Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 19 z 24    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 24  Další
Autor Zpráva
Offline
790
25 led 2006 09:46
Ono je hlavně nedostatek jak řidičů, tak mechaniků (resp. řemeslníků, protože stolaře, lakýrníky, čalouníky, ale třeba i zámečníky bych za mechaniky nepovažoval). Navíc - bez urážky- řidiče může dělat kdokoli trochu schopný, toho řemeslníka ne.
Navíc formulace o zajištění práce pro ÚD tak akorát pěkně vypadá v novinách jako "píár". V reálu ty dílny vždy budou mít práce až dost. Podstatné je, že lze takto pořídit 40 tramvají za cenu, za kterou byste normální cestou pořídili možná polovinu. A pak by tu zbylo cca 20 K2, které by ÚD na další léta spolehlivě zaměstnaly. Takže co je lepší - 40 vozů EVO2 nebo v nejlepším případě 20 Škoda a 20 K2P.
A ty úvahy o započtení ceny práce ÚD do celkové ceny jsou taky liché. DPMB ty lidi v ÚD platí úplně stejně, ať dělají EVO2 nebo K2. Jistě, ušetřil by, pokud by je vyhodil a ÚD zrušil, ale ono i ty EVO2 jednou najedou km do prohlídky, stejně jako dnes KT8, Varia, Anitry i Poršata. Žádná tramvaj není bezúdržbová.
Nakonec tento přístup si DPMB už na dílnách (i ve vozovnách) vyzkoušel celoplošně, a teď si asi personalisté rvou vlasy. V Komíně není jediný lakýrník, a těch pár v ÚD v super nové lakovně taky neví, co dřív. A nikdo mě nevymluví, že natažení km proběhů mezi GO u 21Tr se na dnešním technickém stavu těchto vozů taky dost negativně podepsalo.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6158
11 dub 2010 15:05
Juliánov
M píše:
Byl jsem na DOD v Olmiku a tam jsem si důkladně prohlédl EVO1 které se silně liší od prototypu, to samé plzeňská EVO2 je uplně něco jiného než EVO2 v Liberci, nižší podesty, nikde nic na zakopnutí, žádné výklenky. Vozidlo je velice vzdušné a prostorné a má široké uličky atd, takže je jasné, že toto provedení bude i v Brně a myslím si, že to bude ok. Já byl velice příjemně překvapen. Jen ten lak, na to se bude špatně zvykat.

Olomoucká EVO1 jsou částečně odlišná od všech ostatních tramvají EVO, neb mají upravený pojezd pro průjezd směrových oblouků o poloměru tuším 17 m.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
MartinV píše:
Asi nebude nejjednodušší udělat z mechanika řidiče, ale přijde mi to v kontrastu s nedostatkem lidí této profese.

To možná je, ale je mnoho mechaniků, kteří řidiče dělat nepůjdou a pokud by je vedení postavilo před rozhodnutí jít dělat řidiče nebo dostat výpověď, protože pro ně podnik nemá práci, mnozí si v době, kdy pro mechaniky a další podobné profese není problém sehnat práci, vyberou radši tu výpověď. Takže tím DP stejně problém nedostatku řidičů nevyřeší a ještě navrch bude mít i nedostatek mechaniků ve chvíli, kdy je potřebovat znovu bude. Takže v tomto směru DPMB rozhodně chápu, že si chce mechaniky zachovat i takto uměle, protože v dnešní době nejsou vzácní jenom řidiči, ale i ti mechanici a podniky se jich drží zuby-nehty. Jiná otázka ale je, jestli by se na takovýto sociální experiment měly využívat veřejné peníze, protože DPMB ve výsledku platíme my všichni, ať už z jízdného nebo z daní. Ale to je na zcela jinou debatu, která sem tak úplně nepatří.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
2809
01 úno 2006 10:39
Byl jsem na DOD v Olmiku a tam jsem si důkladně prohlédl EVO1 které se silně liší od prototypu, to samé plzeňská EVO2 je uplně něco jiného než EVO2 v Liberci, nižší podesty, nikde nic na zakopnutí, žádné výklenky. Vozidlo je velice vzdušné a prostorné a má široké uličky atd, takže je jasné, že toto provedení bude i v Brně a myslím si, že to bude ok. Já byl velice příjemně překvapen. Jen ten lak, na to se bude špatně zvykat.


Offline
Uživatelský avatar

3084
29 srp 2009 19:30
Cracatit: Nemyslel jsem vertikálně rovnou (bez šikmých plošin), ale ve směru chůze. Dle fotek lze usuzovat, že ulička je vedena šikmo z jedné strany vozu na druhou, nicméně to je bez "meandrů" jako u prvních vyrobených vozů EVO v ČR.

MKzB: Požadavek na spřahování se stejným vozem byl v zadávací dokumentaci. Požadavek na spřahovatelnost s kratšími vozy celkem logicky stanoven být nemohl - jejich dodání nebylo předmětem zakázky a DPMB je ani neprovozuje. Požadavek by patrně mohl být napadnut jako diskriminující.

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
Uživatelský avatar

6894
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Citace:
Dopravní podnik k takovému způsobu obměny vozového parku sáhl mimo jiné i proto, aby měl pro své zaměstnance dost práce.

Asi nebude nejjednodušší udělat z mechanika řidiče, ale přijde mi to v kontrastu s nedostatkem lidí této profese.


Offline
Uživatelský avatar

1891
01 srp 2006 14:13
Bezkov
Čtu, že EVO2 budou mít výzbroj Europulse.

Bude u nich i mnohočlen? Počítá se s možností spřahování 2x EVO2, příp. EVO2+EVO1, EVO2+VarioLF??


Offline
2667
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Tak ona ani v 31Tr nad přední nápravou není rovná, nebo v oblasti kloubu, prostě některé věci pod tou podlahou zřejmě být musí.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

3084
29 srp 2009 19:30
Česká televize přináší první fotky brněnských Eviček - holé kastle, stolařské práce na podlaze, jeden zadní článek po laku. Na jedné z fotek je patrné řešení uličky v oblasti podvozků - zcela rovná není.
https://ct24.ceskatelevize.cz/regiony/2 ... nedgallery

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
Uživatelský avatar

2484
19 dub 2009 12:06
Brno
Sarkasmus je v tom, že se tu evidují vozy, které tu už dávno nejsou, ale přitom se eviduje i to co je tu i třeba jen z poloviny.

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Offline
2667
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Nevidím na tom nic sarkastického, třeba taková 1130 měla snad taky kartu vozu ještě před dokončenou výrobou, nebo autobusy z poslední dodávky nafťáků do GM taky měly svoje karty v určitém počtu založené předem a jen se do nich pak doplňovaly údaje.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

2484
19 dub 2009 12:06
Brno
Tím pádem tu je jeden a půl vozu, zaevidujete i tu polovinu? sarcastic

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Offline
Uživatelský avatar

2769
07 kvě 2008 20:25
Čebín
Rem píše:
Ono je tu toho už víc?


Jo už jeden vůz je v dílnách - nevím v jakém stadiu rozpracovanosti

EDIT. Páni správcové možná by nebylo marné jí zaevidovat do evidence


Offline
Uživatelský avatar

2484
19 dub 2009 12:06
Brno
Ondra K. píše:
Dnes byla dovezena hrubá stavba předního článku na další EVO.

Ono je tu toho už víc?

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Offline
Uživatelský avatar

6894
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Citace:
Kompletace jednoho vozu potrvá čtyři až pět měsíců, podílet se na ní bude třicítka zaměstnanců.

Zajímalo by mě, jaká bude cca výsledná částka za tyto vozidla, když připočteme mzdy zmíněných zaměstnanců, být na tom asi nebudou pracovat všichni neustále.


Offline
Uživatelský avatar

2550
05 úno 2007 18:12
Malečkův rajón
A máme k tomu i článek na webu Zdopravy.cz
Unikla tak i informace, že draci nahradí tramvaje typu K2, budou vypravovány v pracovních dnech nejčastěji na linkách 4 a 10.

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6158
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Dnes byla dovezena hrubá stavba předního článku na další EVO.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6158
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Podle rámcové smlouvy má být v letech 2020 až 2024 postaveno 39 vozů.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

6894
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Jakub S. píše:
Pokud dobře počítám, letos mají být zkompletovány 2 Evičky, příští rok snad 4...

Doufal jsem, že tempo bude trochu vyšší..


Offline
Uživatelský avatar

3339
13 lis 2004 11:58
Podstatnější je ta délka pro běžnou údržbu na vozovně..


Offline
2667
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
A těch třicet metrů v dílně je podmínka i na vyvázání z podvozků a rozčlenění na samostatné články? Jestli ne a jde jen o dýlku těch článků, tak by taková Evo4 byla v pohodě a snad by ani nemuselo být moc drahé předělání typových zkoušek a příslušných výkresů.
Určitě by to vyšlo levněji, než nějaká úplně nové 15T a podobné klony.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6158
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Spekulace ohledně obsazení linky 12 jsou hodně předčasné. Neznáme harmonogram zprovozňování EVO2 a fakticky neznáme ani termín zprovoznění tramvaje do Komárova, už otevření Dornychu má rok zpoždění. Navíc obsazení linky 12 velkokapacitními soupravami bude stejně možné až po ukončení výluky Žabovřeská, což by mělo být v září 2022. V té době už klidně může být EVO2 a T6 dostatek.

EDIT: Celistvá tramvaj délky cca 40-45 m by byla hezká, bohužel současné ústřední dílny umožňují provoz tramvají o délce max cca 30 m.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
1779
04 bře 2012 23:26
mechoš: Linka 1 plně v NP? No…tak asi jo, no, ale obětování vlaků s vhodnou kapacitou…
Já v 2×Evo2 nevidím problém co se týče délky (nebo jakýkoliv jiný kromě toho, že zase spojujeme vozy místo toho, abychom měli…já nevím, třeba Evo 4. (←Cracatit)
Kdysi dávno jsem našel tohle. Něco, co je poměrně informativní a proto bylo skoro nemožné to najít.
Něco podobného mám i pro řadu Vario LF+.


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Naposledy upravil Naxashi dne 28 črc 2019 20:03, celkově upraveno 1

Offline
2667
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
To je celkem fuk, kolik je na dvanáctce pořadí, dokud není otevřená Plotní, tak to nemá smysl řešit. Postupně prostě naběhne výrobní program a dokud nebude dost souprav, tak prostě pojede mix toho, co je na skladě = 13T, VarioLF a klasické T3/T6 soupravy.
Napadla mě kacířská myšlenka, nešlo by poskládat místo dvojičky Evo2 něco delšího, třeba Evo4? Prostě by se uřízl čumák na jednom zadním dílu, jednom předním dílu, vložil kloub s podvozkem a elektrika by byla stejně dvojitá jako u dvojičky, ušetřil by se prostor a místo 44m soupravy by tu byla 40m průchozí housenka k plnému využití.
Však na VP a vyšší stupně oprav se stejně odstrojí komplet vozidlo až na kostru, tak by to neměl být problém rozpojit a provádět údržbu po dílech a nakonec to zase poskládat do čtyřčlánku, ne?
Jasně, není to schválený drážním úřadem, ale když už je dopravní podnik takovým výzkumným ústavem tramvajovým, tak proč do toho nejít?

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

3084
29 srp 2009 19:30
Pokud dobře počítám, letos mají být zkompletovány 2 Evičky, příští rok snad 4. To rozhodně není na kompletní obsazení d12 dle informací agentury JPP. Až 8 (9) souprav 3xT6 to nevytrhne.
Soupravy Vario s malou rezervou pokrývají d1, na d12 je v současnosti cca 20-25 pořadí.

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 594 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 24  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 28 bře 2024 21:15
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]