Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6928 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 278  Další
Autor Zpráva
Offline
PříspěvekNapsal: 20 zář 2019 23:05 

Příspěvky: 9166
Od: 15 led 2005 23:41
Ty jsi u toho byl?


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 20 zář 2019 09:13 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1787
Od: 13 črc 2009 13:42
Bydliště: Brno-Lesná
Další psychopat za volantem.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 20 zář 2019 07:41 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6167
Od: 21 pro 2005 17:01
Chomutovský deník píše:
Bezohledný řidič třikrát přivřel ženu do dveří. Skončila v bezvědomí na chodníku

Po výstupu na Březenecké v Chomutově skončila seniorka v bezvědomí a se zlomenou rukou. Událost vyšetřuje policie.

Bezohledné chování řidiče. Podle svědků je právě to důvodem, proč skončila 74letá Chomutovanka na chodníku v bezvědomí, se zlomenou rukou a pohmožděninami žeber a v obličeji. Řidič údajně nečekal, až žena vystoupí, ale třikrát ji skřípl do dveří. Když se naposledy otevřely, vypadla na zem, kde zůstala bezvládně ležet. Pomohli jí sami cestující, převážně studenti.
„Jeli jsme autobusem jedničkou od Globusu a paní vystupovala na Březenecké I. Pohybovala se pomalu, protože byla o berlích a měla tašky,“ popsala událost ze sobotního večera 18letá spolucestující Kateřina Tůmová. „Řidič se nepodíval, jestli někdo vystupuje. Prostě zavřel dveře. Když lidé začali křičet, ať otevře, on je otevřel a zavřel třikrát za sebou a během toho paní skřípl. Při posledním chodu vypadla ze dveří,“ dodala. Podle jejích slov hrálo roli i to, že řidič zastavil autobus s bezbariérovým nástupem 30 až 40 centimetrů od chodníku. „Jak se snažila překročit mezeru, spadla čelem na chodník a zůstala ležet,“ dodala studentka.

Nato vystoupila z autobusu, aby poskytla první pomoc. Připojila se kamarádka a nezávisle na tom šest dalších středoškoláků. „Přetočila jsem paní na záda, abych zjistila, jestli dýchá. Byla v bezvědomí. Řidič nevystupoval, tak jsme na něj zařvali, ať jde ven. On sice vyšel, ale jen se podíval, zařval na nás něco vulgárního, pak skočil zase dovnitř a odjel,“ zdůraznila.
Seniorka po chvíli procitla a tvrdila, že ji nic nebolí. „Říkala, že nechce obtěžovat. Držela se ale za hlavu a třásla se jí ruka,“ popsala Kateřina. Studenti proto přivolali záchranku a také strážníky.

Měsíce léčení
Žena teď pobývá v chomutovské nemocnici. „Maminka leží na chirurgii, později ji přesunou na následnou péči. Předpokládáme, že v nemocnici zůstane dva tři měsíce,“ zmínila dcera Klára Kašparová. „Dlouhodobě měla potíže s pohybovým aparátem, má operovanou kyčel a kolenní kloub, proto chodí o francouzských berlích. Jenže k chůzi s nimi potřebuje mít zdravé ruce. Teď, když má vyřazenou pravačku, je závislá na péči ostatních,“ vysvětlila.
Chování řidiče nechápe, směrem k cestujícím, kteří neváhali a pomohli její mamince, ale vyjádřila vděk. „Děkuji, že jsou mezi námi lidé, kterým není lhostejné, co se děje kolem, a jsou ochotni pomoci, když je třeba,“ uvedla prostřednictvím Chomutovského deníku.

Případem už se zabývá policie. „Událost nám oznámili strážníci, na základě toho řeší policie okolnosti pádu ženy z autobusu, ke kterému došlo v sobotu,“ potvrdila policejní mluvčí Miroslava Glogovská. „Zatím jsme na začátku,“ dodala. Sama rodina ovšem zvažuje, že podá trestní oznámení.
Dopravní podnik měst Chomutova a Jirkova zatím neoslovili poškození, ani policie. S podrobnostmi případu tak není seznámený. „Jsme ale připraveni spolupracovat na vyšetření případu a poskytnout informace, které budeme mít,“ ujistil ředitel Petr Maxa.
Nápomocní cestující, kterým patří dík:
Kateřina Tůmová, Štěpána Balšánová, Adam Matuška, Jan Vondráček, Matěj Štefanov, Šimon Šnábl, Vojtěch Štěpánek, Michal Slabyhoud.
Pomocí přispěli i další.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 16 zář 2019 15:22 

Příspěvky: 2170
Od: 01 úno 2006 10:39
Bydliště: Brno
To co píše Kalvík mají i plynové krátké Urbany, dlouhé 18m plynové to tak nemají
To co píše Robert, tak tak to je i u kloubových plynových Urbanů.
U Sorek popravdě nevím, skoro s nimi nejezdím. Až s ní někdy pojedu, tak to zkusím.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 16 zář 2019 14:16 

Příspěvky: 4642
Od: 27 úno 2010 07:40
Bydliště: Křepice
Crossy (aspoň linkové) to ovšem nemají. Tam motor vypnout jde, bateriák taky. Nejdou jen zvenku zavřít dveře.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 16 zář 2019 13:07 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1787
Od: 13 črc 2009 13:42
Bydliště: Brno-Lesná
No tak to je dobře ošetřeno, ne?

U mého osobáku začne po otevření dveří řidiče na displeji zvonit hláška "Přesuňte volicí páku do polohy P.", a pokud mám klíč v zapalování, tak "Vyjměte klíč ze zapalování." nebo tak něco.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 16 zář 2019 12:42 

Příspěvky: 37
Od: 20 úno 2010 23:23
Například nový Urbanway (nafta) má zastávkovou brzdu duplicitní, tzn. že lze buď aplikovat páčkou a nebo automaticky při otevření dveří. Další věc je ta, že bez zatažené ruční brzdy nelze vypnout motor a ještě když není zatažená ruční brzda a otevřou se dveře od kabiny, tak to začne pískat. Ale u SORu nevím jak to mají vymyšlené. biggrin


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 14 zář 2019 15:00 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1787
Od: 13 črc 2009 13:42
Bydliště: Brno-Lesná
Tak jasně. Autobus má vzduchové brzdy. U osobáku je ručka plně mechanická.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 14 zář 2019 12:54 

Příspěvky: 2170
Od: 01 úno 2006 10:39
Bydliště: Brno
xxx:
jak jsem psal, některé vozy mají zastavkovou brzdu automatickou při otevření dveří, některé mají páčku + blok při otevřených dveří, některé vozy mají oboje - duplicitní jak jsem psal.
Každopádně tato brzda nefunguje při odpojených baterkách.

Ruční parkovací brzda je vlevo a vypustí se tak vzduch z brzd, vozidlo nikdy samo nemůže odjet.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 14 zář 2019 11:57 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1787
Od: 13 črc 2009 13:42
Bydliště: Brno-Lesná
Aha. Já jsem myslel, že tou zastávkovou brzdou se rozumí nějaká páčka.

No taky se mi párkrát stalo, že mi auto začalo po vystoupení ujíždět, ale teda jenom osobák nebo dodávka. Tam bývá často problém právě naopak v ruční brzdě, a to, když se nezatáhne úplně až na nejposlednější stupeň.

Iveco Daily se starým automatem (viz Iveco Stratos) je zabrzděno motorem, je-li motor vypnut s volicí pákou v poloze pro jízdu dopředu ("déčko") nebo v poloze R. Dělal jsem to tak vždycky, na rovině i bez ručky, ono je to popravdě spolehlivější než ta ručka. Jenže když se pak otočí klíčkem a šlápne na brzdu, rozepne se spojka, protože se očekává, že řidič bude startovat. Auto je tím rázem odbrzděno. Když jsem takhle jednou vylezl z auta, byl jsem trochu překvapen.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 14 zář 2019 11:40 

Příspěvky: 2170
Od: 01 úno 2006 10:39
Bydliště: Brno
Přesně tak, některé vozy mají zastávkovou brzdu duplicitní, normální je, že při otevřených dveřích je to zabržděné = zastávková brzda, některé vozy mají k tomu ještě páčku, kdy si tu ruční brzdu dáš sám, v obou případech při vypnutí baterie se tato uvolní, pač je elektrická. Tato brzda je jen doplněk aby řidič nemusel na zastávce a na křižovatkách stát na brzdě. Jediná bezpečná a přípustná varianta při opouštění vozidla ( myslím tím řidič opouští kabinu) je zabrzdit vozidlo ruční brzdou, ta je vzduchová a nemá vliv na odpojení baterie.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 14 zář 2019 11:32 

Příspěvky: 4642
Od: 27 úno 2010 07:40
Bydliště: Křepice
Ty otevřené dveře jsou právě ta zastávková brzda. Já jsem ji třeba používal všude, kde to bylo možné. A ano, taky jsem párkrát vypnul klíček bez zatažené ručky a pak se divil...


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 14 zář 2019 10:41 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1787
Od: 13 črc 2009 13:42
Bydliště: Brno-Lesná
Jo, tak to byla Bratislava.

Nebylo by teda lepší, kdyby tam ta zastávková brzda vůbec nebyla a používala se jenom ruční? Při stání na zastávce je přece vůz zabrzděn tím, že jsou uvolněné nebo otevřené dveře, ne? Navíc při stání na zastávce řidič stojí na brzdě.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 14 zář 2019 10:32 

Příspěvky: 2170
Od: 01 úno 2006 10:39
Bydliště: Brno
XXX: Ne, toto se stane u každého autobusu kde nedáš ruční brzdu a stojíš jen na zastávkové a pak vypneš baterii.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 14 zář 2019 10:31 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 897
Od: 15 čer 2004 19:24
Loni to stejné v Bratislavě. https://auto-mania.cz/slovenskemu-ridici-sam-ujel-autobus-nedohonil-ho/


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 14 zář 2019 10:28 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1787
Od: 13 črc 2009 13:42
Bydliště: Brno-Lesná
To stejné se stejnému autobusu stalo v Praze. (Nebo v Bratislavě? Teď si nejsem jistý.) Nemají ty autobusy nějakou softwarovou nedokonalost na elektronické parkovací brzdě?


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 14 zář 2019 10:07 

Příspěvky: 2170
Od: 01 úno 2006 10:39
Bydliště: Brno
Nezabrzdil autobus a ten mu ujel :-(
https://www.novinky.cz/zahranicni/clane ... &source=hp


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 10 zář 2019 22:12 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2765
Od: 29 srp 2009 19:30
Asi nejlépe sem, týká se to celé republiky, nicméně lze vyčíst některé zajímavé informace týkající se i Brna: zařazení investic do rozpočtu SFDI 2020 a 2021 (je to návrh/předpoklad). Mimo jiné:
- 2020 se má začít opravovat most Otakara Ševčíka přes Ostravskou (sotva byl dokončen most přes Olomouckou),
- 2020 by se také mělo začít s VMO Tomkovo náměstí & Rokytova a elektrizací tratě do Zastávky (etapy 1+2),
- 2021 je do plánu zařazena Boskovická spojka

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 29 srp 2019 16:21 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 338
Od: 10 bře 2006 08:34
Bydliště: u Gagarina, Armstronga a Remka
Něco podobného by mohlo být zajímavé i pro Brno. Rozložení by asi bylo podobné, akorát menší vliv turistů.
PID: Kolik lidí jezdí hromadnou dopravou v jednotlivých dnech či měsících roku?

_________________________________
Moravská národní obec - od roku 1985 Za Moravu!


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 29 srp 2019 06:13 

Příspěvky: 1273
Od: 18 led 2009 10:06
Jojo, v tom byla ještě vtipnější cesta S9 z Břeclavi do Hulína. tam byl jeden normální rekonstruovanej klimatizovanej vagón (jezdívali před Panterama na exR5, ale když člověk přšel do jinýho vagónu, tak to bylo jak cestovat v čase :-D Ostatní vagóny byly dobytčáky kolínko-na-kolínko

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 28 srp 2019 19:39 

Příspěvky: 1141
Od: 23 říj 2012 11:06
Bydliště: na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Tuším, že jezdí řada Sharků i na Kroměříž/Hulín. Před skoro osmi rokama jsem byl vlakem ve Valmezu, přímým spěšňákem v sobotu ráno z Brna hlavního až do Valmezu a zpátky v neděli přes Kroměříž do Nezamyslic pohodová jízda částečně nízkopodlažním Sharkem, chvílema ani nebylo moc poznat, že jedeme. Pak působil přestup na R8 z Bohumína jako návrat do dob reálného socialismu.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 28 srp 2019 09:40 

Příspěvky: 1273
Od: 18 led 2009 10:06
No, trošku tam neladí ten odpaďák z tohoto století :D Ale zase na druhou stranu, na trati Valmez - Rožnov jezdí výhradně RegioSharky :)

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 28 srp 2019 09:02 

Příspěvky: 119
Od: 24 lis 2017 11:40
Tak v Rožnově mají skanzen s chalupama a ve Valmezu chtějí postupně konkurovat tím železničním:) A je třeba dodat, že na té fotce všechno ladí do kupy, žádný nevhodný prvek, stála by za úvahu památková ochrana.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 27 srp 2019 19:08 

Příspěvky: 1273
Od: 18 led 2009 10:06
Kdybyste měli pocit, že nejhorší šroty v ČR jezdí u nás na S2, tak mrkejte co za zrezlej vrak jezdí z Valmezu...


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 27 srp 2019 19:07 

Příspěvky: 1273
Od: 18 led 2009 10:06
Jak šikovně ve Vídni vyřešili momentální ukončení linky U4 na Längenfeldgasse (linka je rozdělná na dvě větve, Längenfeldgasse - Hütteldorf a Karlsplatz - Heiligenstadt).


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6928 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 278  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 22 lis 2019 12:26
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]