Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 55 z 323    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58 ... 323  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

6603
21 pro 2005 17:01
Konec mincí v opavské MHD. Nahradí je mobil, kreditka či lístek


Offline
Uživatelský avatar

6603
21 pro 2005 17:01
Chomutovský vyřazený trolejbus unikl šrotaci, díky nadšencům má pomoci vzkřísit provoz v Košicích


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6158
11 dub 2010 15:05
Juliánov
DP Bratislava testuje soupravu 3x T6A5.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

6603
21 pro 2005 17:01
Řidička MHD si podle lidí za jízdy lakovala nehty na nohou, volali policii


Offline
Uživatelský avatar

1337
17 črc 2010 21:41
Krno
b1 píše:
A co když mi zrovna v tom okamžiku zablokovaných označovačů vyprší časová jízdenka a potřebuju si označit další?

Spíš co když si chce označit jízdenku víc lidí, nebo má člověk před tebou nebo ty sám problém jízdenku označit, nebo označovač zkrátka nefunguje, takže je potřeba se přesunout k jinému atd. atd? To je prostě kravina, jak dlouhý by ten interval musel být, aby to pokrylo všechny tyto případy? Za tu dobu už to vozidlo ve městě stejně může dojet na další zastávku.

SMS jízdenky jsou problém samy o sobě. Pokud vše funguje a jízdenka přijde opravdu do 2 minut, tak dejme tomu, i když to stále neřeší problém výrazněji zpožděného spoje (ale chápu, že kdyby chodily obratem, tak by to lidi zneužívali a posílali v momentě, kdy uvidí revizora). Ale ve chvíli kdy nastane technický problém a jízdenka nepřijde nebo až s velkým zpožděním, tak je na tom poctivý cestující bit (buď si musí nechat ujet spoj, kupovat novou a žádat zpětně o náhradu, nebo nastoupit a riskovat pokutu).

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
Uživatelský avatar

3687
08 čer 2005 23:12
No ale pak přijdu o pár minut platnosti.

(Né, že by na tom mně osobně záleželo. Ještě nikdy se mi nestalo, že bych přesně v čase konce platnosti jízdenky byl v někakém vozidle MHD. Ale jde o princip.


Offline
Uživatelský avatar

2515
13 črc 2009 13:42
Tak si to načasuješ tak, aby sis novou jízdenku označoval v zastávce nebo těsně po rozjezdu.


Offline
Uživatelský avatar

3687
08 čer 2005 23:12
morgul píše:
Dobíhal jsem, ihned po nástupu odeslal sms.
Já bych řekl, že tím jsi porušil to nejzákladnější pravidlo sms jízdenek.
M píše:
mohu napsat i o pánovi co nastupoval předem, lístek si očividně nechtěl cvaknout, měl ho celou dobu v ruce, poučoval mě o tom, že jedu se zpožděním, sedl si pak dopředu a asi po šesti zastákách nastoupil revizor a já si všiml, že pán s jízdenkou v ruce se hned nahnul, že si označí.
Třeba to byl i ten případ z Plzně, akorát že revizor se objevil hned, a ne až po 6 zastávkách. A třeba ne. Od toho to šlo k soudu, který dospěl k nějakému verdiktu, proti kterému se může kterákoliv ze stran odvolat.
xxx píše:
Hlavně by mělo být v SPP jasně definované, do kolika sekund od zavření dveří je možné jízdenku označit, aby byla uznána. Po uplynutí této doby by se měly označovače zablokovat. Pak by nedocházelo k podobným nejednoznačnostem.
A co když mi zrovna v tom okamžiku zablokovaných označovačů vyprší časová jízdenka a potřebuju si označit další?


Offline
Uživatelský avatar

2515
13 črc 2009 13:42
Neříkám, že přímo závisela, ale mohl by k ní sem tam přibýt nějaký drobný bonus.

Když na mě u mého teď už bývalého zaměstnavatele přišla pochvala, tak jsem si mohl na prodejně vybrat čokoládu v hodnotě do 100 korun. Což potěší.

Co jsem slyšel od kolegů, tak třeba u České pošty kdysi dávali za pochvalu tisícovku k platu. Ale předpokládám, že to bylo omezené právě na oněch 1000 korun měsíčně. Kdyby každý měsíc chodila pochvala ze stejné IP adresy nebo třeba i od stejného zákazníka na toho stejného řidiče, tak by to asi bylo podezřelé a řidič by nejspíš bonus na nějakou dobu přestal dostávat. Bonusová složka mzdy není nárokovatelná.

V životě by mě nenapadlo si sám na sebe psát pochvaly. K tomu by se asi málokterý zaměstnanec snížil. Mohly by z toho být velké problémy. Zaměstnavatel by mohl zaměstnance třeba i hnát k soudu, protože je to podvod.

Se stejnou logikou by mohli revizoři vypisovat falešné pokuty. Teda pokud nárok na provizi nevzniká až tehdy, kdy černý pasažér pokutu uhradí. To by vysvětlovalo, proč se revizoři vyhýbají dvojnásobně černým pasažérům (cikánům) a bezdomovcům.


Offline
7090
27 úno 2010 07:40
Tak pokud by na těch pochvalách závisela výplata, asi by to napadlo leckoho. IP adresu zkoumat mohou, ale proč by tyto pochvaly nemohly být odesílány třeba z MHD, začerstva? Tohle by k ničemu nevedlo.


Offline
Uživatelský avatar

2515
13 črc 2009 13:42
No pokud vím, tak jízdu na červenou, bez pásů či bez světel musí mít policisté nafocenou. Proto občas stávají u silnice s dalekohledy a foťáky. Jinak by se z toho, jak říkáš, mohl kdokoliv ve správním řízení vykecat. Přesně tak to je. Důkazní břemeno je vždy na straně toho, kdo chce po někom peníze.

Co se týče těch pochval, tak zacházíš do extrému. Udělení či neudělení bonusové složky je plně v kompetenci zaměstnavatele a není zde potřeba žádné dokazování. Buď zaměstnanec bonus dostane, nebo nedostane. Rozhodnutí je čistě na vůli zaměstnavatele.

Když už jsme u toho, tak odesílání falešných e-mailů se dá ověřit podle IP adresy. Stejně tak můžou na zaměstnance (třeba na řidiče) chodit smyšlené stížnosti z různých e-mailových adres od jednoho člověka a na základě nich může zaměstnavatel zaměstnance vyhodit. To už ale opravdu zacházíme do extrémů.


Offline
7090
27 úno 2010 07:40
Se stejnou logikou bys nikdy neudělil pokutu za jízdu na červenou, bez pásů, beze světel apod. Vždycky bys ve správním mohl tvrdit, že to tak nebylo a že policajti kecají. Nicméně pokud jsou dva a ty sám, věří se jim, což je možná i tento případ.

A ty odměny za vykázání bezdomovce by sis představoval jak? Co když si založím mailových adres, ze kterých to budu sám posílat? Kdo mi dosvědčí, že se tak opravdu stalo? Vždyť je to totéž.


Offline
Uživatelský avatar

2515
13 črc 2009 13:42
Zde byli dva svědci, kteří potvrdili, že pasažér záměrně cestoval načerno několik zastávek a že si chtěl jízdenku označit, až když viděl revizora. Zajímalo by mě, kdo v tom plzeňském případu kromě oněch dvou revizorů dosvědčil, že to tak bylo i v případě oné slečny. Nejde mi do hlavy, na základě čeho se soudce rozhodl, jak se rozhodl. Kdo nebo co vyvrátilo dívčinu obhajobu? Je to tvrzení proti tvrzení a měla by zde platit presumpce neviny. Navíc je černé na bílém, že slečna měla při kontrole platnou jízdenku.


Offline
2809
01 úno 2006 10:39
XXX:

ano, jistě, že revizor byl na mé straně a dokonce i cestující, co seděla přes uličku. Takových příkladů je nespočet.


Offline
Uživatelský avatar

2515
13 črc 2009 13:42
Samozřejmě, je to tak jak říkáš. Špatní lidé jsou na obou stranách a moc dobře vím, že drzost některých zákazníků nezná mezí. Obdivuju tvou pohotovou reakci s tím vypnutím označovačů. Dobře jsi ho potrestal. Doufám, že se revizor postavil na tvou stranu.

Bohužel současný systém je nastavenej tak, že čím je revizor drzejší a arogantnější, díky čemuž udělí víc pokut, tím má vyšší výdělek. A to je špatně, protože se pak vozí i na těch slušných. Ti mu tu pokutu dají spíš než třeba cikáni, od kterých by nejspíš dostal přes tlamu.

Revizory bych odměňoval třeba i za pochvaly. Například pokud by se pochvala týkala vykázání bezdomovce či jakéhokoliv lidského přístupu ke slušným cestujícím.


Offline
2809
01 úno 2006 10:39
To zas ne, je to tak 50:50 za těch 15 let co jezdím s autobusem vím, že i cestující to všelijak
Tak stejně jak jsem napsal níže o pánovi co dobíhal, ale lístek si chtěl cvaknout, mohu napsat i o pánovi co nastupoval předem, lístek si očividně nechtěl cvaknout, měl ho celou dobu v ruce, poučoval mě o tom, že jedu se zpožděním, sedl si pak dopředu a asi po šesti zastákách nastoupil revizor a já si všiml, že pán s jízdenkou v ruce se hned nahnul, že si označí. Hned jsem vypl označovače a on nadával sprostě na mě, revizor si toho všiml a přišel jej zkontrolovat, pán mu tvrdil, že teď nastoupil a já mu schválně vypl označovač, takže jsem revizorovi řekl, že to tak nebylo, od pána jsem si vyslech krásné věci na mou adresu.
Takže špatní jsou na obou stranách, ale naštěstí jich je málo oproti spravedlivým.


Offline
Uživatelský avatar

2515
13 črc 2009 13:42
Co tak čtu zdejší příspěvky a komentáře na FB PMDP, tak čím dál víc nabývám dojmu, že revizoři jsou banda neomalených arogantních debilů, kteří jsou pro udělení pokuty schopni jít za hranice slušnosti a lidskosti.

Řešení vidím ve zvýšení fixní složky mzdy revizorů a snížení bonusové složky ve formě provizí z udělených pokut. Revizoři jsou výší provize evidentně přemotivováni.

Dále bych navrhoval rozlišování mezi černými a šedými pasažéry. Šedí by byli ti, kterým například o minutu propadla jízdenka nebo o den vypršela šalinkarta, či ti, jimž ještě nepřišlo potvrzení SMS jízdenky, ale SMS evidentně odeslali již před nástupem do vozu. Šedí by platili nižší sazbu pokuty než černí.


Offline
Uživatelský avatar

738
27 bře 2010 10:37
Brno Bohunice - 6, 8, 10, 50, E50, 60, 61, 69, 82, N90, N91 a N96
Asi záleží koho potkáš, mě jednou pustili bez pokuty, když mi nepřišla SMS jízdenka a já si toho ani nevšiml, protože jsem ji poslal při příchodu na zastávku a dál to nekontroloval. Podle přepravních podmínek bych pokutu dostat měl, přestože jsem zaplatil (jízdenka nakonec dorazila s 4 hodinovým zpožděním), nebo jsem měl zaplatit 60 Kč za jednu cestu MHD s vidinou, že možná ani druhá SMS nedojde hned? A to ani nemluvím o spojích s delším intervalem, chtěl bych některé zde vidět, jak nechají ujet spoj co jezdí jednou za 30 min proto, že jim už tři minuty nedošel zaplacenej lístek...

_________________________________
Suzuki Swift Sedan 1.6i 16V (1994)

RT6N26 --> colt274


Offline
2809
01 úno 2006 10:39
Třeba ta SMS jízdenka, já ji nikdy nekupoval a ani to nemám v plánu, přečetl jsem si o tom vše co má DPMB napsané na svém webu ale stejně to moc nechápu, to jako přijdu na zastávku, pošlu sms a přijde mi jízdenka na 20 minut, tramvaj nikde, 20 minut vyprší a co? Nebo tramvaj přijede za 10 minut a já mohu jen jen 10 minut? Nebo si tu sms jízdenku mohu koupit doma a pak jí následně použít v MHD? Nebo budu čekat až sms přijde mezitím tramvaj přijede, já sms nemám tak nemohu jet, tramvaj zavře, mě přijde sms a tramvaj odjede a já budu čekat s platnou sms jízdenkou na další tramvaj a příjdu o polovinu její platnosti? Nebo jak revizor zjistí od kdy do kdy ta sms jízdenka platí a jakým vozidlem jsem chtěl jet? Nikde jsem se nedočetl od kdy ta sms jízdenka platí, od toho co nastoupím do vozidla? Jízdenka nepozná jakým vozem jsem chtěl jet, nebo od toho co mi přijde na mobil? Pak nedává smysl si ji kupovat, když ještě nejsem ve voze. Možná to někde napsané je jen já to nenašel, možná to všici ví, jen já ne protože to nepoužívím. Jen tak nad tím přemýšlím a jsem rád, že toto v reále nemuím řešit.


Offline
Uživatelský avatar

185
19 zář 2007 19:46
Pochopitelně je to podle přepravních podmínek na pokutu. Já to nerozporuji. Revizor má ale možnost tu pokutu nedat, řešit to například upozorněním, domluvou. Jistě tak pro DP získá více platících zákazníků. Někdy dodržovat pravidla úplně do puntíku není nejlepší řešení. Špatný PR výstup, zmiňovaný výše, tak je i špatné chování k jednomu každému zákazníkovi. Znovu opakuji, že moje jízdenka po chvíli přišla - revizor mohl klidně v tu chvíli pokutový blok roztrhat a ne se mnou vystoupit na Smetanové u bankomatu a čekat jak hladový pes, až mu vyberu peníze. Přepravní podmínky umožňují vyloučit z přepravy psa bez náhubku, víc kočárků, než je zdrávo, člověka který jí apod. Je to vždy na rozhodnutí pověřené osoby - řidič, revizor. Někdy je tam velký pes bez náhubku a někdy je to čivava. Někdy je vozidlo plné a další kočárek je riziko, někdy prázdné a kočárek se tam ještě vejde. Každý se pořád rozhodujeme, jak se zachováme, kde budeme tolerantní a kde ne.

_________________________________
Brno, město vědy a techniky


Offline
Uživatelský avatar

630
15 dub 2013 15:57
Bohužel, v tomhle případě má Robert 100% pravdu. U té Plzně je to prakticky neurčitelné. A velice mne překvapuje, že jak Dopravní podnik, tak ta osoba, se soudí o tak banální částku. Vždyť jen náklady řízení pro obě strany budou stonásobné. Každopádně i když ty podmínky porušila, jízdenku nakonec měla a ta jedna pokuta za tak špatný PR výstup rozhodně nestála.

_________________________________
Je hodně autobusů, jeden je však nejlepší
Karosa


Offline
7090
27 úno 2010 07:40
Dobíhal jsem, ihned po nástupu odeslal sms. Bus vyjel ze zastávky, před obličejem odznak. Sms ještě nepřišla, tak jsem ukázal odeslanou. Potvrzení přišlo vzápětí.
Naprosto v souladu s přepravními podmínkami. Nastoupil jsi bez platného dokladu a odskákal to.


Offline
Uživatelský avatar

185
19 zář 2007 19:46
Často si zde jen čtu a nepřispívám. Teď nejde nereagovat. Jeden z nejhorších klientských zážitků se službou jsem zažil v MHD. Drobné nenosím, papírové lístky nepoužívám, při příležitostném použití MHD kupuji přes SMS. Toho dne jsem potřeboval popojet T34/36 z Klusáčkovy do centra. Dobíhal jsem, ihned po nástupu odeslal sms. Bus vyjel ze zastávky, před obličejem odznak. Sms ještě nepřišla, tak jsem ukázal odeslanou. Potvrzení přišlo vzápětí. Přesto pokuta, doplněná o arogantní moralizování o podvodnících. Bezva reklama pro podnik. Takový zaměstnanec by u mě dlouho nevydržel. Od té doby se MHD vyhýbám, jak jen to jde. Nepotřebuji zažívat podobné výstupy, nemám to zapotřebí. Raději pěšky nebo autem. Podotýkám, že nezpochybňuji nutnost za službu zaplatit - já jsem zaplatil! Jde mi o klukovskou radost revizora z toho, že jsem o minutu nesplnil přepravní řád a on má teď moc mě potrestat... Nadhled a tolerance... a důvěra ve druhé... to nám tu chybí.

_________________________________
Brno, město vědy a techniky


Offline
Uživatelský avatar

2515
13 črc 2009 13:42
A kde bereš tu jistotu, že ta holka byla neslušná a záměrně cestovala načerno? Takhle aby slušnej člověk měl strach nastoupit do šaliny. Aneb kdo chce psa bít, vždycky si hůl najde.


Offline
7090
27 úno 2010 07:40
A nebyl by opačný přístup známkou toho, že DP vyjebává se slušnými zákazníky, kteří tento problém nikdy neřešili a řešit nemuseli? Nebyl by opačný výrok známkou toho, že jezdit načerno je normální, protože se to dá zdůvodnit soudem uznanými argumenty?


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8068 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58 ... 323  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Právě je 28 bře 2024 20:51
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]