Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3793 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 152  Další
Autor Zpráva
Offline
PříspěvekNapsal: 11 čer 2019 16:57 

Příspěvky: 1311
Od: 04 bře 2012 23:26
Jednoduše, koukneš se na ten černý nápis. Obvykle je vlevo dole, teď byl vpravo nahoře.

_________________________________
BANH síť fiktivního MHD Sokolov:
Metro: A, B, C, D; Tram: 0–19; Trol: 20–49; Ebus: 50–99.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 10 čer 2019 21:28 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1162
Od: 17 črc 2010 21:41
Bydliště: Krno
A teď, protože to nemám před očima, mi prozraď, podle čeho se to pozná?

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 10 čer 2019 20:25 

Příspěvky: 1311
Od: 04 bře 2012 23:26
Jen taková zajímavost:
1912, 4. článek, pravá strana, okno mezi dveřmi: je lepené naopak (otočené o 180° v ose kolmé k jeho ploše (líp to vysvětlit neumím)).
Někdo si asi nedával pozor. :-) A já jsem se příliš nudil.

_________________________________
BANH síť fiktivního MHD Sokolov:
Metro: A, B, C, D; Tram: 0–19; Trol: 20–49; Ebus: 50–99.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 23 dub 2019 15:15 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2955
Od: 16 črc 2006 13:52
Bydliště: Na trase linky 201.
To není vada brzd, ale na třífázu, co jde do motorů, vynechává půlvlna jedné fáze.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 23 dub 2019 08:48 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2279
Od: 05 úno 2007 18:12
Bydliště: Brno, Haškova
Dnes ráno 1923 měla nějaké pochroumané brzdy, rozjezdy a brždění doprovázely otřesy tramvaje. Jízda v 8:12 z rokle tak byla přerušena na Tomanově přestupem do přistavené 1943.

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Připravovaný web o severním okolí Brna


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 07 úno 2019 19:56 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3187
Od: 13 lis 2004 11:58
Vůz 1903 je od dnešního dne opět provozní, zítra už snad na lince. Jinak 1929 je bez reklamy, novou celovozovku naopak obdržela 1932..


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 21 led 2019 22:14 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3187
Od: 13 lis 2004 11:58
Hermanovo APC


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 21 led 2019 21:33 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Od: 31 led 2011 13:46
dneska jsem to očumoval v jedné kachně, předpokládám, že poršetry mají senzory stejné: jsou tam dva malé objektivy. Takže je to založené na optickém pozorování (dokázal bych si představit i systém, který měří ultrazvukem vzdálenost nebo nějaký infrared detektor pohybu. Ale je to optika.)

A jak bych já udělal optický systém detekce průchodu? Vykašlal bych se na rozpoznávání lidí, důležité je jenom poznat, kdy koukám na stále stejné pozadí, a kdy se mi tam sune jinak barevný flek (o kterém navíc předem vím, jak by měl být velký a jak rychle by se měl pohybovat). Díky rychlosti pohybu můžu omezit případy, kdy tam někdo jenom stojí -- i když ty bych ještě lépe vyloučil tím, že počítání zapnu jenom když jsou otevřené dveře. Co by mi dělalo problémy (a dělalo by je to i ostatním metodám), je rozeznat, kdy jdou dva lidé těsně za sebou a kdy má někdo velký batoh.

_________________________________
*** I am a signature virus. Please help me spread by copying me into your signature.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 21 led 2019 20:49 

Příspěvky: 102
Od: 26 čer 2014 22:31
To by mě právě zajímalo, jestli je nějak ošetřený, když člověk stojí přímo pod tím senzorem. Nebo spíš, jak na to ten systém reaguje, jestli takovýho člověka započítá, nezapočítá...


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 17 led 2019 11:40 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1464
Od: 03 zář 2009 13:18
Jen co jsem slyšel, mělo by se jednat o zabudované kamery, které prý snímají až 15 snímků za sekundu a po průchodu člověka to převede obraz na hodnotu +1, nebo -1.

Horší bude když lidi stávájí ve dveřích, tak potom vznikají na konečné špatné hodnoty.

_________________________________
Ať žije doprava, všeho druhu. :d-: :t-: :a-: :idsjmk1:
MHD Brno: :d-:1-12, :t-:25-39, :a-:40-84, š85-š88, N89-N99,
IDS JMK: :idsjmk1: :arrow: :a-:104-940, :idsjmk1: R8-R56, S2-S91


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 17 led 2019 11:04 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 737
Od: 27 úno 2015 21:19
Bydliště: Zlín / Brno, Stránice
Viděl jsem to i v Urbanu, některých 21 Tr...

Buď se to řeší nějakými infrasenzory, které sledují pohyb v prostoru, a dokáží rozlišit někdo nastupuje/vystupuje. Nebo se prostor snímá kamerou a obraz se okamžitě zpracovává. Zpracování obrazu už je pak celkem jednoduché (v dnešní době). Teoreticky stačí mít nějaký vzorek dat, ty označit, a pomocí strojového učení se systém sám naučí rozpoznávat, co chceme... Nevím, jestli to tak mají, ale osobně bych to řešil tímto způsobem. Ale jak je zmíněno výše - spolehlivých algoritmy na rozpoznání objektů v obraze je plejáda, a směr pohybu se určí z několika snímků jednoduše.
On to zas není vždy dav. Obvykle vystupují/nastupují jen 2 cestující současně vedle sebe, málokdy více, málokdy se tam někdo přetlačuje, a málokdy jsou k sobě přilepení jako siamská dvojčata. Někdy jo, ale obecně se dá najít cca 98% spolehlivost (např. Hermann). Myslím, že běžný brigádník, který by to měl za úkol, by se nedostal na lepší číslo.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 17 led 2019 11:02 

Příspěvky: 94
Od: 07 srp 2013 14:49
Ak je tam niečo, čím by to mohlo snímať obraz, tak to rozpoznáva osoby z videa (algoritmy na to existujú už dlho), v opačnom prípade je tam asi tepelný snímač. Ale konkrétne toto zariadenie nepoznám. Davy ľudí nie sú až taký problém, ono to iba počíta +1 pri nástupe a -1 pri výstupe, do dverí sa nehrnie naraz celá grupa. Nie je to dokonalé, takže sa ti môže stať, že na konečnej budeš mať mínus päť ľudí, ale výsledky by mali byť dostatočne spoľahlivé, aby sa z dát dalo vyčítať, kde vozíš vzduch.
Inak sa to používa dosť bežne, čo viem, tak ľudí počíta napríklad Billa na Stránskeho (dá sa všimnúť, že pri vstupe dvere pípajú).
https://en.wikipedia.org/wiki/People_counter


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 17 led 2019 09:56 

Příspěvky: 1213
Od: 18 led 2009 10:06
A netušíte jak taková věc funguje? Nedokážu si představit jak by to mohlo spočítat dav lidí...

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 17 led 2019 09:39 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1464
Od: 03 zář 2009 13:18
Přece počítání cestujících.

_________________________________
Ať žije doprava, všeho druhu. :d-: :t-: :a-: :idsjmk1:
MHD Brno: :d-:1-12, :t-:25-39, :a-:40-84, š85-š88, N89-N99,
IDS JMK: :idsjmk1: :arrow: :a-:104-940, :idsjmk1: R8-R56, S2-S91


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 10 led 2019 10:08 

Příspěvky: 14
Od: 20 úno 2018 11:44
Nevíte někdo, co to je? Je to v 13T nad 2., 3., 4., 5. dveřmi


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 14 pro 2018 11:10 

Příspěvky: 4505
Od: 27 úno 2010 07:40
Bydliště: Křepice
A na jeho nohou se stát nedá? Myslím, že bych to zvládl.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 14 pro 2018 09:56 

Příspěvky: 1665
Od: 22 led 2006 12:56
Bydliště: Brno
Je to těžký. Pravidelně se mi stává, že jedu "prázdnou" šalinou a někdo si musí sednout zrovna na sedačku v místě pro kočárek a natáhnout si nohy. A nesedne si jinam ani po prosbě. Tak pak stojím celou cestu s kočárkem ve dveřích.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 14 pro 2018 09:42 

Příspěvky: 1213
Od: 18 led 2009 10:06
Aha, já jsem spíš myslel tu situaci v tom videu kde je víc kočárků takhle.

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 14 pro 2018 08:21 

Příspěvky: 4505
Od: 27 úno 2010 07:40
Bydliště: Křepice
O tom se nebavím, bavím se o postavení a zajištění jednoho kočárku ve voze. Záměrně nepíšu na vyhrazeném místě.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 14 pro 2018 07:43 

Příspěvky: 1213
Od: 18 led 2009 10:06
Problém je, že ono to kolikrát nejde, vzhledem k množství kočárků... jasně, v Brně si počkáš na další šalinu za 5-10 minut, ale na venkově ti může další bus za dvě hodiny i víc, takže prostě se tam nějak dostat musíš... Manželka mi v době, kdy jsme taky používali kočárek místo nosítka, popisovala situaci, jak o víkendu jely ve 405 čtyři kočárky :-).

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 13 pro 2018 16:37 

Příspěvky: 4505
Od: 27 úno 2010 07:40
Bydliště: Křepice
Tak si někdy zkus spočítat, kolik lidí staví kočárky podle toho návodu, co běží na LCD téměř neustále. Skoro nikdo, co jsem si všiml.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 13 pro 2018 16:25 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3187
Od: 13 lis 2004 11:58
Ono by pomohlo i nejake vyukove video promitane primo v 13T, jenze to by tam nesmely vetsinu casu behat stupidni reklamy...


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 12 pro 2018 17:32 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 535
Od: 15 dub 2013 15:57
Konečně někdo s racionálním názorem. Je to jen a pouze typický český alibistický přístup, hledání výmluv, proč něco nejde. Víte, kolik lidí neumí používat dveře nebo vodovodní kohoutek na fotobuňku? Tak víte co? Já bych ty dveře nechal celou dobu otevřený a vodu celou dobu téct, aby 1/1000, který by ji teoreticky neuměl pustit, neměl žádný problémeček. A co teprve jízdenkové automaty nebo označovače jízdenek? Já bych to všechno odmontoval a zakázal. Co takhle začít rovnou chodit pěšky? Abychom nikoho nemátli ... Jestli jsme se dostali do situace, že nebudeme něco, co je prokazatelně 100% přínosem pro společnost, prosazovat a používat, protože 1/1000 by s tím mohla mít problém, tak je naše společnost na Highway to Hell.

_________________________________
Je hodně autobusů, jeden je však nejlepší
Karosa


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 12 pro 2018 16:35 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1221
Od: 11 lis 2008 15:56
Bydliště: Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Ono by bylo úplně nejlepší žádnou signalizaci při zavření dveří automatem nemít, mít signalizaci jen při zavření dveří řidičem. Ale to by v dnešní přesignalizované (fuj, to je zase slovo) době asi nešlo.
Ale stejně mi to připadá jako bouře ve sklenici vody vyvolaná několika řidiči, kteří kvůli jednomu procentu ignorantů a hlupáků nechtějí používat funkce, které většina chápe a vítá. A teď klidně do mě.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 12 pro 2018 13:02 

Příspěvky: 2103
Od: 01 úno 2006 10:39
Bydliště: Brno
To je fakt, lidi nepoznají tlačítko od blinkru nebo nějaké nálepky, hlášení ignorují, ignorují signalizaci, že namají nastupovat, opravdu nějaka odlišná signalizace by tomu nepomohla.
Je třeba se na to dívat pohledem člověka, který neni šoutoš a toto vše ho ale vůbec nezajímá, nevšímá si toho, nění paf z toho, že je někde jiná signalizace, jiná barva tlačítka nebo, že někde svítí zeleně či červeně dveře, lidem je to uplný šumák. Někteří nepoznají ani rozdíl mezy tramvají, autobusem a trolejbusem, natož rozlišovat typy, nedej bože si ještě všímat nějaké signalizace, barvy, zvuku či hlášení, nikoho to nezajíma krom lidí, co se o toto zajímaji a tak se k tomu musí přistupovat.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3793 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 152  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: kpeta a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 23 srp 2019 22:39
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]