Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 42 z 145    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45 ... 145  Další
Autor Zpráva
Offline
7090
27 úno 2010 07:40
Vidíš, a kdybys ty dveře zavřel hned po výstupu, a ne až po zavolání průvodčího, tak bys ten vlak určitě stihnul. ;-)


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
No, nějakých patnáct let zpět jsem zažil situaci, která mě od zavírání dveří definitivně vyléčila. Bylo to v Moravském Písku a já jsem přestupoval z rychlíku (tenkrát složeného z těch nejhorších B a AB co měly ČD k dispozici) na motorák do Bzence. Rychlík měl mírné zpoždění, ale osobák počkal. Jenže na mě začal řvát průvodčí, ať zavřu dveře. Protože jsem, zjevně na rozdíl od dotyčného průvodčího, slušně vychovaný, tak jsem to udělal. Bohužel, motorák na mě nepočkal a odjel. Naštěstí čtvrt hodiny po něm jel autobus do Bzence. Jenže to bylo v době před IDS, takže ještě další prachy za ten autobus. Když jsem to pak řešil s pokladní v Moravském Písku, tak mi dala radu, na kterou nikdy nezapomenu. Ta rada zněla, abych si příště hleděl svého a nedělal práci za líného průvodčího. A od té doby se touto radou řídím.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
7090
27 úno 2010 07:40
Ono to možná bude tím, že jsem vlaky začal jezdit začátkem 80. let, kdy bylo potřeba mačkat dvě kliky, přehazovat západku apod. A zavíral za sebou každý.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6158
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Fantomas píše:
No vidíte, a já jezdím vlakem jednou za uherský rok a nikdy mě nenapadlo dveře zavřít, protože jsem předpokládal, že v 21. století se všechny dveře zavírají centrálně.

Přesně tak, taky mě to nikdy nenapadlo za sebou zavřít.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
7090
27 úno 2010 07:40
xxx píše:
Hlášení zastávek bylo, předpokládám, zapnuté...

Nevím, stěžovala si nějaké spolucestující, ale vypadalo to, že se jí to stává pravidelně.


Offline
Uživatelský avatar

1337
17 črc 2010 21:41
Krno
No vidíte, a já jezdím vlakem jednou za uherský rok a nikdy mě nenapadlo dveře zavřít, protože jsem předpokládal, že v 21. století se všechny dveře zavírají centrálně.

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
Uživatelský avatar

2515
13 črc 2009 13:42
U zalamovacích dveří je to však často na škodu. A to tehdy, nezavře-li je pořádně. To už se ale opakuji.


Offline
Uživatelský avatar

496
31 led 2011 13:46
Normálnímu člověku "neroste z p.rdele strom" a tak je zvyklý za sebou zavírat.

_________________________________
*** I am a signature virus. Please help me spread by copying me into your signature.


Offline
Uživatelský avatar

2515
13 črc 2009 13:42
Hlášení zastávek bylo, předpokládám, zapnuté...


Offline
7090
27 úno 2010 07:40
Já nevím, ale když si otevřu, tak taky zavřu, pokud za mnou nikdo nejde. Přijde mi to logické, protože s výjimkou toho Honeckera netuším, jestli se to samo zavře nebo ne. A tam je zas pěkný čudlík, který mě láká stisknout. :)

Slečna byla z Brna, ty zastávky má navíc u bydliště.


Offline
Uživatelský avatar

2515
13 črc 2009 13:42
Robert píše:
Myslím, že o dopravě něco málo vím, asi víc než průměrný cestující, ale v životě by mě nenapadlo za sebou nezavřít dveře od čehokoliv, kam nastoupím. Vím, že u Honeckerů se zavírá centrálně, ale i tam ten čudlík zmáčknu, když za mnou nikdo nejde, stejně tak u klasických vagónů a souprav s klikou či tlačítkem. Jediné, kde to nedělám, jsou šukafony, tam to snad ani ručně nejde.

Tak to jsi teda trochu divnej, ale nic ve zlém. Nevidím jediný důvod, proč bych dveře měl za sebou zavírat, když se tak či tak zavřou automaticky. Jedině snad, kdybych věděl, že vlak bude dlouho stát ve stanici a táhlo by na mě, nebo kdybych věděl, že vůz nemá CZD. Jiný důvod mě nenapadá. Navíc nevím, jestli po mně ještě nebude někdo dobíhat, tak mu přece nezavřu před nosem. Jediný, kdy to dělám, je, když dobíhám vlak a průvodčí už zavřela dveře. To proto, kdyby si náhodou nevšimla, že jsem ještě nastupoval.

Robert píše:
Viz onehdy slečna rozčilující se v autobusu, že jen debil mohl vymyslet 2 zastávky na znamení za sebou, protože když si onehdy zapomněla u té první stisknout, tak ve výsledku přejela o dvě zastávky, protože ani na druhé nikdo znamení nedal...

Tak to je ovšem jen a jen její smůla. Asi byla z Pardubic, kde jsou tlačítka skutečně jenom na okrasu.


Offline
7090
27 úno 2010 07:40
Myslím, že o dopravě něco málo vím, asi víc než průměrný cestující, ale v životě by mě nenapadlo za sebou nezavřít dveře od čehokoliv, kam nastoupím. Vím, že u Honeckerů se zavírá centrálně, ale i tam ten čudlík zmáčknu, když za mnou nikdo nejde, stejně tak u klasických vagónů a souprav s klikou či tlačítkem. Jediné, kde to nedělám, jsou šukafony, tam to snad ani ručně nejde. Jednotlivé typy vozů od sebe nerozeznám, pochybuju, že to zvládají běžní cestující, kteří dodnes neumějí používat tlačítka na znamení a poptávku v MHD. Viz onehdy slečna rozčilující se v autobusu, že jen debil mohl vymyslet 2 zastávky na znamení za sebou, protože když si onehdy zapomněla u té první stisknout, tak ve výsledku přejela o dvě zastávky, protože ani na druhé nikdo znamení nedal...


Offline
Uživatelský avatar

2515
13 črc 2009 13:42
No to já pevně doufám taky. V tomhle jsme tvrdě zaspali dobu.

Na R12 ale vozy, s výjimkou toho jednoho Bd a možná sem tam nějakého Bdt před modernizací, centrální zavírání mají, ne? Když tak mě oprav.

Mimochodem Bd, vzniklá z B, centrální zavírání z výroby měla, ale nějaké prase ho z nepochopitelného důvodu odinstalovalo. Asi proto, aby si průvodčí procvičili nohy.


Offline
151
07 říj 2009 23:14
xxx: na toto konto bych podotkl, že já nemám problém se kvůli dveřím proběhnout, ale věř(te), že kdyby třeba na lince Brno-Šumperk opravdu v každé stanici četa obcházela těch pět vozů, tak ta jízdní doba je úplně jinde. A nikoho nemůžete nutit, aby běhal. Ono při správné nekoordinaci činností dá takové zavírání na odjezdu minutu i déle. Také proto občas zakřičím, ať to zavřou, když je to daleko a ten člověk je u toho.
Jednoduchá matematika řekne, že pohybuje-li se četa rychlostí běžnou chůzí 5 km/h (tj. cca 1,38m/s), tak soupravu 5 vozů délky 125m projde a zavře za více než minutu. Stačí vynásobit 10 stanicemi na trase běžného rychlíku. A to nepočítáme opravdové zpoždění vznilé z jiných důvodů.
Tak či tak, snad bude brzy nezavíracím vozům konec a těmto problémům už se budeme jen nostalgicky smát :)


Offline
Uživatelský avatar

2515
13 črc 2009 13:42
Zdeněk píše:
Když tady píšete jak jsou ti cestující nevzdělaní a co vše svým nebezpečným jednáním způsobili, tak mi vysvětlete podle čeho to tedy mají poznat, jestli zavřít nebo ne? Jak se pozná podle vagonu centrální zavírání? Když už průvodčí klasickým "zavřete ty dveře" docílí, že je opravdu začnou zavírat tak jim to budeme vyčítat?
A nějaká nálepka to nevyřeší. Budou dveře otevřené, nálepka nebdude vidět a co udělá poslední cestující? Světě div se, většina z nich za sebou zavře.

No... pozná se to. Klika bez hliníkové "krabičky" blokování (a centrální zavírání) nemá, s výjimkou pantografů. Klika s "krabičkou" blokování (a centrální zavírání) má, s výjimkou Bd. Ale samozřejmě uznávám, že běžný smrtelník, který se nevyzná v typech vagonů, to nepozná. Oni se někteří pokoušejí zavírat dveře i u Bdmtee; či dokonce Bmz/ABmz/Amz/Ampz, kde to přes tlak vzduchu jde ovšem hodně těžko, prakticky vůbec. To už mi vůbec hlava nebere. Když jim je zima, proč nepoužijí to černé tlačítko s nápisem ZAVÍRÁNÍ DVEŘÍ? Naštěstí dveře těchto vozů se už dovedou dovřít z jakékoliv polohy a navíc se bez přičinění průvodčího automaticky zavřou při překročení rychlosti 5-10 km/h, takže tam problémy s bezpečností nenastávají.

Jak jsem již říkal, raději učme cestující, že dveře zavírat nemají. A to i z toho důvodu, že vozů bez centrálního zavírání je čím dál tím míň a jezdí zpravidla v krátkých soupravách, kde není až takový problém, aby se průvodčí prošel. Pokud nějaký průvodčí pořvává na cestující "zavřete ty dveře!", potom nedělá svou práci správně. Jeho povinností je před odjezdem vlaku zkontrolovat řádné uzavření dveří. Nevím, kde bere tu jistotu, že cestující zavře dveře řádně. Jistě, teď jsou tam kontrolky. Ty jsou ovšem záležitost posledního cca roku. Předtím tam žádné nebyly a pootevřené dveře nešly z dálky nijak poznat. Zavírání dveří má na starosti průvodčí, nikoliv cestující.

Nálepky by určitě s osvětou pomohly. Podle nich by cestující spolehlivě poznal, že vůz je vybaven centrálním zavíráním dveří a nemusel by nic zkoumat. Pokud by se nalepily na vnitřní stranu dveří, byly by čitelné i při otevřených dveřích. Sice by se i tak našlo pár jedinců, které by je ignorovali, ale věřím, že takových je minimum. Lepší něco než nic.


Offline
151
07 říj 2009 23:14
No.. musím přiznat, že ono to poznat úplně nejde. Jedno je jisté, vozy Bd centrální zavírání nemají (a v té půlce, kde někdy mají, většinou nefunguje). Jinak každé zboží má své závady. Teď jsem jel Solarisem (podle mě po Crossu nejlepší bus ve vozovím parku DPMB) a taky mu na každé zastávce blbly jedny dveře. U těch vlaků je to podobně. Pokud to nejsou stále ty samé dveře, tak je to náhodná závada. A ta se stává prostě všude. Samozřejmě, že pokud se to opakuje, člověk tu závadu sepíše a za nějakou dobu to (dle stavu personálu) někdo opraví.
To, že lidé ignorují vše kolem sebe, je známá věc. Tudíž i to, že za sebou zavřou dveře, by nevadilo, kdyby se pak ovšem podívali na tu kontrolku nad dveřmi, jestli nesvítí. Pokud svítí, tak jsem to asi udělal/a špatně. Stejně jako v MHD, tam také lidem nevadí, že jich jedněmi dveřmi vystupuje 10 a druhými ani noha.


Offline
Uživatelský avatar

1621
10 čer 2006 20:45
Brno
Když tady píšete jak jsou ti cestující nevzdělaní a co vše svým nebezpečným jednáním způsobili, tak mi vysvětlete podle čeho to tedy mají poznat, jestli zavřít nebo ne? Jak se pozná podle vagonu centrální zavírání? Když už průvodčí klasickým "zavřete ty dveře" docílí, že je opravdu začnou zavírat tak jim to budeme vyčítat?
A nějaká nálepka to nevyřeší. Budou dveře otevřené, nálepka nebdude vidět a co udělá poslední cestující? Světě div se, většina z nich za sebou zavře.

_________________________________
Připravte si prosím jízdenky a průkazy na slevu!


Offline
Uživatelský avatar

2515
13 črc 2009 13:42
Vy, co děláte průvodčí, nevím, kolik vás tu je, nezkoušeli jste apelovat na zaměstnavatele, aby s těmi dveřmi něco udělal? Ta výměna těsnění by nepomohla? Nejlevnějším řešením by byly ty nálepky s výzvou, aby cestující dveře nezavírali. S tím, že by se nalepily jenom na dveře vozů B, Bee a BDs, tedy těch s centrálním zavíráním. Zkoušel to někdo navrhnout? U vozů Bdt a Bd musí průvodčí stejně obcházet celý vlak, takže tam je to jedno; navíc pevně doufám, že tyto vraky budou v dohledné době sešrotovány nebo modernizovány.


Offline
Uživatelský avatar

2515
13 črc 2009 13:42
nydros píše:
To je ještě ta lepší varianta. Nedávno mi v jedné stanici cestující za sebou řádně dveře zavřel a kontrolky zhasly. Ostatní dveřejsem centrálně uzavřel a dal jsem návěst Souhlas k odjezdu. Ale mezi tím se mu nějak nezdály a tak je znovu otevřel a přibouchl, tentokrát špatně a kontrolky zůstaly svítit. A vlak se v té chvíli dal do pohybu, strojvedoucí už o ničem nevěděl.

Nemohl bych dělat průvodčího. Já bych ty hovada musel nakopat do ##MLUVÍM SPROSTĚ##.


Offline
Uživatelský avatar

1406
29 dub 2006 12:26
Sebrowitz
xxx píše:
Pokud cestující neumí dveře zavřít správně, měl by je nechat raději otevřené, a to i tehdy, není-li vůz vybaven centrálním zavíráním. Sice ke dveřím průvodčí musí jít, ale aspoň je pak jistota, že budou zavřeny správně.

Jo, to vlastně ani nerozporuju.

_________________________________
… účastníkům provozu v tomto pořadí důležitosti - chodci, veřejná osobní doprava, cyklisté, motorová vozidla.


Offline
151
07 říj 2009 23:14
To je ještě ta lepší varianta. Nedávno mi v jedné stanici cestující za sebou řádně dveře zavřel a kontrolky zhasly. Ostatní dveřejsem centrálně uzavřel a dal jsem návěst Souhlas k odjezdu. Ale mezi tím se mu nějak nezdály a tak je znovu otevřel a přibouchl, tentokrát špatně a kontrolky zůstaly svítit. A vlak se v té chvíli dal do pohybu, strojvedoucí už o ničem nevěděl.
Správný služební postup: záchranná brzda a tím pádem pár minut zbytečného zpoždění
Anebo nesprávný, okamžitě tam vnitřkem letět (a vlak nezastavovat) s vědomím, že se do té chvíle jisto jistě nic nestane(vlak byl téměř prázdný), dveře přibouchnout, v duchu ho proklínat a zbytečně naše zpoždění nezvyšovat.
Z pochopitelných důvodů část kolegů volí první variantu. A proto taky mají často vlaky zpoždění, protože cestující svým chováním zkomplikují výpravu vlaku a volba zpoždění versus vlastní právní odpovednost je jasná.

PS: služební krok většiny kolegů při zavírání dveří je kapitola sama pro sebe


Offline
Uživatelský avatar

2515
13 črc 2009 13:42
Pokud cestující neumí dveře zavřít správně, měl by je nechat raději otevřené, a to i tehdy, není-li vůz vybaven centrálním zavíráním. Sice ke dveřím průvodčí musí jít, ale aspoň je pak jistota, že budou zavřeny správně.


Offline
Uživatelský avatar

1406
29 dub 2006 12:26
Sebrowitz
Protože je venku kosa a sněží?
Protože jsou zvyklí?

Protože jsou zvyklí na to, že XYZ se nezavře (já teď upřímně nevím jestli tu něco takovýho jezdí) a Bee vidí poprvé / vypadá podobně (jsou tam taky dveře a jezdí to po kolejích)?

Nevím. Ale počítat automaticky s tím, že všichni ví jak u jednoho dopravce funguje množina dveří, mi přijde přehnané.

_________________________________
… účastníkům provozu v tomto pořadí důležitosti - chodci, veřejná osobní doprava, cyklisté, motorová vozidla.


Offline
Uživatelský avatar

2515
13 črc 2009 13:42
A je tam napsaný, že je máš za sebou zavřít? Není. Tak proč to proboha někteří lidi dělají? To sem přišli z pravěku, že ještě nikdy neviděli (polo)automatické dveře? Když má někdo potřebu je zavírat (třeba proto, aby na něho netáhlo, když vlak dlouho stojí ve stanici), tak to má udělat pořádně. A nebo se na to vykašlat.

Jinak ale souhlasím, že by na dveřích měla být nálepka, která by na možné nebezpečí při nedovření dveří upozorňovala. Bohatě by stačilo třeba "Nezavírejte dveře ručně! Zavřou se automaticky."


Offline
Uživatelský avatar

1406
29 dub 2006 12:26
Sebrowitz
xxx píše:
Ten kluk jistě necestoval vlakem poprvé.


[citation needed]

_________________________________
… účastníkům provozu v tomto pořadí důležitosti - chodci, veřejná osobní doprava, cyklisté, motorová vozidla.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3605 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45 ... 145  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 28 bře 2024 13:51
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]