Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1795 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 72  Další
Autor Zpráva
Offline
PříspěvekNapsal: 24 kvě 2019 20:11 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1707
Od: 01 srp 2006 14:13
Bydliště: Bezkov
Prostor pro výjimky je, akorát se musí být vůle tu výjimku kvalitně zdůvodnit a obhájit. Bohužel český národ je v tomto poměrně submisivní.
(To není jen o dopravních stavbách, např. v Bruselu dosud čekají na žádost o výjimku na pomazánkové máslo a ono nic.)


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 24 kvě 2019 16:59 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1161
Od: 17 črc 2010 21:41
Bydliště: Krno
Rekonstrukce Údolní za stovky milionů nepomohla chodcům ani cyklistům

Citace:
Povedlo se ale sloučit pruh pro auta a tramvaje na straně z kopce. Sloučení do jednoho jízdního pruhu napomohlo tomu, aby byl přechod vůbec možný povolit. ...

No a proč tam teda není? Proč se to zase řeší až následně?

Citace:
... Dle nových norem pro přechody by musel být v místě, kde jsou dva jízdní pruhy pro auta a dva jízdní pruhy pro tramvaje uprostřed ostrůvek, ten by se tam ale nevešel.

Já si pořád myslím, že ta norma je nesmyslná, nebo by tam měl být větší prostor pro výjimky. Obzvlášť u rekonstrukcí ulic s tramvajovou tratí. Tady je to krásně vidět - možnosti dle norem jsou:
a) semafor - u ulice s provozem jaký je na Údolní nesmysl, zbytečné zdržení pro všechny (a zbytečné náklady)
b) ostrůvek uprostřed (resp. by asi musely být dva z každé strany kolejí) - nevejde se
c) zúžení ulice ze stran - vytvoření kolizního místa auto X tram, u frekventovanějších ulic vytváří zácpy, zdržení jak pro IAD, tak pro MHD
d) místo pro přecházení - to je, jako by tam nebylo nic

Takže místo, aby se tam udělal normální přechod, tak se tam kvůli normám, které měly zvýšit bezpečnost, raději neudělá nic a bezpečnost se naopak zhorší (pokud tam přechod dříve byl, na Údolní, pravda, žádný nebyl ani před reko). Nebo vznikne takový paskvil s jízdním pruhem zúženým na polovic jako, teď si nevybavuju, v Líšni tuším? Proč ale na Údolní nejsou přechody ani na výjezdech z těch bočních ulic, kde předtím byly, je mi záhadou.

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 24 kvě 2019 15:30 

Příspěvky: 1046
Od: 23 říj 2012 11:06
Bydliště: na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Pokud skončila Líšeňka na odvolání proti územnímu rozhodnutí, ta to leží na magistrátu, na odboru pro územní plánování nejspíš. A tam si to poleží asi dost dlouho.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 23 kvě 2019 17:37 
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5484
Od: 11 dub 2010 15:05
Bydliště: Brno-Maloměřice
A co je větší vzdušný zámek? :-) Při správné součinnosti politiků, může být přesun na BVV o dost reálnější akce, než obnovení TT do Líšně.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 23 kvě 2019 15:33 

Příspěvky: 536
Od: 25 led 2006 09:46
Skvělé,takže opět stavějme vzdušné zámky a nebude nic. Koneckonců skoro 15 let se tramvaje stěhují z Líšne na Purkyňovu. Pokud bych už stěhoval vozy z Líšně do Pisárek, tak v areálu BVV stojí ve slušném stavu bývalá vozovenská hala. Ovšem Líšeň bych v každém případě jako depozitář ponechal.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 23 kvě 2019 13:50 
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1539
Od: 28 lis 2007 23:00
Bydliště: Brno
Mimochodem, zrušení vlečky je počítáno i v případě pokud by zůstalo nádraží v centru.
Ale tak mě napadlo, že celá vlečka by se rušit nemusela, když na Poříčí je odbočka na vlečku.
To by stálo za úvahu.

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.
doktor Reiniš


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 23 kvě 2019 13:08 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2266
Od: 05 úno 2007 18:12
Bydliště: Brno, Haškova
Ondra K. píše:
Otázka je nakolik je potřebné lpět na líšeňském areálu a nakolik by bylo výhodnější se ve spolupráci s městem poohlédnout po nějakém vhodnějším prostoru. Minimálně z hlediska turistického potenciálu je současná poloha depozitáře dost nevhodná. Jako alternativa se jeví třeba areál BVV, který je dobře dostupný a má funkční kolejové napojení jak síť DPMB tak SŽDC. Pokud by se někdy obnovila stará trať do Líšně, dal by se opuštěný depozitář s velkou výhodou využít jako krytá odstavná plocha pro provozní vozy.

Vlečka k BVV však zrušena býti má. Z hlediska turistického potenciálu je poloha nevhodná, ale je to možná i časem jízdy. Přímá tramvaj by tento problém mohla řešit.

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Připravovaný web o severním okolí Brna


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 23 kvě 2019 12:44 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2745
Od: 29 srp 2009 19:30
K poslednímu příspěvku se musím přidat, nicméně dneska to je ale utopie. Pokud se o tom (případně jiné vizi) bude mluvit, může se to časem změnit...

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 23 kvě 2019 11:24 
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5484
Od: 11 dub 2010 15:05
Bydliště: Brno-Maloměřice
Otázka je nakolik je potřebné lpět na líšeňském areálu a nakolik by bylo výhodnější se ve spolupráci s městem poohlédnout po nějakém vhodnějším prostoru. Minimálně z hlediska turistického potenciálu je současná poloha depozitáře dost nevhodná. Jako alternativa se jeví třeba areál BVV, který je dobře dostupný a má funkční kolejové napojení jak síť DPMB tak SŽDC. Pokud by se někdy obnovila stará trať do Líšně, dal by se opuštěný depozitář s velkou výhodou využít jako krytá odstavná plocha pro provozní vozy.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 23 kvě 2019 09:40 

Příspěvky: 536
Od: 25 led 2006 09:46
Stránky možná zajímave, nevím, jak jsou dnes aktuální a funkční. S Líšní by samozřejmě chtělo pohnout, otázka je, jak na to. Cestou mohla být mohla obnova tratí ze Stránské skály, kdy by se určitě s areálem v Líšni něco muselo udělat - a koneckonců je vyprojektováno co. Jak to dopadlo víme všichni, resp. vlastně nevíme. Skončilo to vydáním územního rozhodnutí ÚMČ Líšeň a odvolacím řízením na MMB. Co je dál nevím.
Na druhou stanu se podařilo získat letos na přípravu vozů na oslavy 150. výročí dotaci od MMB, takže v případě politické podpory existuje cesta, jak dostat do muzea i městské peníze. Možná by tímto směrem cestou postupných kroků šlo něčeho dosáhnout. Bohužel z řady příčin zde přetrvává určitá rivalita mezi TMB a DPMB, jejimž výsledkem je budování sbírky "retro" vozů. Což není nutně špatně, ale svým způsobem je to na úkor historických vozů muzea. Samozřejmě je mezi muzeem a DPMB odlišný náhled na to, v jakém režimu tato vozidla provozovat - což je logické. Bohužel přetrvával názor "nemůžeme investovat do cizího majetku" a "ať to jezdí, ale ať to nic nestojí". Také se jasně ukazuje, že úroveň renovací v 60. a 70. letech byla poplatná době a stav takto opravených vozu dnes již nevyhovuje (to není otázka nějakého "chátrání" v Líšni).
Ovšemi pro údržbu historických tramvají je kolejové spojení z Líšně zásadní, aby totiž mohly být převáženy do ÚD a zpět dle potřeby. Od menších zásahů by se pak třeba dalo dospět i k celkovým GO a renovacím. To už ovšem vyžaduje roční prostředky v řádu milionů Kč a i tak by to byl běh na dlouho trať, třeba jen s ohledem na omezenou kapacitu dílen.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 22 kvě 2019 21:40 

Příspěvky: 116
Od: 23 led 2011 03:17
https://mhd-lisen.webnode.cz/o-nas/

Muzeum MHD Brno-Lisen


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 22 dub 2019 19:45 

Příspěvky: 1046
Od: 23 říj 2012 11:06
Bydliště: na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Poslední zprávy o křižovatkách a síti ulic, resp. okruhu asi patří spíš do sekce Urbanismus, kdyžtak to tam může někdo z moderátorů přesunout, díky.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 22 dub 2019 19:42 

Příspěvky: 1046
Od: 23 říj 2012 11:06
Bydliště: na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Jak říkám, to propojení ramp není z prostorového hlediska možné, protože jedním z hlavních cílů, proč existuje kruháč nad tunely, je možnost jet od Svitav na Dobrovského nebo rovně na pokračování Hradecké a současně, aby pokračující doprava do města jela trochu pomaleji a nevalila na křižovatku s Táborem osmdesátkou, jak to šlo v dobách před otevřením tunelů.
Souhlas, že Přívrat je složitější, ale pořád je jízda tudy na Hradeckou rychlejší, než na druhou stranu směrem nad tunely po Korejské na Zborovskou, která bývala ráno zasekaná, co si vybavuju z četných cest z Přívratu na práva (cca. období 2011 - 2013).

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 22 dub 2019 17:21 
Prznitel češšššššštiny
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1482
Od: 07 dub 2006 09:03
Kdyby se dalo odbočit vpravo na Kovařovicovou, byl by problém vyřešen.

Nechci propojit až galerii, ale ještě před kruháčem, kde jsou obě komunikace v jedné rovině.

Tak objet celé Žabiny, abych se dostal rychleji na Šumaffskou by mne fuckt nebavilo. Kdyby tohle napadlo víc lidí, tak má t34/36 utrum, bo Přívrat je dost složitá křižovatka.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 22 dub 2019 13:57 

Příspěvky: 1046
Od: 23 říj 2012 11:06
Bydliště: na křížení trolejbusu 25 s devítkou
A co se týká náměstí Svornosti, nemusí jet člověk vždycky přes Korejskou a Tábor, může jet na Královopolskou (Přívrat), pak doprava a znovu doprava na světelné s Hradeckou a přijede na kruháč nad tunelama, ten projede rovně, tj. odbočí znovu na Hradeckou a vesele hurá k výškáčům u práv. Rozhodně je to rychlejší, než poskakovat za trajfem na Zborovskou a na Táboře jet na Veveří a po ní do města, příp. po Táboře k těm stejným výškáčům, pokud se o nich bavíme jako o cíli cesty třeba do práce.
Občas tak jezdím, teda já většinou jedu od Pisárek na kruháč a na Hradeckou směr Tábor, mohl bych jet i po Zborovské a na Tábor, nebo Fanderlíkovou na Mínskou a po Minské do města, ale proč bych to dělal, když jsem po Hradecké u výškáčů rychleji a můžu jet po pohodlné čtyřpruhovce s lepším rozhledem?

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 22 dub 2019 13:50 

Příspěvky: 1046
Od: 23 říj 2012 11:06
Bydliště: na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Zlatoprste: Jak bys chtěl realizovat body 2+3? U Fanderlíkovy by musela dolů rotihlukovka na mostech přes Minskou a zas by lidi prskali, že je okruh o to víc slyšet dole v obytné zástavbě třeba na Maničkách nebo Rosického náměstí.
Pokud bys chtěl propojit galerii od Palackého vrchu směr isárky s patrem, na kterém je kruháč, tak to by určitě nešlo, zas tolik místa na sestupnou rampu tam není, že bys mohl nadejít kruháč mostem a souběžně podejít protisměrnou sjízdnou rampu z Žabovřeské na Hradeckou pro směr Svitavy. To by ta protisměrná rampa musela být fakt hódně vysoko.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 20 dub 2019 20:23 
Prznitel češšššššštiny
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1482
Od: 07 dub 2006 09:03
Vidím tři velké nedostatky na křižovatkách u královopolských tunelů: Přemostění Královopolské můžou využít jenom ti, kteří jedou na Šrajbec nebo Bastr, kdo potřebuje na kruháč, musí zbytečně přes úrovňovou křižovatku, přestože technicky nebylo složité propojení za přemostěním udělat.
O chybějícím sjezdu u Fanderlíkovy už jsem psal a su rád, že se tady objevily souhlasné názory.
A pak je tady chybějící propojka z nám. Svornosti na Hradeckou. Kvůli tomu musí každý, kdo míří do oblasti věžáků na Šumavské přes křižovatku Tábor/ Korejská, která kvůli tomu nestíhá. Kdyby bylo připojení na Hradeckou, téhle křižovatce by to hodně pomohlo.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 20 dub 2019 14:49 

Příspěvky: 1046
Od: 23 říj 2012 11:06
Bydliště: na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Šumavská v případě č. dvě, kdy zapomeneš odbočit od Pisárek do prostředního patra na kruháč Dobrovského a jedeš na horní rampu (galerií na most směr Svitavy), má řešení s menší nebo větší zajížďkou.
(1) Buď sjedeš na Technoparku z Hradecké do centra a pojedeš pořád rovně jako dvanáctka a odbočíš, kam potřebuješ, třeba na Tábor nebo Šumavskou z Purkyňky,
(2) nebo jedeš po Hradecké o sjezd dál a sjedeš na Palackého třídu a do centra k Semilassu, což je fakt velká zajížďka.
Nemožnost otočení do protisměru mezi Královopolským tunelem a vodárnou v Pisárkách by vyřešila možnost jízdy na most Kníničská, pokud by měl klasicky rampy do čtyřlístku, jak má třeba křižovatka D1 s Vídeňskou, logicky taková dostavba nedává moc smysl, protože po najetí na most by pak šlo zase jen sjet zpátky na okruh, nikam jinam, protože most nemá pokračování ke Kraví hoře, jestli si to správně pamatuju, že ta silnice dál nikam nevede.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 20 dub 2019 07:28 

Příspěvky: 1659
Od: 22 led 2006 12:56
Bydliště: Brno
Pokud jedu z tunelů a zapomenu nahoře sjet na rampu do Žabin, popřípadě jedu po Hradecké, chci jet na Šumavskou a "logicky" jedu rovně na most (nejedu dolů pod most a na kruháč), nemám kde sjet a otočit se. Buď musím sjet až v Pisárkách u vodáren nebo v Komíně u vozovny. Pro neznalého je to dost zoufalé. Tady vidím nedostatek.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 19 dub 2019 22:31 

Příspěvky: 1046
Od: 23 říj 2012 11:06
Bydliště: na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Dík za doplnění. Jen mám dojem, ale jistý si nejsem, že směrem dolů je ten kousek Jindřichovy mezi Zborovskou a Minskou jednosměrka k Minské.
Pak je ještě jedna ulička mezi Jindřichovou a Táborem, snad Chládkova, která se dá s osobákem nebo malou dodávkou taky projet. Na Minské je u té uličky pobočka Spořitelny.
Chci tím jen říct, že ne vždycky je nutné jet až na Tábor. Mimochodem mě fascinuje, jak je Tábor od Minské až prakticky na Štefánikovu a Červený mlýn kompletně zasemaforovaný.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 18 dub 2019 20:51 

Příspěvky: 4463
Od: 27 úno 2010 07:40
Bydliště: Křepice
Taky se dá jet doleva přes Jindřichovu na Tábor a Minskou.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 18 dub 2019 20:14 

Příspěvky: 1046
Od: 23 říj 2012 11:06
Bydliště: na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Ke křižovatkám na okruhu u Královopolských tunelů: rampa na Korejskou, tj. k nám. Svornosti a Přívratu je spíš pro okolí Záhřebské, potažmo pro jízdu do Komína, kdo nechce jet přes Kníničskou a Branku. Kdo chce jet z tunelu do starší zástavby, ani před současnou uzavírkou nemohl jet jinak, než na Korejskou, Přívrat, dolů na Rosického náměstí a pak po šalině na Minské, z tohohle směru se na Bráfovu jinak nedá. Něco jiného je to od Pisárek, od nich se dá na Bráfovu sjet bočním sjezdem, za kterým je pak tunýlek s možností jet na Fanderlíkovu a zpátky na okruh, tahle možnost je pořád otevřená a na Minskou se tudy normálně dá jet, ale o tomhle směru nebyla řeč.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 18 dub 2019 17:17 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2972
Od: 09 zář 2009 20:14
Určitě tam pojede 1072 coby hvězdárenská šalina

_________________________________
Správce evidencí dopravců v IDS JMK
seznam-autobusu.cz | Karlos


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 18 dub 2019 10:18 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 735
Od: 27 úno 2015 21:19
Bydliště: Zlín / Brno, Stránice
Pár fotek z dnešního rána z Údolní.
28. 4. pořáda Hvězdárna a planetárium Brno akci při příležitosti zprůjezdnění Údolní, které se zúčastní ředitelé Hvězdárny a DPMB. Odjezd v 18:00 z Komenského nám. Nevíte někdo, co pojede za stroj, případně jakékoliv detaily?


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 16 dub 2019 22:32 

Příspěvky: 72
Od: 29 črc 2014 19:57
Jsem zvědavý, jaké vlastnosti bude mí šotolina nasypaná v Čertově rokli po rekonstrukci smyčky, až na ni zaprší. Vystupování a nastupování na vnitřní koleji bude asi docela radost.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1795 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 72  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 23 črc 2019 01:18
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]