Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 41 z 145    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44 ... 145  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

6603
21 pro 2005 17:01
V Ústeckém kraji jsou nostalgické vlaky zaintegrované. Všechno jde, když se chce.


Offline
1710
22 led 2006 12:56
Brno
Já si myslím, že například zrušení vnitrostátního poplatku za IC/EC byla chyba. Od té doby se mi často stává, že si koupím lístek třeba z Brna do Bratislavy (drahej jako kráva) a musím stát v uličce, dokud v Břeclavi nevystoupí lidi, co to používají jako lokálku.

Spíš si občas říkám, proč nemá RG třeba dva vagony bez nutných místenek, kde by měl člověk vždycky jistotu, že se třeba i na stojáka vleze. Prostě třeba 6 vagonů místenkových a dva, kde se vejdou i lidi navíc. Toto by mohlo fungovat i s integrací. Že by normálně platil tarif IDS JMK, ale třeba jen ve dvou posledních vagónech.


Offline
7090
27 úno 2010 07:40
Čímž zničíš i ten zbytek mezikrajských a dálkových autobusových linek, co ještě zbyly.


Offline
Uživatelský avatar

2515
13 črc 2009 13:42
Historické a mimořádné jízdy jsou něco jiného, na ty bych udělal výjimku. (I když DPMB ukázal, že i takové linky se dají zaintegrovat...) Jinak jsem ale pro, aby všechny linky pro veřejnost mající v daném IDS více než jednu zastávku, byly povinně zaintegrovány. Stejně tak, aby ve všech vlacích byl uznáván dosud neexistující národní tarif.


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
Pokud nejde koupit jízdenka jinak než s místenkou, tak ten vlak povinně místenkový je, ať se to nazve jakkoli jinak.
Obecně by se každá integrace dálkových vlaků do lokálních IDS měla zvážit. Osobně si však myslím, že pokud je linka Ex3 dimenzovaná na přepravu Praha - Brno, tak lokální frekvenci Brno - Břeclav zvládne bez problémů taky. Ostatně, ty 2/3 volné kapacity na dnešek u Regiojetu to jen potvrzují. Jiné by to bylo, kdyby Ex3 systémově zastavovala např. v Blansku, či u Ex4, tam kapacity nazbyt není. (Ale tohle téma tady bylo již mnohokrát propíráno a ke shodě se překvapivě nedošlo, bo co člověk, to jiný názor.)

xxx: Odpověď je jednoduchá: Peníze. Kdo objednává, ten rozhoduje, co tam bude platit za tarif. Není to (z pohledu cestujícího) dobře, ale bohužel je to fakt, se kterým se musíme smířit, bo celostátní tarif zatím nemáme a až ho budeme mít, bude drahý, takže nepoužitelný. Navíc na R13 i Ex3 (a dokonce i S3) existuje společná jízdenka, jen ta pak zas neplatí třeba v MHD.


Offline
7090
27 úno 2010 07:40
A proč není zaintegrována v úseku Brno-Nezamyslice třeba linka 770430, když už tam jede? Proč nejsou zaintegrovány historické vlaky BV-Lednice? Když chceš jezdit, tak budeš respektovat daná pravidla, ne?


Offline
Uživatelský avatar

2515
13 črc 2009 13:42
Nechápu, proč by vlak nemohl být zaintegrován, když už tamtudy jede. Když to vezme z pohledu cestujícího z Břeclavi, tak proč bych se měl proboha dívat na to, jak mi ujíždí vlak před nosem, a musel čekat půl hodiny na další, který jede o půl hodiny dýl (obrazně řečeno)? Přesně tímto se dostáváme do doby minulého století, kdy byly rychlíkové příplatky a podobné nesmysly. Navíc jsi sám uznal, že R13 je přeplněná. Tak proč by jí Ex3 nemohla pomoct? Část lidí z Vídně a Bratislavy v Břeclavi vystupuje, čímž uvolní místo právě lidem, kteří potřebují z Břeclavi do Brna. A i kdyby jeli na stojáka, tak co? Je to jenom jedna zastávka. Navíc vhodným prokladem těchto dvou linek se dá docílit toho, aby co nejvíce lidí skutečně jezdilo tou R13 a nezabírali místo v Ex3. Řešit to ale tak, že v jedné lince nepovolím jeden typ jízdenek, který ve druhé normálně platí, považuji za špatné. Je to nepříjemná buzerace cestujícího.


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Tomáš N. píše:
To by mě zajímalo, jak jinak by šla udělat integrace u povinně místenkového vlaku. :-k
V integraci vlaků EC, RJ a rj jsem ani nedoufal. Maximálně bych ji očekával u vlaků EC, ale u RJ nikdy. :D

Ale Regiojet není povinně místenkový. To je obecný omyl. Jen u něj prostě nekoupíte jízdenky jinak, než na konkrétní místo. Ale povinné místenkování tam oficiálně není.

A jinak, já už jsem se tu k integraci dálkových vlaků kategorie Ex a vyšší v minulosti vyjádřil a můj názor se nezměnil. Nepovažuji to za správné. Ty vlaky mají sloužit jiným cestujícím, než těm lokálním, pro které je určeno IDS. Ano, R13 má kapacitní potíže, a já budu ten poslední, kdo by to rozporoval, ale řešit je přeléváním cestujících do dálkových vlaků prostě není správně a já doufám, že do toho ČD ani Ministerstvo dopravy až/pokud někdy ty vlaky linek Ex a konkrétně v případě Jihomoravského kraje linek Ex3 a Ex4, ale toto podle mě platí celostátně i pro jiné dálkové linky Ex) budou provozovat jiní dopravci, než ČD, nepůjdou, až na některé opravdu výjimečné případy, jako jsou časně ranní či pozdně večerní/noční vlaky, ke kterým neexistuje alternativa. Nějaké nařizování shůry, jak tu někteří naznačují, to už považuji u takovýchto vlaků za úplnou sviňárnu a návrat před listopad 1989. Pokud se k tomu dopravce u vlaků, které jezdí na vlastní riziko, rozhodne sám, budiž, jeho boj, ale rozhodně by to nemělo být pravidlem a už vůbec ne u Ex linek placených ze státních dotací. Takový je můj názor.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Uživatelský avatar

617
14 úno 2005 15:12
Bystrc
ad R50: Také to teď beru jako čistě doplňkovou obchodní nabídku, o integraci se hovořit opravdu nedá. Předpokládám, že počet místenek pro tuto relaci je dopravcem omezen, resp. se mění s blížícím se časem odjezdu vlaku, a jako cestující se tedy ani nemohu spolehnout na to, že bude místenka a budu moci cestovat.
Přímo v Poseidonu je před nákupem jízdenky uvedeno: Pozor: jízdenka bude vydána společně s místenkou pro konkrétní sedadlo. Zrušení je možné do 15 minut před odjezdem.


Offline
7090
27 úno 2010 07:40
Teď je to samozřejmě nebolí, ale pokud by proběhla plná integrace s povinnými místenkami (taky rozpor s klasickými podmínkami IDS), už by to pocítit mohl.
Těch výjimek v systému je přece jen víc, DP je toho zářným příkladem.


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
Přesně tak, pokud už musí být povinně místenkový, nabízí se řešení, co napsal prototyp401.

Richie: Ano, takto to sice kombinovat jde, ale na denní dojíždění stejně nepoužitelné (20x2x13 Kč měsíčně navíc). Celé mi to přijde docela na hlavu, nechápu, na koho je touto nabídkou cíleno. Zvlášť v případě, kdy jízdenka na Regiojet z Brna do Břeclavi stojí 39 Kč (pochybuji, že místenku dostanu jinam než do LOW COSTU) a IDS lupen v Poseidonu by měl být za 65 Kč.

xxx: Naprosto správně. Jen je těžké něco někomu nařizovat, když danou službu kraj (a potažmo ani stát) neobjednává a hlavně neplatí. Říká se, že za peníze v Praze dům a tady to platí dvojnásob. Vlaky zahrnuté do IDS nevybírá dopravce, ale objednatel! Osobně být na Kordisu, tak takovou nabídku na způsob integrace s díky odmítnu. Buď se chceš připojit do IDS, tady jsou podmínky, nebo nashledanou.

Robert: Vypadá to, že to Regiojet zas až tak nebolí, spíš mu to trochu vylepší obsazenost a zvýší tržby (dnes z Brna do Břeclavi v průměru 200 volných míst ve vlaku s kapacitou cca 300 míst). Docela by mě zajímalo, jak je to s následným rozpočítáním tržeb z jízdného (a případnou další kompenzací, pokud tedy je - předpokládám, že za pěkný úsměv to Regiojet dělat nebude).


Offline
7090
27 úno 2010 07:40
prototyp401 píše:
Představoval bych si to tak, že ve vlaku budou platit všechny jízdenky IDS JMK a místenka půjde koupit přes eshop regiojetu (zdarma).

Jako že by si dopravce, který jezdí na své triko, nechal zadrbat mezinárodní vlak lidmi, kteří si u něj nekoupili jízdenku? Sice by díky těmto místenkám existovala evidence cestujících, čímž by se dala vypočítat kompenzace, ale nevím, jestli by to dopravci za ztrátu lidí chtivých jízdy třeba z Prahy do Bratislavy stálo.
Beru to jako nabídku nad rámec běžných IDS spojů, nic víc.


Offline
Uživatelský avatar

2515
13 črc 2009 13:42
To je k ničemu, taková integrace. Takže pokud tomu dobře rozumím, tak nově vzniklá linka R50 je vlastně RJ v úseku Břeclav - Brno? Proč se ta linka teda nejmenuje Ex3, když ji přesně kopíruje? Nařídil bych byl povinné zaintegrování vlaků, které v daném IDS mají více než jednu zastávku; ne jen těch, které si dopravce vybere. Chceš jezdit? Budeš respektovat nastavená pravidla. Nelíbí se ti to? Tak tady nejezdi.


Offline
1589
18 led 2009 10:06
Ptal jsem se na Kordisu, a pokud máte šalinkartu, tak stačí si koupit jakoukoli jízdenku v tarifu /základní, zlevněný...) na jaký máte nárok a to minimálně doplatková, takže v případě majitelů šalinkaret pro zóny Brno - Břeclav "stačí dokoupit v Poseidonu doplatkovou jízdenku za 13 Kč. Jako je to na houby, ale na otázku proč to tak je pochopitelně neodpověděli.

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
Uživatelský avatar

757
27 úno 2015 21:19
Zlín
Představoval bych si to tak, že ve vlaku budou platit všechny jízdenky IDS JMK a místenka půjde koupit přes eshop regiojetu (zdarma).
Případně by se to s místenkama dalo řešit i jinak, chápu, že je vlak místenkový a pokud dopravce nejezdí v závazku veřejné služby, je to jeho rozhodnutí. Ale pokud IDS jmk, tak všechny IDS jízdní doklady, ne jen Poseidon, protože takhle to není žádná integrace :-) to není ani poloviční řešení, ale spíš setinové (vzhledem k tomu, kolik lidí tu appku používá).


Offline
Uživatelský avatar

848
16 bře 2013 21:03
Bystrc, Černého
To by mě zajímalo, jak jinak by šla udělat integrace u povinně místenkového vlaku. :-k
V integraci vlaků EC, RJ a rj jsem ani nedoufal. Maximálně bych ji očekával u vlaků EC, ale u RJ nikdy. :D


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
...
V lince R50 je povolena přeprava pouze s jednorázovým jízdním dokladem IDS JMK zakoupeným prostřednictvím aplikace IDS JMK POSEIDON. Tento jízdní doklad je současně vždy místenkou.
...

Takhle si teda integraci v IDS nepředstavuju. Pravidelní dojížděči z Břeclavi mají smůlu, denní síťovky třeba pro turisty jsou taky nepoužitelné. Za mě palec dolů.


Offline
Uživatelský avatar

2515
13 črc 2009 13:42
To teda čumím. A ČD furt nic, že?


Offline
Uživatelský avatar

3207
14 čer 2004 18:56
blekfild
regiojet

_________________________________
přeprava šotoušů je povolena pouze ve schránkách s nepropustným dnem


Offline
Uživatelský avatar

3084
29 srp 2009 19:30
Co je Rgj?

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
410
29 lis 2014 18:06
Počínaje dneškem nová linka R50; vlaky Rgj uznávají jízdní doklady IDS JMK mezi Brnem a Břeclaví, podmínkou je nákup místenky v aplikaci poseidon.


Offline
114
27 čer 2017 19:11
Bílovice
No vidíte a já si do dneška myslel že zavírání je zakázaný a tak jsem nikdy dveře nezavíral. Udělal jsem to tak dvakrát za celej život a to jezdím vlakem denně, vždycky jsem se ještě obával aby průvodčí neměli nějaký poznámky biggrin


Offline
Uživatelský avatar

2515
13 črc 2009 13:42
Řekl jsem, že je zavírat nemusel, ne nesměl. A to ani po neurvalém pořvávání průvodčího. Natož potom sám od sebe. Co se týče zavírání dveří cestujícími, tak ano, zavřít je mohou, zakázáno to není, ale když už to dělají, tak to mají udělat pořádně, ne jenom naoko. Ty to tak možná uděláš, ale většina lidí bohužel ne. Tím dělají víc mnohem víc škody než užitku.


Offline
7090
27 úno 2010 07:40
Nemusel nebo nesměl? Proč do toho pleteš nějaké povinnosti? Mně prostě přijde normální vrátit věc na místo, odkud jsem ji vzal, po projití dveřmi je za sebou zavřít, po odchodu z WC spláchnout a zhasnout atd. Až bude někde výslovně zakázáno dveře zavírat, budu to respektovat, stejně jako na WC v restauraci, že se nemá zhasínat. Ale pohoršovat se nad tím, že za sebou někdo zavře, mi přijde na palicu.


Offline
Uživatelský avatar

2515
13 črc 2009 13:42
On ty dveře nemusel zavírat vůbec. Na rozdíl od průvodčího, který to má v popisu práce.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3605 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44 ... 145  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 28 bře 2024 15:00
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]