Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 38 z 229    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41 ... 229  Další
Autor Zpráva
Offline
1458
28 čer 2014 21:40
Fanklub 21/22Tr
Tak zásadní rozdíl je v tom, že trolejbusy jako 14Tr, 21Tr jsou celosvařence. Oproti tomu Karosy, Citelis atp, jsou montované celky.
Potom taky skutečně kastle trolejbusu, který je od počátku trolejbusem, je dimenzovaná na dynamické namahání střechy, což třeba 25Tr řeší tím, že jde o karoserii CNG.
Životnost vozu se pak nebere jako životnost kastle, ale životnost celku. U některých vozů kastle shnije dřív než dojde život motorům a podvozkovým komponentům, někde je to zase naopak. Devítikilo shnije a rozlomí se,14Tr shnije stejně, ale pořád drž pohromadě. Zastará komponentama, a morálně. U 21Tr jde všechno tak nějak pospolu, shnije, nebudou na ni ND a bude nemoderní cca ve stejnej den.
Minulej tejden jsem si byl v Medlánkách půjčit nevratně jeden díl z odstaveného Citelisu18M. Stojí jich tam víc, zvenku vypadají, že kdyby se to naleštilo a spravily odřeniny, bude to nový auto. Pod hromadou plastů je ale vyběhaná pastouška. Motor na konci života, převodovka na konci života, náprava před koncem, karoserie ohnilá, trubky pod autem sežraný, podlaha rozklížená.
Nemam předtsavu o kilometrickém proběhu autobusů. Pro představu cca největší nájezdy u trolejbusů "neaktualních" typů:
14Tr: 1,4 milionu km
15Tr: 1,4 milionu km
21Tr: 1 milion km
22Tr: 900.000 km
25Tr: 600.000 km

_________________________________
Jediný normální auto na elektriku je trolejbus!


Offline
2809
01 úno 2006 10:39
Trolejbusová karoserie by měla být vyztužena kvůli výzbroji na střeše a sběračům? Ale třeba se pletu.


Offline
Uživatelský avatar

373
29 led 2015 21:34
Brno - Žebětín
Často čítávám, že trolejbus má delší životnost než autobus. Dlouho jsem uvažoval, z čeho vychází. Např. v článku na webu čs-dopraváka psali, že vzhledem k tomu že 24Tr má autobusovou karoserii, tak už po 13 letech dosluhuje. A on by byl nějaký rozdíl, kdyby byla speciálně vyvinutá kastle pro trolejbus? 21Tr by tady snad taky nebyly tak dlouho bez GO.
Když srovnám autobus a trolejbus - jediný rozdíl je asi v tom, že od elektromotoru nejde tolik vibrací. Ale to neřeší to, proč by na tom měly být autobusové karoserie hůř, možná právě spíš líp, jestli jsou dimenzované na větší zatížení od vibrací.
Nevím, celkem by mě zajímalo v čem je rozdíl :).

_________________________________
http://seznam-autobusu.cz/uzivatel/odd


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1971
07 dub 2006 09:03
Jediné dva smysluplné záměry z toho dlouhého výčtu jsou trať k Leskavě na terminál ČD a obsluha Nové Zbrojovky. Úplně mimo je linka ze Žabin na odsunutou rolu, bo NMT v původní podobě nebude, takže by od role do Žabin neměla kudy jet - Příkop je jednosměrný.


Offline
2667
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Naopak trasa od Kampusu na Vodařskou mi dává smysl už v současné zástavbě a po rozšíření ul. Vinohrady by ji šlo postavit už dneska.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
2667
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Tratě Chironovou do St. Lískovce a Husovkou mi přijdou jako hodně velkej úlet. :lol: Baví mě to hodně.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
69
29 lis 2017 11:29
Jsem příznivcem fantazírování, ale postaveného aspoň trošku na realitě. Ve většině těch návrhů vidím jediné - zlomit odpor části veřejnosti k odsunu nádraží. Proto megalomanie typu trolejbus z Vinohrad po Táborské. Zkrátka v duchu toho, aby (skoro) každá městská část měla na novou rolu přímý spoj. V případě Šlapanic je tato snaha navíc naprosto kontraproduktivní, zde díky dvěma zastávkám vlaku bude nové nádraží dostupné víc než solidně, to spíš lidi zapláčou po spojení do centra. No stejně, u většiny projektů to vidím na typické - papír snese vše. Možná jsem zaujatý, protože propojení Slatiny a Vinohrad mi v hlavě leželo už dlouho předtím, než se objevil tento návrh, ale lepší propojení slatinské větve se zbytkem sítě by se prostě podle mě hodilo zachovat. Samozřejmě s linkou od Vinohrad, Líšeň je se Slatinou spojena kvalitně pomocí a-78 a případný přímý spoj od Jírovy přes Olomouckou na nádraží by díky šalině nevyužil asi ani ten poslední nepřestupování chtivý důchodce. Na tom by vydělal opravdu jen slatinský Kaufland, nic jiného.


Offline
1458
28 čer 2014 21:40
Fanklub 21/22Tr
Jé to je všechno hezký, a jaký trolejbusy tam budou jezdit? :D a kde budou parkovat, až si vozovny zacpeme dalšíma kloubákama?

_________________________________
Jediný normální auto na elektriku je trolejbus!


Offline
Uživatelský avatar

848
16 bře 2013 21:03
Bystrc, Černého
A kudy ten trolejbus chcou vést na Štouračovu? Doufám, že ne přes to parkoviště. sarcastic


Offline
Uživatelský avatar

2769
07 kvě 2008 20:25
Čebín
Detail.

Šťouračova neexistuje - nechápu kde to lidi furt berou.
A v celku bych chtěl vědět kde se to tam bude točit sarcastic


Offline
Uživatelský avatar

757
21 lis 2010 09:08
Kdyby nestačilo fantazírování ohledně manipulační tratě mezi Líšní a Slatinou, tak můžete fantazírovat ohledně nových plánů města Brna. Součástí konceptu nového územního plánu jsou totiž tyto zásahy do trolejbusové sítě:
KAM Brno píše:
- prodloužení trati v Bystrci z Černého na Šťouračovu,
- prodloužení tratě z ulice Petra Křivky na Kamenném vrchu do Bosonoh,
- prodloužení tratě z ulice Chironovy na Kamenném vrchu do Starého Lískovce,
- prodloužení tratě z Osové ve Starém Lískovci k nové železniční zastávce Starý Lískovec,
- prodloužení tratě z Univerzitního kampusu v Bohunicích ulicemi Kamenice a Vinohrady k novému administrativnímu a obchodnímu centru na ulici Heršpické a dále ulicí Vodařskou k novému nádraží ČD,
- prodloužení tratě z Mendlova náměstí po Husově a Bulvárem k novému nádraží ČD,
- vytvoření nové trati z Žabovřesk novou větví odbočující z Kounicovy po Šumavské na Sportovní a Novou třídu k novému nádraží ČD,
- prodloužení trati z Vinohrad z Pálavského náměstí na Táborskou ulici a k novému nádraží ČD,
- změna trati z Tomkova náměstí do Vinohrad ulicí Dukelskou a dále bývalým areálem Zbrojovky (bytová zástavba) na ulici Bubeníčkovu,
- změna trasy ze Šlapanic do Brna novou komunikací na Slatinu přes Černovickou terasu na Olomouckou a k novému nádraží ČD,
- vytvoření nové tratě od nového nádraží ČD do Dolních Heršpic a Přízřenic s ukončením v nákupním centru Brno-jih – pouze ve Variantě I.

_________________________________
Obrázek


Offline
127
30 kvě 2010 19:33
Z vozovny bez vyhýbky, stačí jedna ve vozovně a pak jen sjížděcka před větvením od Bělohorské, ne?


Offline
Uživatelský avatar

3084
29 srp 2009 19:30
V jakési dokumentaci pro dočasnou stavbu TV na Jedovnické a Bělohorské je jasně psáno, že se jedná o cca 35 průjezdů denně v obou směrech dohromady (reálně tedy cca 12-15 vozů tam a zpět + výměny). Vzhledem k plánovanému charakteru trasy na Jedovnické (ryze manipulační) si myslím, že možnost projetí odkudkoliv-kamkoliv je zcela nesmyslná. A linka Jírova - Černovičky - Hlavní nádraží snad nikoho nenapadla ani ve snu. Tomu říkám oproti trati pro běžnou linku pár. Navíc si nejsem jistý, zda to brněnští drátaři do přijatelnější podoby zvládnou :).
Slatina by měla převzít výpravu pouze dočasně, po dobu výstavby VMO Tomkovo nám. - Rokytova. Vzhledem k následnému přebudování Jedovnické na VMO to bude doopravdy jen dočasně.

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
Uživatelský avatar

3971
25 led 2006 16:11
všudezdejší
Co jsem slyšel za informace, je snaha mít kruháč projetelnej ze všech do všech směrů snad vyjma toho kříže stop ze Šlapek a do Slatiny.

Čemu říkáš pár vozů denně? Pokud to chápu dobře, Slatina má převzít výpravu na linky 25/26 z Husovic a to rozhodně nezapadá do definice "pár vozů denně". Než nějaké zbastlené řešení, ať to raději funguje pořádně. Prostě i za cenu, že se sem holt bude muset nějaká ta zlatka nasypat. Jestli díky tomu budou muset drátaři překopat onu část kruháče do jiné = přijatelnější podoby, bude to jenom dobře. Současnej stav tv je prasákovina - v momentě kdy tudy jedu pomalu, bo jinak vypadnou faje, ostatní řidiči mi před vůz najedou kolikrát pár centimetrů před čumákem, jenom proto, že musím jet pomalu, v pořádku není.

Pár let je celkem dlouhá doba.

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
Uživatelský avatar

3084
29 srp 2009 19:30
V tom kvadrantu nad kruháčem žádný vyhýbky a sjížděčky být nemusí (stačí ta současná. Stopa směr Bělohorská může vycházet již z vozovny paralelně se stopou do kruháče, na těch pár vozů denně tam nemusí být ani vyhýbka. Ve směru z Bělohorské stačí zase křížení a sjížděčka kousek před dnešní výhybkou Řípská/Hviezdoslavova. Kvůli těm pár letům bych nehledal žádná složitá řešení...

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
Uživatelský avatar

3971
25 led 2006 16:11
všudezdejší
Ještě k té manipulační trati Bělohorskou a Jedovnickou, jsem velice zvědav, jak se drátařům povede do kruháče napasovat čtvrtou obousměrně pojížděnou trolejbusovou trasu. To je tak o tom celou severní polovinu kruháče strhnout a pověsit znova. Přičemž dle geometrie křižovatky bude největším problémem umístit sjížděčku/výhybku v kvadrantu Hviezdoslavova x Bělohorská, tam to vzhledem k jízdním pruhům vychází hodně natěsno.

Asi nějak takto...

Příloha:
Slatinsky kruhac BELOHORSKAmala.jpg


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6158
11 dub 2010 15:05
Juliánov
goldfinger píše:
Když bude někdo přemýšlet, tak začne připravovat prešpurskou radiálu a příjezd od D2 bude vyřešen.

V rámci posouzení vlivu na životní prostředí (EIA) se v současnosti projednává naráz celý úsek od MUK Rokytova až po napojení v křižovatce Hněvkovského x Kaštanová.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
7090
27 úno 2010 07:40
A k tomu se hned udělá metro, VRT, šalina do Ikey atd. Jen tak, mávnutím proutku a otřesením oslíka.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1971
07 dub 2006 09:03
Když bude někdo přemýšlet, tak začne připravovat prešpurskou radiálu a příjezd od D2 bude vyřešen.


Offline
Uživatelský avatar

3971
25 led 2006 16:11
všudezdejší
goldfinger píše:
...Úsek mezi spalovnou a áčkama má navíc tu výhodu, že vede estakádou přes průmyslové areály, výstavbu nebudou provázet žádná dopravní omezení a po jeho zprovoznění bude VMO docela smysluplnou podkovou od Mariánského náměstí po Vídeňskou. A s tím už se jakž takž dá žít.


To je sice pravda, ale totálně to zabije právě oblast Mariánského náměstí v Komárově. Tedy bez úprav křižovatky.

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1971
07 dub 2006 09:03
eriksson1505 píše:
To je pravda, ale na druhou stranu, když už tam bude postavená i měnírna, která předpokládám zůstane...Taky otázka, kdy se vůbec bude VMO v dané části realizovat, do té doby by byla škoda využívat trať jen manipulačně. V historii se původně manipulační spojky docela ujaly, ať již na Úvoze, Kotlářské atd. nebo výluková z Kohoutovic na Kamenný Vrch. No uvidíme. Třeba v té době bude tolik parciálů, že tam ty troleje ani nebudou potřeba


Úsek mezi Novolíšeńskou a Černovickou by se měl začít dělat co nejdřív, včera bylo pozdě. Je třeba si uvědomit, že po dokončení Tomkáče a estakády přes majlontský ranžír se VMO přestěhuj na Vinohrady. Úsek mezi spalovnou a áčkama má navíc tu výhodu, že vede estakádou přes průmyslové areály, výstavbu nebudou provázet žádná dopravní omezení a po jeho zprovoznění bude VMO docela smysluplnou podkovou od Mariánského náměstí po Vídeňskou. A s tím už se jakž takž dá žít.


Offline
Uživatelský avatar

757
21 lis 2010 09:08
Dále je potřeba si uvědomit, že po dobu výluky stoupne počet kurzů vypravovaných ze Slatiny. Další navýšení výpravy (na linku spojující Líšeň a Slatinu) by vozovna kapacitně nezvládla. Dokumentaci jsem zatím nezkoumal úplně podrobně, ale předpokládám, že manipulační trať sama o sobě by onu měnírnu úplně nevyžadovala (už jen kvůli charakteru trati jako manipulační a s tím související intenzitou provozu), ale má odlehčit i jiným měnírnám napájením dalších úseků. Vyřeší se tím další problém, a to přetíženost, v příp. některých měníren i zastaralost, napájecí soustavy.

_________________________________
Obrázek


Offline
11
10 bře 2018 18:16
Pokud výrobce v návrhu toho parciálu něco vyloženě nezprasí, tak ty baterie nebude potřeba měnit vůbec nebo maximálně jednou. Akorát třeba po 10 letech už to na plné nabití neujede 10 km, ale jenom 5 km. A pak se DPMB může rozhodnout, jestli baterii vymění, nebo ten stroj dojezdí na klasické lince, kde to pořád bude při výluce jako parciál fungovat.


Offline
Uživatelský avatar

3971
25 led 2006 16:11
všudezdejší
Já bych byl s těmi parciály opatrnej. Ano, je výhoda mít možnost projet místem v případě potřeby bez trolejí, ale podle mě by to mělo být v případě dejme tomu výluk, kdy není ekonomicky efektivní postavit troleje v odklonové trase. Nebo operativně na trase, je-li překážka, objedu ji. Ale postavit dopravu na trolejbusové lince, která je zčásti pod trolejemi a zčásti ne, je o huntování baterek, které se v čase dřív nebo později musí vyměnit = nemalé náklady. Které rostou úměrně s počtem takových vozů. A kolikrát za životnost vozu ty baterky musí vyměnit...to už je možná lepši postavit 100% trolejbusové trati a pořizovat čistokrevné trolejbusy.

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
69
29 lis 2017 11:29
To je pravda, ale na druhou stranu, když už tam bude postavená i měnírna, která předpokládám zůstane...Taky otázka, kdy se vůbec bude VMO v dané části realizovat, do té doby by byla škoda využívat trať jen manipulačně. V historii se původně manipulační spojky docela ujaly, ať již na Úvoze, Kotlářské atd. nebo výluková z Kohoutovic na Kamenný Vrch. No uvidíme. Třeba v té době bude tolik parciálů, že tam ty troleje ani nebudou potřeba


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5705 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41 ... 229  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 28 bře 2024 18:08
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]