Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 48 z 411    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51 ... 411  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

2515
13 črc 2009 13:42
Tu x11 bych městem vedl opačně. Kvůli jednotné odjezdové zastávce linek 11 a x11 na Malinovského náměstí pro směr Bystrc.


Offline
Uživatelský avatar

925
14 čer 2004 18:43
Brno - Bystrc
Zdeněk píše:
Rok dopředu snad nemusí být číslování linek definitivní a třeba se linky 14 dočkáme...

Pokud by slo o 2 roky, tak 14 dava smysl. Podle zadosti o stavebni povoleni ale bude spise vyrazne kratsi dobu.

Citace:
Vprůběhu realizace stavby je navrženo zřízení dvou jednokolejných úseků na stávající tramvajové trati. Cílem návrhu je zachování stávajícího tramvajového provozu a zároveň uvolnění prostoru staveniště pro realizaci co možná největšího rozsahu prací za provozu.Navržen je 1. úsek (jižní) délky 385m a 2. úsek (severní) délky 371m. Zhlediska výstavby je významnější úsek jižní, sohledem na stísněné prostorové podmínky vtéto lokalitě. Tento úsek by měl být zřízen přednostně a prakticky po celou dobu výstavby, které se týká tramvajové trati. Zřízení severního úseku pak závisí na skutečném postupu výstavby, předpokládá se až vzávěru výstavby tramvajové trati. Souběžné fungování obou jednokolejných úseků by mělo být omezeno na co nejkratší období.Předmětem objektu je zřízení provizorních kolejových konstrukcí –výhybek. Potřebná úprava trolejového vedení je předmětem objektu C682.Zjednokolejnění bude realizováno v prvním úseku vložením výhybek N1 a N2 a ve druhém úseku vložením výhybek N3 a N4. Výhybky N1 a N2 budou vloženy do koleje K1 (směr Pisárky). Délka prvního jednokolejného úseku je 385m. Výhybky N3 a N4 budou vloženy rovněž do koleje K1 (směr Pisárky). Délka druhého jednokolejného úseku je 371m. Výhybky N2 a N4 jsou zrcadlovým obrazem výhybky N1. Situování výhybek je dáno návazností na stávající trolejové převěsy. Směrové a výškové geometrické uspořádání provizorních kolejí a jejich napojení na stávající trať předpokládá provozní rychlost max.15km/hod.


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
Tahle výluka akorát zdůrazňuje neschopnost města slušně plánovat. Nejprve měl být tunel a nová trať, pak noční výluka na přepojení kolejí a tradá, jezdíme. Tak nějak to taky předpokládá stavební povolení (kapitola C653) výše nalinkované. Jenže to bychom nesměli být v Brně. Na dva roky to zavřít je neomluvitelná prasárna.
Mimochodem, jsem zvědavý, jak se podaří protáhnout cca 55 spojů ve špičce v jednom směru po Veveří. (Je mi to jasné, nepodaří. Z Bystrce se bude cestovat opět na jedné noze a ještě ne na své.)


Offline
Uživatelský avatar

800
15 srp 2012 14:28
Divím se že se ještě nikdo nepozastavil nad zvýšením počtu velkokapacitních souprav 3x T6. Teď už ten nákup ojetin z práglu a zkušební provoz přes léto dává smysl.

Jedinou otázkou zůstává, kolik se podaří seskládat trojčat.

_________________________________
"Všichni se jednoznačně shodli, že Solaris je novou, velmi moderní firmou s kvalitními produkty. A proto budeme mít trolejbusy SOR."


Offline
10
23 pro 2011 10:27
Bude zajímavé to sledovat. Jinak na webu je i žádost o stavební povolení: https://zabovreska.webnode.cz/l/stavebn ... iho-uradu/

Jsou tam technické parametry tunelu.


Offline
Uživatelský avatar

1621
10 čer 2006 20:45
Brno
goldfinger: na Maliňáku se točit nebude, pojede od České Rooseveltovou a přes Svoboďák zpět.
Rok dopředu snad nemusí být číslování linek definitivní a třeba se linky 14 dočkáme...

_________________________________
Připravte si prosím jízdenky a průkazy na slevu!


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1971
07 dub 2006 09:03
Kde se x11 bude točit - na Maliňáku? Z provozního hlediska by asi bylo nejlepší ji vést přes Husovu (reminiscence na někdejší d10) a po Rooseveltově zpět. Nezatížila by se tak 1. kolej na roli.


Offline
Uživatelský avatar

6894
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Přečíslování linky x11 na x14 by myslím udělalo situaci přehlednější. Aspoň já vnímám linku 14 jako výlukovou, párkrát již takto byla využita.

Jinak v podmínkách řešení je oprava TT v ulici Veveří - tak snad to včas stihnou. :mrgreen:


Offline
1317
10 bře 2010 18:00
BRNO-Řečkovice
A nebylo by lepší na tu dobu zřídit linku 14, než x11, když je to dlouhodobější výluka? Protože když bude jezdit x11 a 11 po jedné strase, bude to tak trochu matoucí, zvlášť, když na takovou dobu, kór když to není tak dlouho a 14 do Bystrca fakt jezdila. Pak se třeba udělá výluka někde na Táboře a linka se bude značit jak? XX11? sarcastic

_________________________________
Ve fotogalerii pod jménem Igor Pukl. :)


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1971
07 dub 2006 09:03
Tato výluka by se dala označit jako návrat ke kořenům. Nejvíc si ji budou asi pochvalovat obyvatelé Žabin a Veveří, kteří díky ní získají přímé spojení na rolu. Trošku asi zapláče kapacita tratě na Veveří (zejména křižovatka na Tivoli, s uzlem Česká to asi taky trošku zamává.V této souvislosti mne napadá trošku kacířská otázka: co prohodit konce d1 a D8, tedy že by d1 jezdila z Řečkovic do Starého Lískovce a d8 z Lösch do Šrajbecu?


Offline
Uživatelský avatar

2550
05 úno 2007 18:12
Malečkův rajón
Další výluka v Brně. Tentokrát v MHD. Na dva roky se zkrátí trasa tramvaje č.1. Od září 2020 by měla přestat obsluhovat obyvatele Komína a Bystrce. A to kvůli stavbě VMO. Kvůli výluce jsou potřeba rozsáhlé změny na objízdných trasách. Zásadní změnu dnes schválili brněnští radní.


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Offline
19
21 říj 2016 16:29
Souhlasím, z hlediska přednosti to nic neznamená, ale tady je to tak specifický případ, že jsem to popsal takto. Pokud si není jistý, jaká výzva následuje, měla by d-5/6 najet tak, aby d-1 do profilu nenajela, z toho by právě vznikalo zbytečné zdržování. Přesně tak, d-1 popojíždí k návěstidlu, aby se načetla.
Ano, o řidičské kolegialitě, je to tam však vše v obloucích a výhybkách, takže max. 15 km/h


Offline
790
25 led 2006 09:46
To, že pro d-5/6 bliká "návěst" z hlediska přednosti nic neznamená. Řidič prostě musí odhadnout, jestli jednička už odbavila cestující nebo ne. Mnohdy prostě při poloze čoček na stuj najede do profilu jedničky a tím si přednost zajistí. Pokud se nepletu, často i jednička po odbavení v zastávce popojede až těsně k návěstidlu.
Je to tam jen o řidičské kolegialitě a odhadu situace. I když uznávám, že určité riziku střetu tam je - pak ovšem bude viník jasný. Ale podobná nehoda se tam ještě nestala. Vzpomínám si, že tam v roce 1997 měla nehodu s protijedoucí tramvají linky č. 1 K2R 1039 tehdy ještě ve zkušebním provozu. Jednička ji trefila přímo do kloubu, ale bez větších následků. Bylo to krátce po daleho horší nehodě K2R 1066 s KT8 č. 1708 na výhybce pod Juliánovem.


Offline
19
21 říj 2016 16:29
A proto se může stát, že od města zůstane vlak "viset" na červené bez jakékoli možnosti dalšího volna a je odkázaný na protisměr? I kdyby projely dva za sebou, nic si tím nepomůžou.

Takže tímto chceš říct, že má d-5/d-6 pokaždé čekat na d-1, jestli mu ukáže třeba i v případě, že se řidič nedívá, protože sleduje odbavování cestujících ikdyž d-5/d-6 bliká návěst?


Offline
Uživatelský avatar

922
15 čer 2004 19:24
Citace:
problém je, že na jeden cyklus zelené projede jen jedna šalina z jednoho směru

Není pravda. Volno se prodlužuje každým projetím přes kontaktor. Od hřbitova pohodlně projedou na jedno volno dva vlaky. Zde bývá chyba mezi řadičem a sedadlem. Z opačného směru to hatí rozjezdová výhybka.

Pokud jsem pouštěl d-9 s d-2, tak hlavně proto, aby neblokovala průjezd pro trolejbusy a linky 12 a 8, které mohly být za ní. Já stáním před N1 jako 3. nikoho neblokoval, ona by zas při najetí blokla protisměr. Jak jednoduché...

Na Mendlově náměstí dává přednost linka 6 a 5 jedničce od Výstaviště. Výzvové návěstidlo na tom nic nemění !!! Je pouze informativní pro řidiče a je ryze na něm, zda se posunkem vzdá své přednosti, ale v případě nehody by byl viník jasný.

Na Náměstí Míru vždy dávala přednost tramvaj autům. V opačném případě by zde byly neustále nehody.


Offline
2667
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Na Štefánikové to nebude "vyjíždění z místa mimo pozemní komunikaci," je to ohyb související ulice, asfaltová plocha, která teoreticky tvoří součást ulice. U Zemědělské souhlasím, že to bude místo mimo komunikaci.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
55
21 říj 2016 18:34
Podle mě šalina když vyjíždí z nástupní zastávky na Náměstí míru skutečně dává přednost autům, a to protože nástupní zastávka je místo mimo komunikaci, nejedná se tedy o křižovatku dvou komunikací s předností zprava. Stejné je to například na Štefánikově čtvrti nebo na Zemědělské.


Offline
19
21 říj 2016 16:29
Spíš bych řekl, že záleží na jednotlivém řidiči, jak je ohleduplný k ostatním a taky na tom, jaké má případné zpoždění.
d-2 by se vešla za d-1 i za d-9, v tomto případě by to asi dopadlo tak, že by odjela d-1 i d-9 a s d-2 by odbavovala d-4.
Od Ústřeďáku do Modřic je sice samostatné těleso, ale reálně tam zpoždění moc nedoženeš, jelikož je většina zastávek jen minutu od sebe a pouze výjimečně projedeš nějakou zastávku na znamení bez zastavování + omezení na 50 u Futura.
U zastávky Celní je to jednoduché, křižovatka je řešena ještě postaru pomocí kontaktorů, jeden je za sjížděčkou od ÚH/St.Lískovce, z druhého směru je těsně za zastávkou Celní. Problém je, že na jeden cyklus zelené projede jen jedna šalina z jednoho směru, takže když jsou v zastávce dvě za sebou, ta zadní musí počkat na červenou a až poté může vyrazit. Z druhé strany případně čeká druhá někde v prostoru sjížděčky. Dále také existuje možnost, že na Celní ZC čeká do času, jelikož jsou od Nem.Mil.bří 2 minuty :wink:
Za přejezdem ZC a před ním DC platí klasická přednost zprava - d-2/d-5 pouští d-6 od SL a d-6 od SL zase pouští d-2/d-5 od ÚH, loni zdee sice byla instalována tyč a přednost by měla být upravena jako v Komíně, ale návěst zatím stále nebyla instalována.
2 jara255: na Mendláku je to úplně jiná situace, je zde tzv. výzvové návěstidlo a první jede ten, pro kterého se rozsvítí výzva, případně pokud někdo čeká do času, jede ten druhý. Přednost zprava naopak platí ve druhém směru, kdy d-1 pouští d-5/d-6 směr Křížová :wink:


Offline
2667
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
@Jara255: Díky za doplnění, o těch značkách jsem nevěděl, s tím zpožděním linek ve sledu mi to tak nějak došlo, občas ten sled pozoruju při přestupu, abych věděl, kdy mi to pojede, je to snadnější, než civět na jízdní řády (v mobilu nebo na webu). Navíc, pokud ta dvojka pustí devítku, tak spolu můžou stanicovat zároveň, protože ani jedna není tak dlouhá jako Varia na jedničce.
Když už se tu tak bavíme a padla zmínka o tělesu do Modřic, tak by mě zajímalo, jak je řešená přednost šalin navzájem a aut u zastávky Celní (z pohledu šaliny), kde je táhlý kopec dolů, výhybky se zatáčkou a přejezd silnice. Šestkou jezdím často a skoro nikdy jsem si nevšiml, že by stála před těma výhybkama směrem k Poříčí, za to od Poříčí někdy stojí na Celní i dvě minuty, než padne volno.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

340
31 kvě 2016 10:01
Brno
Cracatit píše:
Tak hlavas je úplně odlišná situace, tam šalina neopouští komunikaci a auta jí mají dát přednost, pokud jedou z Nádražní na Benešovu, protože jedou v podstatě křižovatkou doleva, zatímco šalina rovně, pokud teda valí na Křenku. Jinak jsem si všiml, dokud jezdila devítka do Julcu před megavýlukou Dornychu, že devítka dává přednost jedničce a dvojce, které přijíždí od Grandu a řadí se do uzlu jako poslední a pokud jede jednička s dvojkou ve vláčku, tak dvojka stojí, pustí devítku a teprv pak se řadí k nástupišti směr Pisárky.
(situace v dopoledním sedle nebo kolem druhé odpoledne, prostě mimo špičku a mimo polonoční spojení). Opačně jsem si zase všiml, že byla snaha upřednostnit jedničku před čtyřkou a devítkou, které jely večer chvíli po sobě.

Šalina vyjíždějící od viaduktu směrem k zastávce Hlavní nádraží 1.kolej dává přednost protijedoucím vozidlům vyjíždějících ze zastávky Hlavní nádraží 5. kolej (kříží cestu a dává přednost z prava), dále díky značce hlavní silnice má přednost před trolejbusem vyjíždějícího z konečné. Za touto křižovatkou je značka konec hlavní silnice, takže dává přednost šalinám jedoucím po Benešové (přednost z prava). To že ji pustila d-2 je záležitost dotyčného řidiče, který se nechce lepit za d-1, protože by tím zpozdil onu d-9 (nevešla by se do zastávky) a následně případnou d-12, před kterou má opět přednost při odjezdu ze zastávky Hlavní nádraží, a která by se za d-1 a d-2 nevešla do zastávky Nové sady . Pokud by d-9 nepustil a jel za dlouhou d-1 má velkou šanci, že stejně zůstane stát na trávníku na Nových sadech - nic neuspěchá. Takto místo dvou linek zpozdí sice pouze sebe, ale díky následnému minimu křižovatek a jízdě po vlastním tělese má velkou šanci zpoždění smazat než dojede do Modřic.
Stejná situace je na Mendláku. d-5 a d-6 má dát přednost z prava d-1 směrem na Křížovou. d-1 je ale d-5 pustí před sebe, protože křižovatkou Křížová x Václavská d-5 projede na šipku, zatím co d-1 musí čekat na zelenou a zbytečně by d-5 za sebou blokovala.


Offline
Uživatelský avatar

340
31 kvě 2016 10:01
Brno
Alanis píše:
Mohl by někdo prosím potvrdit/vysvětlit jak je to s přednostma na Náměstí Míru?

Když šalina vjíždí do smyčky na výstupní zastávku - má přednost, odbočuje vpravo, kříží cestu, to je jasné.
Když šalina vyjíždí ze smyčky na nástupní zastávku, dává přednost všem vozidlům (od Údolní, Březinové a Rudišové), protože vyjíždí z účelové komunikace?
Když šalina vyjíždí z nástupní zastávky směr Údolní, má přednost zprava, nebo vyjíždí z účelové komunikace a tudíž se nejedná o křižovatku a tedy dává přednost ostatním vozidlům?

1.) ANO
2.) Dle Mapy.cz a Pamoramy je za křížením kolejí značka hlavní silnice s tvarem křižovatky, takže auto má přednost před šalinou vyjíždějící z výstupní zastávky.
3.) Pokud jedu po Březinové, tak u kostela je značka hlavní silnice s tvarem křižovatky, takže nedávám přednost šalině vyjíždějící z výstupní zastávky, ani autům z ulice Rudišova, ALE za touto křižovatkou žádná značka hlavní silnice není, takže za křižovatkou Březinová x Rudišova končí platnost značky hlavní silnice u kostela a měl bych dát přednost z prava šalině vyjíždějící z nástupní zastávky.


Offline
2667
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Tak hlavas je úplně odlišná situace, tam šalina neopouští komunikaci a auta jí mají dát přednost, pokud jedou z Nádražní na Benešovu, protože jedou v podstatě křižovatkou doleva, zatímco šalina rovně, pokud teda valí na Křenku. Jinak jsem si všiml, dokud jezdila devítka do Julcu před megavýlukou Dornychu, že devítka dává přednost jedničce a dvojce, které přijíždí od Grandu a řadí se do uzlu jako poslední a pokud jede jednička s dvojkou ve vláčku, tak dvojka stojí, pustí devítku a teprv pak se řadí k nástupišti směr Pisárky.
(situace v dopoledním sedle nebo kolem druhé odpoledne, prostě mimo špičku a mimo polonoční spojení). Opačně jsem si zase všiml, že byla snaha upřednostnit jedničku před čtyřkou a devítkou, které jely večer chvíli po sobě.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

1337
17 črc 2010 21:41
Krno
Já se takhle jednou pokoušel rozklíčovat přednosti na hlaváku, jak se čtyřkolejka od zastávek rozdvojuje do Benešovy a pod viadukt, a raději jsem to vzdal. Nějak se mi na to nepovedlo napasovat žádnou rozumnou křižovatku...

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
Uživatelský avatar

922
15 čer 2004 19:24
1) Ano
2) Dává přednost všem.
3) Dává přednost vozidlům po komunikaci.
Alespoň tak jsem to byl učen.


Offline
Uživatelský avatar

800
15 srp 2012 14:28
Mohl by někdo prosím potvrdit/vysvětlit jak je to s přednostma na Náměstí Míru?

Když šalina vjíždí do smyčky na výstupní zastávku - má přednost, odbočuje vpravo, kříží cestu, to je jasné.
Když šalina vyjíždí ze smyčky na nástupní zastávku, dává přednost všem vozidlům (od Údolní, Březinové a Rudišové), protože vyjíždí z účelové komunikace?
Když šalina vyjíždí z nástupní zastávky směr Údolní, má přednost zprava, nebo vyjíždí z účelové komunikace a tudíž se nejedná o křižovatku a tedy dává přednost ostatním vozidlům?

_________________________________
"Všichni se jednoznačně shodli, že Solaris je novou, velmi moderní firmou s kvalitními produkty. A proto budeme mít trolejbusy SOR."


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10251 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51 ... 411  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 28 bře 2024 20:32
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]