Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 4 z 75    Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 75  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

2515
13 črc 2009 13:42
Alanis píše:
Průběh točivého momentu je u dieslu a CNG odlišný, i při stejné hodnotě udaváného výkonu. Laicky řečeno, diesel dokáže podat větší část svého výkonu i při nízkých otáčkách (rozjíždění z volnoběhu), kdežto CNG se musí dostat do vyššího spektra otáček, aby dokázal podat stejný výkon, tj. musí se z volnoběhu dostat přes oblast kde "nemá výkon" a to trvá nějaký čas.

Proto jsem si své osobní auto pořídil na naftu a s automatem. Pustím brzdu a jedu. U benzínu musím honit motor do astronomických otáček a auto stejně nejede.

Jinak plyn a benzín se chovají prakticky stejně. Ten plyn je ještě o něco slabší než benzín.


Offline
Uživatelský avatar

6894
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
001MRY: to by docela šlo. Uvidíme, jak to samozřejmě bude s životností SOR, které tu ještě tak dlouho nemáme. Nicméně z pohledu cestujícího mi přijdou dveře navíc jako výhoda, která urychluje výměnu cestujících.

Omlouvám se za dotaz, někde to možná padlo: bude se jednat pouze o diesely?


Offline
147
06 pro 2009 11:01
Tak podle posledních (verohodnych) informací prijdou kloubové solarisy a krátké sorky.


Offline
Uživatelský avatar

800
15 srp 2012 14:28
Tak možná někdo narazil na jádro pudla, ono totiž ve svižnosti rozjíždění hraje daleko větší roli točivý moment a ne výkon motoru.

Průběh točivého momentu je u dieslu a CNG odlišný, i při stejné hodnotě udaváného výkonu. Laicky řečeno, diesel dokáže podat větší část svého výkonu i při nízkých otáčkách (rozjíždění z volnoběhu), kdežto CNG se musí dostat do vyššího spektra otáček, aby dokázal podat stejný výkon, tj. musí se z volnoběhu dostat přes oblast kde "nemá výkon" a to trvá nějaký čas.

Při výběrovém řízení na vozidla MHD je všeobecně daleko důležitější trvat na dodržení dynamických vlastností při určitém zatížení vozidla, tj. rychlost ve stoupání, zrychlení 0-20, 0-50.

Požadování určitého výkonu motoru je v tomto případě úplně mimo, pro potřeby MHD je to prakticky nic nevypovídající hodnota. Myslím si, že tento požadavek vznikl tak, že někdo se podíval na kW Karosy (která umí celkem drandit), přičetl k tomu 10 % a hotovo. A možná se do toho ještě zamotala nějaká obálka ze Zlineru :-"

_________________________________
"Všichni se jednoznačně shodli, že Solaris je novou, velmi moderní firmou s kvalitními produkty. A proto budeme mít trolejbusy SOR."


Offline
Uživatelský avatar

2515
13 črc 2009 13:42
Jde o to, že jedno je nafta, druhé plyn. Auto s naftovým motorem je vždy o poznání svižnější, a to i při nižším udávaným výkonu.


Offline
Uživatelský avatar

616
13 srp 2010 13:44
Pokud jsou informace na dpmb.cz správné, tak Solaris má výkon 231 kW a URBANWAY 18M CNG dokonce 243 kW. Tedy výkon motoru nemusí znamenat, že vozidlo pojede svižně a rychle i do kopce, když ten výkon převodovka nedokáže dostatečně přenést... Je pravda, že i když výkon 18M CNG byl poladěn, stále jsou to líná vozidla s neustálým zpožděním... se mi zdá, že v jednom VŘ DPMB byly přímo požadavky, kolik má vozidlo jet v kopci s určitým převýšením, škoda, že tam tyto požadavky nedali opět.

_________________________________
Parková dráha Olympia Brno: http://www.smpd.cz
Simulace olomoucké tramvajové dopravy: http://mstsolomouc.webnode.cz/
Stavba modelu historické šaliny měřítka 1:8: http://modeltramvaje.webnode.cz/


Offline
Uživatelský avatar

588
20 říj 2006 16:11
Újezd u Brna
Ona ani dynamika jízdy v těchto měsících nic moc. Motor se vytáčí, jak výkonově nestačí. Plně obsazená a-40 v odpolední špičce se plouží Komárovem jak lemra líná - rozjezdy v kolonách. Solarisy, ač mají už nějaký ten pátek nalítáno, jsou svižnější. Aby nakonec ty plynové Urbany nepřežili... :-)

_________________________________
Ze země nic nespadne.


Offline
790
25 led 2006 09:46
Navíc nezanedbatelnou část výkonu spotřebuje v létě klimatizace, takže pak se tady dohadujeme s řidiči, proč ji nepouští.


Offline
2809
01 úno 2006 10:39
V tomto ma TMB pravdu, zákazník má přeci právo požadovak určitý výrobek který chce. Cchi 4 dveře, zadám 4 dveře, chci tři, zadám tři, co je na tom diskriminačního? DPMB se spálil s Ivecama U18CNG tak se tomu chce vyvarovat a požaduje silnější motor, tam žádné ústupky dělat nelze, co je na tom špatného?


Offline
790
25 led 2006 09:46
Já si dovolím trochu oponovat. Je zcela na zadavateli, aby si stanovil technické specifikace VŘ a ty pak dodavatelé jako závazné museli splňovat. To není důvod, že někde vítězí Iveco a jinde třeba Solaris. Osobně si myslím, že provozovatel má mít možnost objednat vozy, které mu dlouhodobě vyhovují a eventuelně se snažit o jednotný vozový park. DPO se to třeba daří, DPMB moc ne. V čem je problém, můžeme jen spekulovat.
Vím o tom, že mnohdy byl problém třeba se stanovením počtu dveří, či jejich šířky, což bylo ze strany odvolacího orgánu bráno jako diskriminační podmínka. Ale kurńa, pokud chci troje dveří, mám právo dostat troje dveře. Pokud chci široké přední dveře, neměl bych být nucen akceptovat nabídku na vozidlo s úzkými dveřmi. V jistém DP nechtěli motory s malým objemem válců, kde je výkon honěn otáčkami a tak si stanovili minimální kubaturu motoru. Dostali urbany s odpovídajícím motorem a jsou s nimi naprosto spokojeni.
Je logické, že podnik, který má serii kloubových trolejbusů SOR pak dostane parciály Solaris (ke všeobecné spokojenosti) a jiný, který má ve vozovém parku nahodně obdrží sérii Sorů?
Nevím, kdo v Brně nakonec VŘ vyhraje, ale proti tomu, jak se DPMB s dotazy vypořádal, žádné námitky nemám a plně s jeho stanovisky souhlasím.


Offline
7090
27 úno 2010 07:40
Vzhledem k legislativě bys s tímto přístupem nevysoutěžil ani dodávky štětek na WC, pokaždé by se někdo odvolal.


Offline
101
13 zář 2007 19:58
Pokud by test v rámci předběžné tržní konzultace prokázal, že vozidlo o daném (nižším než původně požadovaném) výkonu vyhovuje požadavkům dopravce, muselo by to pochopitelně vést ke změně parametrů zadání. V podstatě je ale nesmyslné samo o sobě dávat do výběrka jako parametr výkon motoru. Má se tam objevit to, co dopravce skutečně požaduje - tedy aby vozidlo za jakýchkoli podmínek dokázalo i v nejprudším stoupání ve městě vyvinout stanovenou minimální přepravní rychlost. To, s jakým výkonem motoru to výrobce dokáže garantovat, může být dopravci úplně jedno.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6158
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Řekl bych, že není legislativně možné, aby výběrové řízení vyhrálo něco, co ze 100 % neplní zadání.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
101
13 zář 2007 19:58
No formálně vyhovují, ale je jasný, že pokud musí nabídnout silně naddimenzovaný výkon oproti konkurenci, jsou cenově už předem ze hry.

Poukazuju na to, že těch kulaťoučkých 240 / 210 jistě není nějaká empirická hodnota, která by měla mít sílu někoho vyřazovat ze hry. Pokud se výrobce parametry blíží zadání, měl by mít možnost v rámci tržních konzultací poskytnout vozidlo k otestování. Každej normální soukromník by to ocenil, ne? Vybírat z co největšího množství ekvivalentních výrobků. Pokud si jdeš kupovat ledničku, taky nevyřadíš model jen kvůli tomu, že o pár procent nevyhovuje výkonu, jakej sis předem vysnil. Jestliže tady z těch českých erárních výběrek vždycky polovina účastníků vypadne kvůli "formálním nedostatkům" a "nesplnění zadání", další pak nemůžou konkurovat cenově, protože by museli vyvinout úplně novej model, aby vyhověli pár nesmyslným rigidně vyžadovaným hodnotám, který si kdosi do výběrka prosadil a vyhrávají pak pořád Iveco, Sor a Škoda Plzeň, tak je asi problém v těch samotných zadáních.


Offline
7090
27 úno 2010 07:40
Takže vyhovují, jak jsem psal.

Když dáš odchylku 10 % a někdo bude mimo o 11, tak co? Vždyť je to stejný problém.


Offline
101
13 zář 2007 19:58
No právě že ty Liony nevyhovují. 12metry nabízejí v základu s výkonem 206 kW. Můžou nabídnout vyšší motorizaci s 243 kW, ale to už asi moc nebudou konkurovat cenou. Je fakt, že 18metry teď inzerují v základu s 243 kW, ale do té Gdyně dodávali ještě 235. Prostě trvat na konkrétním kulatým čísle bez možnosti sebemenší odchylky...


Offline
7090
27 úno 2010 07:40
Tak já nevím, ale pohledem do technických listů několika výrobců vidím, že šířkou dveří i výkonem motoru vyhovují Iveca Urbanway, SORy NS, Mercedesy Conecto/Citaro, MANy Lion's City. U některých stačí se nedívat na úplně základní motorizace. Ty další dva dotazy netuším.


Offline
101
13 zář 2007 19:58
Co takhle strýc Google? http://www.busportal.cz/modules.php?nam ... &sid=15814 V prvé řadě zase celá ta šaškárna ukazuje, že ačkoli se tváří nanejvýš otevřeně, zase je to výběrko šitý na míru. Těžko má podnik vyzkoušený, že 240 / 210 kW je ten hraniční výkon a 235 / 206 už nedostačuje. Stejně tak to rigidní trvání na šířce dveří nepřipouštějící odchylku "až" o 6%.


Offline
Uživatelský avatar

848
16 bře 2013 21:03
Bystrc, Černého
Možná Scania?


Offline
Uživatelský avatar

3084
29 srp 2009 19:30
Ve VŘ na nové autobusy 2020-2022 (až 33 kloubáků a 51 sól) přišly celkem zajímavé dotazy, viz vysvětlení zadávací dokumentace č. 5.
Ve zkratce se uchazeč ptá, zda bude uznán menší motor, užší dveře atp. Co jsem zběžně ověřoval parametry poskytnuté v dotazu, neodpovídá to ani jednomu z běžných výrobců (Iveco, Sor a Solaris). Kdo by to asi mohl být?

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
1109
21 zář 2009 15:23
No tak situace v Bílovicích nad Svitavou je poněkud zvláštní. Na hromadnou dopravu - mikrobus - vyčlenili v rozpočtu cca milion korun (ano v rámci rozpočtu cca 50 milionů ale s velkými splátkami dluhů cca 6 mil to vypadá jako hodně, ale to je safra málo na nějaký rozumný provoz linky MHD) a paralelně s tím někteří nejmenovaní vysocí činovníci přišli na nápad vybudovat parkovací dům za 70 milionů (celá pravda - částečně mělo být hrazeno z EU), což jim skoro vyšlo (celá pravda - nevyšlo, dotace zamítnuta)... Takže až Bílovice přehodnotí svoje priority, rozšíří (za mnohem levnější peníz) pořádný P+R, tak tam mikrobus může jezdit celodenně celoročně třeba každou hodinu.


Offline
114
27 čer 2017 19:11
Bílovice
Původně to mělo být na jaře ale nějak se to prej protáhlo, termín neznám ale řekl bych že tenhle rok určitě vyjede


Offline
Uživatelský avatar

1631
19 led 2014 12:31
Brno - Maloměřice a OBŘANY
Axer... A už se ví kdy? Přeci jen od zveřejnění plánované minibusové linky v Bílovicích už uplynula nějaká doba...


Offline
114
27 čer 2017 19:11
Bílovice
Jeden minibusík nám půjde do Bílovic :)


Offline
Uživatelský avatar

3084
29 srp 2009 19:30
Nenech se zmást, Součaný rozsah provozu na a303 pod hlavičkou DP by měl zůstat zachován, dvoudveřové Crossy tedy uplatnění naleznou. Dále se s nimi počítá na zájedovém středisku. Koncepce nasazení minibusů mi také není jasná, myslím si ale, že to nikoho netrápí. Na Stratosy se stejně nelze provozně spolehnout.

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1854 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 75  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 28 bře 2024 22:45
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]