnadenicka na Lesnickou jenom dodávám, že mi starosta severu neofiko sdělil, že důvod nezahájení opravy byl v neshodě o zastávce Tomanova u Scherebrových zahrádek. Nejspíš podobný problém jako na Údolní. Takže se ještě dlouhá léta bude jezdit po polo či téměř rozpadlé trati, bo na jaře začne reko Merhautky, která ji teda taky potřebuje, jako prase drbání.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6158
11 dub 2010 15:05
Juliánov
M píše:
Ondra K.: A to je přesně ta špatná organizace oprav a rekonstrukcí v Brně, je to padlé na hlavu, tolik měsíců to bylo zavřené, aby to pak znovu zavřeli? To měli udělat už naráz vše.

I kdyby se to udělalo naráz tak by to ve výsledku asi moc ničemu nepomohlo, protože konec rekonstruovaného úseku ve směru na osadu má zase návaznost na přestavbu Židenického nádraží a realizaci přestupní vazby mezi nádražím a tramvajovými zastávkami Kuldova, které by v rámci toho měla čekat změna uspořádání.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
428
24 lis 2017 11:40
Ono to tak jednodušše nejde udělat všechno naráz, je tu spousta faktorů. Ale je rozumný, udělat na zbytku ramene, když už je bez provozu, adekvátní opravy/rekonstrukce tratě při zvážení, co a kdy se plánuje do budoucna. Ale plány je nutné brát s rezervou (za 5 let se bude dělat kompletní rekonstrukce ulice = za 10-15 let ... lepší je počítat na stranu bezpečnou).

Otázka jaké plány jsou s Bubeníčkovou mezi Kuldovou a Osadou, kde provedli tramvajovou trať komplet, ale předpokládám, že při rekonstrukci nádraží se i tady bude kompletka se sítěma a taky změnami uspořádání. Autobus zde po kolejích nejezdí (krom nájezdu od Osady do Kuldové) a uspořádání komunikace je velkorysé. Já bych tady vyměnil svršek (nové lože, pražce a kolejnice) a zapaneloval lepšíma panelama z výzisku (střednědobé opatření). Z panelů a asfaltu bych udělal jen Kuldovu i adekvátními nájezdy do sdruženého pruhu.
Zastávka Kuldova je taky drahej špás - rekordní délka nástupišť kompletně v provedení s kaselskými obrubníky v celé délce (jsou velké, těžké a hlavně drahé), přitom zde pravidelně jezdí jen 64 a rozjezd. Ale zajímavé, že už do místa křižovatky s Šámalovou panely DZP od zastávky Kuldova neprotáhli o 15m a nechali stávající svršek s panely, když zrovna tady přejíždí více silničních vozidel přes trať.
Záhada je taky mezi touto křižovatkou a Vojenskou nemocnicí: užití postraních zádlažbových panelů jen na jedné straně - no kdo tohle ví, jaký to má důvod?

Každopádně v Brně ta nekoncepčnost adekvátních došasných oprav a rekonstrukcí různého rozsahu je znát. Například u Komárova byl 2.extrém - kompletní trať na panelech na 4 roky, než se sundala. Zatímco na Lesnický se vesele jezdí a jezdí a čeká. Předražené 1 měsíční flikování Štefánikovy s velmi sporným výsledkem v porovnání s náklady (už nevím, kde jsem to našel, ale v hlavě mám něco o 16mil.Kč - ale teď možná kecám, nemůžu to už najít). Pražce zůstali (jen výměna upevňovadel, kolejnic a vybraných zádlažbových panelů) - houpe to míň, ale houpe. To by je ubylo aspoň u zastávek pro nájíždění náhr. busů a rozjezdů to přetáhnout asfaltem (jako to najednou jde na Křenové a to rychleji mnohem).
Příkladů, kde zvolený rozsah opatření hlava nebere, bych asi našel víc.


Offline
2809
01 úno 2006 10:39
Ondra K.: A to je přesně ta špatná organizace oprav a rekonstrukcí v Brně, je to padlé na hlavu, tolik měsíců to bylo zavřené, aby to pak znovu zavřeli? To měli udělat už naráz vše.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6158
11 dub 2010 15:05
Juliánov
V úseku cca mezi zastávkami Vojenská nemocnice a Kuldova se v budoucnu počítá s celkovou rekonstrukcí uličního prostoru, takže je pravděpodobné, že v daném úseku proběhla pouze oprava trati a celková rekonstrukce TT proběhne až v rámci této akce.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1971
07 dub 2006 09:03
To ten kousek nemohli opravit celý zgruntu? Takhle mohla být celá radiála od Maliňáku po SO v naprostým cajku. Jinak v Brně má nový asfalt skutečně jepičí životnost. Na Cejlu kousek od místa, kde se letos o velikonocích vyvalil paro či horkovod opět rozkopáno


Offline
428
24 lis 2017 11:40
Ono je mezi Brnem a Prahou je rozdíl v používaných konstrukcích. Zatímco v Brně jsme si oblíbili prefabrikované panely DZP (VUIS), vyvinuté podle mě zejména do křižovatek, i na běžné trati. Tam, kde se v ulici jezdí až 50 km/h je znát, že tato kce je citlivá na správné uložení a většinou je to znát na niveletě jednotlivých kolejnicových pásů - pak se tramvaj kejvá. Směrové vedení si myslím, že s preciznějším přístupem při montáži kolejnic nemusí být takový proflém. (https://www.prazsketramvaje.cz/view.php ... 2006041495)
V Praze například teď ve velkým frčí takzvaný W-tram (https://www.prazsketramvaje.cz/view.php ... 2013022701)
V Ostravě např. u rekonstrukcee nádržaní šli myslím klasikou - dřevěný pražci v loži, podbitý do polohy a zalitý do asfaltu.
Od Vojenské Nemocnice směrem na Osadu (tam, kde jsou nový zákrytový panely - nepochopitelně asymetricky) je původní svršek na dřevěných, resp. betonových pražcích. Tam se měnily upevňovadla, možná to lokálně podbily, ale co se týče GPK, tak zázraky s tím udělat nešly. A Kuldova-Osada najednou zase vzaly "celý kufr" na oblíbených DZP panelech.
Na mostě s důvodu výšky kce jsou BKV panely. Od křižovatky po Nemocnici asi (vzhledem k rychlosti) takové požadavky na přesnost nejsou. Tam mně to ani nepřišlo. Od Nemocnice po Osadu uznávám...trochu to houpe:) Tím nemyslím jen při nájezdu do oblouku - začíná působit odstředivá síla, ale často i v přímé - to když jeden kolejnicový pás se propadne mírně oproti druhému (zborcená kolejnice)...ale kam se to hrabe na Lesnickou:)


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6158
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Po Zábrdovické jsem taky ještě nejel, takže nemůžu soudit. Co se týče srovnání s Prahou, tak pražský DP používá jiný profil kol, což minimálně na hluk bude mít určitě vliv.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

6894
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Ale i oblouk se dá udělat pořádně..


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1971
07 dub 2006 09:03
Šalinou jsem přes zábrdovický most ještě nejel, ale autem jsem si to vyzkoušel a zásadní připomínky nemám. Jestli to kymácení není tím, že rovné je v tom úseku poskrovnu, oblouk střídá oblouk.


Offline
Uživatelský avatar

6894
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Navážu na diskuzi o plentách v sekci T3:
jak už v diskuzi padlo, plenty na výsledný zvuk mají pramalý vliv. Nicméně po nedávné zkušenosti z našeho hlavního města mě udivuje jeden zásadní rozdíl mezi Brnem a Prahou:
zatímco v Praze je průjezd zatáčkami tichý i v podání starých strojů T3, jízda je plynulá a dynamická i na starších TT, v Brně většina vozů vydává mnohem více hluku i v podání moderních strojů jako je 13T. A to nemluvím o tom, že dnešní jízda po nové trati ze Staré Osady byla jako každá jiná - pomalá, vůz se kymácel ze strany na steanu a neustále poskakoval (nerovnost trati?)
Je to spíše řečnická, ale to je tak těžké kvalitně provést rekonstrukci TT?


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6158
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Ne, smyčka Zvonařka byla zrušena bez náhrady.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
148
30 říj 2019 16:42
Je v plánu na trati do Komárova nějaká smyčka které by nahradilo smyčku Zvonařka?

V jakém stavu je projekt prodloužení trati z Merhautové na Halasovo náměstí?


Offline
Uživatelský avatar

922
15 čer 2004 19:24
Nevím, jak letos, ale nepamatuju, že by o víkendu při památce zesnulých byly K2 na d-5 nějak extra přeplněné.
Naopak zde byly situace, kdy byla posilována právě K2 na úkor sólo T3, které zde byly o víkendech běžně v provozu.


Offline
Uživatelský avatar

2024
03 zář 2009 13:18
Když se nemůžete dostat do 5, tak přestupte od Poříčí k ÚH na 2.

_________________________________
Ať žije doprava, všeho druhu. :d-: :t-: :a-: :idsjmk1:
MHD Brno: :d-:1-12, :t-:25-39, :a-:40-84, š85-š88, N89-N99,
IDS JMK: :idsjmk1: :arrow: :a-:104-940, :idsjmk1: R8-R56, S2-S91


Offline
7090
27 úno 2010 07:40
Která? Podle vypravenosti tam jsou samé K2/Anišy.


Offline
478
14 úno 2014 15:19
Brno
fysk píše:
Nechápu, proč dnes nejsou na d-5 kapacitní soupravy.


Nestačí vám tam 13T?


Offline
Uživatelský avatar

3207
14 čer 2004 18:56
blekfild
Taky to nechápu, přitom na 2 a 6 jsou...

_________________________________
přeprava šotoušů je povolena pouze ve schránkách s nepropustným dnem


Offline
186
27 zář 2007 22:44
Nechápu, proč dnes nejsou na d-5 kapacitní soupravy.


Offline
7090
27 úno 2010 07:40
Hm, to se vyplatí...


Offline
26
20 úno 2018 11:44
To by asi nebylo moc dobré couvat na hlavase biggrin , 12 dojede na druhou kolej, vyhodí lidi, režijně Rooseveltovou přes Náměstí Svobody na Hlavas a potom s lidma na Nový Sady dale na Technologický Park


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10251 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42 ... 411  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Právě je 29 bře 2024 01:44
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]