Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 34 z 145    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37 ... 145  Další
Autor Zpráva
Offline
2667
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
A co se týká R13, na té se, pokud vím, podílejí oba kraje, i Jihomoravský a Olomoucký, přičemž Jmk objednává spěšné vlaky nad rámec rychlíků a snad i ten jeden okrajový pár rychlíků končící/výchozí z Hodonína, takže tady je příspěvek Jmk výraznější, než u ostatních integrovaných rychlíků. Četl jsem to v nějakých starších diskusích a možná i někde jinde, na zdroj info si nevzpomenu.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
2667
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Já ten koncept rozdělení dálkovky a lokálních cestujících v úseku Brno - Břeclav neobhajuji, jen říkám, že na EX3 neparticipuje kraj na rozdíl od ostatních linek, proto žádná IDSka.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

2515
13 črc 2009 13:42
peno píše:
Což ale neznamená, že jim to musíme usnadnit integrací ;-)

Jasně. Házejme našim zákazníkům klacky pod nohy, ať jim to cestování pořádně zkomplikujeme! To je opravdu skvělý prozákaznický přístup.


Offline
1589
18 led 2009 10:06
Rok? To není reálný, ne?

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
Uživatelský avatar

2550
05 úno 2007 18:12
Malečkův rajón
Příští rok začne po dlouholetých průtazích modernizace trati z Brna do Zastávky

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Online
Uživatelský avatar

Administrátor
2482
28 lis 2007 23:00
Brno
Včerejší momentka ze Židlochovic.


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Offline
Uživatelský avatar

6603
21 pro 2005 17:01
ČD musí pro Jihomoravský kraj nalepit na vlak zelený pruh. Kvůli jízdenkám. Část pokladen skončí


Offline
30
02 črc 2014 21:29
Samozřejmě, že došlo k záměně Ex 1 za Ex 3, uznávám svou chybu a omlouvám se.

K lince Ex 2: Mezi Olomoucí a Hranicemi (Lipníkem) nepředpokládám, že dojde k většímu nárůstu přepravených cestujících - téměř každý, kdo na této lince dnes dojíždí, má jízdné ČD kvůli naprosto příšerné nabídce integrovaných osobních a spěšných vlaků mezi těmito sídly. K nárůstu cestujících mezi Zábřehem (Mohelnicí, Červenkou) a Olomoucí dojít díky integraci samozřejmě může, ale to je zcela logické, když MD zastavovací politiku Ex 2 v tomto úseku pojalo tak, jak ji pojalo. Důležité je ale zmínit, že zvýšená frekvence cestujících na Ex 2 je ráno do Prahy a odpoledne z Prahy, takže kromě pátečního odpoledne si nedokáži představit situaci, kdy by úsekovka nějak zásadně mezi Olomoucí a Zábřehem přeplňovala tyto vlaky.

K lince Ex 3: Modla "Je to dálkový vlak, a proto tam IDS platit nebude a basta, protože §1 (nikdy se to tak nedělalo) a §7 (cestující by toho zneužili)" je prostě a jednoduše špatná cesta. Obzvlášť, když na úsekovku je v těch vlacích kapacita. Toto v žádném případě není podpora veřejné dopravy (která by s téměř nulovými náklady přinesla velký užitek lidem z Břeclavska), ale cesta do pekel.

Nebo chcete říct, že to dělá špatně Plzeňský kraj, který se s MD domluvil a do vnitrostátních Ex z Plzně do Mariánských Lázní můžu vlézt s předplatní jízdenkou IDP, když ty vlaky na to mají kapacitu? A proč si myslíte, že IDP neplatí v expresech z Plzně do Domažlic a v SC vlacích z Jižního Předměstí do Mariánských Lázní? Ano, z důvodu, že tam není pro úsekovku dimenzovaná kapacita souprav. S tímto přístupem k IDS jízdenkám do dálkových vlaků jsem naprosto v pohodě. Konstruktivní, relativně rozumný (byť jsem pro IDS tarif i do Domažlic, ale to by se někde musel vykouzlit do základní soupravy nějaký ten vagonek navíc).

Kdyby Ex 3 zastavovala navíc např. všemi spoji v Letovicích, tam bych IDS tarif z Brna opravdu neprosazoval, právě kvůli přeplněnosti. Což ale opravdu není případ Brno - Břeclav. To je spíše ukázkové házení klacků pod nohy běžným cestujícím na tomto úseku. Přestaňme si, proboha, hrát na nějaké "nadvlaky" a dejme těm běžným dojíždějícím možnost rychlého, častějšího a atraktivního spojení s Brnem, když na to kapacity máme.


Offline
60
04 dub 2019 16:25
Blekfild (/ Пряшів)
Základnou otázkou je asi sa opýtať, či skutočne takto štruktúrovaný systém financovania chceme. Je to na dlhšiu polemiku, za hranice internetovej diskusie, ale neodpustil som si. :)

Čo sa týka uznávania dokladov, malo by platiť všeobecné pravidlo, že cestujúcemu by mala byť ponúknutá aj takáto alternatíva, pravda, ak to prevádzkové záležitosti (napr. nárazovo vysoký počet cestujúcich na tak krátky úsek na tak dlhej linke) umožňujú. Keďže toto nie je pásmová (jediná) obsluha, tak vystáva obligátna otázka financovania: koho je to cestujúci? Je toto rámec verejného záujmu? A pod.
Každopádne, myslím si, žeby malo byť prirodzenou snahou všetkých subjektov vytvárať službu čo najviac user-friendly. Snáď ani nemusím vymenovávať niekoľko (desiatok) švajčiarskych príkladov policy, kde to ide a funguje to...


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Izmail, Cracatit: R13 je komplet celá objednávaná Ministerstvem dopravy, právě kvůli Panterům. Od příštího GVD také končí tato poněkud schizofrenní situace, kdy ministerstvo objednávalo spěšné vlaky a všechny vlaky na této lince již budou rychlíky.
Jak poznamenal Michalk, Ex1 do Brna vůbec nejezdí a tudíž je pro něj IDS JMK zcela irelevantní. Jedná se o vlaky z Prahy do Bohumína a pak případně dál buď do Návsí a na Slovensko nebo do Polska. Ministerstvo dopravy je objednává jenom z Ostravy po slovenské resp. polské hranice. Mezi Prahou a Ostravou jsou provozovány na komerční riziko ČD. Je to opět tak trochu schizofrenní situace, která snad nemá obdoby nikde na světě, nebo minimálně nikde v Evropě a je to čistě důsledek té divoké liberalizace, která na trase z Prahy do Ostravy proběhla.
Ano, je zjevné, že tu došlo k popletení Ex1 a Ex3. A já jsem nikdy neřekl, že to má něco společného s tím, z jaké kapsy se to platí. To je zcela irelevantní. Jsou to prostě dálkové mezinárodní vlaky a proto tam IDS nemá co dělat. To je celé. A jsem rád, že MD a ČD s mým názorem souhlasí a k linkám Ex až doposud přistupovalo jako k něčemu víc, než k linkám R. Bohužel od ledna se to změní a v Ex2 (ale ne v Ex1, to aby těch zmatků nebylo málo) mezi Zábřehem a Hranicemi bude platit IDSOK. Je to smutné, ale uvidíme jak to bude fungovat. Sám tomu v takto plných vlacích, jako je právě Ex2, nedávám moc velkou budoucnost.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
Zakopaný pes bude v tom, že do linek R (narozdíl od Ex3) je nějakým způsobem zainteresován (patrně i finančně) kraj, takže IDS v linkách R platí.

Izmaill: Jen drobnost, Ex1 je Praha - Ostrava - Slovensko (která navíc je ve smlouvě jen v úseku Ostrava - státní hranice), Praha - Břeclav (která je relevantní pro JMK) je Ex3. Chvilku mi trvalo, než jsem se v tom dalším textu pak zorientoval :-( .


Offline
30
02 črc 2014 21:29
Ano, nic z toho nerozporuji. Jen mi přijde zvláštní tvrdit, že peníze na linku Ex 1 (kde IDS Brno - Břeclav neplatí) jdou z jiného balíku, než na linky R9, R12 a R19 (kde IDS platí), a proto nelze na Ex 1 mít IDS tarif. Nic víc :wink:


Offline
2667
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
@Izmail: Pokud je mi známo, tak osobní vlaky a SP na Hodonín objednává kraj nad rámec objednávky MD (Nábřeží). Pokud srovnáme rychlíky, pak je smlouva k R13 a až pak je velká smlouva na EX.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
30
02 črc 2014 21:29
Cracatit píše:
Kromě dotování z rozdílných kapes státního rozpočtu v tom fakt jinou relevantní logiku nevidím.


Odkud pochází ta informace, že se Ex 1 (EC/IC/rj) dotují z jiné kapsy, než jiné linky? Minimálně co se týče smluvních vztahů, tak Ex 1 provozují ČD jako většinu dálkových linek v ČR v rámci tzv. "Velké smlouvy" (v GVD 2018/2019 vyjma linek R13 (Brno - Hodonín - Olomouc, samostatná smlouva kvůli InterPanterům pořízeným z fondů EU), R14 (Pardubice - Liberec) a R25 (Most - Plzeň, provozovatel GWTR).

Od GVD 2019/2020 pod "Velkou smlouvou" tolik výkonů zajišťováno nebude, ale stále bude linka Ex 1 (kde se IDS z Brna do Břeclavi neuznává) provozována na základě stejné smlouvy, jako např. i linky R9 (Brno - Tišnov - Praha), R12 (Brno - Nezamyslice - Šumperk) či R19 (Brno - Březová nad Svitavou - Praha, na všech těchto linkách IDS není problém).


Offline
2667
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Jasně, má ta dálkovka být pořád neintegrovaná jako dosud, jenom pak asi budou lidi nadávat, proč si třeba do R810 (panter z Hodonína do Brna) nemusí kupovat lístek, zatímco do Railjetu v podobnou dobu musí, přitom ten Railjet jede rychleji, když nestaví v Šakvicích. Bavím se teď o pravidelných dojížděčích s předplaceným čtvrtletníkem nebo podobným druhem jízdenek. Kromě dotování z rozdílných kapes státního rozpočtu v tom fakt jinou relevantní logiku nevidím.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
30
02 črc 2014 21:29
Peno a další: Ukažte mi jediný vlak EC/IC/rj, pro který by byl mezi Brnem a Břeclaví kapacitní problém vzít max. několik desítek cestujících navíc s jízdenkou IDS oproti současnému stavu. Pokud tyto vlaky mají kapacitní problém, tak v úseku mezi Prahou a Brnem, v žádném případě ne mezi Brnem a Břeclaví.

Pokud je jediným argumentem proti uznávání IDS jízdenek na těchto vlacích to, že to jsou dálkové mezinárodní vlaky, kde prostě ti fuj fuj úsekoví cestující být nemají (proboha proč, když kapacita tam pro ně je?), tak jen upozorňuji, že na IDS jízdenku můžete jet v ČR i Pendolinem, nebo např. v Německu vlakem ICE.


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Což ale neznamená, že jim to musíme usnadnit integrací ;-)

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Uživatelský avatar

2515
13 črc 2009 13:42
Jednou tam ty vlaky zastavují, tak se nemůžeš divit, že je lidé chtějí využívat.


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Dvou měst v rámci jednoho regionu. Proto regionální frekvence. A zastavování v Břeclavi je proto, že Břeclav je důležitým přestupním uzlem s mezinárodním přesahem do tří sousedních zemí (kterým zůstane až do vybudování VRT, kdy se tento uzel přesune do Brna). Rozhodně ne proto, aby těmi vlaky cestovali lidé z Břeclavi do Brna.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Uživatelský avatar

2515
13 črc 2009 13:42
Tak proč tam ten vlak teda zastavuje? Ať se zruší zastavování v Břeclavi a potom nebude nikoho trápit, že tam do toho lezou lidi. A regionální frekvencí bych to teda nenazýval. Je to prostě rychlé spojení dvou měst.


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
A taky by tím nikdo nejel, protože z Budapešti do Hamburku každý normální člověk raději poletí letadlem a když už pojede vlakem, tak přes Vídeň. Takže ano, úseková frekvence je pro tyto vlaky důležitá, protože bez ní by neexistovali. Ale musí se najít nějaký rozumný kompromis a tím rozhodně není cpát do nich regionální frekvenci mezi Brnem a Břeclaví.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Uživatelský avatar

2515
13 črc 2009 13:42
No a co kdyby to jelo z Budapešti až do Hamburku bez zastavení? To by byl ideální stav, ne? Žádné nerovnoměrnosti v poptávce v různých úsecích, žádné zdržování, žádní otravní "ídéeskaři"...


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Michalk: Ona se tam bohužel musí často v první řadě vejít frekvence Praha – Pardubice, kvůli které se pak často nevejde právě ta mnohem důležitější frekvence do Brna, o mezinárodní nemluvě. Vídám to pokaždé, kdy cestuji ať už vlaky na Brno nebo Na Ostravu resp. Valašsko. A zatímco soukromý dopravci to nějakým způsobem řeší, ČD a potažmo MD jako objednatel to neřeší, resp. ani snad řešit nechtějí.
A že někde výjimky existují? A co má být. Mohu uvést hromady případů, kdy je tomu jinak. Ale hlavně, Vídeň – St. Pölten snese spíš srovnání s tou mnou zmíněnou relaci mezi Prahou a Pardubicemi, jak co do vzdálenosti, tak do důležitosti obou sídel. Ne už bohužel do cestovní rychlosti, ale to spíš dokazuje, jak moc zaostalá česká železnice je :-( A jestli je dobře, že to tam takto funguje? Na to mám tedy opět opačný názor, zejména s uvážením, že tam jsou i zrychlené regionální vlaky, které to dávají stejně rychle, jako ty dálkové.
Nemám nic proti integraci okrajových vlaků, jako tomu je mezi Brnem a Letovicemi u prvního ranního RailJetu a posledního večerního Metropolitanu (který by ostatně mohl být klidně integrován až do Břeclavi, spolu s posledními dvěma RailJety). Ale kompletně všechny vlaky opravdu ne.
Ostatně uvidíme od 1. 1. 2020 jak (ne)bude fungovat integrace Valašských expresů mezi Zábřehem a Hranicemi v Olomouckém kraji. Osobně očekávám, že tento experiment utnou MD a/nebo ČD velmi záhy, až zjistí, k jak velkému nárůstu cestujících tam došlo. I když, bohužel, musím taky uznat, že mezi Olomoucí a Hranicemi je to jediný rozumný způsob cestování, protože Os tam opravdu nikdo nepojede. To ale mezi Brnem a Břeclaví rozhodně neplatí.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Uživatelský avatar

2515
13 črc 2009 13:42
Konečně rozumný názor. :applause:


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
peno píše:
Ale oni tím lidé jezdí. A to lidé, pro které jsou ty vlaky určeny, tedy dálkoví a mezinárodní cestující. Opravdu nevidím důvod proč do dálkových mezinárodních vlaků hnát lokální frekvenci, která tam opravdu nepatří. Všude na světě se nějakým způsobem místní frekvenci z takovýchto vlaků snaží vyhnat, ať už je to jiným tarifem, příplatky, povinnými místenkami (jejichž příznivcem však rozhodně nejsem), nebo třeba omezením nástupu, výstupu či přímo zrušením zastavování. Proč myslíte, že EC a rj od Břeclavi už léta nezastavují v Hohenau? Ano, právě kvůli omezení regionální frekvence v těchto vlacích. Proč by to u nás mělo být jinak, než ve zbytku světa?

Jeden velký nesmysl. Po několikáté: Pokud se do EC vlaku musí vlézt frekvence Brno - Praha, o čemž snad nikdo nepochybuje, tak se do toho samého vlaku vleze i frekvence Břeclav - Brno.
V Hohenau se nestaví proto, že samotné město (jestli to teda vůbec město je) nemá ani 3 tisíce obyvatel. Dříve se tam stálo kvůli tomu, že to byla pohraniční přechodová stanice.
A ještě do třetice: Pro jízdu mezí Vídní a St. Pölten stačí jízdenka VOR (IDS Vídeň a Dolního Rakouska), která platí ve všech vlacích, tedy i rj, rjx, nebo dokonce i v ICE (např.) z Hamburku. A je to dobře, protože nikdo kloudný nepojede do Vídně "spěšňákem" přes hodinu, když může jet za polovinu času railjetem.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3605 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37 ... 145  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 28 bře 2024 11:24
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]