Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 30 z 145    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33 ... 145  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

2525
13 črc 2009 13:42
Lepší možná, ale k dokonalosti to má hodně daleko.


Offline
7105
27 úno 2010 07:40
Jet v tom z Brna do Prahy je opravdu za trest, to mě potkalo jednou a už to nechci opakovat. Ale na rychlík do BV (-HO-OL) to je určitě lepší jak VP vagóny za plecháčem.


Offline
Uživatelský avatar

2525
13 črc 2009 13:42
Reagoval jsem na interpantera. To je prostě naprosto nevhodná rychlíková souprava. Regiopanter je v pohodě.


Offline
7105
27 úno 2010 07:40
U RegioPantera to snad tolik nevadí. A o něm je tu řeč.


Offline
Uživatelský avatar

2525
13 črc 2009 13:42
Nevhodně uspořádaný interiér, strohý design působící nemocničním dojmem, průchozí jednička, nevhodně umístěný automat, nedostatek toalet, nevhodně umístěné zavazadlové police, nevhodně rozmístěné dveře a jejich nedostatečný počet... Našlo by se toho víc.


Offline
7105
27 úno 2010 07:40
Já bych třeba u rychlíků ocenil pohodlnější sedadla, ale pro regionální dopravu, kde většina lidí jede do půl hodiny, mi přijdou i tato v pohodě.


Offline
1589
18 led 2009 10:06
Přesně tak, v létě jezdívám pravidelně InterPanterem na S2 (přejezd z R19, doufám, že to tak zůstane i příští rok) ze Skalice na hlavas a je to vždycky nádherný tichý svezení, ani vystupovat se mně nechce. Ale to platí pro Pantery obecně. Mám pocit, že pro šotouše a vlakofily prostě jsou Pantery špatný (nechápu proč, doufám že ne jenom proto, že nejsou hlučný, nesmrdí a nepískají při brždění a jsou čístý?), ale běžnej cestující je miluje :)

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
7105
27 úno 2010 07:40
Ano, mnohokrát. Naprosto v pohodě.


Offline
Uživatelský avatar

6604
21 pro 2005 17:01
Už jste někdy jeli Interpanterem na rychlíku rychlostí 160 km/h? To je jízdní "komfort", co?


Offline
Uživatelský avatar

385
05 lis 2007 18:35
Bystrc
Pozor na jednu věc: Pod obchodním názvem CityJet ÖBB se skrývá Bombardier Talent i Siemens Desiro ML.

V zadávacích podmínkách byl požadavek na jednotku s minimálním počtem 310-ti sedadel. Vyhovuje tomu čtyřvozový Panter od Škodovky, který bude mít v provedení pro JMK 333 míst k sezení a tady podle mě platí čím více, tím lépe. Pak by tomu určitě vyhovovalo Desiro ML ve čtyřvozové variantě, ale takové pokud vím neexistuje - jsou jen třívozové. A šestivozový Bombardier Talent má výrobní obsaditelnost 300-340 míst, s požadovaným počtem multifunkčních prostorů, WC a jízdenkových automatů spíš méně.


Offline
7105
27 úno 2010 07:40
Ano, výrobní.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1971
07 dub 2006 09:03
Jakou kapacitu neměl Bombardier - výrobní? Protože jestli je City jet Talent dobrý pro Vídeň a okolí, tak by měl vyhovovat i tady.


Offline
7105
27 úno 2010 07:40
Tak upřímně řečeno v tom nevidím rozdíl. Svezl jsem se s RegioSpiderem, Desirem a dalšími, a rozdíl oproti Panterovi tam z pozice kaštana moc nevnímám.


Offline
101
13 zář 2007 19:58
Jaksi subjektivně objektivní biggrin. Nechce se mi dohledávat statistiky a objektivitu tvrzení dokazovat např. z hlediska poruchovosti. Z hlediska referencí se asi nemáme moc o čem bavit https://www.stadlerrail.com/en/referenc ... eferences/. Ryze subjektivní je pak asi jízdní komfort. A taky si zkus upřímně odpovědět sám, jakej vlak by sis za svoje peníze pořídil.

Těch "5" sedaček to fakt nevytrhne.


Offline
7105
27 úno 2010 07:40
abcde píše:
Kapacitu neměl Bombardier, Siemens neměl sedačky. https://zdopravy.cz/jihomoravsti-zastup ... aji-37633/

Jo, pardon. Pro mě cigán jak černoch, slovy Bohuša.

Mimochodem, ten "objektivně horší dodavatel" je posouzen kým? Ale líbí se mi, že zatímco na jiných diskuzích se řeši, že 310 je málo, tak zde se bavíme o tom, že kapacita mohla být klidně nižší.


Offline
101
13 zář 2007 19:58
Ne, nepřicházeli. Tolik výrobců jednak není, jednak vzhledem k požadovanému uspořádání a běžné velikosti vozu nemůže být rozptyl počtu sedaček nekonečný. Pokud by Škoda nabízela o půl miliardy výhodnější cenu, mohl bych se utěšovat alespoň vyšší kvalitou jednotek. Takto se nemůžu utěšovat ničím.

Kapacitu neměl Bombardier, Siemens neměl sedačky. https://zdopravy.cz/jihomoravsti-zastup ... aji-37633/


Offline
7105
27 úno 2010 07:40
A nepřicházeli by? A kdyby tomu bylo naopak, že by vypadla Škoda a vyhrál Stadler, taky by ses takto vztekal?
Mimochodem, Siemens se se vůbec neúčastnil, neměl kapacitu.


Offline
101
13 zář 2007 19:58
No tak v tomto konkrétním případě se měl snížit počet požadovaných sedaček, aby se Siemens i Stadler mohly regulérně účastnit. Od toho se přece ty předběžné tržní konzultace dělají. Je přece absurdní, aby dejme tomu 300 sedaček dostačovalo a 295 už bylo nepřijatelných. A hlavně prosím zase nezkoušej argumentovat tím, že by přicházeli další a další dodavatelé s požadavkem o snížení několika dalších míst.

Zrovna teď Novotný pořádá výběrko na až 29 jednotek (pokud to vzhledem k vývoji na Olomoucku nestopl).
https://www.leoexpress.com/cs/o-nas/med ... bu-vozidel


Offline
7105
27 úno 2010 07:40
Nemusíš, jen jsem ukázal extrémní příklad požadavků, aby se mohl zúčastnit kdokoli a pak se dalo vybírat dle ekonomických ukazatelů.
Tak napiš, jak by to podle tebe mělo být specifikováno? S přihlédnutím k tomu, abys minimalizoval riziko odvolání neúspěšných zájemců...

Jinak souhlasím, že v soukromé sféře by k tomu nedošlo. Ono by totiž takové výběrko vůbec neproběhlo.


Offline
101
13 zář 2007 19:58
Má smysl na to reagovat?


Offline
7105
27 úno 2010 07:40
A co kdyby požadoval jen jednu sedačku, max. rychlost 10 km/h atd? Pak by se mohl přihlásit kdokoli. To by se pak vybíralo, ne?


Offline
101
13 zář 2007 19:58
Ne, zadavatel s péčí řádného hospodáře musí VŘ připravit takovým způsobem, aby dosáhl na trhu co nejlepšího výsledku. Zde je výsledkem výběrového řízení s mizernou účastí, že za 4 sklopné sedačky navíc a objektivně horšího dodavatele zaplatíme o půl miliardy víc. To je prostě katastrofální výsledek, který by v soukromé sféře víceméně nemohl nastat. Je naprosto evidentní, že existoval prostor pro dosažení podstatně lepších podmínek pro zadavatele a nebyl využit kvůli špatně připravenému zadání. Nevím, co je nebo není na jakýchsi šotouších, ale na každém trochu rozumně uvažujícím člověku paltícím daně je se nad věcí zamyslet. Někteří toho asi schopni nejsou.


Offline
7105
27 úno 2010 07:40
Zaslechl jsem informaci, že 8.12. by do Židlochovic neměl jet Skaličák, ale snad buď Matěj 433.002, nebo Bejček 423.041. Neví někdo víc?


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
Podobnost s předchozí diskuzí je v tom, že zadavatel si může do VŘ napsat (téměř) cokoliv, a je na výrobcích, aby se s tím popasovali. Pokud požaduje x míst, nemůže vyhrát někdo, kdo nabízí x-něco. A to samé s výkonem motoru. Není na šotouších, aby soudili, proč který parametr ve VŘ je. Jinak viz Robert.


Offline
101
13 zář 2007 19:58
Jaký má být prosím ten stejný závěr z mmch diskuze na podobné téma? Jediný rozumný závěr oné diskuze je ten, že výkon motoru neměl být parametrem zadání. Bylo dostatečně zdůvodněno proč.

Údaj o "formální chybě" Stadleru byl několikrát prezentován médii. Podstatný je opět výsledek - hegemon Škoda a o třídu kvalitnější výrobci neschopní se popasovat se zadáním české erární soutěže. Je velice zvláštní, že u soukromníka si Škoda neškrtne, natož aby bývala jediným účastníkem soutěže.

Tržní konzultace se dělala úplně zbytečně, pokud se i po ní opět rigidně trvalo na předběžném zadání a "Siemens nepodal nabídku kvůli tomu, že o několik sedaček neplnil požadovaný počet míst". I u Stadleru mělo podle diskuze jít o "4 sklopné sedačky" a tipuju to na nejasný výklad zadání - těžko by šli do předem prohrané bitvy.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3605 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33 ... 145  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 19 dub 2024 09:15
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]